Személyi iratok

Kérdés:

Egy önkormányzati fenntartású óvodában a munkáltatói jogok jogszerű gyakorlásához az óvoda alkalmazottainak a közalkalmazotti jogviszonnyal kapcsolatos személyi anyaga (kinevezés, kinevezésmódosítások) a munkáltatónál van elhelyezve. Van-e bármilyen szabályozás azt illetően, hogy az óvodában tárolt személyi anyagban lévő okiratok eredeti példányok legyenek?

Részlet a válaszából: […] ...szerint megfelelően aláírta (pl. végzettséget, képzettséget tanúsító oklevelek, korábbi munkáltatók által kiadott munkaszerződések, kinevezések és ezek módosításai);– két tanú (nevük, valamint lakó- vagy tartózkodási helyük feltüntetésével) aláírásával,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. június 27.

Jegyző és aljegyző – a kinevezés képesítési feltételei

Kérdés: Közös önkormányzati hivatal esetében (a két település 1700, illetve 1900 fős) a jegyző alkalmazásakor a képesítés alóli mentesítést hogyan kell értelmezni, illetve milyen végzettség szükséges a jegyzői álláshely betöltéséhez? Az aljegyző kinevezésének milyen feltételei vannak?
Részlet a válaszából: […] ...a Kttv. 247. §-ának (2) bekezdése alapján mentesítheti a jegyzőt az a) pont szerinti képesítési feltétel alól, ha a jegyzői kinevezését követő két éven belül az említett képesítés megszerzésére irányuló tanulmányait befejezi. Ha e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. március 26.

Gazdasági vezető besorolása

Kérdés: Melyik kategóriába kell iskolánk leendő gazdasági vezetőjét besorolni? Rendelkezik főiskolán szerzett tanári, számviteli ügyintézői végzettséggel, valamint mérlegképes könyvelői szakképesítéssel.
Részlet a válaszából: […] ...a munkaköre ellátásához a besorolás alapjául szolgálóiskolai végzettség, illetve szakképesítés, szakképzettség mellett akinevezésében feltüntetett további szakképesítésre, szakképzettségre vagy azzaljogszabályban egyenértékűnek elismert képesítésre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 29.