Munkaidő-változás az okmányirodában

Kérdés: A vezetés azt tervezi, hogy megemeli az okmányiroda nyitvatartási idejét. Ezáltal az okmányirodai munkatársak heti negyven óránál többet dolgoznának. Kérdésünk, hogy emiatt kell-e a kollégák kinevezését módosítani, illetve az illetményt ennek függvényében kell-e megállapítani? Megtehetjük-e azt, hogy a heti negyvenórás munkaidő megmarad, viszont a munkatársak nem azonos időben kezdik majd meg a napi munkavégzést, hanem időben elcsúsztatva, például egymást váltva? Ezt hogyan kell dokumentálnunk? Ekkor a heti munkaidő nem változna, ennek ellenére kell-e a kinevezésüket módosítanunk?
Részlet a válaszából: […] Az okmányirodán dolgozó köztisztviselők munkaidejénekátszervezésére a Ktv. munkaidőre vonatkozó szabályait alkalmazva több megoldásis lehetséges. A köztisztviselő napi munkaidőn, illetve a heti negyven óránfelüli minden további munkavégzése rendkívüli munkavégzésnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 22.
Kapcsolódó címkék:  

Közszféra: kötelező részmunkaidő

Kérdés: Tudomásunk szerint 2010-től lehetőség van arra, hogy a közalkalmazott kismama a gyermeke 3 éves koráig részmunkaidőben is visszatérhessen dolgozni. Milyen módon kérheti ezt a közalkalmazott, és milyen kötelezettségei vannak ezzel kapcsolatban a munkáltatónak?
Részlet a válaszából: […] ...koráig kötelező foglalkoztatnirészmunkaidőben. Ezt követően a közalkalmazott munkaidejét a kérelem benyújtásaelőtti mérték szerint, illetményét az időarányosság elvének megfelelőalkalmazásával kell megállapítani, vagyis a részmunkaidő kötelező...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 1.