Munkaügyi dokumentumok megőrzési ideje

Kérdés: Kérem állásfoglalásukat a különböző munkaügyi dokumentumok (így például munkaszerződés, tanulmányi szerződés, felmondás, jelenléti ívek, szabadságok nyilvántartása, cafeterianyilatkozatok stb.), illetve bérdokumentumok (pl. bérjegyzék, mozgóbér-nyilvántartás, prémiumok meghatározása stb.) tárolási idejéről! Vannak olyan dokumentumok, amelyek nem selejtezhetők?
Részlet a válaszából: […] ...közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is) és azok rontott példányát, legalább 8 évig kell olvasható formában, a könyvelési feljegyzések...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. december 17.

Igazolások kiadása a "másodállás" megszűnésekor

Kérdés: Másodállás megszűnése esetében milyen igazolásokat kell kiadnia a munkáltatónak kötelezően?
Részlet a válaszából: […] ...megszűnése esetén a jövedelemigazoláshoz csatoltan soron kívül köteles kiadni továbbá a biztosított (munkavállaló) részére a nyilvántartása adataival egyező igazolást a tárgyévben fennállt biztosítási idő "tól-ig" tartamáról, a tárgyévre, illetve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 25.

Közfoglalkoztatás gyermekgondozást segítő ellátás tartama alatt

Kérdés: Intézményünknél közfoglalkoztatási jogviszonyra jelentkezett egy GYES-en lévő álláskereső. Közfoglalkoztatás keretében foglalkoztatható-e az ellátás mellett?
Részlet a válaszából: […] ...a kérdésükben írják, az Flt. szerinti álláskeresőnek kell lennie, ideértve azt az álláskeresőt is, akinek e minőségében történő nyilvántartása a közfoglalkoztatási jogviszonya miatt szünetel, vagy rehabilitációs ellátásban részesül [Közfogl. tv. 1. § (4) bek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. január 9.

Személyügyi anyagokra vonatkozó előírások

Kérdés: Több internetes oldalon olvasható, hogy a munkaügyi-személyügyi anyagokat korlátlan ideig meg kell őrizni, amelynek oka többek között a nyugdíjelbírálás során a szolgálati idő megállapításához szükséges adatszolgáltatás. Emellett a cég végelszámolása esetén át kell adni a végelszámolónak ezeket az anyagokat, amelyek később irattárba, levéltárba kerülnek. Sajnos nem találunk olyan konkrét törvényi hivatkozást, amely egyértelműen leírná, hogyan kell az anyagokat megőrizni, meddig stb., csak egy szokásos eljárásmódról kaphatunk információt. Létezik-e olyan törvény, amelynek valamely paragrafusa konkrétan rendelkezik a személyügyi anyagok megőrzéséről?
Részlet a válaszából: […] ...nézve egyes Mt.-beli rendelkezések adnak eligazítást (pl. a munkaszerződés, a felmondás kötelező tartalma stb.), de ún. személyügyi nyilvántartásról jogszabály nem rendelkezik. (A közszféra területén működő munkáltatók esetében vannak csak erre vonatkozó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 7.

"Nyoma veszett" munkaszerződés – hogyan pótolható?

Kérdés: 32 éve cégünknél dolgozó munkavállaló munkaszerződése nincs meg. Milyen módon lehet ezt törvényesen pótolni?
Részlet a válaszából: […] ...hátrány nemérheti pusztán a munkaszerződés elvesztése miatt. A társadalombiztosítási, valamintaz adóigazgatósági szerveknél vezetett nyilvántartásoknak ugyanis elvilegpontosan kell tartalmazniuk a munkavállaló szolgálati idejét, valamint abefizetett adókat és járulékokat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 24.