Maszk viselésének előírása a munkásbuszon

Kérdés: Társaságunk a COVID kapcsán komplex, a munkavállalók egészségét védő intézkedéseket vezetett be, amelynek részeként a rendelkezésükre álló tömegközlekedési eszközökön túl a társaság további buszokat bérel a helyi vállalattól annak érdekében, hogy a távolságtartás ténylegesen biztosítható legyen. A buszokon a maszk használata kötelező. Van-e lehetősége a munkáltatónak bármilyen alapon [pl. Mt. 8. § (2) bek.] felelősségre vonni a munkavállalót, amennyiben a buszon a maszkot nem hordja?
Részlet a válaszából: […] ...járás céljából veheti igénybe a szolgáltatást a munkavállaló.Ezt az értelmezést erősíti meg, hogy ilyen szolgáltatás esetén – a felek megállapodása alapján – a munkáltató mentesül az egyébként irányadó utazási költségtérítések alól [39/2010. Korm. rendelet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 24.

Készenléti jellegű munkakör – a gépjárművezető

Kérdés: Gépjárművezető (személygépkocsi-vezető) munkavállalónk munkaideje napi 8, heti 40 óra. Jellemző azonban, hogy sokszor csupán rendelkezésre áll, várakozik a tényleges munkavégzésre. Így általában munkaideje is hosszabb, átlagosan napi 10 óra munkavégzést rendelünk el részére. Ezzel azonban közel fél év alatt teljesen kimerítjük az éves szinten elrendelhető túlóra keretét (200 óra évente). Milyen jogszerű lehetőségeink vannak a munkaideje mértékének esetleges megemelésére?
Részlet a válaszából: […] ...egyoldalúan készenléti jellegűvé minősítse.Az Mt. 117/B. § (3) bekezdésének a) pontja alapján a teljesmunkaidő mértéke – a felek megállapodása alapján – legfeljebb napi 12,legfeljebb heti 60 órára emelhető, ha a munkavállaló készenléti jellegűmunkakört...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 11.
Kapcsolódó címke: