×

Ügyviteli szervezés

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 56. számában (2002. október 15.)
A hazai ügyviteli szoftverek szinte önálló részt képviselnek az irodai számítástechnika eszköztárában. A programoknak naprakészen kell követniük a rendkívül gyorsan változó szabályozókat, miközben a megrendelők korszerű és teljes informatikai tudást várnak a nekik szánt újdonságoktól. Napjaink jellemző tendenciája az is, hogy immár a fejlesztők is felismerték a kisvállalkozói igényekre alapuló piac lehetőségeit.

Szinte természetes, hogy a magyar szabályozóknak főleg a magyar készítésű programok felelnek meg a leginkább, hiszen az "aktualitás" az egyik legfontosabb felhasználói szempont (noha az egyes modulok használhatósága sem mellékes). Persze az is tény, hogy a multinacionális fejlesztők és a hazai szakemberek között létrejött az együttműködés, s ne feledjük: ahogy közeledünk az Európai Unióhoz, úgy kell Magyarországnak is egyre jobban igazodnia a nemzetközi pénzügyi normákhoz.

Hasonló felépítés

Az ügyviteli szoftverek legfontosabb sajátossága, hogy – lényegüket tekintve – alig térnek el a vállalatirányítási szoftverektől. Noha a különbséget jól érzékelik a gazdasági szakemberek, ennek ellenére elmondható: a két szoftvertípus felépítési szemlélete lényegében hasonló. Annál is inkább, hiszen minden vállalkozás a pénzmozgást, a bérek kiszámítását, folyósítását próbálja "automatizálni", s csak ezután következik a számlázás, a raktár- és készletnyilvántartás és így tovább; végül a vállalatirányítási rendszerek "bevetése". Ám a megfelelően felépített szoftverkörnyezet csak akkor segíti a cég alaptevékenységét, ha az egyes modulokat ugyanarra a logikára építették, illetve azok adaptálás nélkül is képesek kommunikálni egymással.

Az ügyviteli programok több fejlődési szakaszon jutottak át a mai, modulokból építkező rendszerekig. Négy-öt évvel ezelőtt elsősorban olyan vállalatirányítási szoftverekre mutatkozott igény, amelyeknek éves üzemeltetési költsége jellemzően 200 ezer forint volt (például a Cobra, a Revolution, a Kontír 2000 vagy a KulcsSoft által piacra vezetett termékek). Az akkori nagy rendszerek csak hasonlítottak az integrált szoftverekre, s éves szinten 1-1,5 millió forintos kiadást jelentettek az üzemeltetőknek. (Ezek dBase vagy FoxBase adatbázis-kezelőre épültek, így ma már nem nevezhetők korszerűnek.) A moduláris felépítésű szoftvercsomagok (például a LibraCom és az Exact korábbi verziói) az 500 millió feletti bevételt produkáló nagyvállalatoknak jelentettek megoldást, s ma is e körben a legnagyobb a fejlesztési igény.

Az integrált vállalatirányítási rendszerek (Enterprise Resource Planning – ERP) már SQL-adatbázisokra (Structured Query Language, azaz "relációs adatbázisok lekérdezőnyelve") épülnek, ilyen például az Oracle, az MS SQL-adatbázison alapuló Scala, i-Scala, az Infosys, az Infosys2, a Libra 4GA vagy az Exact új, SQL-alapú terméke. A legfelső kategóriát pedig az SAP R/3, az Oracle Financials, a J. D. Edwards vagy a Baan rendszerei képviselik – ám a nagyvállalatoknak már 50 millió forint feletti vételárral kell számolniuk.

A szakemberek szerint, ha nem veszik meg, csak bérlik a szoftvert, ma már évente legalább 1,5 millió forintos üzemeltelési költséget kell kalkulálniuk a moduláris rendszerek felhasználóinak. A valódi, ténylegesen integrált programcsomagokért azonban 5-10 millió forintos üzemeltetési ár is tervezhető, amiért viszont valós idejű (real-time), aktuális adatszolgáltatást kapunk. A magyarországi viszonylatban igazán nagy méretű vállalatoknál (ahol több mint 50 helyről viszik fel az üzletviteli szempontból fontos adatokat) ezt a licenccsomagot 15 millió forint alatt nem kaphatja meg a felhasználó. A klasszikus vállalatirányítási rendszerek működtetéséhez már megvalósíthatósági tanulmányt kell készíteni, s olyan szolgáltatásokért is fizetni kell, mint az előzetes oktatás, az IT-rendszer védelme, a szoftverkövetés stb.

Elérhető árak

Ebben a szektorban azonban a fejlesztők a jövőben majd "lefelé nyitnak", s a nagyvállalatok irányítására alkalmas rendszerek (így a mySAP, a Kulcsr@kész vagy az e-Start) árai elérhetők lesznek az 5-8 millió forintos éves költséget elviselő vállalkozások körében is. Várhatóan azonban a kisvállalatok igényei iránt is érzékeny fejlesztők maradnak majd talpon. A legkisebbeket kiszolgáló vállalatirányítási programok piaca ugyanis fellendülőben van azáltal, hogy a 2003-tól érvényes számviteli törvény minden vállalkozásnak kötelezően előírja a kettős könyvvitelt (tehát a legkisebb vállalkozások bevétel-kiadás oldalát is bejegyzett könyvelő[cég]nél kell vezetni, bár az egyszerűsített vállalkozói adó terve némileg árnyalja ezt a képet).

Működési struktúrák

A mai kínálat már a legkisebbeknél is az integrált rendszereket helyezi előtérbe. A lényeg megértése végett érdemes végigkövetni néhány ismertebb program működését. Ezek szerint a hazai munkavállalók több mint húsz százalékának a Berenc elnevezésű programcsomag segítségével számolják ki a bérét.

Ez a rendszer azt a ma már szinte természetes elvet tartja fontosnak, hogy a humánügyvitel területén jelenleg külön alkalmazott elemeket – bérszámfejtés, munkaidő-nyilvántartás, humánerőforrás-gazdálkodás – egységként kell megközelíteni. Az egyes elemek ettől még továbbra is alkalmazhatók önmagukban, ugyanakkor egy integrált megoldás lényegesen hatékonyabb és minőségileg jobb szolgáltatást nyújthat. A fejlesztőcég egyébként jó ideje vezető helyen áll a hazai készítésű szoftverek piacán, több mint 2000 vállalat egymillió munkavállalójának bérét számfejtik programjaikkal, piaci részesedésük pedig több mint 30 százalékos.

Ma már azonban az irányítás új területeit kell bevonni a programcsomag működésébe – ilyen speciális terület például a humánügyvitel, amely itthon viszonylag új igény. Érdemes tehát áttekinteni olyan elterjedt programcsomagokat, amelyek a bővülő igényeket is képesek kiszolgálni.

Ezek mindegyike a modulos felépítést követi. Az egyik a VISUAL APOLLÓ programcsalád, amely a XXI. század technikájával készülő, a magyar fejlesztők 14 éves szakmai tapasztalatára s közel 1500 felhasználó értékes tanácsára alapozó rendszer. Integráltan látja el a közép- és a nagyvállalkozások ügyviteli feladatait. A modulárisan felépített ügyviteli csomag középpontjában a felhasználó áll: ezért hangsúlyos az esztétikus megjelenés, a könnyű kezelhetőség s az automatizmusok sora. Ugyanakkor más rendszerekhez (banki, MS Office) történő kapcsolódás természetes szoftverkörnyezetet kínál. Az öt nyelven (magyar, angol, német, francia, olasz) beszélő VISUAL APOLLÓ a vezetés, a marketingmunka s a kontrollingfeladatok ellátását is támogatja. Főbb moduljai: I. FIBU pénzügy és könyvelés; II. Bank & Adó modul; III. Forint- és devizaházipénztár-rendszerek; IV. Tárgyieszköz-nyilvántartás; V. STORE anyag-, áru- és készletgazdálkodás; VI. CASSA kiskereskedelmi modul; VII. Vezetői informatikai rendszer; VIII. Dokumentumarchiválás.

Tudatos fejlesztés

Egy másik lelkes, fiatal csapat a kis- és középvállalkozások számára kínált – kezdetben, még 1990-ben – juniPROF néven integrált ügyviteli rendszert. A közel 200 partnernél szerzett bevezetési és alkalmazási tapasztalattal, számos szakértő közreműködésével 1998-ra elkészült a "nagy testvér", a flexPROF vállalati információs rendszer. A jelenleg forgalmazott verziója Linuxra készült. Ez azonban nem a divat miatt történt, hanem alapos mérlegelés, tudatos fejlesztési stratégia eredményeként – állítják a cégnél. A Linuxon a szerverközpontú flexPROF-alkalmazással – többnyire a már meglévő géppark felhasználásával – egy kliens-szerver architektúrájú rendszer biztonságát tudják nyújtani, csakhogy kedvezőbb áron. A flexPROF VIR a Linux-szerveren fut, amelyre a DOS-, Windows- vagy Linux-kliensek terminálként jelentkeznek be. Ez a kialakítás lehetővé teszi, hogy a flexPROF biztonságosan beilleszthető legyen a meglévő informatikai környezetbe, ami nagyban segíti a zökkenőmentes bevezetést.

Funkcionálisan az alábbi fő területeket szolgálja ki: pénzügy (vevő, szállító, áfa, bank, pénztár, elektronikus banki kapcsolatok, devizakezelés, számlázás); számvitel (főkönyv, kontrolling); készletek; logisztikai rendszer (szállítói megrendelések, beszerzés, készletnyilvántartás, vevői megrendelések, kiszállítások lebonyolítása); értékesítés; munkalapok kezelése; szerviz; tárgyieszköz-nyilvántartás; munkaügy; bérszámfejtés; szja-elszámolás; szerződés-nyilvántartás; többféle számlázás és iktató. Modulonként építhető, tehát a fokozatos bevezetés is lehetséges.

Összesítő listák

Magyar fejlesztésként megemlíthető még a DolBER programrendszer is. Ez a csomag már eleve abból indul ki, hogy a humánpolitikát, a társadalombiztosítás kiszolgálását, valamint a bérrendszer üzemeltetését, a munkaügy és a munkaidő-kihasználás tennivalóit, valamint a statisztikai és a vezetői információs rendszert egységben kell megjeleníteni. Mindehhez olyan kezelési mód járul, amely bárhol – különösebb számítástechnikai ismeret és segítség nélkül – rövid idő alatt elsajátítható. A csomag – rendszer-telepítési paraméterezéstől függően – egyaránt alkalmazható a közalkalmazotti, illetve a köztisztviselői szférában, valamint azon körben, ahol a Munka Törvénykönyve szabályozása az irányadó. A programcsokor alkalmas több intézmény és cég (több adó- és tb-szám, több telephely) egyidejű, korrekt kezelésére. Alkalmazható vegyesen, akár úgy is, hogy a gazdálkodó szervezet dolgozóinak egy része közalkalmazott, a másik része pedig köztisztviselő vagy "munka törvénykönyves". Ebben az esetben a rendszer az adott területen a megfelelő törvényekkel, jogszabályokkal és kódszótárakkal, illetve algoritmusokkal működtethető.

Fontos része a programnak az általános lekérdező és összesítő is, amely olyan, a munkatársak által paraméterezhető program, amely a munkaügyi és bérezési folyamatokkal kapcsolatos külső és belső adatszolgáltatást, döntés-előkészítést, tervezést, elemzést hatékonyan segíti. A felhasználó igényei szerint tételes és összesítő listák készíthetők, amelyek segítségével a nyilvántartások jelentős része kiváltható. A listakészítés két fő részből áll. A teljes adatbázisra feltételek állíthatók be, amelyekkel a majdani listán szereplő dolgozók köre szűkíthető (például csak a nőkre korlátozható, akiknek 50 000 forint alatti az alapbérük, vagy csak azokra a vezetőkre vonatkoztatható, akik 5 éve a cégnél dolgoznak). Az adathalmaz szűkítésénél használhatóak a "tól-ig" intervallumok, a felsorolások, a kizárások vagy ezek kombinációi. Ha megvan a megcélzott adathalmaz, akkor beállítható, hogy a leválogatott kör mely adata(i) milyen sorrendben (oszlop szerint) jelenjen(ek) meg a listán.

Ugyanakkor a listázáskor meghatározhatók matematikai összefüggések is (például mit jelentene a cégnek egy 15 százalékos bérfejlesztés vagy egy olyan különleges jutalom, amikor a dolgozók a cégnél eltöltött évenként kapnának 500 forintot). A lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen. A listák elkészíthetők képernyőre, papírra vagy fájlba is. De lehetőség nyílik adatátadásra is, például az Excel vagy a WinWord felé, tételes vagy összesített formában.

Új igények

Érdemes az ügyviteli rendszerek hardverigényéről is néhány szót ejteni, hiszen az sem mellékes, hogy a cégnek újabb pénzeket kell mobilizálnia, vagy e nélkül is végrehajthatja a szoftverfejlesztést. Az ügyviteli rendszerek általában – a hazai fejlesztések feltétlenül – PC kompatibilis számítógépeken üzemeltethetők: önálló számítógépen vagy hálózati üzemmódban is. Ebben persze némi korlátokat jelent, hogy mekkora vállalati kör igényét kívánják a szoftverrel ellátni. 300-400 dolgozóig elegendő a szóló számítógép, amelynek a minimális konfigurációja: Intel Pentium 166 MMX processzoros 8 Mbyte memóriával, 1,44 Mbyte-os floppy drive. A rendszer helyigénye mintegy 200 Mbyte-os Winchester-kapacitás, mono vagy színes VGA-monitor, EPSON FX-1170, HP LASERJET, HP DESKJET vagy ezekkel kompatibilis nyomtató. 400 dolgozó felett viszont már számítógépes hálózat üzemeltetése ajánlatos: 300-600 dolgozónként egy darab fent részletezett Pentium 166 MMX processzoros PC kategóriájú munkaállomásokkal. A rendszerek többnyire DOS, Windows9x, Windows NT, Windows 2000 és LINUX klienseken, Novell, Windows NT, Windows 2000 és Linux szerveralapú hálózatokon futnak.

Hogyan történik a rendszerek üzemeltetése, fenntartása? A rendszermódosításokat, frissítéseket általában automatikusan megkapják a szoftvertulajdonosok. Ilyenkor a módosítások teljes mértékben adminisztráltak, így nem lehetséges, hogy egy "upgrade" kimaradjon. Ma már általában a legfrissebb verziók az internetről is letölthetők. A magára valamit is adó fejlesztőcégnél ügyfélszolgálati csoport működik, amely elérhető telefonon, faxon, levélben és az interneten is.

Az ügyfélszolgálatok alapvetően három nagy témakörben nyújtanak segítséget.

– Konzultációs lehetőség: szakmai konzultáció (jogszabályok magyarázata, értelmezése), a programok működésével kapcsolatos kérdések megválaszolása, s új feladatok rendszerrel történő elvégzése.

– Hibaelhárítás: esetleges program-, gép- (rendszer-), illetve kezelési hibákból eredő problémák elhárítása.

– Modemes kapcsolat: az ügyfélszolgálatok ma már gyakran modemes kapcsolatot tartanak az ügyfelekkel. A modem közvetlen összeköttetést teremt az ügyfelek, illetve az ügyfélszolgálat számítógépei között. Ez az "új technika" rendkívül biztonságos és gyors problémamegoldást tesz lehetővé. Segítségével percek alatt elkészíthetők az egyedi listák, riportok, jelentések és új bérezési formák, módosíthatók a nyomtatványok, illetve kijavíthatók a hibák. A szervizszolgálat természetes velejárója, hogy amennyiben a fenti módszerekkel a felmerült problémákat nem lehetne megoldani, úgy az ügyfélszolgálati munkatárs rövid időn belül megjelenik a helyszínen.

Szolgáltatás bérletben

Az ügyviteli szoftverek értékesítésének egyik fejlődési iránya az outsourcing. Ez azt jelenti, hogy a munkáltatók a megfelelő informatikai szakértelemmel rendelkező vállalkozásoknak adják ki a bérügyviteli tennivalókat. Vagyis a konkrét munkavégzést kihelyezik, viszont ezzel együtt a szolgáltatás – elektronikus úton – beépül a cég humánügyviteli rendszerébe. Az így kihelyezett feladatok komoly munkamegtakarítást jelentenek a megrendelőnek azáltal, hogy a különböző hivatalok számára kötelező adatküldést is magára vállalja a szolgáltató.

A munkáltatóknak az ügyviteli szoftverek fejlesztéséhez, illetve üzemeltetéséhez – hogy képesek legyenek a jogszabályi környezet állandó követésére – tartós, megbízható partnerre van szükségük. Így a megbízó megszabadulhat a szabályozók rendszeres változása miatt évente 15-18 alkalommal átdolgozandó ügyviteli szoftverek helyi frissítésének terheitől, s nem kell bajlódnia az új verziók telepítésével sem.

Az ügyviteli rendszerek – amint azt a bevezetőnkben már jeleztük – a vállalatok működtetésének minimumát nyújtják, s egyben figyelmeztetnek, hogy a fejlesztés irányát időben ki kell jelölni. Hiszen a cél – általában – a teljes irányítási-vezetési rendszer kifejlesztése.

Webcímek a szoftverkereséshez

www.sun.hu

Vállalatirányítási rendszerek

www.proxerv.hu

Számlázás, készletnyilvántartás, pénzügyi szoftverek

www.adm.hu

Iratkezelő, archiváló és ügyviteli szoftverek

www.pont5n.hu

Ingyenesen letölthető számlázóprogramok

www.profixnet.hu

Családorvosi, üzemorvosi és számlázóprogramok

www.agroorg.hu

Mezőgazdasági szoftverek

www.orgware.hu

Ügyviteli szoftverek

www.nexon.hu

Bérügyviteli és humán szoftverek

www.kulcs-soft.hu

Ügyviteli szoftverek

www.revolution.hu

Ügyviteli, irodai szoftverek

www.vtsoft.hu

Ügyviteli, humán szoftverek

 

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem