Egyenlőtlen munkaidő-beosztás – irodai munkavállaló

Kérdés: Irodai munkarendben dolgozó kollégáknak, akik rugalmas munkarendben dolgoznak, lehetséges-e a munkaidő-beosztás szerint egy adott munkaidőkeret időszakán belül a munkáltatónak úgy beosztani a munkaidejét, hogy például a hónap első 3 munkanapján 12 órázik, és a hónap végén pedig "visszaadja", azaz lecsúsztatja a hónap elején felhalmozott többletórákat? Beoszthatom-e így a munkaidejét egy minőségirányítási mérnöknek, vagy erre az Mt. nem ad lehetőséget, csak a túlóra elrendelésére az adott napon? Hogy tudom a napi 8 órát meghaladó munkavégzésre beosztani ezt az irodai dolgozót? Milyen eszközök vannak a munkáltató kezében?
Részlet a válaszából: […] ...Ennek egyik megszervezési eszköze a munkaidőkeret. A munkaidőkeret egy hosszabb időszak, amely során az egy munkanapon teljesítendő munkaidő mértéke változik, de főszabály szerint nem haladhatja meg a 12 órát. Ezzel az eszközzel megoldható, hogy egyes heteken...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. február 8.

Munkaidőkeret meghosszabbításának tilalma

Kérdés: Nemrég olvastam egy kiadványban, hogy a munkaidőkeret meghosszabbítható; ugyanakkor több előadáson ezzel ellentétes álláspontokat is hallottam. Kérem szíves véleményüket a kérdésben!
Részlet a válaszából: […] ...a munkáltató rendkívüli munkaidőben munkavégzést.A szabály a munkavállalót védi, mivel így a munkáltató által beosztható rendes munkaidő mértéke a munkaidőkeret kezdetekor pontosan meghatározható. Ha a munkaidőkeretet egyoldalúan meg lehetne hosszabbítani, éppen ez...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. január 6.

Munkaidő-változás az okmányirodában

Kérdés: A vezetés azt tervezi, hogy megemeli az okmányiroda nyitvatartási idejét. Ezáltal az okmányirodai munkatársak heti negyven óránál többet dolgoznának. Kérdésünk, hogy emiatt kell-e a kollégák kinevezését módosítani, illetve az illetményt ennek függvényében kell-e megállapítani? Megtehetjük-e azt, hogy a heti negyvenórás munkaidő megmarad, viszont a munkatársak nem azonos időben kezdik majd meg a napi munkavégzést, hanem időben elcsúsztatva, például egymást váltva? Ezt hogyan kell dokumentálnunk? Ekkor a heti munkaidő nem változna, ennek ellenére kell-e a kinevezésüket módosítanunk?
Részlet a válaszából: […] ...ad arra is, hogy a munkáltató az egyes köztisztviselőkmunkaidő-beosztását munkaidőkeret alkalmazása mellett állapítsa meg. Ekkor aheti munkaidő mértékére vonatkozó rendelkezést azzal az eltéréssel kellalkalmazni, hogy azt a munkaidőkeret átlagában kell figyelembe venni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.