Személyügyi anyagokra vonatkozó előírások

Kérdés: Több internetes oldalon olvasható, hogy a munkaügyi-személyügyi anyagokat korlátlan ideig meg kell őrizni, amelynek oka többek között a nyugdíjelbírálás során a szolgálati idő megállapításához szükséges adatszolgáltatás. Emellett a cég végelszámolása esetén át kell adni a végelszámolónak ezeket az anyagokat, amelyek később irattárba, levéltárba kerülnek. Sajnos nem találunk olyan konkrét törvényi hivatkozást, amely egyértelműen leírná, hogyan kell az anyagokat megőrizni, meddig stb., csak egy szokásos eljárásmódról kaphatunk információt. Létezik-e olyan törvény, amelynek valamely paragrafusa konkrétan rendelkezik a személyügyi anyagok megőrzéséről?
Részlet a válaszából: […] ...a nyilvántartás módjától függetlenül az adó megállapításához való jog elévüléséig, a halasztott adó esetén a halasztott adó esedékessége naptári évének utolsó napjától számított 5 évig kell megőriznie.A Levéltv. 3. §-ának j) pontja szerint továbbá ún...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 7.
Kapcsolódó címkék:    

Üres álláshely bejelentése

Kérdés: Be kell-e jelentenie a munkáltatónak minden esetben a nála bármely okból megürült álláshelyet a munkaügyi központnak? Ha ezt nem teszi meg, érheti-e emiatt valamilyen szankció?
Részlet a válaszából: […] ...8. § (6) bekezdése alapján bejelentési kötelezettségterheli a munkaadót, amelynek keretében folyamatosan, de legkésőbb a betöltésesedékességekor tájékoztatja az állami foglalkoztatási szervet amunkaerőigényéről és annak megszűnéséről. A 30/2000. GM rendelet 16...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 21.
Kapcsolódó címke: