×

Új eszközök a marketingben

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 76. számában (2004. június 15.)
Bár az elmúlt években több új – az egyes vevőrétegeket sajátos módszerekkel kiszolgáló – eszköz jelent meg a marketing kelléktárában, a legkedveltebb mégis a hirdetés valamely formája. A tapasztalatok azt jelzik, hogy a cégek számára ez a leghatékonyabb módszer termékeik népszerűsítésére. Ezt mutatják a legfrissebb, tavalyi statisztikák is, amelyek szerint a televíziók reklámbevételei a legnagyobb hirdetőik körében 21 százalékkal emelkedtek. Szakemberek ugyanakkor arra is rámutatnak, hogy ha fokozatosan is, de bővül az on-line reklámpiac, s terjednek a céges honlapok.

Napjainkban egyre elterjedtebb a szponzorálás is, bár ma még döntően a reklámok jelentik a legjelentősebb hirdetési eszközt – állítja Kádár Tamás, a Berg Média ügyvezetője. Ennek példája a Párizsban, a közelmúltban minőségdíjat nyert szentkirályi ásványvíz jelenleg is zajló kampánya, amelynek legfontosabb eszköze – mint Balogh Levente tulajdonos-ügyvezető mondta – a szponzorálás.

Szemléleti változás

Egyes szakemberek szerint az elmúlt közel egy évtizedben jelentős szemléletbeli változás ment végbe a marketing területén. Ma ugyanis már korántsem egységes az a korábbi álláspont, amely szerint a marketing négy alappillére – a termék- és az árpolitika, az értékesítés és a reklám – szoros egységet alkotna. Az új megközelítés szerint az első két elem elválik a második kettőtől, mely utóbbiak a gyakorlatban közvetlenül segítik, ösztönzik a nagyobb eladásokat. Bár kétségtelen tény, hogy mind a termékpolitika és a termékfejlesztés, mind az árakkal való "játék" fontos része a vevők megszerzésének.

A nagyközönség számára a legfontosabb és a legláthatóbb marketingeszköz a reklám és annak számtalan eszköze. Kádár Tamás szerint e téren még mindig nagy a különbség a magyar és a nemzetközi cégek látásmódja között, hiszen míg az utóbbiak hosszú távú befektetésnek tekintik a reklámot, és ezért nagyon fontosnak tartják, addig a magyar szemléletből ez – ha nem is teljesen, de – hiányzik. Jó példa erre a parádi víz, amely a jelenlegi versenyben nincs az elsők között, pedig minősége miatt ezt megérdemelné. Ám hiányzik a jó marketing, illetve az ehhez szükséges tetemes pénz.

Elköltött forintok

E gondokat tükrözi az a közelmúltban nyilvánosságra került lista is, amely a legjelentősebb televíziós hirdetőket veszi számba. Különösebb meglepetés nem érhet senkit, hiszen a legnagyobb büdzsével rendelkezők között elvétve találunk hazai céget. A lista üdítő színfoltja – az olyan munkáltatók mellett, mint az Unilever, a Procter and Gamble, a L'Oréal, valamint a Henkel – a Borsodi Sörgyár és a Szerencsejáték Rt.

A közzétett összegek egyébként igen sokat elárulnak a cégek reklámhoz való viszonyáról és lehetőségeiről. Így például az első helyezett Unilever televíziós reklámköltése tavaly 16,6 milliárd forint volt, a második Procter and Gamble pedig 10,09 milliárdot fordított e célra. A 25-ök utolsó két helyezettje – 3 milliárd forint körüli összeggel – a Sara Lee és a Novartis.

A marketingorientált vállalatok főként a vegyiparban, a telekommunikációs cégek között, illetve a banki szektorban találhatók. E körben megvan a készség és az anyagi háttér is. Ugyancsak a marketingre bőkezűen áldozók között tartják számon az üdítőitalos, az ásványvizes és a sörös cégeket is. Őket követően a második vonalba sorolhatók a divatcégek és a sportszergyártók. Az autós cégek viszont – a reklámkiadások tekintetében – csak a középmezőnybe tartoznak.

"Klasszikus" eszközök

A lehetőségek sokszínűsége ellenére a cégek még mindig a hagyományos hirdetéseket tartják a leghatékonyabb eszköznek. Kádár Tamás kifejtette: e téren szinte évek óta nem történt érdemi változás, hiszen az összes reklám 95 százalékát a klasszikus eszközök jelentik, s az új lehetőségekkel csupán mintegy öt százalékban élnek a hirdetők.

A klasszikus eszközök között is igen jelentős a televízióban és az írott sajtóban megjelenő hirdetések aránya. E kettő 80 százalékot tesz ki, míg a maradékon 8-9 százalékkal a közterületi reklám, s 5 százalék körüli mértékkel a rádió osztozik. A mozireklám ma már igen elenyésző, csupán egy százalék körülire tehető.

Mindez talán annak tudható be, hogy a cégekre nem túlságosan jellemző a kísérletező kedv, sokkal inkább szeretik a már bevált, biztos módszereket. Az újdonság keresése egyes cégek, s köztük is csak egyes, fiataloknak szóló termékek esetében igaz. A mindenkinek szóló, klasszikus termékeknél – mint például a mosópor, a szappan, az étolaj vagy az autó – nem jellemző az újítás. Pedig a reklámcégeknek ez lenne az igazán érdekes feladat – vélekedik Kádár Tamás.

Internetes hirdetések

Érdemes elidőzni az utóbbi évtized adatainál, hiszen a reklámköltés növekedése igencsak figyelemreméltó. Míg ugyanis 1991-ben 9,9 milliárd forintot tett ki az összes ráfordítás, addig ez a szám 1997-re megtízszereződött, 2002-re pedig már megközelítette a 320 milliárd forintot.

Ám e szembetűnő növekedés nem jellemző minden reklámeszköz esetében, hiszen több, egy-egy célcsoportot elérő lehetőséggel ma még kevéssé élnek a cégek. Bár nagy fejlődés volt az elmúlt három évben az internet elterjedése nyomán az internetes hirdetések terén, ez még mindig csekélynek tekinthető.

Így van ez annak ellenére, hogy – reklámszakemberek szerint – az internet adta lehetőségekkel egy jól körülhatárolt vásárlói csoportot lehet elérni, s ez manapság már nagy előny. Igaz viszont az is, hogy ma még a lakosság mintegy 12 százalékát lehet ilyen módon megcélozni. E téren túl friss adatok nem állnak rendelkezésre, ám a 2001. év első félévének számai szerint az on-line reklámpiac 1,07 milliárd forint volt, ami a megelőző év első félévéhez viszonyítva közel 70 százalékos növekedést jelent. Ez igen dinamikus fejlődésnek tekinthető. Szakemberek szerint e bővülési ütem azóta is tart.

Ennek egyik oka lehet, hogy az internet megjelenésével új hirdetők tűntek föl a piacon. Ez egyébként némi pezsgést is kelt az ügynökségek, a médiatulajdonosok körében, hiszen az új eszköz új megközelítéseket, új megoldásokat is rejt.

Közvetlen kapcsolat

Kandikó József, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának főigazgatója úgy látja, egyre fontosabb lesz az eladó és a vevő közötti közvetlen találkozás. E változást figyelhetjük meg az elmúlt években, a nagy bevásárlóközpontok megjelenésével, e körben ugyanis határozottan előtérbe került a kommunikáció igénye. Jelzi ezt, hogy a vevőket a termékek közvetlen felkínálásával próbálják elcsábítani, megnyerni. Ez a törekvés látható a dm, illetve a multilevel eszközök használatában. De ezt a törekvést érzékelteti az is, hogy a vevőnek minél kényelmesebb feltételeket kínálnak pénzük elköltéséhez. Ezért adott minden, amit a vevő egy hétvégén elvárhat a bevásárlóközpontban.

Az internetes hirdetések esetében főként az IT, a teleco, az internetszektor, valamint a média és a pénzügyi szolgáltatók a fő hirdetők, bár arányuk némileg csökkent. Igaz, ezzel párhuzamosan nőtt az autóipar jelenléte, és folyamatosan növekszik a napi cikkeket gyártók aránya is. A már hagyományosnak tekinthető internetes hirdetések, a bannerek mellett itt is megjelennek új eszközök, mint például a szponzorálás és az e-mail hirdetés. Ez utóbbi esetében 1-2 év alatt ugrásszerű volt a növekedés.

Az sms új lehetőség

Ugyancsak jól körülhatárolható a kisebb, kábelen elérhető televíziós csatornák, illetve az egy-egy rétegnek szóló lapok, magazinok közönsége is, ám áttörés e téren sem volt az elmúlt években. Ugyanez a helyzet az egyes eladóhelyi reklámokkal is – például a szórakozóhelyeken elhelyezett állványokkal -, amelyek az adott látogatói réteghez szólnak reklámanyagaikkal, vagy egyes, a benzinkutaknál felállított érintőképernyős, elektronikusan terjesztett hirdetésekkel.

Ugyanakkor a szakemberek nagy lehetőségek látnak az sms hirdetési eszközként való használatában. Ennek azért van nagy jövője, mert igen széles kört lehet elérni differenciáltan.

Az új reklámeszközök terén az elmúlt hónapokban – osztrák minta alapján – érdekes kísérlettel próbálkozott a hazai piac is, ugyanis megkezdődött az előkészület a Smart autók hirdetési felületként való használatára. Az elképzelés szerint a reklámokkal teli kisautókat napi egy euróért lehetne bérelni. Egyelőre azonban úgy tűnik föl: ez még túlzott újdonságnak számít a magyar hirdetők körében, hiszen mindeddig – információk szerint – nem sikerült olyan mennyiségben értékesíteni a felületet, amely elegendő lenne a vállalkozás nyereségessé, de legalább nullszaldóssá tételéhez.

Szponzori "rásegítés"

A közelmúltban, Párizsban díjat nyert szentkirályi ásványvíz megismertetésében a szponzorálást tartja elsődleges eszköznek a tulajdonos, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezetője, Balogh Levente. A szénsavmentes, ózondús illatú édesvíz a tulajdonságai alapján nyerte el az ásványvíz-világkiállítás Oscar-díját.

Bár e cím nagyon megtisztelő és a termék valóban kiváló minőségű, mégis kevéssé ismert a hazai piacon. E helyzeten kívánnak változtatni a közelmúltban beindított és az év végéig tartó kampánnyal, amely alapvetően a szponzorálásra épít. Ez egyfelől a különböző országos és helyi televíziók népszerű műsorainak, másfelől orvosi, gyógyszerész- és más egészségügyi konferenciák, rendezvények támogatását is jelenti. Mindez természetesen kiegészül a hagyományos hirdetésekkel is, amelyek elsősorban a női lapokban, az egészségügyi és fitneszmagazinokban láthatók.

A cégvezetők – a sajtóhirdetések mellett – hangsúlyt helyeznek az eladóhelyi reklámokra is. Ennek megfelelően kapcsolatot építettek ki a nagy kereskedelmi láncokkal, és partnereik között tudhatnak jelentős számban éttermeket is. Ez utóbbi körnek mint reklámhordozónak van szerepe a víz megismertetésében. E munka eredményeképpen a jelenlegi 4-5 százalékos piaci részesedését a cég az év végére 10 százalék körülire kívánja emelni.

Balogh Levente a kampányra szánt pénz pontos összegét nem mondta meg, ám annyit közölt, hogy 100 milliós nagyságrendről van szó. Ennek mintegy 70 százalékát költik televíziós és egyéb szponzorálásra, 20 százalékát közterületi reklámra, míg a fennmaradó részt az egyéb megjelenésekre. Elképzeléseik szerint az idei év a hazai piaci megjelenés éve, míg jövőre a határokon túlra is ki akarnak lépni.

Tervezett kampányok

Az OTP Bank marketingstratégiájában alapvető, hogy a banki arculatot elsősorban a termékkommunikáció alakítja, befolyásolja. Az egyes kampányok főként az új vagy módosított termékekre hívják fel a figyelmet, ezekről tájékoztatnak, mintsem általános, illetve kimondottan imázs jellegű üzenetet tartalmaznak.

Természetesen vannak olyan márkák a termékek, szolgáltatások között, amelyek alkalmasabbak arra, hogy tovább erősítsék a bankról kialakult pozitív képet. A használt eszközöket e termékek célcsoportjának, a kampány jellegének, üzenetének megfelelően választják ki. A "tömegjellegű" termékek esetén inkább erős, az elektronikus, a közterületi és a nyomtatott sajtót felhasználó kampányokat indít a bank, míg a szűkebb, jól körülhatárolható célcsoportok esetében a direkt eszközöket, valamint a szűkebb szakmai és réteglapokat részesíti előnyben. A kampányok tervezésekor általában fontos szerepet kap a sajtó, hiszen itt van lehetőség a termékkel kapcsolatos részletek elmagyarázására.

A tapasztalatok azt jelzik: ahhoz, hogy egy-egy hirdető kitűnjön a nagy "médiazajban", egyre nagyobb költségvetésű kampányokra lenne szükség. Ehelyett azonban sokkal hatékonyabb módszer, ha a megszokott eszközök és megjelenési formák helyett szokatlan, feltűnő kreatív anyagokat és újszerű megoldásokat alkalmaz a bank. Például a sajtóhirdetések területén a megszokott 1/1 vagy 1/4 oldalak helyett célszerűbb más felületeket, beragasztást, gyakoriságot támogató szalaghirdetést, valamint új közterületi felületeket, újszerű internetes formákat alkalmazni.

Intaeraktív eszközök

Az OTP Banknak olyan széles ügyféladatbázis áll rendelkezésére, amely hatékonyan támogatja a bank direktmarketing-tevékenységét. Ez utóbbi az elmúlt években ugyancsak felértékelődött.

A bank interneten való megjelenését célszerű kettébontani. Ez egyfelől az idegen, nagyportálokon vagy szakmai oldalakon történő hirdetéseket jelenti – amelyek hagyományos banner vagy egyedi formában jelennek meg -, másfelől meg kell említeni a bank saját honlapját is. Ez utóbbi az információnyújtás mellett interaktív eszközökkel is – például "multipont kártyaigénylés", "lakáshitel asszisztens", "kkv asszisztens" – támogatja az értékesítést.

Termékeik népszerűsítésére többféle eszközt használnak a neves fehérneműgyártó cégek is. Bár a Triumph és a Felina márkák jól ismertek, mégis folyamatosan szükség van a reklámokra. Ezek között – mindkét cég esetében – kisebb hányadot képviselnek a plakátok, a női magazinok és az újsághirdetések, míg jóval nagyobb a szerepük az eladóhelyi reklámoknak, valamint a partneri kör gondozásának. Kitüntetetten fontosak például a termékbemutatók, amelyek után érezhetően megnő az üzletek forgalma. Hasonlóan nagy súlyt helyeznek a partnerüzletek dolgozóinak képzésére is.

Lépésváltás az oktatásban

Az elmúlt évtized nagy felfutást jelentett a marketing területén: a megváltozott gazdasági környezet szinte kikényszerítette e tudomány elsajátítását; a megtelepedett nemzetközi nagyvállalatok behozták a korszerű gyakorlatot.

Ma már azonban az oktatásban némileg mérséklődött az érdeklődés a marketing iránt, hiszen telítődött a piac – összegzi tapasztalatait Kandikó Jószef, a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának főigazgatója -, ám még mindig sokan jelentkeznek marketing szakra. Ennek az is az oka, hogy a marketing általános ismeretanyag, amit egy üzletembernek – dolgozzon bármilyen területen – ismernie kell.

Manapság azonban erőteljes specializáció figyelhető meg. A marketingkommunikáció például egyre önállóbb szakterület lesz, mint ahogyan a PR, a DM, illetve a marketingkutatás is kezd önállósulni. Ugyanakkor olyan területek, mint a logisztika, a kontrolling vagy a termékfejlesztés, kapcsolt részeivé válnak a marketingnek.

Vállalati honlapok

A GKI Gazdaságkutató, a Westel Mobil Távközlési Rt., valamint Sun Microsys-tems Magyarország közös, kétezer cég megkérdezésén alapuló felmérése szerint a legalább öt főt foglalkoztató vállalkozások 32, míg az internetcsatla-kozással rendelkező cégek 45 százaléka rendelkezik saját honlappal. A közepes és nagyvállalatoknál átlag feletti, 58, illetve 80 százalék a weboldalak elterjedtsége. A vizsgálatból az is kiderül, hogy az átlagosnál több vállalkozásnak van saját honlapja a vendéglátás, a pénzügyi tevékenység, az ingatlanügyletek, a feldolgozóipar, valamint a gazdasági szolgáltatás területén, míg a mezőgazdaság és a halászat, a raktározás és a távközlés, illetve az oktatás és az egészségügy ágazatai e tekintetben lemaradásban vannak.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem