×

Munkaügy: régiókba szervezve

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. december 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 116. számában (2007. december 15.)
A megyei munkaügyi központok helyett januártól regionális intézmények irányítják a területi munkaügyi tevékenységet, s hatáskörük kiegészült szociális és civil ügyekkel is. A több mint 170 helyi kirendeltség ugyanúgy fogadja az álláskeresőket és tartja a kapcsolatot a munkáltatókkal, mint korábban: a szervezeti átalakulás nem okozott törést a szolgáltatói munkában.

A rendszer áprilisban állt föl. A korábbi országos szakmai irányító intézmény, a Foglalkoztatási Hivatal új neve Foglalkoztatási és Szociális Hivatal, s immár szociális és rehabilitációs teendőket is ellát, illetve infrastruktúrával és szakértőkkel segíti az országos, valamint az ágazati társadalmi párbeszédet.

Kiterjedt kapcsolatok

Az országos intézményt a korábbi főigazgató vezeti; az új szakterületeket szakmai helyettesek irányítják. Pirisi Károly, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal főigazgatója szerint az uniós folyamatokhoz igazodó politikai döntés hatására alakult át a rendszer, amely a korábbinál hatékonyabb működést ígér – amit részben igazoltak az elmúlt hónapok is.

Jelenleg 7 regionális munkaügyi központ 167 kirendeltsége foglalkozik az álláskeresőkkel. Azonban az önkormányzati intézményekkel, a civil szervezetekkel, illetve a teleházakkal kötött együttműködési megállapodások alapján további 324 helyen, úgynevezett "Foglalkoztatási Információs Pontokon" is segítséget kaphatnak az ügyfelek.

"2006-ban, az átszervezés előtt a 20 munkaügyi központ munkatársainak 39 százaléka a központban dolgozott; a regionális centrumokban azonban csak 26 százalék a dolgozók aránya. Vagyis az adminisztrációt, illetve a jogi hátteret a korábbinál kisebb létszámmal, koncentráltabban tudjuk garantálni" – mondta a főigazgató.

A szervezet létszáma 20, a költségek pedig 10 százalékkal csökkentek. Ezzel párhuzamosan azonban a területi feladatok növekedtek: a kirendeltségek és a szolgáltató központok segítik a megváltozott munkaképességű munkavállalók elhelyezkedését, állásuk megőrzését, vagy például a közszférából leépítettek foglalkoztatási problémáinak megoldását.

Átláthatóbb működés

A regionális átalakulás zökkenőmentesen lezajlott. Ahogyan azonban egy-egy nagyobb cég átszervezése is pár évet vesz igénybe - amíg kialakul a végleges rendszer -, így itt is ki kell várni, hogy tételesen értékelni lehessen az eredményeket. Az azonban biztos: a szervezet átalakítása új munkamegosztást és átláthatóbb működést eredményezett.

A még fejlesztés alatt lévő egységes pénzügyi informatikai rendszer bevezetése megkönnyíti, egyszerűsíti majd a munkát; a papírmozgások jelentős részétől tehermentesít. Ugyanakkor a jobb szervezésnek, a korszerűbb számítógépes technikának és programoknak köszönhetően az ügyfelek átlagos várakozási ideje 29-ről 25 percre csökkent.

Több kirendeltségen alkalmazzák az előzetes időpont-egyeztetést, így a várakozási idő tovább csökkenthető – mondja a vezető, aki szerint az átalakulásból az ügyfelek alig vettek észre valamit. Az elégedettségi vizsgálatok szerint az átállás nem hátráltatta a kiszolgálást, a gyakorlatban pedig beigazolódott, hogy eredményesebben végezhető a munka, ha az országos irányító intézményen, a Foglalkoztatási és Szociális Hivatalon kívül a területen csak két szint, a regionális és a helyi tevékenykedik. Áprilistól tehát a helyi intézményeket, amelyek korábban is kapcsolatban álltak az álláskeresőkkel és a munkáltatókkal, ismét kirendeltségeknek nevezik, megyei szinten pedig nincs külön intézmény.

Felújított kirendeltségek

A helyi kirendeltségeket az utóbbi években jelentős anyagi ráfordítással sorra korszerűsítették, illetve korszerűsítik. 2007 végéig a nyolcvanadik teljesen felújított kirendeltséget is átadják, s ezzel gyakorlatilag a helyi intézmények fele már színvonalasan felújítva, korszerű szolgáltatással várja az ügyfeleket. E programot európai uniós támogatással tovább folytatják.

Az intézményrendszer átszervezésével együtt változtak a foglalkoztatási törvény alapján nyújtható támogatások is. A korábbi különféle bér- és járulékátvállalások helyett egységes, együttes bér- és járuléktámogatást kaphatnak azok a munkáltatók, akik/amelyek munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű álláskeresőket alkalmaznak.

Korábban az ilyen típusú támogatások feltétele volt, hogy a munkáltatóknak a támogatott időszakkal megegyező ideig támogatás nélkül kellett foglalkoztatniuk az álláskeresőt. A kedvezmény mértéke a támogatott időszakban – ami egy év is lehetett – elérhette akár a bér- és járulékköltségek 80-100 százalékát is. Az új szabályok szerint ez a támogatás legfeljebb 50-60 százalék lehet, a foglalkoztatásnak minimálisan egy évig kell tartania, viszont nincs továbbfoglalkoztatási kötelezettség.

A kezdeti tapasztalatok szerint kevesebb munkáltató veszi igénybe ezt az új lehetőséget. Főként nem is az alacsonyabb támogatási arány miatt, hanem azért, mert így nem tudnak egy évnél rövidebb foglalkoztatást vállalni. A korábbi forma szerint ugyanis lehetőségük volt arra, hogy például negyedéves támogatott foglalkoztatást vállaljanak ugyanennyi továbbfoglalkoztatással.

Olcsóbb rendszer

Komolyabb értékelés ennyi idő távlatából a munkaadók szerint nem lehetséges. Dávid Ferenc, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára szerint azonban a váltás szerencsés volt, több szempontból is.

Egyrészt egy-egy térség ügyeit, gondjait így lényegesen jobban lehet látni, átfogóbb segítség adható, ráadásul ez a megoldás jelentősen olcsóbb is, hisz a háttérrendszer koncentráltabb lett – mondja. De az együttműködés, a társadalmi "együttmozgás" is megkövetelte az átalakulást: miután a decentralizált keretek, a pénzek elosztásáról döntő munkaügyi tanácsok is regionális egységekbe szerveződtek, egyértelmű volt a párhuzamos átalakulás.

A központok viszonylag gyorsan rendezték soraikat, s úgy tűnik, hogy még az idei pénzek elosztásában is dönthetnek – értékelte az átszervezést Dávid Ferenc. Annak viszont, hogy az átszervezéssel új és egészen más feladatok is ide kerültek, nem olyan egyértelmű a fogadtatása. A főtitkár szerint a munkaadók jobban örülnének, ha az amúgy is sok szociális "stigmával" terhelt munkaügy inkább letisztulna és a valós foglalkoztatási feladatokra koncentrálna. A megyei szint helyett hét régióba szervezett munkaügyi központok munkája ugyanis kiterjedtebb: hatáskörükbe tartoznak a szociális és rehabilitációs feladatok is.

Jobb szolgáltatások

Az ügyfelek közvetlenül a munkaügyi kirendeltségek munkatársaival találkoznak, lényeges tehát a szolgáltató jelleg megerősítése.

Az átszervezés céljáról tájékoztató Kiss Péter, korábbi szakminiszter annak idején azt mondta: az adminisztrációs, ügyviteli feladatokat egy-egy régióban három-négy kirendeltségre koncentrálják, így a többi iroda mentesül e munka alól. Azaz jóval több idő, energia jut az ügyfelekre, amivel javulhatnak a kirendeltségek szolgáltatásai. Ezt – a tapasztalatok szerint – igazolták az első hónapok.

A változások eredményeként a különféle szakmai – például a munkaügyi, az ifjúsági, a droggal kapcsolatos – kutatásokat is egy intézmény végzi, miként a szakképzésért és a felnőttképzésért is egy intézmény felel. A minisztérium valamennyi szakterületének – a magyarországi és az európai uniós forrásokból finanszírozott – pályázatait is egyetlen intézmény intézi jövőre.

Az átszervezés a tárcánál indult, s onnan tolódott a központokra. Immár egyetlen minisztérium foglalkozik a szociális, a munkaügyi valamint az esélyegyenlőségi és fogyasztóvédelmi feladatokkal is, ekképpen e teendők átkerültek a regionális centrumokba is. E változás a tárcánál mintegy 33 százalékos létszámcsökkenést eredményezett, míg a regionális ellátásban húszszázalékos leépítéssel társult.

Többpólusú struktúra

Fél éve, hogy a többihez hasonlóan a korábbi három - Baranya, Somogy, Tolna – megyei munkaügyi központ helyett egy regionális szervezet jött létre a Dél-Dunántúlon. A váltás hatásait kedvezően értékelik az érintettek.

A központban tevékenykedők szerint az átszervezés alapelve az volt, hogy a jogelőd megyei munkaügyi központokban foglalkoztatott jó szakembereket, illetve a felhalmozott tudást és tapasztalatot a regionális átalakulás után is maradéktalanul megőrizzék. Éppen ezért az volt a legfőbb cél, hogy területileg arányos, többpólusú régiós szervezeti és működési struktúrát alakítsanak ki, amelyben nem sérülnek a korábbi értékek. Ezt segítette, hogy a térség három megyéje 11 éve dolgozik együtt regionális szintű és nemzetközi projektekben, így korábban is pontosan ismerték és elismerték egymás munkáját, fel tudták mérni, hogy az egyes megyéknek mely szakterületen vannak a legjobb eredményei, a legfelkészültebb szakemberei.

 

Felkészülés a foglalkoztatási rehabilitációra

Januártól újabb feladatok várnak a munkaügyi központokra. Az elkövetkező időszak egyik legnagyobb kihívása a foglalkoztatási rehabilitáció területén várható változásokra való felkészülés. A 2008. január 1-jétől ellátandó rehabilitációs feladatok még csak most körvonalazódnak a területi központok vezetői, munkatársai előtt. Az új, komplex, jól működő rehabilitációs rendszer megteremtésében az Állami Foglalkoztatási Szolgálatnak – és ezen belül a munkaügyi központoknak – lesz kiemelt szerepük. A rehabilitációs feladatokra való felkészülés azonban elképzelhetetlen a szociális ágazattal való szorosabb együttműködés nélkül. Ennek módszertani megalapozása érdekében helyi szinten dolgoznak több területen is, illetve előkészületben vannak a témához kapcsolódó projektek. Modellkísérletek folynak, amelyek célja a munkaerő-piaci és szociális szolgáltatások integrációjának szakmai kidolgozása.

Belső kommunikáció

Az új szervezeti felépítésnél a földrajzi távolságokra is figyelemmel kellett lenni. Emiatt a különböző székhelyen működő kirendeltségek és szolgáltató központok, illetve a központokhoz tartozó – Pécsett, Kaposvárott, Szekszárdon egyaránt megtalálható – főosztályok, osztályok zavartalan működése érdekében szükségessé vált az iratok gyors és hatékony továbbításának szabályozása.

A regionális felépítés különösen összehangolt munkát kíván a különböző szervezeti egységektől a belső értekezletek szervezése szempontjából is. A belső kommunikációs hálózat fejlesztésével, illetve minél célszerűbb kihasználásával igyekeznek megoldani a távolságok miatti nehézségeket.

A Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ éppen az új szisztéma miatt, az idei évben először regionális szinten szervezi rendezvényeit is, legutóbb a pályaválasztásban segítették ily módon az ügyfeleket. A "Mi a pálya?" elnevezésű rendezvénysorozaton, a megyeszékhelyeken – Kaposvárott, Pécsett és Szekszárdon - pályaválasztási és szakmabemutató kiállításokat szerveztek, ahol a munkaügyi központ munkatársai mellett oktatási és szakképző intézmények, civil szervezetek, kamarák, fegyveres testületek képviselői várták az érdeklődőket. A pályaválasztás előtt állók megismerhették a Foglalkozási Információs Tanácsadó szolgáltatásait is, tájékozódhattak a régió munkaügyi kirendeltségei által nyilvántartott üres álláshelyekről, az EURES-ről, valamint pszichológus és jogász segítségét is igénybe vehették.

Szolgáltatási modell

Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szintén itt valósította meg modernizációs programjának első ütemét, amely során a kirendeltségek majd felében, 80 helyen vezette be az "Új szolgáltatási modellt".

Ennek lényege, hogy a munkakeresők önállóan és aktív módon vehetnek részt új állásuk megtalálásában úgy, hogy igénybe veszik a munkaügyi központokban kínált modern informatikai és egyéb tájékozódási lehetőségeket.

A modell segítségével, a munkaügyi kirendeltségekkel együttműködő álláskeresők aktív ügyfelekké válhatnak, akik önállóan részt vehetnek az álláskeresésben, ezáltal saját sorsuk alakításában.

A munkaügyi kirendeltségeken teljesen új irodai környezetben fogadják az ügyfeleket, akik "Mpont" megjelölésű számítógépes információs terminálok segítségével kereshetik a munkahelyet. Számos ajánlat közül válogathatnak, hiszen az ÁFSZ-hez beérkezett összes, aktuális, betöltetlen álláslehetőség is elérhető az információs pontokon. Ugyanakkor otthonról, internet segítségével is kapcsolat teremthető a rendszerrel. Az önálló álláskeresést szolgálja továbbá, hogy az állásajánlatok és az aktuális képzési lehetőségek mobiltelefonon is lekérdezhetők.

Előny a munkaadóknak

A munkaadók számára az "Új szolgáltatási modell" mások mellett új adatbázis elérését is jelenti, amelybe az álláskeresők saját önéletrajzaikat tölthetik fel.

A foglalkoztatóknak ugyanakkor lehetőségük nyílik arra is, hogy a munkaügyi központba bejelentett állásajánlataik bekerüljenek az ÁFSZ internetes bázisába – ezzel is a lehető legszélesebb hozzáférést teremtve az álláskeresők számára. A munkaerőigény bejelentésekor a munkáltató választhat: az üresedést az interneten teszi közzé, vagy egyidejűleg közvetítési szolgáltatást is kér.

Azok számára pedig, akik nem képesek önálló álláskeresésre, vagy elhelyezkedésük egyéb okok miatt reménytelen, az ÁFSZ további szolgáltatásokat és támogatásokat, valamint a partnereivel való együttműködés keretében komplex programokat kínál.

Az új rendszerben kitüntetett jelentősége van, hogy az álláskeresők és a munkaadók egyaránt megismerjék a modernizációs program minden elemét, ezért többszintű tájékoztatást nyújtanak.

 

Régiós struktúra, új funkciók

A fővárosi és a megyei munkaügyi központok helyébe lépő regionális munkaügyi központok foglalkoztatáspolitikai feladatokat jelenleg is ellátó szervezetek; az Állami Foglalkoztatási Szolgálat alá tartoznak. A korábbi munkaügyi központokkal azonos jogállású jogi személyek, önálló szakmai, döntési és gazdálkodási jogkörrel rendelkező költségvetési szervek, amelyek élén főigazgató áll.

A regionális munkaügyi központ központi szervezeti egységből és regionális kirendeltségekből áll. Utóbbiak járnak el a munkanélküli-ellátásokkal, valamint a foglalkoztatást elősegítő támogatásokkal kapcsolatos ügyekben; a döntésük ellen benyújtott fellebbezéseket a regionális munkaügyi központ főigazgatója bírálja el.

A középirányító szerepkört betöltő Foglalkoztatási Hivatal Foglalkoztatási és Szociális Hivatallá alakult át, tevékenysége egyes szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi, valamint ifjúsági feladatok ellátására is kiterjed, irányítja és segíti a regionális munkaügyi központok szakmai tevékenységét, s külön jogszabályban meghatározott rehabilitációs – és a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásával kapcsolatos - feladatokat is ellát. E körben a megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató munkáltatók akkreditációjához kapcsolódó jogkör kibővül a nem állami fenntartású szociális intézményekben folytatott rehabilitációs célú munkavégzés akkreditálásával.

A kormány a szervezeti átalakítást elsősorban azzal indokolta, hogy csökkenni fognak a döntési szintek, átláthatóbbá és ellenőrizhetőbbé válik a támogatási célok érvényre juttatása. A pénzügyi, számviteli, a hatósági engedélyezés, az egyes tevékenységek folytatásához szükséges nyilvántartások, továbbá az adatszolgáltatási feladatok a regionális munkaügyi központ központi szervezeti egységeihez kerülnek, így a régiók létrehozásával egységesebbé válhat az adat- és információigények kielégítése.

A munkaügyi központok régiós átalakításával csökkent a vezetők száma; az összesen mintegy 20 százalékos létszámleépítés mérsékelte a költségvetés terheit. A régió kialakításával, a munkafolyamatokat támogató integrált informatikai rendszer bevezetésével egységes gyakorlat és gyorsabb kommunikáció jön létre. Az ÁFSZ rugalmasabb, a munkaerő-piaci változásokhoz gyorsabban igazodó szolgáltatásorientált szervezetként, az ügyfelekkel való internetes kapcsolat megvalósításával (internetes állásbejelentés, önéletrajzok elhelyezése, ezekben való szabad keresés lehetőségével) közelebb kerülhet a munkaadókhoz és a munkát keresőkhöz is.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. december 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem