×

EMMA helyett APEH

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. április 13.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 109. számában (2007. április 13.)
Az egycsatornás adatszolgáltatási rendszer kialakításának jegyében 2007. január 1-jétől a munkáltató vagy a kifizető által foglalkoztatott biztosítottak adatait, az ezekben bekövetkezett változásokat az állami adóhatósághoz kell bejelenteni. Ezzel egyidejűleg megszűnt az illetékes egészségbiztosítási igazgatási szervhez, illetve az ún. EMMA adatbázishoz történő bejelentési kötelezettség.

Az új szabály hatálybalépése

Az új jogi szabályozás szerint a foglalkoztatónak korábban az illetékes megyei egészségbiztosítási szervhez tett bejelentése kerül át az APEH-hoz, mégpedig 2007. január 1-jével. Ez azt jelenti, hogy ettől az időponttól kezdve a megyei egészségbiztosító pénztárak már semmilyen foglalkoztatotti bejelentést nem fogadnak. Elvileg az új típusú bejelentési kötelezettség kizárólag a 2007. január 1-jén vagy ezt követően foglalkoztatottá váló biztosítottak tekintetében áll fenn, a változásbejelentési kötelezettség pedig a 2007. január 1. előtt az illetékes egészségbiztosítási pénztár felé bejelentett biztosítotti jogviszonyokban 2007. január 1-jét követően bekövetkezett változásokra terjed ki.

A gyakorlatban előfordul, hogy a foglalkoztató a bejelentési, változásbejelentési kötelezettségének korábban nem tett eleget, és ezt most – a bejelentésre vonatkozó határidőn túl – szeretné megtenni. Miután ebben az adózó nem akadályozható meg – legfeljebb a határidő csúszása miatt mulasztási bírság vethető ki rá -, ezért ettől az évtől kezdve minden, biztosítottakkal kapcsolatos bejelentést, változtatást az APEH-nál kell intézni.

Fontos hangsúlyozni, hogy az állami adóhatóság csak az egészségbiztosítási igazgatási szerv "adatbegyűjtési" feladatát vette át. Tehát a bejelentés megtételével, annak ellenőrzésével kapcsolatos feladatok és információk a megyei egészségbiztosítási pénztáraknál találhatók.

A korábbi EMMA-val kapcsolatos bejelentések, javítások sem tartoznak az APEH feladatkörébe, így az ezzel kapcsolatos pótbejelentésre, hibajavításra már nincs lehetőség.

Említettük, hogy az APEH-hoz az ebben az évben keletkező biztosítotti jogviszonyok adatait, illetve az ekkortól változó adatokat kell bejelenteni. Ebből a szabályból az is következik, hogy az állami adóhatósághoz nem kerülnek át a korábbi években tett bejelentések, változásbejelentések, a "múltra" vonatkozó adatok kizárólag az egészségbiztosítási igazgatási szervnél találhatók meg. Így például, ha valaki a korábbi években helyezkedett el, és a jövőben nyugdíjba vonulásáig a biztosítotti állapotában semmilyen változás nem történik, akkor rá vonatkozó adat az APEH-nál soha nem fog megjelenni.

Bejelentési határidők

A biztosítás kezdetének bejelentése

A biztosítás kezdetére vonatkozó adatokat a biztosítási jogviszony első napját megelőzően, de legkésőbb a biztosítási jogviszony első napján, a foglalkoztatás megkezdése előtt kell bejelenteni. Álláskeresési támogatás esetén a támogatást megállapító határozat jogerőre emelkedését követően 10 nap áll rendelkezésre, illetőleg, ha a biztosítás elbírálására utólag kerül sor, akkor legkésőbb a biztosítási kötelezettség megállapítását követő napon kell a bejelentést teljesíteni.

A biztosítási jogviszony megszűnésének bejelentése

A jogviszony megszűnését, a szünetelés kezdetét és befejezését a biztosítás megszűnését követően folyósított ellátás kezdő és befejező időpontját közvetlenül követő 8 napon belül kell bejelenteni az állami adóhatóság felé.

Változásbejelentés

A bejelentett adatokban bekövetkezett változásról – a változásbejelentés általános szabályai szerint – a változást követő 15 napon belül kell értesíteni az APEH-ot.

Mindenkit érintő szabály, hogy megszűnt az a lehetőség, hogy az egészségbiztosítási igazgatási szerv, vagy esetleg az APEH regionális igazgatóságának vezetője a bejelentési kötelezettség teljesítésére vonatkozó törvényi szabályozástól eltérő időpontokat engedélyezzen.

A bejelentésre kötelezettek

A biztosítotti bejelentést a kincstári körbe, valamint a helyi önkormányzatok nettó finanszírozása, továbbá a központosított illetményszámfejtésről szóló külön jogszabály hatálya alá tartozó munkáltatóknak és kifizetőknek az államháztartási törvény és a végrehajtására kiadott rendeletekben meghatározottak szerint kell teljesíteni.

A 217/1998 (XII. 30.) kormányrendelet tavaly év végi módosítása alapján a biztosítotti bejelentést főszabály szerint a munkáltatók, kifizetők saját maguk teljesítik, ez alól a helyi önkormányzatok nettó finanszírozása hatálya alá tartozó, a központosított illetményszámfejtés rendszerét igénylő helyi önkormányzat, többcélú kistérségi társulás és a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek kivételek. Esetükben ugyanis a bejelentési feladatokat a Magyar Államkincstár látja el, ehhez az említett költségvetési szerveknek adatszolgáltatást kell teljesíteniük az Államkincstárnak.

Bejelentendő adatok, adatátadás

A bejelentési kötelezettséget a munkáltatónak és a kifizetőnek kell teljesítenie, ideértve a kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő egyéni vállalkozót és a biztosított mezőgazdasági őstermelőt is. A bejelentendő adatok kiterjednek egyrészt a bejelentő azonosító adataira (adószám, adóazonosító szám, név, elnevezés, székhely), valamint a biztosítottra vonatkozó adatokra, így a magánszemély személyi adataira, állampolgárságára, adóazonosító jelére, a biztosítási jogviszony kezdetére, kódjára, megszűnésére, a biztosítás szünetelésének időtartamára, a heti munkaidőre, a munkakörre, FEOR-számra, valamint – magán-nyugdíjpénztári tagság esetén – a pénztár nevére, azonosítójára.

Ezeket az adatokat az APEH-nak soron kívül fel kell dolgoznia, és haladéktalanul továbbítania kell elektronikus dokumentum formájában az egészségbiztosítás nyilvántartása részére. Az állami adóhatóság a bejelentett adatok közül a bejelentő azonosítására szolgáló adatokat, a biztosított személyi adatait, a biztosítási jogviszony kezdetét, kódját, megszűnését, a biztosítás szünetelésének időtartamát, a heti munkaidőt és a FEOR-számot a munkaügyi hatóságnak is haladéktalanul továbbítja. Az egészségbiztosítási és a munkaügyi nyilvántartás felé a haladéktalan továbbítás egyszerre, on-line módon, folyamatos adattovábbítással valósul meg. Ebből következik, hogy ha valaki korábban az egyik szervhez teljesítette a bejelentést, a másikhoz azonban nem, akkor nincs arra lehetőség, hogy most a hiányzót pótolja.

Ahhoz, hogy az adatkapcsolat korrekt legyen, az adózás rendjéről szóló törvény – átmeneti jelleggel – a bejelentendő adatok között a taj-számot is előírja. Ennek az az oka, hogy a biztosított adatait az ezt kezelő szervek taj-szám alapján tartották nyilván, az adóazonosító számot nem használják. Az adatkezelési szabályok betartása érdekében azonban a taj-számot az APEH továbbra sem kezeli, nem tartja nyilván, pusztán az adatkapcsolat kialakításához használhatja fel.

Elektronikus és papír alapú bejelentés

A foglalkoztatottak bejelentésére, változásbejelentésére az adóhatóság a 07T1041. számú adatlapot rendszeresítette. A bejelentést főszabály szerint elektronikusan kell megtenni az ügyfélkapun keresztül, de lehetőség van a papír alapú benyújtásra is. Ez akkor fordulhat elő például, ha az adózó az első munkavállalóját foglalkoztatja, vagy maga a cég most alakul, és a tagok bejelentésére kerül sor.

A nyomtatvány egy főlapból és a hozzá kapcsolódó 13. számú pótlapból áll, amelyen a biztosított magánszemélyekre vonatkozó adatok közölhetők. A főlap a bejelentő adatait tartalmazza, amelyhez legfeljebb 9999 darab pótlapot lehet kapcsolni. Ha a kifizetőnek ennél több biztosítottra vonatkozó bejelentési kötelezettsége van, akkor kénytelen új főlapot kitölteni. Amennyiben egy munkavállalóra több különböző időpontú adatot, változást kell bejelenteni, akkor több pótlapot kell kitölteni, ugyanis egy pótlapon csak egy hatálydátumhoz kapcsolódó adatok szerepelhetnek. Amikor egy már benyújtott nyomtatvány a feldolgozás során hibásnak bizonyul, akkor – az erről szóló értesítés alapján – a javítást is ezen a nyomtatványon kell teljesíteni. Nincs külön nyomtatvány sem a helyesbített adatok, sem a változások bejelentésére.

A bejelentőnyomtatvány javítása

A nyomtatvány hibajavítására akkor kerülhet sor, ha a feldolgozás során a hivatal veszi észre a tévedést. A szabályozás sajátosságából adódóan azonban a hiba javítása során is sajátos eljárást kell folytatni.

Ismeretes, hogy az adóhatóság a hozzá érkező adatok feldolgozásakor a bejelentések (bevallások) helyességét, összefüggési hibáit ellenőrzi és az adózó bevonásával javítja, javíttatja. Említettük azt is, hogy az APEH csak az új bejelentésekről, illetve az ezekben bekövetkező változásokról rendelkezik teljeskörűen adatokkal, a korábbi időszakra vonatkozó bejelentésekről pedig nem. Ezért előfordulhat, hogy ha az adózó most változásbejelentést teljesít, és a hiba a korábbi bejelentéssel függ össze, akkor ezt a feldolgozás során nem lehet kiszűrni. Vagy gondoljuk arra, hogy az APEH a taj-számot adatvédelmi okokból nem kezelheti, ezért a bejelentés során feltüntetett azonosító számok helyességét sem képes ellenőrizni. Ebből következik az a sajátságos helyzet, hogy egy bejelentés hibás voltáról az állami adóhatóság, az egészségbiztosítási igazgatási szerv, illetve a munkaügyi hatóság is értesítést küldhet. Szerencsére addig, amíg az APEH által felfedezett hibát nem javítják, a többi szerv nem jelezhet hibát, hiszen csak ellenőrzött és javított adatokat lehet továbbítani, így mindhárom hatóság egyszerre nem kérhet hibajavítást.

Ahhoz, hogy a javított adatokat kezelni lehessen, a nyomtatvány főlapján fel kell tüntetni a hibajavításra felszólító szerv levelének iktatószámát. Ha a főlap a hibás, akkor annak helyes kitöltése mellett újra meg kell adni a bejelenteni kívánt biztosítottakra vonatkozó adatokat is. Ezt követően mind a főlapot, mind a pótlapokat ismételten el kell juttatni az állami adóhatósághoz. A címzett akkor is az APEH, ha a hibát az egészségbiztosítási vagy a munkaügyi hatóság észlelte. Amennyiben valamelyik pótlap hibás, a főlapot ismételten ki kell tölteni, de kizárólag csak azokat a pótlapokat kell ismételten hozzákapcsolni, amelyek a hibás adatokat tartalmazták.

A bejelentés típusai

A bejelentésnek négy típusa fordulhat elő: a változás, a helyesbítés, a törlés és természetesen az új bejelentés. Ez utóbbit az új biztosítási jogviszony keletkezése esetén kell alkalmazni, ilyenkor a nyomtatványon csak a "B" oszlopban szerepelhetnek adatok. Amennyiben a helyesbítés, változtatás vagy törlés bejelentése 2007. január 1-je előtt bejelentett adatra vonatkozik, akkor ezt külön jelölni kell a nyomtatványon.

Változás

Változás a bejelentés típusa, ha a már korábban létrejött és bejelentett jogviszonyban következik be változás. Ezt a típust kell választani abban az esetben is, ha egyszerre több biztosítási jogviszonyban áll a magánszemély a kifizetővel, munkáltatóval, és valamelyik jogviszonyának megszűnését kívánják bejelenteni, vagy ha például a heti munkaórák száma változik meg.

Sem a biztosítási jogviszony végét, sem a biztosítás szüneteltetésének kezdetét és végét nem lehet változásként bejelenteni. Változás esetén először a biztosított és az érintett jogviszony azonosításához szükséges rovatokat kell kitölteni, majd ezt követően a "B" oszlopban lehet megjelölni azokat az adatokat, amelyek megváltoztak. Így a nyilvántartásban változatlanul szerepelnek majd azok az adatok, amelyek mellett nem szerepel módosított adat, míg a "B" oszlopban feltüntetett adatok a megjelölt hatálydátummal fognak megváltozni. Fontos, hogy egy pótlapon egy magánszemélyre akkor jelölhető több változás, ha ezek hatálybalépésének dátuma megegyezik. Ha a változások több különböző hatállyal lépnek életbe, akkor ugyanarra a biztosítottra több pótlapot kell kitölteni.

Helyesbítés

Ha az adózó maga jön rá, hogy valamelyik korábbi bejelentése téves adatot tartalmazott, akkor a bejelentést helyesbítenie kell. Csak helyesbíteni lehet a biztosítási jogviszony végére, valamint a biztosítás szüneteltetésének kezdetére és végére vonatkozó adatokat. A kitöltés során figyelni kell arra, hogy a korábbi adatok oszlopban minden adatot szerepeltetni kell, míg a "B" oszlopban a módosított adatok mellett minden korábban bejelentett és nem helyesített adatot is fel kell tüntetni. A helyesbítés hatására ugyanis a tévesen bejelentett adatok felülíródnak a helyesbítésként bejelentett adatoknak megfelelően, míg a csak a korábbi adatok oszlopban feltüntetett adatok visszamenőleges hatállyal törlődnek a nyilvántartásból, hiszen nincs milyen adatra kijavítani.

Törlés

Amennyiben a bejelentett biztosítási jogviszony nem jött létre, akkor a bejelentés törlése típust kell alkalmazni. Ebben az esetben a korábbi adatok oszlopában kell feltüntetni a törölni kívánt jogviszony azonosításához szükséges adatokat, a "B" oszlopban nem szabad adatot szerepeltetni. Törlés jelölésekor az adott jogviszonyhoz tartozó valamennyi bejelentés visszamenőleg törlésre kerül, függetlenül attól, hogy az eredeti, változás vagy helyesbített bejelentéstípus volt.

Szankciók, bírság

A bejelentési kötelezettség elmulasztását az adózás rendjéről szóló törvény magánszemély – ideértve az egyéni vállalkozót is – esetében 100 ezer, más adózó esetében 200 ezer forint bírsággal engedi büntetni. Ennél szigorúbb a foglalkoztatót terhelő bejelentési kötelezettség elmulasztásának szankciója, ilyenkor ugyanis a már említett 100-200 ezer forintos tételt annyival lehet megszorozni, ahány magánszemélyre vonatkozóan mulasztott az adózó. Bírsággal sújtható az is, ha az adózó be nem jelentett alkalmazottat foglalkoztat, sőt a mulasztási bírság kiszabása mellett az adóköteles tevékenység célját szolgáló helyiséget le is lehet zárni, illetve a tevékenység gyakorlását meghatározott időtartamra fel is lehet függeszteni.

De nem pusztán a szankciók elkerülése érdekében kell a bejelentési kötelezettséget korrekt módon teljesíteni, hanem azért is, mert rövid időn belül a nyilvántartott adatok elérhetők lesznek az orvosok, gyógyszertárak számára, ahol a szolgáltatás teljesítése előtt kötelező lesz a biztosítási jogviszony meglétét vizsgálni. Amennyiben a magánszemélyre vonatkozóan nincsenek adatok bejelentve, akkor - meghatározott türelmi idő után – az orvosi ellátást ki kell fizetni, és nem lehet támogatással gyógyszert sem vásárolni.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2007. április 13.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem