×

Rehabilitáltak a munkahelyen

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 92. számában (2005. október 15.)
2005. november 1-jétől teljesen átalakul a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásának szabályozása. Az új rendelkezések meghozatalával a kormányzat azt kívánja elérni, hogy a foglalkoztatás valóban a fogyatékos személyek érdekeinek megfelelően, rendeltetésszerűen történjék, az ehhez kapcsolódó állami támogatás pedig az ily módon foglalkoztató munkáltatókhoz jusson.

Akkreditálás

A megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató speciális munkáltatók akkreditálásának célja, hogy ezeket a személyeket olyan munkáltatók foglalkoztassák, amelyek rendelkeznek ehhez a meghatározott személyi és tárgyi feltételekkel, és olyan munkát biztosítanak, amely valóban a fogyatékos személyek lehető legmagasabb szintű foglalkoztatását teszi lehetővé. A gyakorlatban ugyanis problémát jelentett, hogy – elsősorban a cselekvőképtelen - fogyatékos személyek foglalkoztatására támogatott munkáltatók ténylegesen nem látták el ezeket az embereket munkával. Ez lényegében színlelt szerződést jelentett, amit mostantól a rendelet kifejezetten tilt. A rendelet színleltnek minősít minden olyan szerződést, amelyet megváltozott munkaképességűvel munkavégzésre kötöttek, azonban a megváltozott munkaképességű személy a munkabér fizetése mellett munkát nem, vagy a munkaszerződésében megjelölt időtartamnál kevesebb időben végez, illetőleg a munkáltató foglalkoztatási kötelezettségének nem tesz eleget.

Akkreditálási követelmények

Az akkreditációról tanúsítványt ad ki a Foglalkoztatási Hivatal, ha a munkáltató az alapvető akkreditációs követelményeknek megfelel. Ezek a következők: a munkáltató

- a cégjegyzékbe vagy más hatósági nyilvántartásba bejegyzése megtörtént,

- legalább 1 naptári éve már működött,

- megváltozott munkaképességű dolgozót munkaviszonyban foglalkoztat, mégpedig alaptevékenységéhez kapcsolódó rehabilitációs célú munkavégzés keretében.

A tárgyi feltételek között a rendelet előírja, hogy a munkáltató székhelye, telephelye működéséhez a szükséges szakhatósági engedélyek rendelkezésre állnak, az egészséges és biztonságos munkavégzés munkavédelmi feltételei adottak, a munkahely akadálymentesen került kialakításra, a munkaeszközök, technológia mind a megváltozott munkaképességű személyek igényeihez igazodnak.

Rehabilitációs célú munkavégzés

A rendelet definiálja, mit ért rehabilitációs célú munkavégzésen: olyan, a fogyatékos ember tényleges képességein, készségein alapuló, munkatapasztalat biztosítására, készségfejlesztésre alkalmas foglalkoztatást, amely tényleges piaci igényt kielégítő termelő-, vagy szolgáltatótevékenységhez kapcsolódik.

Kizáró körülmények

Az akkreditálást kizáró esetek – a fentieknek való megfelelés esetén is – a következők: ha a munkáltató csődeljárás, végelszámolás vagy felszámolási eljárás alatt áll, illetőleg lejárt köztartozása van, munkaügyi, illetőleg munkavédelmi ellenőrzés során, illetőleg az Egyenlő Bánásmód Hatóság a kérelem benyújtását megelőző 6 hónapon belül meghatározott összeget elérő bírságot szabott ki vele szemben, továbbá ha az akkreditációs díjat nem fizette meg.

Akkreditációs címek

„Akkreditált foglalkoztató”

Az alapakkreditációs feltételeknek megfelelő kérelmező „akkreditált foglalkoztató” címet kap.

„Akkreditált munkáltató”

Az „akkreditált munkáltató” ennél szélesebb kategória: nem csupán az akkreditált foglalkoztatók tartoznak ide, hanem azok a munkáltatók is, amelyek rehabilitációs, illetve kiemelt vagy feltételes tanúsítvánnyal rendelkeznek.

„Rehabilitációs foglalkoztató”

A „rehabilitációs foglalkoztató” az a munkáltató, amely az alapfeltételeken túlmenően munkavállalói több mint felét tartósan a megváltozott munkaképességű munkavállalók közül alkalmazza, számukra személyre szóló rehabilitációs tervet készít, rendelkezik az Mt.-ben meghatározott esélyegyenlőségi tervvel, foglalkoztatási rehabilitációs szakmai programmal, és heti legalább 10 órában alkalmaz rehabilitációs megbízottat is.

„Védett foglalkoztató”

A „védett foglalkoztató” mindazon feltételeknek megfelel, mint a rehabilitációs foglalkoztató, ezen túlmenően legalább 50 főt foglalkoztat, irányítási és döntési folyamatai szabályozottak, nem csupán betanított, illetve segédmunkás, hanem szakképzettséghez kötött munkakörökkel is rendelkezik, biztosítja dolgozói képzését, továbbképzését, minimum 3 tagból álló rehabilitációs bizottságot működtet.

Segítő szolgáltatások

A munkáltató biztosítani köteles a segítő szolgáltatások igénybevételét annak érdekében, hogy a megváltozott munkaképességű dolgozók képességeik révén elérhető legmagasabb szintű munkát végezzék. A segítő szolgáltatás lehet különböző munkaerő-piaci szolgáltatás (információadás, munka- és pályatanácsadás, pszichológiai, rehabilitációs tanácsadás), vagy egyéb segítségnyújtás (életvezetési tanácsadás, jogsegélyszolgálat, családgondozás, szociális ügyintézés).

Személyes rehabilitációs terv

A személyes rehabilitációs terv kapcsán a jogszabály előírja, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár Országos Rehabilitációs Intézete (OOSZI) személyre szóló rehabilitációs javaslatából kiindulva kell meghatározni az egyén munkavégző képességeinek jellemzőit, az általa betölthető munkaköröket és a munkavégzési formát (bedolgozói jogviszony, távmunka, védett foglalkoztatás, integrált foglalkoztatás). Továbbá ki kell dolgozni a számára megfelelő pályatervet, a rövid és hosszú távú célokkal, az ezt gátló tényezők megszüntetésére vonatkozó intézkedéseket, az ehhez kapcsolódó segítségnyújtás formáit, illetve azt, hogy mindebben a munkavállaló hogyan működhet közre. A személyes rehabilitációs tervet évente felül kell vizsgálni.

Szakmai program

A munkáltató rehabilitációs szakmai programja azt a célt szolgálja, hogy a munkáltató meghatározza, milyen módon tesz eleget a rehabilitációs foglalkoztatással összefüggő speciális feladatainak. A 3 évre szóló szakmai program tartalmazza a rehabilitációs foglalkoztatás leírását, az ahhoz kapcsolódó segítő szolgáltatások körét, a munkahelyi körülmények javítására irányuló terveket, a megváltozott munkaképességű dolgozók jogai és érdekei védelmével összefüggő tervezett intézkedéseket.

Különmegbízott

A rehabilitációs megbízott, illetve bizottság feladata voltaképpen a rehabilitációs szakmai program előkészítésében való közreműködés végrehajtásának szervezése, a személyes rehabilitációs tervek elkészítése, együttműködés a munkaügyi központtal.

Tanúsítvány

Az akkreditációs tanúsítvány iránti kérelmet a kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díj megfizetése mellett a Foglalkoztatási Hivatalhoz kell benyújtani. Akérelem tartalmát, az ahhoz csatolandó iratok körét az FMM rendelet szabályozza. Ilyen iratok pl. az OMMF vagy az Egyenlő Bánásmód Hatóság igazolása a bírságolás hiányáról, a foglalkoztatási rehabilitációs szakmai program, a rehabilitációs megbízott munkaköri leírása, szakmai önéletrajza, az esélyegyenlőségi terv stb. Helyszíni szemle és szakértői vizsgálat lefolytatása után határoz a hivatal a kérelem sorsáról, illetve a tanúsítvány kiadásáról vagy annak elutasításáról. Az alaptanúsítványt 5, a rehabilitációs tanúsítványt 3, a kiemelt tanúsítványt 2, a feltételes tanúsítványt 1 évre adják. Az érvényes akkreditációs tanúsítvánnyal rendelkező munkáltatókról nyilvántartást vezetnek. Az érvényesség időtartama alatt a munkáltatókat ellenőrzik, és a feltételeknek való meg nem felelés esetén a tanúsítványt visszavonják. Vissza kell vonni a tanúsítványt akkor is, ha pl. a munkáltatóval szemben a fent felsorolt eljárásokban bírságot szabnak ki, vagy az állásidő – a munkáltató érdekkörében felmerült ok esetén a személyi alapbér kifizetése mellett a munkavégzés szüneteltetése – időtartama egy évben meghaladta munkavállalónként a 30 napot, illetőleg ha a munkáltató az akkreditációs eljárás, vagy az ellenőrzés során lényeges tényről vagy körülményről nem vagy valótlanul nyilatkozott. Ez utóbbi esetben a visszavonás következménye, hogy a munkáltató két éven belül újra nem akkreditálható.

Új szakértői terület meghatározása

Az akkreditációs és támogatási eljárások lefolytatása érdekében az új jogszabályok az FMM ügykörét érintő szakterületen szakértői névjegyzékben szereplő személy részvételét írják elő. Ezért a 119. számú Magyar Közlönyben megjelent a 16/2005. (IX. 2.) FMM rendelet az FMM ügykörét érintő szakterületeken szakértői tevékenység szabályozásáról szóló 10/2003. (VII. 31.) FMM rendelet módosításáról. A rendelet az eredeti jogszabály mellékletét kiegészíti a foglalkozási rehabilitáció szakértői területtel, annak tartalmával, amelybe beletartozik az ehhez kapcsolódó jogszabályok ismerete, a segítő szolgáltatások, az akadálymentesítés, a munkavédelem, az akkreditáció és a szociális foglalkoztatás kérdésköre.

Támogatások

Az előbb ismertetett szabályok további jelentősége az, hogy csak az akkreditált foglalkoztatók részesülhetnek állami támogatásban. A 177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásról szól, míg a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatás megállapításának részletes szabályait a 15/2005. (IX. 2.) FMM rendelet tartalmazza.

A kormányrendelet a foglalkoztatási törvény szabályain alapulva kimondja, hogy az éves költségvetésben megjelölt rehabilitációs költségvetési előirányzat felhasználására a rendelet szabályait kell alkalmazni. A támogatások célja a megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásának elősegítése, ezen belül képzettségüknek és egészségi állapotuknak megfelelő munkavégzés feltételeinek biztosítása, a nyílt munkaerőpiacra való visszavezetésük, az állapotukból eredő foglalkoztatási hátrányok kiegyenlítése.

A támogatások célja, hogy kiküszöböljék a munkáltató piaci veszteségeit, amelyek a fogyatékos személyek alacsonyabb munkateljesítményéből adódnak, illetve kompenzálják az ilyen dolgozók foglalkoztatásához kötődő szükséges és igazolt többletköltségeket. Éppen ezért e támogatások csak a privát szférában működő munkáltatók részére nyújthatók, tehát a támogatott körből ki vannak zárva a közigazgatási szervek, az állami és helyi önkormányzati költségvetési szervek (lényegében a közalkalmazotti és köztisztviselői törvény hatálya alá tartozó munkáltatók).

Támogatásfajták

A támogatások főbb típusai: bértámogatás, költségkompenzációs támogatás, rehabilitációs költségtámogatás.

Bértámogatás

A bértámogatás a rehabilitációs álláshelyen munkába helyezéshez, munkahely megtartásához, a foglalkoztatási rehabilitációhoz, illetőleg a munkahelyi segítő személy foglalkoztatásához nyújtható. Munkahelyi segítő: az a személy, aki segít a fogyatékosoknak a munkába járásban, illetve a munkavégzésben. Bértámogatást az akkreditált munkáltatók, foglalkoztatók kaphatnak. A támogatás vissza nem térítendő, mértéke a megváltozott munkaképességű munkavállaló bruttó munkabére 40-100 százaléka között lehet, maximummértéke kötődik a KSH által közzétett bruttó átlagkeresethez, annak 60-80, illetve 120 százaléka a munkakör által igényelt képzettségi szinttől függően. A 40-100 százalék közötti mérték függ a támogatás fajtájától, az érintett munkavállaló fogyatékosságának (munkaképesség-csökkenésének) mértékétől.

Bértámogatás 2006. február 1-jétől adható, a kérelemről a munkáltató székhelye, telephelye szerint illetékes munkaügyi kirendeltség dönt.

Költségkompenzációs támogatás

A költségkompenzációs támogatás csak a „védett foglalkoztatói” kategóriába tartozó munkáltató számára nyújtható. Ebben elismerésre kerül a megváltozott munkaképességű dolgozók munkába járásával összefüggő személyszállítási költség, továbbá a foglalkoztatásukhoz, a munkavégzés feltételeinek biztosításához szükséges, az irányításhoz és adminisztrációhoz kapcsolódó, logisztikai, munkaszervezésiés szállítási költség. Etámogatási forma sikeres pályázat alapján nyerhető el.

Rehabilitációs költségtámogatás

A szintén pályázaton alapuló rehabilitációs költségtámogatás olyan személyek alkalmazásához kapcsolódik, akik a nyílt munkaerőpiacon nem képesek munkát végezni, az ilyen támogatásban részesülő munkáltatók az ún. „védett szervezetek”.

Védett szervezet csak a külön törvény szerint közhasznúnak nyilvánított és nyilvántartásba vett munkáltató lehet. A védett szervezet a foglalkoztatáshoz kapcsolódó költségek legfeljebb 80 százalékának megfelelő mértékű támogatást kaphat. Ilyen esetben, ha a munkavállaló egyben szociális intézményben ellátott személy, foglalkoztatásához a megyei szociális és gyámhivatal külön engedélye is szükséges.

A költségtámogatások már 2005. november 1-jétől nyújthatók, megadásukról a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter dönt.

A támogatások forrása

A Határozatok Tára 39. számában jelent meg a 2180/2005 (VIII. 26.) Korm. határozat a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatása támogatási rendszerének átalakításáról. A kormány a megváltozott munkaképességű dolgozók támogatására szolgáló összeget 2006-tól a Pénzügyminisztérium fejezetéből a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium fejezetébe csoportosítja át. A kormány egyúttal felhívta az FMM-et, hogy alakítson ki munkaszervezetet a rehabilitációs költségtámogatások iránti igény elbírálására.

 

Digitális segítség vakoknak

Vakok és gyengénlátók számára is könnyen kezelhető felületet kapott az EU-vonal tájékoztató honlapja. E munkában a Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége nyújtott szakmai támogatást a Miniszterelnöki Hivatalnak. Az eljárás eredményeként immár a látásukban korlátozottak is akadálymentesen tájékozódhatnak az Európai Unióról, miután elkészült az EUvonal.hu vakokat segítő változata. A szövetség egy kilenc pontból álló szempontrendszert dolgozott ki a honlapfejlesztők számára, ekképpen segítve a weboldalak átalakítását. A dokumentum a szövetség honlapján elérhető. Az érdekképviselet - felkérésre – már több honlap vakbaráttá alakításánál segédkezett.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem