×

Újdonságok az irodaszerpiacon

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. július 17.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 101. számában (2006. július 17.)
Aki két-három évig nem követte figyelemmel az irodaszerek piacának fejlődését, újdonságok garmadájával találja magát szembe, amikor ismételten tanulmányozni kezdi a kínálatot. Az irodagépek és a klasszikus irodaszerek hazai palettája egyre gazdagabb, immár a fejlett országokban tapasztalt választékhoz hasonlatos. A cégek – ha anyagi lehetőségeik engedik – leginkább a korszerű, többfunkciós termékeket keresik.

Fax, szkenner, fénymásoló, telefonkészülék – ma már nélkülözhetetlen irodai eszközök. A technika fejlődése rányomja bélyegét e termékek milyenségére is, hiszen évről évre megújulnak. Ezzel párhuzamosan az igények is változnak: a cégek szívesen választják az újabb és egyre professzionálisabb berendezéseket; kedveltek a korszerűbb, több funkcióval rendelkező darabok. Ám a gépeken kívül rengeteg eszközre is szükség van egy irodában; a papírtól a számológépig, a ragasztótól a hibajavítóig ezernyi apró kellék nélkülözhetetlen.

Ár, minőség, rugalmasság

Az irodaszerek piacát hozzávetőlegesen 12-13 milliárd forintosra becsülik. Akadnak olyan cégek, amelyek maguk gyártják a termékeket, s a "mindent egy kézből" elv jegyében maguk is forgalmazzák azokat. Ilyenkor a vállalkozások a gyártótól közvetlenül rendelik meg és szállítják el a számukra szükséges eszközöket. Ebbe a csoportba tartozik például a Herlitz vagy az Esselte.

Természetesen ezen a piacon is jelen vannak a nagykereskedések, amelyek a gyártótól megvásárolják az árukat, majd továbbadják: e körbe tartozik például a Halaska vagy a Corwell. E forma kétségtelen előnye, hogy több gyártó szállít számukra, s változatosabb a kínálatuk.

A harmadik csoportba sorolhatók a kiskereskedelmi cégek, például a Papirus és a hozzá hasonló társaságok. Az a vevő, aki ez utóbbiakat választja, kétségtelenül élvezheti annak előnyeit, hogy e boltok rugalmasan és gyorsan tudják kiszolgálni az ügyfeleket; több gyártótól vagy nagykereskedőtől rendelnek, s széles palettával állnak a vevők rendelkezésére. Ugyanakkor valamivel drágábbak, s kisebb raktáruk miatt egyszerre kevesebb árut tárolnak. Akad olyan cég is, amely katalógust állít össze, s az abban bemutatott árucikkeket a viszonteladók – bizonyos nagyságrend felett – saját nevük alatt értékesíthetik.

Szakemberek szerint egy vállalkozásnak nagyjából ötven alapvető irodaszerre van szüksége. A vevő választási kritériumai közül meghatározó az ár, a minőség, a szállítási határidő – illetve az országos szállítás vállalása -, a pufferkészlet, a rugalmasság és a fizetési határidő.

Egy nagyobb, nagyjából ezer főt foglalkoztató társaságnál csak az alapvető irodaszerek – a papír, a toner, a személyes felszerelés - havonta többmilliós költséget jelentenek. A mindennapi munkához legalább ötvenfajta irodaszerre van szükség – toll, ceruza, radír, gémkapocs, lefűzhető mappa stb. -, a kereslet tehát óriási.

Internetes beszerzés

Az igényekhez igazodva szinte elképzelhetetlenül széles az irodaszerpiac kínálata. Aki nem jártas e terepen, majdhogynem elvész az áruk tengerében. Magyarországon – szakemberek szerint – nagyjából 10 ezer termék kapható, de egyetlen cég sem gyárt ennyit. A legnagyobb piaci szereplők körülbelül 6 ezer különfélét állítanak elő, tehát legalább két cégtől kell rendelniük a vállalkozásoknak.

A magyarországi kínálat többnyire megfelel az elvárásoknak, ám alaposan utána kell járni a lehetőségeknek, s érdemes feltérképezni a termékeket – mondta Sudy György. A gyógyszeriparban ténykedő GSK stratégiai beszerzési vezetője úgy tapasztalja, hogy számos cég nem kellő tudatossággal és odafigyeléssel szerzi be az irodaszereket. Igaz, nincs is könnyű dolga annak, aki jót és jó áron szeretne vásárolni, hiszen rendkívül sok beszállító tevékenykedik, s nehéz pontosan látni a kínálatot.

Az utóbbi években figyelemre méltó tendencia az internetes vásárlás terjedése. Bár mind többen és több árucikk esetén vállalkoznak erre, ennek ellenére – ha a konkrét számokat nézzük - Nyugat-Európában nagyjából 70-80 százalékban választják ezt a formát a beszerzők, Magyarországon csupán 10-20 százalékról beszélhetünk. Persze kétségtelen, sokan érzik hátránynak, hogy nem tudják megfogni a terméket, ám a képekkel illusztrált internetes katalógusból is sok információ nyerhető. Lenne azonban még mit fejleszteni ezen, hiszen nehezíti a vásárlást, ha például nem jelölik a megszokott mérettől való eltérést. Így előfordult, hogy egy kapcsos dosszié 2 milliméterrel szélesebb volt az általánosnál, vagy nem ott volt a lyuk rajta, ahol más hasonló termékeken. Ez pedig zavaró lehet a használat során.

Egyelőre nem kellően kifinomult az internetes rendelés módja sem, hiszen a világhálón is értékesítők az esetek többségében egyféleképpen árazzák be termékeiket. Emiatt nehézkes a vásárlás egy olyan cég számára, amely az adott kereskedőnél kedvezményt élvez, hiszen minden esetben külön kell kalkulálnia a számára érvényes árral, miközben a képernyőn egy másik összeget lát. Ez egyébként Sudy György szerint visszaélésre is okot adhat.

Kedvezmény a vevőknek

A rendszeres vásárlóknak szinte valamennyi kereskedőnél vagy forgalmazónál kedvezmény jár. Ennek mértéke azonban eltérő. A 10-15 százalék átlagosnak mondható, de nem ritkaság az sem, hogy valaki a normál ár ötödénél olcsóbban szerzi be a termékeket.

Akadnak persze olyan cégek, amelyek eleve számolnak a majdhogynem "kötelezően" adandó engedménnyel, s emiatt fölülpozicionálják áraikat. Az irodaszerek között böngészve azonban ilyesmivel ritkábban lehet találkozni, mint a reklámtárgyak esetében, ahol akár az 50 százalékot is elérheti a hasonló céllal beépített felár. A GSK-nál egyébként évente 10 millió forint körüli összeget költenek irodaszerekre. (Viszonyításképpen a cég irodai dolgozóinak létszáma nagyjából 150 körüli). Ez azonban – a beszerzési vezető szerint – nem tekinthető tipikus költségvetésnek egy ilyen létszámú vállalkozásnál, hiszen esetükben a nagyarányú promóciós tevékenység felfelé srófolja a kiadást.

Az árak nem kizárólag a tartósságról és a minőségről árulkodnak. Általában az azonos célra használható és egymás kiváltására képes legdrágább és legolcsóbb termék ára között reálisan 10 százalékos különbség fogadható el. Ha ennél nagyobb a differencia, akkor érdemes elgondolkodni, hogy mi állhat a háttérben – hívta fel a figyelmet a beszerzési vezető. Mindezt pénzügyi manőver, feketefoglalkoztatás és egy sor más ok is magyarázhatja, de persze minőségi különbségről is szó lehet.

Egy jobb, márkás tollal például 2000 métert lehet írni, míg egy egyszerűbb darab 300-400 méter után felmondja a szolgálatot. S vannak olyan íróeszközök is, amelyek ugyan csak 500-600 méterre érdemesítettek, azonban a márka presztízse miatt mégis megéri ezeket választani – természetesen kizárólag a felsővezetők számára. A toll egyébként az egyik legkelendőbb árucikk, ahogy az iratrendező is óriási mennyiségben fogy a cégeknél.

Vásárlási szokások

Sok múlik azon is, milyen gyakran rendel a cég a beszállítótól. A fegyelmezettebb munkáltatók havonta egyszer teszik ezt, s ha ez megoldható, érdemes erre szorítkozni – ajánlotta Sudy György. A rendszerezett s nem túl gyakori rendelés mindenképpen kedvezőbben hat a cég költségvetésére, jóllehet erre számos vállalkozásnál nem fordítanak gondot. Akár hetente vagy kéthetente vásárolnak kisebb-nagyobb tételben irodaszereket, sőt, bizonyos cégek ennél is rendszertelenebbül – az aktuális igény szerint – két-három naponta kérnek valamit, ami árfelhajtó tényező.

A kiszállítás ugyanis nem elhanyagolható költsége a beszerzésnek. Nem véletlen, hogy a kiskereskedők, illetve a gyártók havi egy-két alkalommal térítésmentesen vagy alacsony összegért vállalják a kiszállítást, ha azonban ennél többször kerül sor fuvarozásra, akkor azt kiugróan magasan díjazzák. Ebben az a tapasztalat vezérli a beszállítókat, hogy a cégek gyakorta meggondolatlanul rendelnek, s nem terveznek előre.

Bizonyos termékeket viszont nem éri meg az irodaszer-kereskedőknél megvásárolni, annak ellenére sem, hogy szerepel a kínálatukban. Például CD-t és DVD-t – bár mindkettő az irodai munka nélkülözhetetlen kelléke – lényegesen kedvezőbb áron értékesítenek az IT-cégek. Az irodaszereket árusító vállalkozások rendkívül élelmesek, s maguk is tágítják a tőlük kérhető termékek palettáját. Olyannyira, hogy az étel és az ital házhoz szállításától sem riadnak vissza. Már csak azért sem, mert bár ezért nem keveset számítanak fel, ám a megrendelő mégis jól járhat, figyelembe véve, hogy ha mindezeket ugyanattól a cégtől kéri, akkor csupán egyszeres szállítási díjat kell fizetnie.

Üzemeltetés, karbantartás

Az irodai kellékek beszerzését ma már egyre több cég kiszervezi, s outsourcing segítségével valósítja meg. Terjed ennek teljes körű változata, amikor nem csupán a szükséges gépek megvásárlása és karbantartása a külső vállalkozó feladata, hanem utóbbi adja a munkaerőt is az adott helyszínen.

Ez azt jelenti, hogy a megrendelő székhelyén tevékenykedő dolgozó nem az adott cégnek, hanem a vele kapcsolatban lévő másik vállalkozásnak az alkalmazottja, s tökéletesen ismeri a fax, a fénymásoló és más hasonló gépek működését. Ez nem is olyan könnyű, hiszen a korszerű gépek rengeteg funkcióval rendelkeznek, amelyek ismerete és helyes alkalmazása lerövidítheti és olcsóbbá teheti a munkavégzést. Lehetséges persze az a megoldás is, hogy a munkaerőt nem adja a megbízott cég, igény esetén azonban azonnal küld szakembert az általa forgalmazott berendezés szakszerű szervizelésére.

Sudy György szerint mindenképpen megéri olyan gépeket választani, amelyek vételára ugyan magasabb terhet ró a vállalkozásra, üzemeltetése és karbantartása viszont olcsóbb. Ügyelni kell a választáskor arra is, hogy melyik cég által készített darab mellett teszi le a voksát a megrendelő: az egyik gyártó ugyanis előszeretettel turbózza fel az alacsony mechanikai teljesítményű gépét, javítandó annak gyorsaságát. Ez azonban a későbbiekben megbosszulja magát, mivel a berendezések kevésbé tartósak. Ezért a beszerzési vezető a Xerox és a Canon gépeit javasolja, lévén utóbbiak felhasználóbarát termékek, ami nem utolsó szempont. A kezelőpanel közérthetősége, a leggyakrabban használt funkciók külön kiemelése nagy segítség a dolgozók számára.

Multifunkciós eszközök

Az utóbbi években nagy változás történt az irodagépek piacán; a korábban hódító hagyományos fax és fénymásolók szerepét a korszerű, multifunkciós eszközök vették át. Az ilyen nagy teljesítményű berendezések használata egyre elterjedtebb – foglalta össze a piac változását a UPC Magyarország Kft. beszerzési igazgatója. Aleksandra Banovic hangsúlyozta: a színes multifunkcionális gépek több más berendezés tudását – másoló-, szkenner-, fax- és nyomtatófunkció – egyesítik egyidejűleg.

Az ilyen összetett gépek nemcsak tudásukat, hanem árukat tekintve is kimagaslóak, hiszen ezek a legdrágábbak. Ha ilyet választ a cég, ez nagyjából 3,5-4-szer akkora költséggel jár, mint ha egyszerűbb darabot vásárolnának, s a karbantartása és a működtetése is többszöröse a hagyományos berendezésekének. Éppen ezért a UPC Magyarország Kft. is csak korlátozott számban alkalmazza ezeket, s használatuk is limitált: csak bizonyos kollégák jogosultak erre, akik kód beütésével tudják működőképessé tenni a berendezést.

A színes multifunkciós gépeket mindenekelőtt azokon a területeken "vetik be", ahol jó minőségű, szép kiállítású anyagokra van szükség, például a marketing és a PR-dokumentáció összeállításakor és egyéb prezentációs anyagok elkészítésekor. Továbbá a műszaki osztályon szintén nélkülözhetetlenek az ilyenek, hiszen a plottergépek képesek a tervrajzok kinyomtatására. A nagy teljesítményű berendezések egyértelműen gazdaságosabban üzemeltethetők, s jobban bírják a megpróbáltatásokat is. Ezzel együtt három-négy évente biztosan cserélni kell ezeket is – mondta Aleksandra Banovic.

A műszaki berendezések megrendelése általában az aktuális igények szerint történik, nincs tehát rögzítve, hogy félévente vagy kéthavonta kerülhet-e sor erre. Akkor vásárolunk, amikor kell – közölte a beszerzési igazgató, hozzátéve, hogy a kedvezmény így is jár a társaságnak, hiszen kontingensre szól a megállapodás a beszállítóval, s az ár nem függ attól, hogy egyszerre egyet vagy éppen húszat kérnek.

Változatlan papírfelhasználás

Nem vált be azok számítása, akik abban bíztak, hogy a modern technika előretörésével olcsóbb lesz a működés. Sokan ugyanis azzal kalkuláltak, hogy sok százezer papírlap felhasználása lesz megtakarítható a modernizáció révén. Ám a papírfogyasztás – minden előrejelzés ellenére – nem csökkent az elektronikai levelezés terjedésével. Így van ezzel a UPC is, érthető okból: az összes munkalap esetében nyomtatott példányra van szükség, legyen szó a sales vagy a technikusi munkatársak feladatairól, illetve a szolgáltatást újonnan megrendelő ügyfelek szerződéséről, amely akár 10-30 lapból is állhat.

Havonta több ezer csomag fogy tehát papírból – foglalta össze a helyzetet a beszerzési igazgató. Ezért a UPC Magyarország Kft. arra törekszik, hogy megtalálják a megfelelő ár/minőség arányt. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében jó minőségű középkategóriájú papírt használnak, kivéve néhány gépet, amelyeknél prémium minőség az ajánlott. Ugyanakkor, mivel drága multifunkciós gépeik vannak, kizárólag eredeti festékeket szereznek be, mert csak így szavatolható a gépek élettartama és a garanciális követelményeik.

A UPC beszerzési vezetőjének meglátása szerint a hazai igények egyre inkább azonosak a nyugat-európaiakkal, de legalábbis megközelítik azokat. Ezt bizonyítja, hogy a korszerű termékeket, irodai eszközöket a megjelenésükkel majdnem egy időben hozzák ki a nyugat-európai és a magyar boltokba. Az utóbbi 6-7 évben átalakult az irodaszerpiac, sok cég tűnt el vagy alakult át. Csak a legnagyobbak és a legrugalmasabbak tudtak életben maradni és versenyképesen folytatni a munkát. A kereslet és a kínálat ma már nagyjából összhangban van.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2006. július 17.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem