Pedagógusok eseti helyettesítése és a díjazás

Kérdés: Pedagógusok eseti helyettesítési korlátai (napi 2 óra, heti 6 óra, 30 tanítási nap/tanév) vonatkoznak-e a neveléssel-oktatással lekötött munkaidőn belüli, az Nkt. 62. §-ának (6) bekezdése alapján elrendelt helyettesítésre? 26 óráig korlátlanul elrendelhető az eseti helyettesítés, többlettanításióradíj-jogosultság nélkül még abban az esetben is, ha pl. meghaladja a napi 2 órát? Abban az esetben, ha a pedagógus eseti helyettesítései meghaladják a 30 tanítási napot, ki kell fizetni valamennyi, 30 tanítási napon túli helyettesítési órát, vagy csak a heti 26 óra feletti helyettesítési órákat?
Részlet a válaszából: […] meg. A neveléssel-oktatással lekötött munkaidő felett eseti helyettesítés is a fenti esetekben rendelhető el, mégpedig egy pedagógus számára tanítási évenként legfeljebb 30 tanítási napra.Az Nkt. 62. §-ának (6) bekezdése tehát lehetővé teszi, hogy a kötött munkaidőn (heti 32 óra) belül a pedagógusnak eseti helyettesítést kelljen ellátnia. Ez történhet egyfelől úgy, hogy meghaladja a rá a tantárgyfelosztás szerint irányadó neveléssel-oktatással lekötött munka­időt, de még annak a felső határán belül marad, de akár történhet a felső határ átlépésével is. A 326/2013. Korm. rendelet 17. §-ának (4)-(5) bekezdései az adott pedagógus neveléssel-oktatással lekötött munkaidejét meghaladóan elrendelt eseti helyettesítésre vonatkozóan írja elő a napi 2, heti 6 órás maximumot, a 17. § (5) bekezdése pedig a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő feletti helyettesítésre vonatkozóan tartalmazza a tanítási évenként 30 napos felső határt. Az első esetben az adott pedagógusnak az adott tanítási félévre a tantárgyfelosztásban meghatározott, 22-26 óra közötti konkrét óra felett elrendelt eseti helyettesítésről van szó, a második esetben a 26 órát meghaladó óra feletti eseti helyettesítésről. Tehát 26 óráig sem rendelhető el korlátlanul az eseti helyettesítés, csak a napi, heti maximumórák erejéig, viszont erre nem vonatkozik a 30 napos felső határ. A kérdésében említett eset, hogy az eseti helyettesítés meghaladja a napi 2 órát, azt jelenti, hogy szabálytalan a foglalkoztatás. A második kérdésre a válasz, hogy a 30 napot nem az eseti helyettesítéssel érintett valamennyi napra, hanem csak azokra az eseti helyettesítésekre kell vonatkoztatni, amelyek heti 26 óra feletti tanítást, foglalkozástartást jelentenek.Ami az eseti helyettesítés díjazását illeti: sem az Nkt., sem a 326/2013. Korm. rendelet nem nevesít többlettanítási[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Jubileumi jutalom – az összeg megállapítása

Kérdés: Állami működtetésű óvoda-bölcsőde esetén jubileumi jutalom alapjánál csak az alapilletmény vehető figyelembe? A Kjt. 78. §-ának (2a) bekezdése szerint miniszteri rendeletben meghatározott esetekben a (2) bekezdés alapján a jubileumi jutalom alapjául szolgáló illetmény összegébe a 75. § szerinti, ágazati, szakmai sajátosságokra figyelemmel fizetendő pótlékot is be kell számítani. E szabály alapján vezetői, ágazati szakmai és/vagy nemzetiségi pótlék is figyelembe vehető?
Részlet a válaszából: […] hogy "eltérő rendelkezés hiányában, ahol jogszabály alapbért említ, azon illetményt is érteni kell". Vagyis a Kjt. szerinti illetménynek az Mt. szerinti alapbér fogalma felel meg. Az alapbér az Mt. 136. §-ának (1)-(2) bekezdései alapján a munkaszerződésben (kinevezésben) időbérként (általában havibérként) megállapított munkabér. Így a közalkalmazotti jubileumi jutalom alapja a kinevezésben szereplő havi illetmény. A pótlékok munkaviszonyban az alapbéren, közalkalmazotti jogviszonyban a kinevezés szerinti illetményen felül járnak, azok tehát a jubileumi jutalom alapjába nem számítanak bele.A Kjt. 78. §-ának (2a) bekezdése kivételesen engedi meg a pótlékok beszámítását a jubileumi jutalom összegébe, ha ezt az[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. március 29.

Köztisztviselői jubileumi jutalom – a jogszerző idő

Kérdés: Polgármesteri hivatalban dolgozó köztisztviselőnk jubileumi jutalomra jogosító idejébe beletartozik-e az az időtartam, amelyben 1988. 11. 01-jétől 1989. 02. 28-ig (4 hónap) munkaszerződéssel a Községi Tanács VB Szakigazgatási Szervénél parkgondozó munkakörben, napi 8 órás munkaidőben foglalkoztatták?
Részlet a válaszából: […] különféle jogviszonyokat kell beszámítani, továbbá a hivatásos nevelőszülői jogviszonyban és a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszonyban töltött időt, és a közszolgálati jogviszony megszűnését, megszüntetését követő 30 napon belül létesített közszolgálati jogviszony keletkezéséig tartó, jogviszonyban nem töltött időt.A közszolgálati törvények (pl. a Ktv., Kjt.) hatálybalépése – vagyis 1992. július 1-je – előtti időszakban munkaviszonyban töltött idő csak akkor számítható be a jubileumi jutalomra jogosító időbe, amennyiben a munkáltató a Kttv. 150. §-ának (3) bekezdése hatálya alá tartozó szervek jogelőd szervének minősült.Ennek megfelelően például a helyi és a megyei tanácsok, valamint ezek végrehajtó bizottságai szakigazgatási szervei dolgozóinak e szerveknél 1992. július 1. előtti, munkaviszonyban töltött idejét[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. június 7.

Bérszámítás készenléti jellegű munkakörben

Kérdés: Állattartó telepen éjszakai munkás – éjjeliőrként készenléti jellegű munkakörben foglalkoztatott – munkaideje munkanapokon este 18 órától reggel 06 óráig tart. Besorolási alapbére a garantált bérminimum, azaz 1495 Ft/óra. Hogyan számoljuk ki a munkabérét, illetve pótlékjait? A készenléti jellegű munkát át kell számítani általános 8 órásra, vagy 12 órával kell számolni? Azaz az 1 napra eső bére 12×1495 = 20930 Ft, és este 10-től az éjszakai pótlék 15% 8 órára: 1794 Ft, összesen 22 724 Ft. Vagy 8×1495 = 11 960 Ft és 15% éjszakai pótlék: 8/12×8 éjszakai óra, azaz 5,3×0,15×1495 Ft = 1189 Ft, összesen 13 149 Ft.
Részlet a válaszából: […] bérpótlék jár (Mt. 142. §). Éjszakai munkának a huszonkét és hat óra közötti időszakban teljesített munkavégzés minősül (Mt. 89. §). Abérpótlék a munkavállalót a rendes munkaidőre járó munkabérén felül illeti meg. A bérpótlék számítási alapja – eltérő megállapodás hiányában – a munkavállaló egy órára járó alapbére [Mt. 139. § (1)-(2) bek.].Az órabéres munkavállalók esetében a kifizetési szabályok alkalmazása során már nem releváns, hogy a munkavállaló készenléti jellegű munkakörben dolgozik-e, vagy sem. Azaz ha a munkaszerződésben a felek úgy állapodtak meg, hogy a munkavállaló órabére 1495 forint, akkor ezt kell a kifizetés alapjaként figyelembe venni. Ha tehát a munkavállaló ténylegesen 12 órát dolgozik, akkor részére a 12 óra munkaidőre kell megfizetni az alapbérét, illetve ezek közül a bérpótlékra jogosító órákra a bérpótlékjait. A kérdés szerinti esetben így az első számítási logika a helyes, vagyis 12 órára kell megfizetni az órabért, ami 12×1495 Ft = 17940 Ft, és további 8 órára az éjszakai pótlékot, ami 8×1495 Ft×0,15 = 1794 Ft.Az egy órára járó bér "arányosítását" csak az órabér eltérő meghatározásával lehet megtenni. Erre a 703/2021. Korm. rendelet lehetőséget is ad, mivel[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Mezőőr fizetési fokozata – a korábbi munkaviszony beszámíthatósága

Kérdés: Ha egy önkormányzat mezőőri munkakörben foglalkoztat egy közalkalmazottat, és az illető 2009. évben tette le a mezőőri vizsgát, akkor a korábbi munkaviszonyai közül a besorolásnál csak a mezőőri vizsga letétele utáni jogviszonyok vehetőek figyelembe, vagy mivel a 77/1993. Korm. rendelet a mezőőrnél "A" kategóriát ír elő, az összes munkaviszonya beszámítható?
Részlet a válaszából: […] igazgatási szerv a mezőőrként foglalkoztatni kívánt személy számára ágazati képzést és ágazati vizsgát szervez a felnőttképzésről szóló törvényben meghatározott módon. E rendelet 5. §-ának (5) bekezdése szerint a mezőgazdasági igazgatási szerv a sikeres ágazati vizsga letételéről vizsgabizonyítványt állít ki. Nincs olyan rendelkezés, amely a mezőőri vizsgát szakképesítésnek, szakképzettségnek minősítené, ez egy felnőttképzési program elvégzését jelenti.A 77/1993. Korm. rendelet 1. melléklete a fizikai munkakörök (és nem az ún. képesített fizikai munkakörök) közé sorolja a mezőőri munkakört, amelyhez kizárólag az "A" fizetési osztályba való besorolás lehetőségét rendeli. A Kjt. 61. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében az "A" fizetési osztályba a legfeljebb alapfokú iskolai végzettséghez kötött, illetőleg az alapfokú iskolai végzettséget nem igénylő szakképesítéshez kötött munkakörök tartoznak. A Kjt. 63. §-ának (1) bekezdése rögzíti a besorolás alapelvét: "a közalkalmazott fizetési osztályát (besorolását) az ellátandó munkakör betöltésére előírt annak a legmagasabb iskolai végzettségnek, illetve szakképesítésnek, szakképzettségnek, doktori címnek, tudományos fokozatnak alapján kell meghatározni, amellyel a közalkalmazott rendelkezik". Jelen esetben tehát a mezőőrnek a 40/2021. AM rendelet szerinti – szakképesítést[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Közalkalmazotti fizetési fokozat meghatározása – a munkaviszonyban töltött idő

Kérdés: Az 1992. július 1-je előtt keletkezett munkaviszony közalkalmazotti fizetési fokozatba történő beszámításával kapcsolatban van kérdésünk. AKjt. 87/A. §-a (3) bekezdésének b) pontja értelmében a fizetési fokozat megállapításánál a munkaügyi dokumentumok felülvizsgálata során eltérő jogszabály-alkalmazással találkoztunk. A problémát az okozza, hogy hogyan kell kezelni az 1992. július 1-je előtt keletkezett, de az azt követően is fennállt munkaviszonyt, ha a pedagógus nem rendelkezett a munkakör ellátásához előírt iskolai végzettséggel vagy képesítéssel. Például a munkaviszony fennállt X Banknál 1990. január 1. napjától 2000. szeptember 15. napjáig. Egyes jogelőd intézmények 1992. június 30-ig a munkaviszonyt elismerték közalkalmazotti jogviszonynak, de azt követően már nem vették figyelembe mint közalkalmazotti jogviszonyt. A példa esetében 1990. január 1-jétől 1992. június 30-ig közalkalmazotti jogviszonyként ismerték el, míg 1992. július 1-jétől 2000. szeptember 15-ig munkaviszonynak tekintették (azaz nem számították bele a közalkalmazotti jogviszonyba). Más jogelőd intézmények az 1992. július 1-jén fennállt jogviszony teljes időtartamát elismerték közalkalmazotti jogviszonynak mindaddig, amíg az meg nem szűnt. A példa esetében 1990. január 1. napjától 2000. szeptember 15. napjáig a teljes időtartamot közalkalmazotti jogviszonynak ismerték el. Hogyan kell helyesen eljárnunk ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] munkaköréhez szükséges iskolai végzettséggel vagy képesítéssel rendelkezett, valamint az 1992. július 1-jét megelőzően fennállt munkaviszony teljes időtartamát [Kjt. 87/A. § (3) bek. a)-b) pont]. Ha a jelenleg pedagógusként foglalkoztatott közalkalmazott valamely banknál fennállott munkaviszonya 1992. július 1-je előtt keletkezett, és az ezt követően is fennállt, ugyanakkor e munkaviszony fennállásának időszakában még nem rendelkezett a mostani munkakörének ellátásához elő­írt iskolai végzettséggel vagy képesítéssel, a fizetési fokozat megállapításánál csak az 1992. július 1-je előtti munkaviszony teljes időtartamát kell figyelembe venni [Kjt. 87/A. § (3) bek. b) pont]. Az 1992. július 1-jét követően (a példa szerint 2000. szeptember 15. napjáig) fennállt munkaviszony a fizetési fokozat megállapításánál jelen esetben azért nem vehető figyelembe, mert a munkaviszony olyan munkáltatónál állt fenn, amely nem tartozott a Kjt. hatálya[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Laboratóriumi asszisztens besorolása a közegészségügyben – az egyenlő bér elve

Kérdés: Ügyfelem általános laboratóriumi asszisztensként végzett és szerzett szakképesítést 1988-ban. Ezt megelőzően egészségügyi szakközépiskolában érettségizett. 34 éve dolgozik laboratóriumi asszisztens munkakörben (FEOR: 3321), az Eszjtv. hatálya alá tartozó egészségügyi szolgáltatónál. Végzettsége, képzettsége alapján "D" fizetési osztályba sorolta be a munkáltató, munkaköre, kompetenciája, feladatai megegyeznek azon munkavállalókéval, akik gyakorló klinikai laboratóriumi asszisztensi végzettséget (OKJ 54-725-04) szereztek, és kerülnek ugyanazon munkáltatónál foglalkoztatásra. Ezen OKJ-s végzettség ugyanakkor "E" fizetési osztályba tartozik. Ügyfelem többször kérte a munkáltatóját, hogy azonos bérben részesítse, mint az OKJ-s képzésben részt vetteket, de elutasítást kapott. Megfelelő-e a "D" fizetési osztályba besorolás és a FEOR: 3321 (Általános egészségügyi asszisztens) meghatározása, figyelemmel a hatályos jogszabályi környezetre? Az egyenlő bér elve szempontjából a sajátos szempontokat az Mt. 12. §-a részletezi: a munka egyenlő értékének megállapításánál különösen az elvégzett munka természetét, minőségét, mennyiségét, a munkakörülményeket, a szükséges szakképzettséget, fizikai vagy szellemi erőfeszítést, tapasztalatot, felelősséget, a munkaerőpiaci viszonyokat kell figyelembe venni. Az Egyenlő Bánásmód Tanácsadó Testület (EBTT) 384/2/2008. TT. sz. állásfoglalása szerint még akkor is megállapítható két munka egyenlő értéke, ha eltérő a munkakör, illetve a munkaköri leírás, de a két munka a törvényben felsorolt szempontok alapján egyenlő értékűnek tekinthető. Az EBTT az egyenlőértékűség vizsgálatánál tehát a ténylegesen végzett munkatevékenységet tekinti elsődlegesnek, álláspontja szerint, ha ebben a tekintetben az összehasonlíthatóság megáll, akkor olyan szempontok, mint például a munkavállalók közötti szakképzettség, tapasztalat szempontjából fennálló különbségek, másodlagosak – kivéve, ha ezeknek tényleges kihatása van az elvégzett munka minőségére, mennyiségére. Mint azt a fentiekben említettem, ügyfelem tevékenysége, felelőssége, a munka természete, a munkakörülmények teljesen megegyeznek az OKJ-s képzésben részt vett dolgozókéval, de míg ők "E" osztályba kerültek besorolásra, addig az ügyfelem átsorolási, illetve béremelési kérelme elutasításra került.
Részlet a válaszából: […] szereplő egészségügyi középfokú szakképesítéshez (részszakképesítéshez) kötött munkakört. A szóban forgó esetben a munkavállaló érettségire épülő szakképesítéssel dolgozik, ezért a besorolása helyes. Az "E" fizetési osztályba – többek között – azt az emelt szintű végzettséggel betölthető munkakört kell sorolni, mely az OKJ-ban szereplő emelt szintű szakképesítéshez kötött. Az OKJ-ban a gyakorló klinikai laboratóriumi asszisztens végzettség 54-es kóddal kezdődik, ami emelt szintű szakképesítést (technikus) jelent, amely érettségi végzettséghez kötött, és elsősorban iskolai rendszerű szakképzésben szerezhető meg (150/2012. Korm. rendelet 1. melléklet 176. sor, illetve lásd az 1. melléklethez fűzött Jelmagyarázatot).Ezért a kérdésben szereplő besorolás e vonatkozásban is helyes. Az egyenlő bér elvének ebben a kérdésben azért nincs jelentősége, mert a besorolás jogszabályon alapul, így az illetmény meghatározása nem a munkáltató egyoldalú döntésének eredménye. Emellett, a következetes bírói gyakorlat szerint,[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Megváltozott munkaképesség – a pótszabadság arányosítása

Kérdés: Az Mt. hatálya alá tartozó munkavállalónk 2021. augusztus 16-tól keresőképtelenség miatt 2022. május 16-ig távol van. Megváltozott munkaképességét 2021. december 15-én állapították meg, mely dokumentumot 2022. május 4-én mutatta be. Az évenkénti öt nap pótszabadság a 2021. évre vonatkozóan visszamenőleg megállapítható-e, ha igen, akkor teljesen, vagy csak a megállapítástól számítva részarányosan illeti meg? A munkaviszony megszűnése esetén az öt munkanap pótszabadság megilleti őt, vagy a megszűnés napjáig az alapszabadsághoz hasonlóan azt is arányosítani kell?
Részlet a válaszából: […] §).A szabadságot akkor kell arányosítani, ha a munkaviszony év közben kezdődik vagy szűnik meg. Ez az alapszabadságra és a pótszabadságokra, így a kérdés szerinti öt munkanapra is alkalmazandó. Nem kell arányosítani akkor, ha a pótszabadságra jogosító körülmény következik be vagy szűnik meg a naptári év folyamán. Ugyanakkor a munkáltatónak hivatalból nincs tudomása arról, hogy a munkavállalót valamilyen jogcímen pótszabadság illeti-e meg (kivétel ez alól az életkori pótszabadság, mivel a bérszámfejtéshez a születési adatokra szüksége van).A kérdés szerinti esetben is a megváltozott munkaképesség okán járó pótszabadságra való jogosultságát a munkavállalónak kell bejelentenie a munkáltató felé, hiszen ez a munkaviszony szempontjából lényeges körülmény [Mt. 6. § (4) bek.]. A munkavállalót terheli a felelősség, ha a tárgyidőszakra a munkáltató azért nem állapított meg pótszabadságot, mert az arra való jogosultságról a munkavállaló nem tájékoztatta. Álláspontunk szerint[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. június 7.

Személyi illetmény – összegszerűségi kérdések

Kérdés: Polgármesteri hivatalban foglalkoztatott köztisztviselő vagyok. A munkáltatóm 2022. március 1-jétől személyi illetményt állapított meg részemre 350 000 Ft összegben. (2020. április 1-jétől "soros előrelépés" keretében II. besorolási osztály 14-es fokozatba léptem, 50%-os illetményeltérítéssel, nyelvvizsgapótlékkal együtt az illetményem 327 000 Ft.) 2022. április 1-jétől a "soros előrelépés" keretében II. besorolási osztály 14-es fokozatból 15-ös fokozatba sorolás esetén az 50%-os illetményeltérítéssel és a pótlékokkal együtt az illetményem 390 000 Ft lenne. A munkáltatóm március 1-jével megszünteti az 50%-os illetményeltérítést, és személyi illetményt ad, hogy kevesebb legyen a munkabérem. Én ezt rendkívül igazságtalannak tartom. (Az 50%-os illetményeltérítést 2014. március 1-jétől kaptam, tehát 8 éven keresztül, melyet éppen most szüntet meg.) Nem jogellenes az, hogy a 2022. március 1-jétől adott személyi illetményem alacsonyabb lesz a 2022. április 1-jétől "járó" besorolás szerinti illetmény összegénél?
Részlet a válaszából: […] döntenie.A fent idézett Kttv. szövegből az is következik, hogy az alapilletmény-eltérítés csak határozott időre adható, az minden év február végével "lejár". Így 2022. március 1-jén az Ön 50%-kal eltérített alapilletménye a törvény erejénél fogva "visszaállt" a Kttv. szerinti alapilletményre, tehát nem a munkáltató szüntette meg az Ön alapilletmény-eltérítését. Megjegyezzük, hogy a besorolási osztályokat és a fizetési fokozatokat a Kttv. 1. melléklete tartalmazza [Kttv. 133. § (2) bek.], ennek alapján lehet kiszámolni a besorolás szerint járó alapilletményt, amelyre 2022. március 1. napja óta jogosult.A munkáltatónak a tárgyév márciusában több döntési lehetősége is nyílik a hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők, így az Ön illetménye tekintetében is. Egyrészt dönthet úgy, hogy nem emeli meg újra az alapilletményt, így Ön a Kttv. 1. mellékletében meghatározott, besorolás szerinti alapilletményre válik jogosulttá. Másrészt dönthet úgy, hogy újra eltéríti az alapilletményét, ekkor a munkáltatónak lehetősége van arra, hogy legfeljebb 50%-kal megemelje, illetve legfeljebb 20%-kal csökkentse az alapilletményt. Ezen döntéseket a munkáltató az Ön minősítésének, ennek hiányában teljesítményértékelésének az eredménye alapján, azzal összhangban kell, hogy meghozza. Megjegyezzük, az alapilletmény megállapítása során a munkáltatónak figyelemmel kell lennie arra, hogy az alapilletmény és az illetménykiegészítés együttes összegének legalább a garantált bérminimumét el kell érnie [Kttv. 131. § (3) bek.].Harmadrészt úgy is dönthet a munkáltató, hogy a Kttv. 235. §-a alapján személyi illetményt állapít meg az Ön részére. E szerint a Kttv.-ben meghatározott illetményrendszerre vonatkozó szabályoktól eltérő személyi illetményt állapíthat[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.
Kapcsolódó címkék:    

Bölcsődei dajka besorolása képesítés nélkül

Kérdés: Leendő dolgozónak gimnáziumi érettségije és eladó szakképesítése van, dajka képesítéssel még nem rendelkezik (folyamatban van a tanfolyam elvégzése). Korábbi jogviszonyai mindegyike munkaviszony volt, közalkalmazotti jogiszonyban eddig még nem foglalkoztatták. A rendelet szerint a bölcsődeidajka-munkakör betöltéséhez van képesítési előírás. A képesítés megszerzése előtti munkaviszonyok figyelembe vehetőek-e a dolgozó besorolásánál?
Részlet a válaszából: […] megállapított képesítési követelményeknek. Azaz a bölcsődei dajka képesítési előírásait meghatározó 20/2017. EMMI rendeletben előírt tanfolyam elvégzésének.A második kérdés, hogy amennyiben a képesítési követelményeknek való megfelelés nélkül történik az érintett alkalmazása, a besorolásra milyen szabályokat kell alkalmazni. Sem a Kjt., sem a 257/2000. Korm. rendelet nem tartalmaz az általános besorolási szabályoktól való eltérést erre az esetre. Mivel az érintett közalkalmazott viszont azt a munkakört látja el, amelyhez előírt képesítési követelmény alól jogszabály szerint kapott felmentést, és a munkabér az elvégzett munkát honorálja, értelemszerűen úgy kell besorolni, mintha rendelkezne az adott végzettséggel, szakképzettséggel. Ez alapján kell tehát a fizetési osztályát meghatározni.A Kjt. szerinti besorolás másik eleme a fizetési fokozat, amelyhez a Kjt. 87/A. §-a szerint közalkalmazotti jogviszonyban töltött időt kell figyelembe venni. Ezek között szerepel az 1992. július 1. után munkaviszonyban töltött idő, amelyet azon időponttól kell figyelembe venni, amikortól a közalkalmazott a betöltött munkaköréhez[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. június 7.
Kapcsolódó címkék:    
1
2
3
7