×

Prezentációs tréningek

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 65. számában (2003. július 15.)
Egy-egy termék piaci bevezetéséhez és elfogadtatásához nemcsak az értékesítendő árucikk korszerűsége, de annak hatásos, a fogyasztókat megnyerő bemutatása is szükséges. Éppen ezért a prezentáció – ami a szakemberek véleménye szerint a kommunikáció sajátos formája – az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Felismerve e tevékenység fontosságát, azaz a termékek és a cégek bemutatásának felértékelődő jelentőségét, immár egyre több tanácsadó szervez prezentációs tréninget.

E továbbképzések célja nem több és nem kevesebb, mint hogy a résztvevők elsajátítsák azokat a kommunikációs technikákat, amelyekkel képessé válnak az általuk kínált termékek és szolgáltatások korszerű bemutatására és széles körű elfogadtatására.

Kommunikációs technika

A tanácsadó cégek közül számosan, mások mellett a Cegos Kft. is – amelynek anyacégét 75 esztendővel ezelőtt alapították Párizsban – szervez prezentációs tréningeket. Tóth Judit senior tanácsadó elmondta: az egyik műfajuk a nyílt tréning. Erre – az adott tematika, a program és az időpontok alapján – különböző cégek munkatársai jelentkezhetnek. A másik forma – amely a kft. árbevételének 56 százalékát teszi ki – az úgynevezett céges oktatás. A munkáltatókhoz kihelyezett prezentációs tréningeken testreszabott tematikát alkalmaznak.

A prezentációs tréningek célja, hogy a résztvevők kellő motiváltságot szerezzenek a nyilvános szerepléstől való félelem legyőzésére, illetve tisztában legyenek az adott helyzetben alkalmazható módszerekkel. Ez utóbbiak valójában kommunikációs technikákat (retorika, testbeszéd, a hanggal való bánásmód, mimika, szemkontaktus stb.) jelentenek, ezért ezek fortélyaival foglalkoznak a többnyire négynapos (2+2 nap) tréningeken.

Mindenekelőtt alapkészségeket, szaknyelven szólva skilleket fejlesztenek a trénerek. Egy "átlagos" tanfolyam első napján a program a prezentáció négy alappillérének áttekintésével indul. Azt kell meghatározni, hogy ki a célközönség, mi a prezentáció célja és tartalma, s mindezek ismeretében milyen legyen annak formája.

Közösen analizálnak

Az első napon általánosságban átbeszélik azokat az alapvető elemeket – természetesen különböző helyzetek feldolgozásán és feladatok megoldásán keresztül -, amelyek fontosak egy-egy prezentáció előkészítésében, míg a második alkalommal a PowerPoint-prezentációkon való alkalmazás lehetőségeit sajátítják el a tanfolyam résztvevői.

Az ezt követő két találkozás során a prezentációk gyakorlati kérdéseire összpontosítanak. Minden prezentációnak más a tétje, vagyis minden helyzetben fel kell térképezni a körülményeket. Nagyban segíti a tréner munkáját, és erősíti a résztvevők egyéni fejlődését, hogy videofelvételek készülnek a tréning idején előkészített és megtartott "miniprezentációkról". Ezeken keresztül a résztvevők analizálhatják a fejlesztést igénylő területeket, és szembesülnek az erősségeikkel is.

A trénerek olyan módszereket alkalmaznak, amelyek segítik az érdeklődés fenntartását; speciális eszközöket vetnek be, amikor látják, hogy a hallgatóság fárad. Egy jól irányzott anekdota is felélénkítheti a csoport figyelmét. A tréner számára mindig fontos szempont a tudatosság, illetve annak definiálása, hogy milyen témáról és kiknek tartják a bemutatót. A katalógusban meghirdetett fejtágítókat többnyire a Cegos Kft. saját tréningtermében szervezik meg. A PowerPoint-ismereteket a tanácsadó és tréningcég egyik együttműködő partnere adja át.

Tanácsadói díjak

A megrendelők külön kívánságára testreszabott, kihelyezett tréningeket is tartanak, ezek díjazása a tanácsadói napidíj alapján történik, függetlenül attól, hogy a felkészítésen öten vagy tizenketten vesznek részt. Egy ilyen testreszabott, háromnapos tréning bruttó díja 720 ezer forint körül mozog. A katalógusban meghirdetett négynapos tréning ára személyenként 179 ezer forint, a összeg a résztvevők számára a szünetekben felszolgált kávé és az ebéd költségeit is magában foglalja. A nyílt tréningek visszatérő megrendelői árkedvezményben részesülnek.

Előfordult már, hogy a Cegostól angol nyelvű tréninget rendeltek, amelyen az angol nyelv kifejezésbeli sajátosságaival is foglalkoztak. Egy-egy kurzus résztvevőinek száma maximum 10-12. Noha a tréningek közvetlenül mérhető gazdasági hasznáról ritkán számolnak be a megrendelők, ám a többször visszatérő ügyfelek újbóli érdeklődéséből arra lehet következtetni, hogy hasznos volt a "fejtágító". A tréning egyrészt motiválásra és a hiányzó tudás megszerzésére szolgál, másrészt a már megszerzett készségek és ismeretek megerősítésének az eszköze.

Szakági munkacsoportok

Pozvai Zsolt, a DOOR Training Central Europe Kft. ügyvezető igazgatója arról tájékoztatott, hogy a társaság tavaly 1400 tréningnapot tartott, ami megközelítően 70 megrendelt tréninget jelent. A jelenlegi tervek szerint az idén már 1700 tréningnapot szeretnének tartani, ami csaknem 100 kurzusnak felel meg.

A bővülő érdeklődés miatt szakági munkacsoportokat alakítottak ki (termelővállalati, autós, banki és biztosítási, IT és FMCG trénercsoportot). A különböző kategóriákba sorolt cégekkel azok a szakemberek foglalkoznak, akik az adott területen már korábban is valamilyen szakmai tapasztalatot szereztek. Tavaly a klasszikus prezentációs technika mellett megjelentek a menedzsmentprezentációval kapcsolatos igények, sőt egyre fontosabbak a közszereplésre irányuló prezentációk.

Miatovics Márta szenior tréner véleménye szerint a foglalkozásvezető személy képességein is múlik, hogy sikerül-e jól, gyorsan és hatékonyan átadni a szükséges ismereteket. Ahhoz, hogy valaki jól irányítson egy ilyen speciális tréninget, nem árt, ha felsőfokú végzettséggel, elsősorban pszichológiai, szociológiai vagy pedagógiai ismeretekkel rendelkezik. De a DOOR filozófiája szerint legalább ennyire fontos, hogy az illetőnek vállalati vezetői tapasztalata is legyen, ezáltal ugyanis mondandója hitelessé válik a hallgatóság előtt.

Egyszemélyes tréning

Amikor a megrendelővel tárgyalnak, az első kérdés mindig az, hogy milyen célból igényli a prezentációs tréninget. Ez azért nagyon fontos, mert ennek ismeretében a tréner hatékonyan építheti fel a tematikát, és precízen adhatja át a megbízó üzenetét a tanfolyam résztvevőinek.

A trénercég ez idáig már számos különleges indokot megismert. Az egyik budapesti vállalat például azért rendelt speciális tréninget, mert a német tulajdonosok előtt megfelelően kellett prezentálni az elmúlt évi működési tapasztalatokat. Úgy gondolták, hogy a számokban kifejezett eredményekkel akkor lesz elégedett a másik fél, ha azt számára kellően meggyőzően közvetítik. Ebben az esetben a trénerek a PowerPoint egyedi lehetőségeire is felhívták figyelmet.

Ugyanakkor előfordult az is, hogy Miatovics Márta egyszemélyes tréninget tartott az egyik ügyfelének, aki egy németországi konferenciára utazott beszámolót tartani. Az illető drukkolt amiatt, hogy sikerül-e a prezentációja. A visszajelzésből kiderült, hogy a felkészítés hatékony volt, az ügyfél érdekes előadást tartott németül.

A kurzusokon alkalmazott trükkök tárháza kifogyhatatlan. Az előadón múlik, hogy miként tartja éberen – a napi 12 órás tanfolyam végéig – az emberek érdeklődését. A résztvevőket külön megtanítják arra, hogy miként alkalmazzanak retorikai fogásokat, mit jelent egy aprócska hangsúly, hogyan lehet játszani a szótagsebességgel, a szünetekkel, a hangszínnel, a mimikával és a gesztusokkal. A tanfolyam végén már látható, hogy a hallgatóság miként fogadta be az információkat.

Visszatérő ügyfelek

A prezentációs tréning iránt érdeklődő cégek sokat áldoznak arra, hogy munkatársaikat egy-egy rövid kurzusra beírassák. Ennek díja naponta közel 400 ezer forint a DOOR-nál. A legtöbb megrendelő a fővárosból érkezik. Ám ma már a vidéki ipari centrumokban, a helybéli ipari parkokban működő vállalatok is igénylik az efféle felkészítést. Főként akkor, amikor egy-egy osztályon új projektet indítanak el, vagy amikor újonnan belépő vezetőket akarnak megismertetni a "játékszabályokkal". Olykor azonban az is megtörténik, hogy egy-egy cég belső trénerét küldik el ismeretszerzésre.

A pénzintézetek és a biztosítók ugyancsak gyakorta igénylik e szolgáltatást. A szakemberek szerint azonban ma már a gazdaság valamennyi területén szükség van erre a tudásra. A visszatérő ügyfelek keretszerződést kötnek a DOOR Traininggel.

A cég úgynevezett második generációs tréningcégnek tartja magát. Ez azt jelenti, hogy azok a trénerek tartanak például a leendő menedzserek számára speciális kurzusokat, akik korábban maguk is vezetők voltak, és megtapasztalták e munkakör nehézségeit, problémáit, illetve értenek a vezetői kommunikációhoz is.

Egyre több kisebb létszámmal működő tanácsadó, vagy reklám- és médiacég is érdeklődik az értékesítést megkönnyítő prezentációs technikák iránt. A szolgáltató és kereskedelmi cégek köréből szintén egyre több ügyfele van a DOOR Trainingnek. A vidéki vállalatok elsősorban a felső és középszintű vezetőiket küldik el a továbbképzésekre. A DOOR-nál folyamatosan figyelik a piacot, és ennek megfelelően fejlesztenek ki újabb és újabb programokat. A cég árbevételének 15 százalékát a prezentációs tréningek teszik ki, a megrendelők között zömében multinacionális vállalatok találhatók.

Vezetői utánpótlás

A tréningeket megrendelő vállalatok egyértelműen azt az álláspontot képviselik, hogy a továbbképzések versenyképességük megőrzését szolgálják. A Cegos Kft. ügyfelei közül a francia Accor szállodalánc magyarországi leányvállalata, a Pannonia Hotels Rt. HR-igazgatója, Hajtó Zoltán kifejtette: a hatékony prezentáció divatját több körülmény is indokolja. Ilyen az időgazdálkodás, a multinacionális cégeknél jelentkező nyelvi nehézségek és az állandó nyomás a magasabb árbevétel elérésére.

Hajtó Zoltán szerint az unalmas értekezletek ideje lejárt. A tanácskozásokon a fő hangsúly a trendek bemutatására és a háttérben meghúzódó okok feltárására irányul: világos, tömör és érthető formában. A prezentációtól a vezetők belső kommunikációjának javulását, illetve a változásokra való gyors reagálás képességét várják.

A kurzusok ára változó. A Pannonia Hotels eddig háromféle prezentációs tréninget vett igénybe. Az elsőt a privatizációt követő időszakban az igazgatók számára rendezték. A második a vállalati közép- és felső vezetői utánpótlást szolgálta, harmadikként pedig a vállalati felső vezetők részére tartott angol nyelvű prezentációs tréninget rendelték meg. A képzési költségeket éves szinten határozzák meg, a kiemelt projekteket a vállalat finanszírozza. Tizennégy ember prezentációs képzése – átlagosan – másfél millió forint körül van. A vállalatvezetők azonban tudják, hogy a prezentációs tréningeken részt vevő munkatársak készségei jó irányban változnak. Így aztán javul a hatékonyság is.

Pályakezdők segítése

A jászberényi Electrolux Lehet Kft. régi ügyfele a DOOR Training Central Europe Kft.-nek. A társaság HR-országigazgatója, Benke Kálmán kiemelte: 1991-93 között a Bocconi olasz magánegyetem közreműködésével egy átfogó, teljes körű, kétéves fejlesztési program részeként prezentációs tréninget tartottak. Jelenleg pedig – mint ahogyan az elmúlt években is – a "pályakezdők asszimilációs programjában" szerepel a prezentációs tréning. Ez évente szeptember első napjaiban kezdődik, és az új, fiatal munkatársak beilleszkedését szolgálja. A gyakorlat bebizonyította ugyanis, hogy a felsőfokú képzésben nem kap elegendő figyelmet az önismeret, az önérvényesítés, illetve a problémamegoldó képesség fejlesztése, mint ahogyan a prezentációs technikák sem.

Benke Kálmán utalt arra, hogy a cégnél mindig nagy hangsúlyt helyeztek a vezetők és a munkatársak együttműködését erősítő képzések megszervezésére. A privatizáció után például a "SWOT"-analízist (erősségek, gyengeségek, lehetőségek és veszélyek elemzése) alkalmazták. A gyakorlat bebizonyította egy régi kínai mondás igazságát is, amely szerint: "Mondd el nekem – én elfelejtem; mutasd meg nekem – én emlékezni fogok rá; csináltasd meg velem – én megtanulom." Vagyis a gyakorlati készségfejlesztést fontosnak tartották és tartják. Mivel a fejlett prezentáció különösen "perdöntő" a vállalati információk átadásában, ezért szívesen áldoznak rá.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem