Csecsemő- és kisgyermeknevelő diploma figyelembevétele a besorolásnál

Kérdés:

Csecsemő- és kisgyermeknevelő diplomával jelenleg óvodában pedagógiai asszisztensként dolgozom. 2019. augusztus 21. napjától kezdtem óvodában dolgozni pedagógiai asszisztensként 4 órás állásban, akkor még csak érettségivel rendelkeztem, és így a C fizetési osztályba soroltak be. 2021. július 2-án diplomát szereztem csecsemő- és kisgyermeknevelő szakon. 2022. augusztus 1-jétől átkerültem az intézmény bölcsődei részlegébe kisgyermeknevelő munkakörbe, és ekkor a Pedagógus I. fokozat 02 fizetési kategóriába nyertem besorolást. Ebben a munkakörben 2023. április 15-ig dolgoztam helyettesítés céljából. 2023. április 16-tól átkerültem az intézmény egy másik településen működő óvodai tagintézményébe, újra mint pedagógiai asszisztens. Itt a besorolásom az F fizetési/képzettségi osztály 02 fokozata lett. A jelenlegi munkakörben valóban nem számítható be a diplomám, és nem vagyok jogosult a Pedagógus I. fokozatba sorolásra?

Részlet a válaszából: […] ...leírtak alapján ugyanazon intézményen belül több ágazatba tartozó tevékenység ellátására került sor, Ön a köznevelési (óvodai) részlegből átkerült a gyermekjóléti ágazatba tartozó bölcsődébe, majd vissza az óvodába. Az Nkt. szerint a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. október 17.

Iskolapszichológus besorolása

Kérdés: Iskolánkban részállású iskolapszichológus dolgozik, aki nem rendelkezik pedagógusvégzettséggel, de az okleveles pszichológus tanácsadás- és iskolapszichológia szakon végzett. 2015-ben lépett be az iskolához Pedagógus I-es besorolással. Ez megmaradt az Nkt. 2020. évi módosítása után is, amikor hatályon kívül helyezték az Nkt. 66. §-ának (4) bekezdését és a 3. mellékletét, amely alapján megkaphatta a fenti besorolást. A Púétv. bevezetésével kell-e változtatni a pedagógus besorolásán, azaz pedagógusvégzettség hiányában át kell-e őt sorolni a nevelés-oktatást segítő munkakörbe, és a köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyra irányuló szerződés helyett az Mt. hatálya alá tartozó munkaszerződést kötni vele?
Részlet a válaszából: […] ...segítő (NOKS), hanem pedagógus-munkakör. Az iskolapszichológus-munkakör a következő képesítésekkel tölthető be:– pszichológus és óvodapedagógus, vagy gyógypedagógus, vagy konduktor, vagy tanító, vagy tanár,– pszichológus-tanácsadás és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. október 17.

Gyógypedagógusok, logopédusok – a heti kötelező óraszám

Kérdés: Az óvodákban foglalkoztatott gyógypedagógusok, logopédusok kötelező óraszámának meghatározására az Nkt.-ben nem találtam konkrétumot. Az óvodákban kinevezett és megbízási díjjal foglalkoztatott gyógypedagógusok, logopédusok heti kötelező óraszámát a hatályát vesztett Közokt. tv. 21 órában határozta meg, és 1 óra kedvezményt adott az utazó gyógypedagógusok alkalmazásakor. Jelenleg az óvodában kinevezett vagy megbízási díjjal foglalkoztatott gyógypedagógusok és logopédusok esetében hány órában kell meghatározni a heti kötelező óraszámot? Az óvodában a kinevezett vagy megbízási díjért alkalmazott utazó gyógypedagógusok, logopédusok kinevezésénél mennyi a heti kötelező óraszám?
Részlet a válaszából: […] ...50%-a. Noha a 326/2013. Korm. rendelet 6. melléklete a logopédus- és a gyógypedagógus-munkakört is a pedagógus-munkakörök közé sorolja, óvodában ilyen munkakörben dolgozókra ez a szabály nem alkalmazható, hiszen ezek nem gyógypedagógiai, konduktív...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 21.

Szociális segítő besorolása – nincs felmentés a képzettségi követelmény alól

Kérdés: Óvodai iskolai szociális segítő munkakörbe új dolgozót vettünk fel, aki az alábbi végzettségekkel rendelkezik: főiskolai szintű művelődésszervező (2003), szakirányú továbbképzési oklevél szakvizsgázott pedagógus (2005), andragógia mesterképzési szak (2011). A 15/1998. NM rendelet 2. számú melléklete II. részének I. Alapellátások 1/a pontja írja le az óvodai és iskolai szociális segítő munkakörhöz szükséges szakképesítéseket, mely értelmében az alábbi végzettségek elfogadottak a munkakör betöltéséhez: felsőfokú szociális szakképzettség, iskolai szociális munkás, család- és gyermekvédő tanár, család- és gyermekvédő pedagógus vagy család- és gyermekvédelem szakos pedagógus. Ezek hiányában gyermek- és ifjúságvédelmi tanácsadó oklevéllel rendelkező nevelőtanár, pedagógus, pedagógiai előadó, pszicho-pedagógus, okleveles emberierőforrás-tanácsadó, mentálhigiénés, óvodapedagógus, tanító vagy gyógypedagógus szakképzettség fogadható el. Ezt az előírást figyelembe véve, az érintett a szükséges szakképzettséggel nem rendelkezik, ezért is végzi el az iskolai szociális munkás szakirányú továbbképzési szakot. Addig is melyik fizetési osztályba kell besorolnunk a fenti végzettségei alapján? El kell fogadjuk az andragógia egyetemi végzettségét (mely az iskolai szociális munka képzésének feltétele)? Vagy a főiskolai végzettséget kell hogy elfogadjuk, és ha megszerzi a szakirányú továbbképzési szakot (iskolai szociális munkás szak), akkor a G fizetési osztályba kell sorolnunk?
Részlet a válaszából: […] A munkakör betöltésének feltételével nem rendelkező személy csak akkor alkalmazható, ha erre valamely sajátos kivételes szabály lehetőséget ad. A Kjt. 61. §-ának (4) bekezdése szerint végrehajtási rendelet rendelkezhet a képesítési feltételek alóli felmentésről, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 27.

Pedagógiatanári végzettség a besorolásnál

Kérdés: Óvodában dolgozó gyógypedagógus a főiskolai gyógypedagógia tanári végzettsége mellett elvégezte az egyetemet, mellyel okleveles pedagógiatanári szakképzettséget szerzett. A dolgozó fizetési besorolásánál az egyetemi végzettség elismerhető-e, mivel óvodában dolgozik gyógypedagógusként?
Részlet a válaszából: […] ...ezek ugyanis nem szükségesek az adott munkakör betöltéséhez. Ez a helyzet az okleveles pedagógia szakos tanár szakképzettséggel is. Az óvodában foglalkoztatott gyógypedagógus nem oktat pedagógiai ismereteket, tehát besorolásához ezen egyetemi végzettsége nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 10.

Neveléssel-oktatással lekötött időbe beszámítandó tevékenységek

Kérdés: Szeptembertől a pedagógusok neveléssel-oktatással lekötött munkaidejébe nemcsak a tanórákat, hanem 2-2 óra erejéig az osztályfőnöki és munkaközösség-vezetői, 1 óra erejéig, de összesen legfeljebb 4 óráig a diákönkormányzat-segítői feladatokat is be kell számítani. Ennek tervezésénél mit kell kiinduló óraszámnak tekinteni, hiszen a törvény heti 22-26 óra között teszi lehetővé a pedagógusok neveléssel-oktatással lekötött munkaidejének megállapítását?
Részlet a válaszából: […] ...óraszám. Nevelési-oktatási intézményben (pl. iskolában) foglalkoztatott pedagógus esetén alapesetben 22-26 óra, más esetekben (pl. óvodapedagógus, gyógypedagógus) fix óraszám. Ez utóbbi esetben ebből kell kiindulni; az előbb említetteknél pedig azt kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 10.

Óvodapszichológus foglalkoztatása megfelelő végzettség hiányában

Kérdés: Jelentkeztem egy óvodapszichológusi állásra, a pályázatban feltételként egyetemi pszichológusi végzettség szerepelt, amelynek meg is feleltem. Határozatlan időre neveztek ki. Most az óvodavezető talált egy jogszabályt, ami szerint kellett volna egy pluszképzést is előírniuk. Ezért utólag át akarják írni a kinevezést 5 éves határozott idejűre, továbbá kötelezettséget kell vállalnom a 2 éves pedagógusitanácsadó-képzés elvégzésére. Szóban ígérik, hogy minimum 50%-át fizetik a képzésnek. Mit tegyek?
Részlet a válaszából: […] ...intézményekben pedagógus-munkakörben alkalmazottak végzettségi és szakképzettségi követelményeiről. Ennek 15. pontja szerint az óvodapszichológusi/iskolapszichológusi munkakör betöltéséhez a következő végzettségek szükségesek, illetve fogadhatók el:...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. február 23.

Bölcsődei gondozót megillető pótszabadság

Kérdés: Bölcsődei gondozó munkakörben közalkalmazotti jogviszonyban helyezkedtem el a múlt hónapban. A kinevezésem aláírásakor azt a tájékoztatást kaptam, hogy harminc munkanap szabadság illet meg. Eddig úgy tudtam, hogy a bölcsődében a közalkalmazottaknak huszonöt munkanap pótszabadság jár. Miért nem kapom meg a pótszabadságot?
Részlet a válaszából: […] ...jogszabályként maga az Mt. is előír számos pótszabadságot.A törvény valóban kiemeli, hogy a bölcsődékben, a csecsemőotthonokban, az óvodákban, továbbá az alsó-, közép- és felsőfokú oktatás keretében, valamint az egészségügyi ágazatban az oktatói, nevelői...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 7.

Közalkalmazottnak járó oktatói, illetve nevelői pótszabadság

Kérdés: A bölcsődénkben foglalkoztatott, gyermeke után járó fizetés nélküli szabadságáról visszatérő közalkalmazott számára jár-e a szülési szabadság, illetve a gyermeke gondozása miatt kapott fizetés nélküli szabadság első évére az oktatói/nevelői pótszabadság?
Részlet a válaszából: […] ...(5) bek.] első éve isjogszerző időnek minősül. A Kjt. 57. § (3) bekezdése értelmében a bölcsődékben,a csecsemőotthonokban, az óvodákban, továbbá az alsó-, közép- és felsőfokúoktatás keretében, valamint az egészségügyi ágazatban az oktató-...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. február 21.

Számítástechnikai pótlék

Kérdés: Általános iskolai igazgató vagyok, 2008. VIII. 1-jétől jelenlegi munkahelyemre áthelyezéssel érkeztem. Matematika-fizika szakos tanári végzettségem mellett rendelkezem felsőfokú oktatás-informatikai végzettséggel. Előző munkahelyemen részesültem számítástechnikai pótlékban, most nem kaptam meg azért, mert előre vélelmezték, hogy nem alkalmazom pedagógiai munkámban rendszeresen, mert nincs az iskolában interaktív tábla. Hogyan lehet, és kell-e bizonyítani, hogy alkalmazom informatikai ismereteimet? Nem elég a feladatlap-készítés, internethasználat a felkészüléshez, versenyekhez?
Részlet a válaszából: […] ...kell igazolni.A pótlékra való jogosultság egyik feltétele tehát valamelypedagógus munkakör – a rendelet melléklete szerint: óvodapedagógus, tanító,tanár, napközis foglalkozást tartó pedagógus, gyógypedagógus, konduktor,logopédus, kollégiumi nevelő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 12.