Garantált bérminimumra való jogosultság közalkalmazotti jogviszonyban

Kérdés: Szakmunkás-bizonyítvánnyal, érettségi bizonyítvánnyal rendelkező technikai munkakörben (takarító, portás) köznevelési intézményben foglalkoztatott közalkalmazottnak minden esetben szükséges-e a garantált bérminimumot megadni?
Részlet a válaszából: […] ...Korm. rendelet 32. §-ának (3) bekezdése továbbá rögzíti, ha a közalkalmazott a "B"-"D" fizetési osztályba került besorolásra, illetménye nem lehet kevesebb a garantált bérminimum összegénél. Vagyis a technikai dolgozók esetén a garantált illetmény az "A"...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 14.

Dajka pótlékalapja

Kérdés: Az önkormányzatunk fenntartásában lévő óvodában dajka munkakörben foglalkoztatott dolgozónknak nehéz körülmények között végzett munkáért járó pótlékot szeretnénk adni, mivel az a község, ahol az óvoda elhelyezkedik, hátrányos helyzetű település. A dajka munkakört betöltő közalkalmazottunk pedagógusmunkát segítőnek minősül, nem rendelkezik érettségivel, "B" fizetési osztályba van sorolva. Eltérőek a vélemények, hogy a pótlék alapjául mit tekinthetünk. A pedagógus-illetményalap csak középfokú végzettséghez, illetve a felsőfokú végzettségen belül az alapfokozathoz és a mesterfokozathoz kapcsolódóan van meghatározva. Ezek közül melyik alkalmazható, vagy lehetséges, hogy a Kjt. illetménypótlék-alapját (20 000 Ft) kell alkalmazni ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...Nkt. 8. mellékletének címe: "A köznevelési intézményekben alkalmazottak számára járó pótlékok és azok mértéke az illetményalap százalékában". Ennek 8. pontja nevesíti a nehéz körülmények között végzett munkáért járó pótlékot, melynek mértéke a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. május 22.

Várakozási idő csökkentése pedagógusoknál

Kérdés: Óvodavezetőnk 2013. június 14-én pedagógus-szakvizsgát tett, mellyel a számára előírt hét­évenkénti továbbképzési kötelezettségét teljesítette. Az akkor még hatályos 138/1992. Korm. rendelet 14. §-a alapján jogosultságot szerzett a fizetési fokozat egy évvel történő csökkentésére. Következő magasabb fizetési fokozatba lépésének várható ideje 2016. január 1-je volt. Fenti jogszabály azonban 2013. augusztus 31-én hatályát veszítette, és a szeptember 1-jétől hatályos Nkt. 62. §-ának (2) bekezdésében foglalt, továbbképzési kötelezettséget szabályozó előírás a magasabb fizetési kategóriába lépések közötti várakozási idő csökkentését már nem tartalmazza. Érvényesíthető-e most a 2013 júniusában szerzett jog, azaz 2016. január 1-je helyett ez év januárjától átsorolható-e a magasabb fizetési fokozatba? A 2013. szeptember 1-jétől hatályos jogszabályt csak az ezt követően teljesített továbbképzések esetében kell alkalmazni?
Részlet a válaszából: […] ...szerint kell megállapítani [Nkt. 64. § (5) bek., Kjt. 87/A. §]. Az Nkt. 64. §-ának (2) bekezdése a Kjt. előmeneteli és illetményrendszerére vonatkozó szabályok alkalmazását egyébként általában kizárja. A Kjt. rendelkezéseit csak kivételes,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. július 13.

Kollégiumi nevelőtanárok munkaideje, ügyelete és annak díjazása

Kérdés: Hogyan kell megállapítani a kollégiumi nevelőtanárok munkaidejét, mennyi a kötelező órájuk, az esti, éjszakai ügyeletük milyen óradíjjal számolandó, része-e a kötelező órájuknak? Ha igen, milyen szorzóval számítjuk, ha nem, akkor milyen bér fizetendő rá?
Részlet a válaszából: […] ...felügyeletének ellátásával is. A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő a rendes munkaidő része, annak díjazására tehát az illetmény szolgál. Ha ilyen időben kerül sor ügyeleti feladatok ellátására, azért semmiféle további díjazás nem illeti meg a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 9.
1
3
4