Büntetlen előélet – az igazolás hiányának következményei

Kérdés: A közalkalmazotti jogviszonyba való kinevezés feltételeként a Kjt. 20. §-ának (2) bekezdése egyebek mellett a büntetlen előéletet szabja meg. Közalkalmazottunk erkölcsi bizonyítványa a pályázat benyújtásakor egy hete már lejárt, és noha ígéretet tett egy újabb beszerzésére, erre mégsem került sor. A közalkalmazottunk már lassan két hónapja dolgozik, de még mindig nem adta le az erkölcsi bizonyítványát. Jogszerű lehet-e a közalkalmazotti jogviszony próbaidő alatti azonnali hatályú megszüntetése arra hivatkozással, hogy a közalkalmazott vállalása ellenére utólag sem csatolta az erkölcsi bizonyítványát, és ezzel nem igazolta, hogy büntetlen előéletű?
Részlet a válaszából: […] ...bemutatására. Amint azt a fentebb hivatkozott ügyben a bíróság kifejtette, ilyen esetben a közalkalmazott felmentése esetén irányadó juttatásokat is meg kell fizetnie a munkáltatónak a közalkalmazott részére [Kjt. 33. § (1) bek., EBH2015.M.17.]. Ezen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 14.

Önkormányzati munkaügyi pervesztés költsége – áthárítható-e a polgármesterre?

Kérdés: A város önkormányzata két munkaügyi pert veszített, aminek az összköltsége kb. 12 millió forint. A munkaügyi per oka, hogy a polgármester indokolás nélkül kirúgta az önkormányzati hivatalnál 30 éve dolgozó két szakembert. Ilyen látványos, szakmai indokkal nem alátámasztott elbocsátáskor is az önkormányzatnak kell kifizetni a költségeket, vagy az áthárítható a polgármesterre, mivel őt többen figyelmeztették arra, hogy a pert el fogja veszteni az önkormányzat?
Részlet a válaszából: […] ...következően a két felmentett köztisztviselő felmentését is a jegyző írta alá, kivéve, ha az érintettek ún. önkormányzati tanácsadók vagy főtanácsadók voltak. Az önkormányzati (fő)tanácsadói kinevezés ugyanis a polgármester, a képviselő-testület és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. március 26.

Nyugdíjas munkavállalása

Kérdés: Milyen korlátai vannak a nyugdíjas munkavállalásának?
Részlet a válaszából: […] ...indokaaz, hogy a közalkalmazott nyugdíjasnak minősül. Ezzel szemben a Ktv. -közszolgálati és kormánytisztviselői jogviszonyban is irányadó – szabályaiszerint a jogviszony automatikusan megszűnik a 70. életév betöltésével [Ktv.15. § (1) bek. e) pont].A Ktv....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. február 6.

Előrehozott öregségi nyugdíjra jogosult munkavállaló munkaviszonyának megszüntetése

Kérdés: Előrehozott öregségi nyugdíjra jogosult munkavállaló milyen módon szüntetheti meg munkaviszonyát, illetve melyik megszüntetési mód a legkedvezőbb számára, ha nincs kollektív szerződés a cégnél, vagy nem rendelkeznek abban a nyugdíjba vonuló munkavállalókról? Megszüntetés iránti kérelmét mikor kell közölnie munkáltatójával?
Részlet a válaszából: […] ...arra hivatkozik, hogy alkalmazottja kérelmére mondta fel amunkaviszonyt. Rendes felmondás esetén a munkavállaló jogosult lesz a ráirányadó felmondási időre (Mt. 92. §), a felmentési időre járó átlagkeresetre [Mt.93. § (3) bekezdés], a ki nem adott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 4.

Megtámadható-e az indokolás nélküli felmentés?

Kérdés: Kormánytisztviselőnk jogviszonyát az új törvényi rendelkezéseknek megfelelően indokolás nélküli felmentéssel szüntettük meg. Kormánytisztviselőnk azzal fenyeget, hogy a bíróság elé viszi az ügyet, mivel véleménye szerint a felmentés hátterében politikai diszkrimináció áll. Önök szerint van esélye a munkaügyi bíróság előtt?
Részlet a válaszából: […] ...jogellenesnek minősül.A munkaügyi perben elsőként a kormánytisztviselőnek kellvalószínűsítenie azt, hogy őt hátrány érte (ezt az adott esetben egyszerűen megtudja tenni, hiszen megszüntették a jogviszonyát), és a felmentés idején -ténylegesen vagy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 11.