Részmunkaidős munkavállaló beosztása

Kérdés: Szabályos-e az alábbi megállapodás és díjazás? A munkavállalóval részmunkaidős szerződést kötöttünk, heti 24 órás részmunkaidőre, általános teljes napi munkaidőre. A munkavégzése minden héten kedd, szerda, csütörtök napokon 8 órában fog történni (6:00-14:20-ig), 20 perc munkaközi szünettel, ami nem része a munkaidőnek. Április hónapban így 12×8 = 96 órát fog dolgozni. A munkavállaló alapbére 3000 Ft/óra, így 288 000 Ft lesz a bruttó bére. Az órabéresnek csak akkor kell fizetni az ünnepre, amennyiben emiatt csökkenne a heti munkaideje; vagyis ebben az esetben nem kell fizetni, ha jól gondolom. Amikor kedd, szerda, csütörtök valamelyikére esne a munkaszüneti nap, akkor pedig 8 órára kapja a távolléti díjat. A szabadságot órában adjuk ki a napi 8 óra figyelembevételével. A kötelező tájékoztatás tartalmazza, hogy ezen három napon, napi 8 órában végez munkát. Ez a gyakorlat munkaidőkerettel oldható csak meg, vagy nem kell hozzá, mivel állandó napokon és munkaidőben dolgozik?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés alapján feltehető, hogy a munkavállaló részmunkaidőben van foglalkoztatva, heti 24 óra mértékben. Ez nem azonos az általános teljes napi munkaidővel, mivel annak mértéke heti 40 óra [Mt. 92. § (1) bek.]. A részmunkaidős foglalkoztatás alapján a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. május 17.

Órabéres munkavállalók – díjazás munkaidőkeret esetén

Kérdés: Úgy hallottam, hogy megváltozik az órabéres, munkaidőkeretben foglalkoztatott munkavállalók bérfizetése. Pontosan mit jelent ez? A jövőben már nem a ténylegesen ledolgozott órák alapján jár nekik munkabér?
Részlet a válaszából: […] ...munkaidő-beosztás (munkaidőkeret és elszámolási időszak) ésórabéres díjazás alkalmazása esetén a munkáltató a munkavállaló munkabéréthavontaa) általános teljes napi munkaidő esetén százhetvennégy órára,b) általánostól eltérő teljes napi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. június 11.

Munkaszüneti nap – elszámolása részmunkaidő esetén

Kérdés: Ha a munkavállalónk havi 40 órás munkaviszony keretében 4x10 órát dolgozik egy hónapban, és az adott hónapban található fizetett ünnep is, mely azonban nem esik munkanapra, hogyan és mit kell a dolgozó részére elszámolni? Szükséges-e az ünnep kifizetése, vagy sem? Van-e további tudnivaló ezzel a "szokásostól" eltérő munkaviszonnyal kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...március 15-én, húsvéthétfőn, május 1-jén, pünkösdhétfőn,augusztus 20-án, október 23-án, november 1-jén és december 25-26-án) amunkavállalóknak nem kell munkát végezniük, és a kiesett időre távolléti díjilleti meg őket. A kérdéses esetben, mivel a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 24.