×

A személyzeti osztály átalakítása

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 87. számában (2005. május 15.)
A vállalat szervezetének mindig volt a dolgozókkal foglakozó részlege, bárhogyan is nevezték azt. Azonban a megnevezések változása mögött legtöbbször tartalmi átalakulás is végbement. A papíros alapú nyilvántartást felváltotta a elektronikus, az adathalmaz felhasználási lehetőségei bővültek, az egyszerű adminisztrációt felváltotta a tudatos tervezés az emberekkel kapcsolatos mindenfajta tevékenységnél. Mára a korszerű human research (HR) osztályok a vállalati kultúra szerves részei, e tevékenységet pedig mind több és persze mind összetettebb informatikai programok segítik.

Az informatikai megoldásoknak mind nagyobb szerep jut

A '60-as évek munkaügyi osztályai csak elemeiben hasonlítanak a mai emberi erőforrás menedzsmentrészlegekre. Az első számú feladat sokáig a (munka)szerződések, bérek nyilvántartása, kezelése volt. 'A 70-es évekre tehető az a lényegi változás, amikor ezen osztályok mind a feladatokat, mind létszámukat tekintve bővültek, és nevük is megváltozott. Az ezt követően személyügyi osztályoknak nevezett részlegek immár kapcsolatba kerültek a toborzással, képzéssel, az alkalmazottak teljesítményének értékelésével stb., tehát a mai értelemben vett részleges HR-feladatokat is megoldottak. Valódi áttörésként értékelik a HR-szakemberek a következő fejlődési lépcsőfokot, amikor a '80-as években a vállalati vezetők is felismerték, hogy a dolgozó, a cég szempontjából, potenciális erőforrásként tekinthető, és mint ilyen, kiemelt gondoskodást igényel. Az eddigi szigetszerű nyilvántartásokat összekapcsolták, a különböző részlegek munkáját pedig igyekeztek összehangolni.

Stratégiai lépések

A '90-es évekig úgymond vontatott volt a HR-szakma fejlődése. Ekkor jelentek meg azok az informatikai fejlesztések, amelyek felgyorsították a folyamatokat, s kézzelfogható hasznot "termeltek". Astratégiai emberi erőforrás menedzsment már mint profitcentrum működhetett, és egyre-másra jelentek meg azok a megoldások amelyek kompatibilisek voltak az addigra már elterjedtnek mondható integrált vállalatirányítási rendszerekkel, és a vállalatvezetők is hasznát láthatták a segítségükkel előállított információs szolgáltatásoknak, jelentéseknek. Mind több, a vállalati adminisztrációt könnyítő szoftver jelent meg a piacon, elsők között természetesen a manuális bérügyviteli feladatok kiváltására kifejlesztettek.

A HR-programokat aszerint is megkülönböztethetjük, hogy részei-e az integrált vállalatirányítási rendszereknek (SAP, Oracle, IFF, Microsoft Axapta stb.), szigetszerű vagy teljes megoldást nyújtanak, egy-egy speciális területet fednek le (például e-learning), és milyen módon kezeli együtt a vállalaton belül a bér-, illetve munkaügyi részt. A választás semmiképp nem egyszerű feladat sem annak a cégnek, amelyik először szándékszik bevezetni ilyen rendszert, sem annak, amelyik váltani akar.

Kezdeti lépések

Előbb-utóbb minden fejlődni kívánó cég szembekerül az informatikai eszközök és szoftverek választásának kérdésével. Az eszközöket tekintve már elég sok tapasztalatra tehettek szert, illetve megfelelő a választék is, valamint az árak lefelé tendálnak, míg az alkalmazások terén még bizonytalanul válogatnak a cégek, sok esetben hagyják magukat meggyőzni.

Holott az első kérdés megválaszolása mind a HR-, de más szoftverek esetében is kulcsfontosságú: mit vár a cég az új rendszer üzembe állításától. Gyakori – téves – megoldás ugyanis, hogy a vállalkozás a szállítóra hagyja az igényeinek definiálását. Ebben az esetben az a furcsa helyzet is előállhat, hogy a vállalat problémáira kifejezetten a felkért cég ajánlott szoftvere a megoldás...

Az elvárások megfogalmazásán kívül a kiválasztás másik fontos eleme a rendszerfunkciók összehasonlítása. Ezen belül értékelni kell az adatrögzítés mikéntjét, a riportkészítés módjait, azt, hogy a HR-folyamatok automatizáltak-e, illetve a szoftverfunkciók mennyiben felelnek meg a vezetői kontrolling elvárásainak.

A bevezetés módszertana

A HR-szoftver későbbi működtetése s nem utolsósorban költsége szempontjából meghatározó a bevezetés mikéntje. Ha dobozos terméket vásárol a fejlesztést elhatározó takarékos cég, akkor számolnia kell azzal, hogy a fixen rögzített vagy csak bizonyos szűk határok között módosítható paraméterekhez kell igazítani a cég működését, HR-folyamatait. Ennek éppen ellenkezője az egyedi szoftvervásárlás, amikor a szoftvert az installálás során a cég működési jellemzőihez igazítják. Mindkettő nagy körültekintést kíván, hiszen a drága szerzeményeket sokáig, legalább néhány évig használnia kell a cégnek. Ma már nem is annyira ritka, hogy valamely szolgáltató ingyenes szoftvert kínál, ráadásul vállalja, hogy levezényli az egész projektet. Azt az üzlettel foglalkozók régóta tudják, hogy semmi sincs ingyen, hiszen a megajándékozott cég ezt követően elég hosszú ideig fizeti a licencdíjjal összevethető nagyságú tanácsadói díjat, az átalakítás költségeit, a frissítéseket és más járulékos kiadásokat. Az éves követési díj például a bérügyviteli programok esetében, ahol időről időre a legtöbb változás bekövetkezik: az éves licencdíj 15-30 százaléka lehet, de vannak kiugró, 40 százalék feletti árak is.

Integrált rendszerek

A nagyobb vállalkozások számára a HR-szoftvereket általában már az integrált vállalatirányítási rendszerek részeként kínálják, mint az SAP, Oracle, PeopleSoft, Microsoft Axapta stb. A multinacionális cégek, illetve az itt leányvállalatot létesítő jelentősebb külföldi cégek hozták magukkal a hazájukban megszokott, bevált HR-informatikát is. Már csak azért is, mert a távközlési kapcsolatok javulásával a '90-es évek közepétől már nem jelentett gondot akár az on-line kapcsolattartás sem.

Számos cég azonban nem világméretekben, hanem csak lokálisan kívánja megoldani bérügyi és személyzeti gondjait. A nagyvállalatok Magyarországon is a komplex vállalatirányítási rendszer részeként vásárolják e szoftvereket. A közepes cégek számára – ha csak a HR-funkciókat ellátó szoftverek közül szeretne válogatni -, többek között a Nexon Kft. által kínált BestHr, a VT-soft Opus rendszere, illetve az izraeli SQLink cég HumaNetje kínál alternatívát. Ez utóbbi vállalkozás magyarországi jelenléte alig több mint féléves, s dinamikus, felhasználóbarát megoldásaival igyekszik részesedni a humánügyvitel ma még elegendően nagy tortájából. Változatlanul erős az önálló bérrendszerek jelenléte a piacon: a Nexon által ajánlott nexONBER, illetve az Orgwere vagy VIP alkalmazása kínál megoldást. Mindemellett léteznek vegyes megoldások, mint a P&I AG LOGA elnevezésű terméke, valamint az egyedi funkciók lefedésére alkalmas szoftverek: ilyenek az e-learning koordinálására a Synergon által továbbfejlesztett Phoenix és más, a toborzás, karriertervezés stb. során időben és lokálisan behatárolt működésű alkalmazások.

Piaci trendek

A szoftverek kiválasztásának normális menete más a keresleti és más a kínálati piacon. Most Magyarországon még a keresletinek nevezhető piac él, ezért a vásárláskor meghatározó lehet az, hogy mennyire ismerik – akár a hirdetésekből is – a terméket és kifejlesztőjét, milyen referenciákat képes az felmutatni a különböző iparágakból.

A beruházás költségei is megfontolásra intik a vállalkozásokat. Egy valamirevaló, a vállalatra szabott fejlesztés 10 millió forintba kerülhet, egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésének költsége 100 millió forintot is elérheti. A bevezetéstől ugyanakkor a modernizáción túl költségmegtakarítást is várnak a vezetők. Legtöbbször azonban bebizonyosodik, hogy hiú ábránd létszám-megtakarításban gondolkodni, legalábbis ez alapján kalkulálni a befektetés megtérülését. Az esetek többségében ugyanis a korábbi személyzeti osztály munkatársai átképzés után ugyanazzal foglalkoznak, mint korábban, csak képernyő előtt. A költségmegtakarítás csak közvetett módon képzelhető el: a vállalat emberekkel kapcsolatos dolgai megbízható módon tervezhetővé válnak, s az ügyintézések ideje lerövidül, s végső soron a dolgozók elégedettsége is javulhat.

Kiválasztás

A megfelelő szoftver, illetve HR-informatikai rendszer kiválasztásának egyik legjobb módja, ha a laikus vállalatvezető szakértőt bíz meg a projekt levezénylésével. Forintosítható előnyt jelenthet, hogy a megbízott tanácsadó (cég) alaposan ismeri a HR-informatikai piacot, a szolgáltatókat, a termékeket. Képes szakértő módon megfogalmazni a megbízó cég igényeit, s ennek megfelelően tárgyal a potenciális szállítókkal a részfeladatok megoldásáról, illetve a teljes rendszerről. Mind a minőséget, mind költségeket tekintve fontos, hogy a "vevő szemének" is nevezett tanácsadó a projekt teljes időtartama alatt a megbízója érdekeit képviseli.

 

Humáninformatika-funkciók

A modern személyzeti osztály feladatai az informatikai háttér miatt is igencsak kibővültek, de vállalkozásonként eltérőek lehetnek. Az alábbi általános vonások azonban a szoftverhasználók körében majd' mindenhol megtalálhatók.

– Munkaerő-áramlás kezelése: belépések, kilépések adminisztrálása, a toborzások vezénylése.

– Beléptetés és munkaidő-nyilvántartás

– Személyi adatok, munkakör, munkával kapcsolatos értékelés

– Bérezés, juttatások

– Képzés, egyéni képzési terv kidolgozása, értékelések

– Teljesítményértékelés

– Ösztönzésmenedzselés: kompenzáció

– Karriermenedzsment: utódlástervezés, szakmai-, vezetőikompetencia-szemlélet

– Alkalmazotti kapcsolatok: belső ügyfélszolgálat, érdekegyeztetés

 

Nemzetközi erőforrásmenedzsment-rendszer a Pannon GSM-nél

Országokon, sőt, földrészeken átívelő, közös emberierőforrás-gazdálkodási rendszert készül bevezetni a világ egyik vezető távközlési óriása, a Telenor-csoport. AGlobal HR System Project elnevezésű fejlesztés gyakorlati kialakítására a csoport magyar tagjánál, a Pannon GSM-nél kerül sor, azaz itt, a magyar cég szakemberievel együttműködve alakítják ki és helyezik üzembe azt a rendszert, amelyet később a teljes cégcsoportra kiterjesztenek. Végh József, a Pannon GSM emberierőforrás-igazgatója a projektről nyilatkozva elmondta: "A Global HR System lényege, hogy a ma sok külön alkalmazáson futó megoldás helyett egy egységes rendszer segítse az emberi erőforrások leányvállalat-, illetve Telenor-szintű menedzselését. A HR-munka valamennyi folyamata az új rendszeren fut majd, azaz nyomon követi a toborzási és kiválasztási folyamatot az új pozíció igénylésétől kezdve az új munkatárs felvételéhez kapcsolódó adminisztrációig; támogatja a képzési és vezetésfejlesztési tevékenységet; kezeli a juttatási csomagokat; innen indulnak majd az e-learning tananyagok; itt valósul meg a dolgozói események menedzselése stb. Reményeink szerint az új rendszer megszabadít egy sor papír alapú adminisztrációtól is, ami jelentős idő- és költségmegtakarítást eredményez majd."

A rendszer fejlesztése a Pannon GSM HR-szakembereivel együttműködésben, a mobilcég magas szintű technológiájára alapozva folyik. A bevezető projekt magyarországi sikere esetén hamarosan ez az egységes rendszer működik majd a Telenor-csoport minden vállalatánál, s nemcsak Európában.

 

Outsourcing

A tevékenységkiszervezés, az outsourcing mindinkább jelen van a piacon. Különösen a bérügyvitel az, amit szívesen albérletbe adnak a cégek. Az idő- és létszámigényes feladatokat a számítások szerint olcsóbban ellátják az erre szakosodott cégek, amelyek megfelelő számítástechnikai kapacitással és természetesen programokkal rendelkeznek a gyors munkához. Az így felszabaduló létszámot és energiát a cégek a stratégiailag fontosabb feladatokra koncentrálhatják.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem