1. cikk / 209 Elszámolás negyedéves munkaidőkeretben
2. cikk / 209 Heti pihenőidő beosztása hatnapos munkarendben
3. cikk / 209 Munkaidőkeretben elrendelt rendkívüli munkavégzés elszámolása
4. cikk / 209 Készenlét alatti munkavégzés elszámolása munkaidőkeretben
5. cikk / 209 Heti pihenőidő beosztása munkaidőkeret alkalmazásakor
6. cikk / 209 Készenlét alatti munkavégzés díjazása
7. cikk / 209 Külföldre utazás ideje kötetlen munkarendben
Kötetlen munkarendű munkavállalónk munkaköre a munkáltató ügyfeleivel való személyes kapcsolattartás ("területi képviselő"), és ebből kifolyólag állandó munkavégzési hellyel nem rendelkeznek. Ha külföldre kell utaznia, hogy tárgyaljon a külföldi ügyféllel, és ez az utazás vasárnap történik, viszont a tényleges munkavégzésre csak hétfőn kerül sor, akkor ez a vasárnapi utazás munkaidőnek minősül-e? Ha igen, milyen díjazás jár arra?
8. cikk / 209 Másik pihenőnap biztosítása általános munkarendben
Jogszerűen megteheti-e a munkáltató, hogy az általános munkarendben foglalkoztatott munkavállalók esetében ne 100%-os bérpótlékot fizessen, hanem 50%-osat egy másik heti pihenőnap biztosításával? Ha az általános munkarendben foglalkoztatott munkavállalók esetében nem lehet jogszerűen az 50%-os bérpótlékot és másik heti pihenőnapot biztosítani, akkor arra milyen esetben kerülhet jogszerűen sor?
9. cikk / 209 Készenlét alatti munkavégzés napi- és heti pihenőidőben
10. cikk / 209 Elszámolás munkaidőkeret végén
A munkaidőkeret helyes elszámolásához kérnénk állásfoglalásukat. Cégünknél bevezetésre került a 3 havi munkaidőkeret, havibéres és óradíjas munkavállalóinknál egyaránt. Nem minden esetben tudjuk a dolgozó részére biztosítani a havi kötelező pihenőnapokat. Helyesen járunk el, ha a dolgozó pihenőnapját 100%-os bérpótlékkal számfejtjük? Valamint vannak olyan órabéres dolgozók, akik sajnos nem teljesítik a kötelezően előírt óraszámot, viszont kifizetésre kerül részükre, itt van-e esetleg más lehetőség?