×

Munkaügyi ellenőrzések

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. június 14.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 111. számában (2007. június 14.)
A kormány szerint immár látható a gazdaság kifehérítését célzó lépések hatása, legalábbis a számok azt jelzik, hogy a közterheket egyre többen fizetik be a közös kasszába. A munkaügyi felügyelőknek azonban még bőven akad dolguk, hiszen a munkáltatók egy része a szankciók szigorodása ellenére sem tartja be a munkaügyi rendelkezéseket. A vállalkozások ugyanakkor azt kifogásolják, hogy az ellenőrök csak ott bukkannak fel, ahol lazaságból hibáznak, az igazi "nagy halakra" nem vadásznak.

Miközben az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) vezetői azt hangsúlyozzák, hogy a munkaügyi jogszabályok betartatását, a munkabiztonság javítását nemcsak a szankciók szigorításával, hanem a társadalmi partnerség erősítésével lehet elérni, a munkaadói érdekképviseletek arra hívják fel a figyelmet, hogy a "szégyenlistával", a jogsértések közzétételével éppen a partnerség kerül veszélybe.

Újabb szigorítás

A szaktárca és az OMMF az illegális foglalkoztatás további visszaszorulását várja a munkaügyi ellenőrzésről szóló törvény újabb szigorításától. Ennek része, hogy a feketefoglalkoztatásban leginkább érintett ágazatokban – például az építőiparban – április elseje óta a megbízó cég felelőssége is, hogy alvállalkozója legálisan alkalmazza a munkavállalót.

A közbeszerzési törvény tavalyi változtatása nyomán akár öt évre is eleshetnek az állami forrásoktól, illetve megrendelésektől a feketefoglalkoztatók. A jogszabályi regulák mellett a munkaügyi vizsgálatok szaporodása is hozzájárult ahhoz, hogy tavaly több mint 12 ezer munkaadónál 42 ezer feketemunkást lepleztek le az ellenőrök, az idén pedig már az év első négy hónapjában – április 30-áig - elérte a 19 ezret a lebukott feketemunkások száma.

Tavaly a 700 ezer hazai vállalkozás közül alig több mint 45 ezer szervezethez látogattak el a munkaügyi felügyelők. Igaz, a legtöbbnél – 36 ezer cégnél – felfedtek foglalkoztatással kapcsolatos szabálytalanságot. Az OMMF statisztikája szerint az elmúlt évben a cégekre több mint hétmilliárd forint bírságot róttak ki - hárommilliárddal többet, mint az azt megelőző évben -, s ebből ötmilliárdot a foglalkoztatással kapcsolatos szabálytalanság, mások mellett a munkabér kifizetésének hiányosságai, a munkaidő hanyag nyilvántartása, illetve a pihenőidei vagy munkaszüneti dolgoztatás miatt.

Munkaszerződés nélkül

A munkaügyi felügyelők a feketemunka legváltozatosabb formáit tárták fel, a klasszikus "zsebből fizetés" mellett gyakorta találkoztak az alkalmi munkavállalási könyv szabályainak kijátszásával csakúgy, mint a külföldiek engedély nélküli foglalkoztatásával.

Rendszeres, hogy - különösen az építőiparban – a vállalkozások nem kötnek munkaszerződést alkalmazottaikkal, pe-dig ez a lehető legnagyobb kiszolgáltatottságot eredményezi. Legutóbb – áprilisban – egy átfogó ellenőrzés során az épülő egri pláza területén tizennégy munkáltatónál 101 munkást ellenőriztek, döbbenetes eredménnyel. Kiderült, hogy hét foglalkoztató összesen 45 személyt alkalmazott feketén, akik nem tudtak írásos szerződést felmutatni, illetve nem jelentették be őket, s alkalmi munkavállalói könyvük sem volt kitöltve. A szabálytalanul foglalkoztatott alkalmazottak közül tizenegy román állampolgárnak nem volt a munkavégzés helyére érvényes munkavállalási engedélye. De nem csak a vállalkozások, az állam is alkalmaz feketemunkásokat. Egy régészeti feltárásnál például nemrégiben kiderült, hogy az érintett múzeum bejelentés nélkül foglalkoztatott munkavállalókat.

A tapasztalatok szerint a munkáltatók sok dolgozót érintően szegik meg az alapvető élet- és munkakörülményeket befolyásoló törvényi előírásokat, például a munka- és pihenőidő szabályait is. Gyakran előfordult, hogy csak részben fizették ki a munkabért, a munkaidővel kapcsolatos adatokat nem vagy hiányosan tartották nyilván, s jogellenes munkaerő-kölcsönzést végeztek. Jelzések szerint ugyanakkor a munkaügyi jogsértéseknek csak kisebb része válik nyilvánossá, a munkavállalók – jogismeret hiányában és munkahelyi kiszolgáltatottságukból eredően – az őket ért jogsérelmek nagyobb részét megtorlatlanul hagyják, gondjaikat eltitkolják.

Kiszervezett munkavállalók

Papp István, az OMMF elnöke elmondta: folyamatosan nő a panaszok, a közérdekű bejelentések száma azóta, hogy a munkaügyi jogsértéseket tavaly szeptember óta nyilvánosságra hozzák. Ennek ellenére úgy véli, a törvényi korrekciók után kedvező irányzat indult el a munkáltatók magatartásában, amit mutat, hogy nőtt az állam bevétele, viszont a bejelentett munkavállalók számának gyarapodásával párhuzamosan emelkedett a feltárt feketemunkások száma.

Például az egyik vendéglátóhelyen egy korábbi ellenőrzés felfedte, hogy egyetlen munkavállaló sem volt bejelentve, egy újbóli "vizitálásnál" azonban a felügyelők már azt tapasztalták, hogy valamennyi dolgozót szabályosan bejelentve, munkaszerződéssel foglalkoztatták. Negatív tendencia viszont, hogy olyan munkavállalókat is kiszerveznek a munkáltatók – elsősorban személy- és vagyonvédelmi, építőipari és vendéglátó cégek – AM-könyves foglalkoztatásba, akiket korábban teljes munkaidőben alkalmaztak.

Papp István szerint visszatartó erőnek bizonyult, hogy csak azok a munkáltatók részesülhetnek állami támogatásban, amelyeknek rendezettek a munkaügyi kapcsolataik, illetőleg csak azok lehetnek közbeszerzési eljárásban ajánlattevők, amelyek nem foglalkoztattak bejelentés nélkül alkalmazottakat, s nem sértették meg a külföldiekre vonatkozó foglalkoztatási szabályokat sem.

Visszatartó erő az is, hogy a hatóság – internetes honlapján – közzéteszi a munkaügyi jogsértést elkövetett munkáltatók adatait. Közel húszezer cég szerepel a listán, ugyanakkor több mint 400 ezer lekérdezés történt ebben az időszakban. Egyrészt azok az állami szervezetek érdeklődtek, amelyek odaítélik a támogatásokat, illetve elbírálják a közbeszerzési eljárást. Ma már egyre több munkáltató gondolkodik úgy, hogy a netán több millió forintos bírság rendben van – hiszen előfordul, hogy az OMMF olykor húszmilliós bírságot is kiszab a súlyos jogsértést ismételten elkövetőkkel szemben -, azt viszont nem találják rendben lévőnek, hogy több évre kimaradnak a közbeszerzésből, nem indulhatnak pályázatokon – mondta a főfelügyelőség elnöke, aki indokolt döntésnek tartja a fővállalkozó-alvállalkozói felelősségi viszony törvényi rendezését.

A jogszabály kimondja: ha a fővállalkozó senkit sem bízott meg a feladat ellátásával, és nem követeli meg annak elvégzését, akkor ő a felelős, ha egy munkahely balesetveszélyes. A törvényi szigorítás a munkaügy területére is vonatkozik: ha a munkáltatók letagadják, hogy feketén foglalkoztatják az ott dolgozókat, akkor vélelmezhetően a fővállalkozó a foglalkoztató.

Változott a bírságpolitika

Papp István szerint nem megengedhető az sem, hogy egy fővállalkozó olyan szervezettel szerződjön, amelyiknek nincs Magyarországon képviselete. Gyakori, hogy amikor szerződést kell kötni, pénzt kell felvenni, mindig van a cégnek törvényes képviselője, azonban ha a hatóság emberei megjelennek, az illető "nincs Magyarországon", s "nem tudják, mikor érkezik", így nem is tudják az ellenőrzés során meghallgatni.

Az OMMF ellenőrzési akcióira továbbra is elsősorban az építőiparban, a mezőgazdaságban, a vendéglátásban, a vagyonőrzésben, a kereskedelemben, illetve a feldolgozóiparban lehet számítani, azon vállalkozásoknál, ahol nagyszámú munkaerő-kölcsönzés zajlik. A hatóság vezetője arra számít, hogy a munkaadók nagy része partnerként segíti a szisztematikus vizsgálatokat. Szerinte ugyanis "piacgazdaság ide vagy oda", nemcsak a hatóság, hanem a partnerek felelőssége is, hogy rend legyen a munkaügy területén.

Az elnök kijelentette: megváltozott az OMMF bírságpolitikája. "Azt mondtuk a munkáltatóknak, hogy letesszük a fegyvert bizonyos területeken, különbséget teszünk a feketefoglalkoztatás és a kisebb szabálysértések között" – mondta Papp István, aki az utóbbi kategóriába sorolta például a szabadságkiadás anomáliáit, illetve a munkaidőadatok regisztrálásának elmulasztását. Eszerint csak a súlyos jogsértések vonnak maguk után anyagi szankciót. Az enyhébb szabálytalanságokért ugyanakkor az első esetben nem rónak ki bírságot, csak a jogsértés megszüntetésére hívják fel a figyelmet.

Túlzott szigor

Ezen állítást viszont – a tagszervezetektől kapott információi alapján – cáfolja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára. Dávid Ferenc szerint a kisebb jelentőségű, hanyagságból, oda nem figyelésből elkövetett hibát is azonnal és keményen büntetik a felügyelők. A jogsértések nyilvánosságra hozataláról pedig úgy fogalmazott: tisztelik az OMMF törekvését, hogy tisztítsa a fekete "munkaerőpiacot", de a kiszerkesztéssel elveszíti a munkaadók partnerségét. A főtitkár ugyanakkor megerősítette, hogy a legálisan foglalkoztató, tisztességesen működő vállalkozásoknak is elemi érdekük, hogy tisztuljon a munkaerőpiac, hiszen a feketefoglalkoztatás visszaszorítása javítja a versenyképességüket.

A munkaügyi felügyelőségnek nem jó az imázsa – állapította meg a főtitkár, aki szerint az lenne jelentős lépés a feketemunka kifehérítéséhez vezető úton, ha a felügyelők elsősorban a "minden jogtól elrugaszkodott réteget ellenőriznék rajtaütésszerűen, akik a mezőgazdaságban, az építőiparban vagy a kereskedelemben valamiféle vagyontömeget üzemeltetnek, s rabszolgákat tartanak". Dávid Ferenc kifogásolja, hogy az OMMF működtetését a Munkaerő-piaci Alapból finanszírozzák, hiszen a befizetések háromnegyedét a munkaadói oldal fizeti be. Szerinte a hivatalok fenntartása az állam feladata.

A munkaügyi szabálytalanságok következményeit elemezve a főtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy azokon a munkahelyeken, ahol sok feketemunkást foglalkoztatnak, aránytalanul magas a munkabalesetek száma. "Ahol a munkaviszony nincs rendezve, ott az életvédelem sem garantált" – mondta.

Dávid Ferenc az igazi feketemunkát üldözné akciószerűen, szerinte az iratellenőrzésnek, a jelenléti ív vizsgálatának másodlagosnak kell lennie. Úgy látja: a tisztulás nem elég gyors, a tisztességes munkaadók körében pedig a munkaügyi felügyelőség azért nem népszerű, mert a vállalkozások nem érzik, hogy értük is dolgozik. Azt tapasztalják, hogy a felügyelők nem merik az igazán kemény helyeket meglepni, mert szinte az életükkel játszanak. Adott régióban ugyanis – Békés vagy Szabolcs megyében – pontosan tudják, hogy hol sértik meg kirívóan a foglalkoztatás szabályait.

 

Az EU is szigorít

A közbeszerzési pályázattól való eltiltással, az uniós támogatások visszafizetésével és egyéb büntetésekkel sújthatják az alkalmazottakat feketén foglalkoztató cégeket az Európai Unióban, ha a döntéshozók elfogadják az Európai Bizottság e témában hamarosan elkészülő terveit. Az "EU kormányának" alapgondolata az, hogy azokat sújtsák uniós szinten is harmonizált szankciókkal, akik felveszik a letelepedési és munkavállalási engedély nélküli személyeket. Brüsszel ezt azért is fontosnak tartja, mert a feketemunkát az illegális bevándorlás egyik fő okának véli. Becslések szerint több millióra tehető az EU tagországaiban szabályszerű papírok nélkül tartózkodók száma – évente félmillió ilyen személy érkezik a 27 államba a jobb megélhetés reményében.

A bizottsági elképzelés ugyanakkor bátorítja azokat a munkavállalókat, akiket feketén foglalkoztatnak. Akár legális munkalehetőséget is kínálnának számukra, ha együttműködnek a hatóságokkal, illetve a törvényesen alkalmazottakkal megegyező bért is követelhetnének. Az új terv elsősorban a legnagyobbaknak tartott felvevőpiacokon, az építőiparban és a mezőgazdaságban igyekszik lecsapni a feketemunkásokat foglalkoztatókra. A szabálytalankodó építőipari cégek például évekig nem indulhatnak közbeszerzési pályázatokon, az agrárvállalkozásokat viszont uniós támogatásuk visszafizetésével sújthatják. A javaslat – amelyet még az Európai Parlamentnek és a tagállamoknak is jóvá kell hagyniuk ahhoz, hogy életbe léphessen – csak az Európai Unión kívüli országokból érkezőkre vonatkozik majd.

Hátrányban a jogkövetők

A munkaadói érdekképviseleteknek szimpatikus is lehet, hogy jogkövető magatartásra szorítják a vállalkozásokat – mondta megkeresésünkre Wimmer István, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) főtitkára. Szerinte a vállalatok döntő többsége, az MGYOSZ tagvállalatai kizárólag a jogszabályi kereteknek megfelelően tevékenykednek. Már pedig aki így működik, annak komoly versenyhátrányt jelent, ha mások viszont áthágják a szabályokat. Utóbbiak versenyképesebbek a különböző munka- és adóügyi szabályok be nem tartása, a foglalkoztatási előírások megszegése következtében – hangsúlyozta a főtitkár.

A jogsértők, a szabályszegők nyilvánosságra hozataláról a főtitkár azt gondolja, hogy a legálisan működő vállalkozásoknak komoly szankciót jelent. E módszer viszont a nem legálisan, az ellenőrzés hatálya alól bizonyos technikákkal kibújni képes cégeket nem tartja vissza a legkülönfélébb munkaügyi szabálytalanságok elkövetésétől. Az egyre intenzívebb ellenőrzés ugyanakkor nyilvánvalóan olyan ellentmondásokat is felszínre hoz, amelyek a vállalatokat sérthetik.

Az MGYOSZ – mások mellett – szorgalmazza, hogy az ellenőrzésről szóló jogszabály a kevésbé súlyos szabálysértések esetén adjon lehetőséget a hiányosságok korrigálására, az ellenőrzések során hozott szankció pedig legyen arányban a jogellenes magatartással – hangsúlyozta Wimmer István. Olykor a szövetséghez tartozó vállalatok úgy érzik, indokolatlanul sújtja őket a szankció. Ezek közé sorolják azt is, hogy a legkisebb szabálysértés vagy hiba esetén is felkerülhetnek a "szégyenlistára", illetve, hogy nem vehetnek részt a közbeszerzési és egyéb pályázatokon.

Az MGYOSZ tagszervezetei azt is kifogásolják, hogy gyakran a büntetés túl súlyos ahhoz képest, amit elkövettek, különös tekintettel arra, hogy – mint ez közismert - az igazi szabálysértők legtöbbször nem is kerülnek az ellenőrök látókörébe. "A hatóságok, érthetően, kizárólag a legálisan, a rivaldafényben működő, adatot szolgáltató vállalkozásokat ellenőrzik" – fogalmazott a főtitkár, aki szerint e ponton felborul az a közös jogalkotói szándék, hogy a jogszabály azokat sújtsa, akik notóriusan áthágják a törvényeket, és ezzel rontják a piacot.

Mindazonáltal a szövetség – bár hiányolja a toleranciát a nyilvánvalóan csak figyelmetlenségből kisebb jogsértéseket elkövető cégekkel szemben – a tisztességes piaci magatartást tanúsító vállalkozások érdekében jó kapcsolatot igyekszik ápolni az ellenőrző hatósággal – hangsúlyozta Wimmer István, aki szerint az eseti ügyeket nagyon óvatosan kell kezelnie mindkét félnek.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. június 14.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem