Besorolás óvodapedagógus-diploma megszerzésére tekintettel

Kérdés: A dolgozó 2019. augusztus 26-a óta dolgozik pedagógiai asszisztensként (besorolása C/2, 2022. január 1-jén változna C/3-ra), és ezt megelőzően 2,5 évet dolgozott még óvodában közalkalmazottként, illetve 4 hónapot más területen munkaviszonyban. 2021. június 14-én szerzett óvodapedagógus-diplomát, így óvodapedagógus-munkakörben kívánja az intézmény tovább foglalkoztatni. Abesorolását illetően helyesen járunk-e el az esetében, ha gyakornoki fokozatba soroljuk (hiszen átkerül a pedagógus-előmeneteli rendszer hatálya alá), és mivel van szakmai gyakorlata, de 6 év munkaviszonnyal nem rendelkezik, ezért 6 hónap gyakornoki időt kötnénk ki számára? A korábbi besorolása "magasabb" (C/2), ezért esetleg őt PedI/2-be kellene besorolni, minősítő vizsga nélkül? Melyik besorolás a helyes?
Részlet a válaszából: […] ...óvodapedagógus-munkakörre módosítani, ezért vélelmezzük, hogy 2021. szeptember 1-jétől kerülne erre sor. Válaszunkat az Önök által megadott adatok alapján fogalmazzuk meg. Az érintett személy esetében a "6 éves szabály" nem alkalmazható, mivel most nem keletkezne,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 21.

Óvodatitkár besorolása és múltbeli jogviszonyai

Kérdés: Besorolással kapcsolatban kérdezzük: A közalkalmazottat óvodatitkár munkakörben szeretnénk foglalkoztatni önkormányzati óvodában, végzettsége óvónőképző szakközépiskola, 1988-ban szerezte.
Jogviszonyai:
– 1988. 06. 27. – 1991. 05. 31., óvónőként dolgozott,
– 1994. 01. 01. – 1996. 01. 23., óvónőként dolgozott,
– 2000. 07. 19. – 2011. 06. 30., kft.-nél állt munkaviszonyban.
Ezután is csak kft.-vel fennálló munkaviszonyok voltak. Besorolható-e az Nkt. hatálya alá középfokú pedagógus bérrel, vagy csak Kjt.-NOKS munkakör szerint?
Részlet a válaszából: […] ...vizsga letétele után átkerül a Pedagógus I. fokozatba, akkor kell a többi jogviszonyban töltött ideje alapulvételével a rá irányadó fizetési fokozatot megállapítani. Illetményalapja a középfokú végzettségéhez igazodik az Nkt. 65. §-a (2) bekezdésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 25.

Átsorolás pedagógusdiplomával

Kérdés: Január végén fejezem be a munka mellett végzett könyvtáros-tanári egyetemi képzésemet. Jelenleg szabadidő-szervezőként dolgozom egy általános iskolában. Kolléganőm, aki könyvtáros az iskolánkban, szeptembertől megy nyugdíjba, akkortól átveszem a munkakörét. Kérdésem, hogy addig is a diploma megszerzése kihat-e a besorolásomra a jelenlegi munkakörömben?
Részlet a válaszából: […] ...tekintetében a hatályos szabályozás a segítőkre vonatkozóan sem tartalmaz más előírásokat, mint amelyek a pedagógusokra irányadóak, beleértve a portfólió készítését és megvédését, valamint az óralátogatást (ennek feltételeit az iskolának kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. február 1.

Pedagógus-portfólió feltöltésének időpontja

Kérdés: A 89/2015. (IV. 9.) Korm. rendelet 2. §-a szerint figyelembe kell venni a gyakornoki idő kikötésekor a korábban megszerzett szakmai gyakorlatot, és gyakornoki időként a két évből hátra lévő időt kell kikötni a kinevezésben. Ez a határozott időre alkalmazottak esetén akár a határozott idő lejárta is lehet. A minősítő vizsga szabályai nem változtak, fő szabályként a gyakornoki idő lejárta hónapjában kell minősítő vizsgát tennie a gyakornoknak. A 326/2013. Korm. rendelet 10. §-ának (10) bekezdése szerint a pedagógus minősítésére a jelentkezést követő naptári évben kerül sor, a portfóliót pedig november 30-ig kell feltölteni az Oktatási Hivatal informatikai rendszerébe, és sikeres minősítés esetén a következő év január 1-jével kell a gyakornokot Pedagógus I. fokozatba sorolni. Az új szabályok ezekkel nem egyeztethetők össze, mivel például akinek 3 hónapja van hátra a két évből, és az még a tárgy­évben bekövetkezik, az nem a következő évben köteles minősítő vizsgát tenni, hanem még a tárgyévben a gyakornoki idő lejártakor, és a portfólió feltöltésére is csak egyetlen időpontot jelöl meg a jogszabály, mégpedig a november 30-át.
Részlet a válaszából: […] ...tulajdonképpen csak abban az egyszerű esetben alkalmazhatók zökkenőmentesen, amikor a pedagógus vagy a gyakornok a szakmai gyakorlatát az adott köznevelési intézményben folyamatosan szerzi meg. A jelzett probléma kezeléséhez jogszabály-módosítás volna szükséges. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. augusztus 10.