×

Járulékkedvezmények

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 92. számában (2005. október 15.)
A munkaerőpiacon számos olyan szereplő kíván elhelyezkedni, aki valamilyen szempontból hátránnyal indul, legyen az pályakezdő fiatal, hátrányos helyzetű munkavállaló, a gyesről, gyedről visszatérő kismama, vagy az 50 éven felüli dolgozó. Az ilyen munkavállalók elhelyezkedését kívánja a törvényalkotó – a munkáltatók számára nyújtott foglalkoztatási kedvezményekkel – elősegíteni. Támogatásuk előnyös mind a munkáltatók, mind pedig a munkavállalók számára. Az alábbi cikk célja a munkáltatók foglalkoztatási támogatásainak, kedvezményeinek bemutatása.

A 2005. január 1-jén hatályba lépett, a pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásáról szóló 2004. évi CXXIII. törvény azt a célt tűzte maga elé, hogy a társadalombiztosítás ellátásairól és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (Tbj-tv.) 19. §-ában foglalt munkaadóijárulék-fizetési kötelezettséghez képest kedvezményesebb mértékű járulékfizetést írjon elő azon munkáltatók számára, akik a munkaerőpiacon kedvezőtlen pozícióból induló szereplőket foglalkoztatnak.

A pályakezdőket segítő támogatások, kedvezmények

A pályakezdők elhelyezkedése mindig nagy fejtörést jelentett az ezzel a kérdéssel foglalkozók számára, hiszen a frissen az iskolából, egyetemről kikerült pályakezdők nem feltétlenül rendelkeznek az adott munkához szükséges gyakorlati tapasztalattal. A gyakorlati ismeretek hiánya sokszor ahhoz vezet, hogy egy adott pályakezdő nem jut a végzettségének megfelelő munkához. A munka nélküli pályakezdőket a 90-es évek elején munkanélküli-segéllyel próbálták támogatni, azonban a munkanélküli-segély intézménye egyrészről számos visszaélésre adott lehetőséget, másrészről pedig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A munkanélküli-segély eltörlésével a pályakezdő munkanélküliek elhelyezkedésének elősegítéséről szóló 68/1996. (V. 15.) Korm. rendelet egy újfajta intézményt vezetett be, amely a pályakezdők elhelyezkedését segíti elő. A többször módosított rendelet a munkáltatókat ösztönzi arra, hogy pályakezdő fiatalokat alkalmazzanak, és lehetőséget teremtsenek a pályakezdőknek a szakmai ismeretek elsajátítására.

Ki minősül pályakezdőnek?

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény 58. §-a (5) bekezdésének k) pontja határozza meg, hogy ki minősül pályakezdő munkanélkülinek. E törvény alapján pályakezdő álláskeresőnek kell tekinteni minden 25. életévét – felsőfokú végzettségű személy esetén 30. életévét – be nem töltött, a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkező, a munkaügyi központ által nyilvántartott álláskeresőt, feltéve ha munkanélküli-járadékra a tanulmányainak befejezését követően nem szerzett jogosultságot.

A fentiekben meghatározott életkor betöltését követően akkor folyósíthatók a rendeletben foglalt támogatások, ha a támogatás megállapítására már az életkor betöltését megelőzően sor kerül.

Aki nem minősül pályakezdőnek

Nem minősül pályakezdő munkanélkülinek, aki terhességi-gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási díjban, illetve gyermekgondozási segélyben részesül, előzetes letartóztatásban van, szabadságvesztés, illetve elzárás büntetését tölti.

A kormányrendelet által nyújtott támogatások köre

A rendelet alapján az alábbi támogatások nyújthatók:

- munkatapasztalat-szerzés támogatása,

- foglalkoztatást elősegítő képzés és

- foglalkoztatási támogatás.

Munkatapasztalat-szerzés támogatása

A munkaügyi központ támogatást nyújt annak a munkaadónak, aki szakképzetlen, vagy a munkaügyi központ által meghatározott szakképesítéssel rendelkező pályakezdő munkanélküli munkaviszony keretében történő foglalkoztatását legalább napi négyórás munkaidőben és legalább 360 napi időtartamra olyan munkakörben vállalja, amelyben a munkanélküli megfelelő munkatapasztalatot szerezhet. A munkatapasztalat-szerzés támogatására a munka nélküli fiatal a munkaügyi központ általi nyilvántartásba vételt követő 90 nap elteltével szerezhet jogosultságot abban az esetben, ha ez alatt az idő alatt a munkaügyi központtal együttműködött. Munkatapasztalat-szerzés támogatása címen csak az a foglalkoztatás támogatható, amely a munka nélküli fiatal legmagasabb iskolai végzettségének megfelelő munkakörben történik.

A támogatást a pályakezdő részére járó munkabérnek (illetménynek) 50-100 százalékáig terjedő mértékben kell megállapítani. A támogatás mértéke – a pályakezdő részére járó munkabér (illetmény) 100 százalékában történő megállapítása esetén – havonta nem haladhatja meg szakképzetlen pályakezdő esetében a kötelező legkisebb munkabér (jelenleg 57 000 forint) másfélszeresét, középfokú szakképzettségű pályakezdő esetében kétszeresét (114 000 forint), felsőfokú képzettségű pályakezdő esetében két és félszeresét (142 500 forint). E támogatásokon kívül a pályakezdő után fizetendő egészségügyi hozzájárulás összege is megtéríthető.

Ha az ilyen címen nyújtott támogatás mértéke a pályakezdőnek járó munkabérnél alacsonyabb, illetve a foglalkoztatás nem teljes munkaidőben történik, akkor felső határként a fentiekben említett összegek arányos részét veszik figyelembe.

Ha a munkáltatónak munkatapasztalat-szerzés támogatása címén nyújtott támogatás mértéke meghaladja a 69/2001. EK rendelet 2. cikk 2 pontjában meghatározott mértéket (100 000 eurót), a munkaadó köteles vállalni a pályakezdőnek legalább a támogatott foglalkoztatás időtartamával megegyező továbbfoglalkoztatását. Ezt a rendelkezést azonban nem kell alkalmazni a költségvetési szerveknél.

A munkatapasztalat-szerzési támogatás nem nyújtható kirendelés, valamint munkaerő-kölcsönzés esetén.

A foglalkoztatást elősegítő képzés

Foglalkoztatást elősegítő képzésben a munkavállaló részesíthető, tekintettel azonban e cikk céljára, ezt a támogatást a jelen cikkben nem ismertetjük részletesen.

Foglalkoztatási támogatás

Kérelmére foglalkoztatási támogatást kell megállapítani annak a munkáltatónak, aki a szakmunkásképző iskola, szakiskola és speciális szakiskola befejezését követően, a nála legalább egy tanéven keresztül gyakorlati képzésben részesült pályakezdő foglalkoztatását szakképzettségének megfelelő munkakörben vállalja legalább napi hatórás időtartamban. A támogatás akkor állapítható meg, ha a pályakezdő foglalkoztatása a szakképzettség megszerzését követő kilencven napon belül megkezdődik.

A munkáltató egy évig köteles foglalkoztatni a munkavállalót azzal, hogy 270 nap támogatási (gyakorlati) időtartamnak minősül, míg a fennmaradó kilencven napban támogatást nem folyósítanak (továbbfoglalkoztatási idő). A támogatás mértéke teljes munkaidő esetén az adott munkáltatóra érvényes kötelező legkisebb havi munkabér fele, azaz 28 500 forint. Teljes munkaidőnél rövidebb munkaidőben történő foglalkoztatás esetén a támogatás mértékét arányosan csökkenteni kell.

A támogatás odaítélése, visszakövetelése

A támogatásokról a munkaügyi központ államigazgatási eljárás során határozattal dönt. A határozat tartalmazza a támogatás megnevezését, a támogatás mértékét, időtartamát, valamint a támogatás nyújtásának és visszakövetelésének feltételeit. Ha a támogatásban részesülő a határozatban és a munkáltató és munkavállaló közötti megállapodásban foglaltaknak nem tesz eleget, részére a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni. Felróható magatartása esetén a munkáltató köteles az addig kapott támogatást visszafizetni. Az a munkáltató, aki a határozatban és a megállapodásban foglaltakat megszegte, három éven belül - újabb pályakezdő foglalkoztatása esetén – a rendeletben meghatározott támogatásra nem jogosult, de részére a támogatás megállapítható.

Pályakezdő fiatalok támogatása

A jogalkotó társadalombiztosításijárulék-kedvezményt nyújt azon munkáltatók számára, akik lehetőséget teremtenek a pályakezdők szakmai tapasztalatainak megszerzéséhez.

A 2004. évi CXXIII. törvény alapján pályakezdő fiatal minden huszonötödik életévét – felsőfokú végzettségű személy esetén a harmincadik életévét – be nem töltött, foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel és érvényes START-kártyával rendelkező személy.

START-kártyára való jogosultság

START-kártyára az a pályakezdő fiatal jogosult, aki a 25. életévét, felsőfokú végzettségű személy esetén a 30. életévét még nem töltötte be, tanulmányait befejezte vagy tanulmányait megszakította, és első ízben létesít foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt vagy ösztöndíjas foglakoztatási jogviszonyt. Az utóbbi feltétel megítélése szempontjából figyelmen kívül kell hagyni a tanulói és a hallgatói jogviszony mellett fennálló, illetve az iskolai szünet időtartama alatt létesített foglalkoztatásra irányuló jogviszonyokat, továbbá a tanulói és hallgatói jogviszony megszűnése után alkalmi munkavállalói könyvvel létesített jogviszonyt.

Csökkentett tb-járulék

A Tbj-tv. 19. §-ának (1) bekezdésében meghatározott 29 százalékos társadalombiztosítási járulék összege helyett a foglalkoztatás első évében a bruttó munkabér 15 százalékának, második évében 25 százalékának megfelelő fizetési kötelezettség, valamint a tételes egészségügyi hozzájárulás alóli mentesség illeti meg a munkáltatót a pályakezdő fiatal foglalkoztatása esetén. A munkáltató a társadalombiztosítási járulékra vonatkozó kedvezményt alap- és középfokú végzettséggel rendelkező, vagy végzettséggel nem rendelkező pályakezdő fiatal esetén legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér (57000 forint) másfélszeres, felsőfokú végzettségű pályakezdő fiatal esetében a minimálbér kétszeres összegének megfelelő járulékalap után érvényesítheti.

A kedvezmény több alkalommal is igénybe vehető, feltéve hogy a pályakezdő fiatalra meghatározott életkor eléréséig az érintett különböző állam által elismert tanulmányokat végzett el, képesítést szerzett meg. A kedvezmény többszöri igénybevételének további feltétele, hogy a pályakezdő foglalkoztatására a tanulmányok elvégzését követő egy éven belül kerüljön sor.

A gyesről, gyedről, gyetről visszatérő munkavállalók foglalkoztatásával összefüggő kedvezmények

A Munka Törvénykönyve rendelkezései alapján a gyesen, gyeden, gyeten lévő munkavállalók védettséget élveznek, munkaviszonyuk nem szüntethető meg a fenti időtartam alatt. A munkavállalót a gyes, gyed, gyet megszűnését követően a munkáltató köteles lenne visszahelyezni eredeti munkakörébe. A munkáltató átszervezése, megszűnése esetén azonban gyakran előfordul, hogy a munkavállaló biztosnak vélt munkaviszonyát megszüntetik, és a munkavállaló többéves szünet után arra kényszerül, hogy új munkahelyet keressen. A megfelelő munkahelyen történő elhelyezkedés azonban – a sokéves kiesés és adott esetben egy kisgyermek gondozása miatt – korántsem egyszerű, ezért került sor olyan kedvezmények megállapítására, melyek a munkába visszatérő kismamák elhelyezkedését segítik elő.

A munkáltató kedvezménye – feltételekkel

A 2004. évi CXXIII. törvény a munkáltató számára kedvezményt állapít meg olyan, a munkaerőpiactól tartósan távol lévő személy foglalkoztatása esetén, aki foglakoztatásra irányuló jogviszonyban nem áll, és a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére a gyes, gyed, gyet, továbbá ápolási díj folyósításának megszűnését követő első alkalommal kerül sor. Annak érdekében, hogy a munkáltatókat tartós foglakoztatásra ösztönözze, a jogalkotó további feltételeket állapított meg. A kedvezmény igénybevételéhez az is szükséges, hogy a munkaerőpiactól tartósan távol lévő személy legalább kilenc hónapon keresztül történő foglalkoztatására teljes munkaidőben vagy legalább napi négy órában kerüljön sor, valamint a munkáltató vállalja a munkavállaló legalább három hónapig történő továbbfoglalkoztatását. Amenynyiben a további feltételek a munkavállalónak felróható okból nem valósulnak meg, azaz a munkaviszony a kilenc hónap letelte előtt kerül megszűnésre vagy megszüntetésre, a munkáltatót a foglalkoztatás időtartamára a kedvezmény arányosan illeti meg.

A kedvezmény mértéke

A kedvezmény alapja a Tbj-tv. 19. § (1) bekezdésében meghatározottak alapján számított társadalombiztosítási járulék összege, legfeljebb havi 90 000 forint bruttó kereset figyelembevételével. Akedvezmény mértéke a munkaadó által 90 000 forint járulékalapnak megfelelő összeg után fizetendő járulék 50 százaléka. Tekintettel arra, hogy a társadalombiztosítási járulék összege a bruttó bér 29 százaléka, a fenti 90 000 forint összegre, az alapul fekvő szabálynak megfelelően, havonta kedvezményként 13 050 forintra jogosult a munkáltató.

A kedvezmény igénylése

A munkáltató a kedvezmény iránti igényét kilenc hónap megszakítás nélkül történt foglalkoztatást követően egy összegben érvényesítheti. A kedvezmény azonos munkáltató és a munkaerőpiactól tartósan távol lévő személy között újból létesített foglalkoztatásra irányuló jogviszony esetén három év elteltével vehető ismételten igénybe. Az igénybevétel időpontjának azt az időpontot kell tekinteni, amikor a munkaadó a kedvezmény iránti kérelmét az adóhatósághoz benyújtotta.

Az ötven év feletti munkanélküliek foglalkoztatásával összefüggő támogatások

Figyelemmel arra, hogy az ötven éven felüliek elhelyezkedése – elsősorban a nyugdíjjogosultsághoz szükséges kor elérésének közelsége miatt – számottevő nehézséggel jár, illetőleg tekintettel az ötven év felettiek szakmai és élettapasztalatára, a jogalkotó arra kívánja ösztönözni a munkáltatókat, hogy „ne írják le” ezt a korosztályt, és segítsék elő az ötven év felettiek elhelyezkedését. Bár a szabályozás elég szűkszavú, a munkáltatók az alábbi kedvezményt vehetik igénybe az idősebb korosztály foglalkoztatása esetén.

Az ötven év feletti munkanélküliek foglalkoztatása esetén igénybe vehető munkáltatói kedvezmények szabályozását beépítették az Flt. 18/A § (1) bekezdésébe. Ezen szabály alapján támogatásként a munkaadót terhelő egészség- és nyugdíj-biztosítási járuléknak, munkaadói járuléknak, valamint egészségügyi hozzájárulásnak megfelelő összeg részben vagy egészében átvállalható legfeljebb egyévi időtartamra. Az átvállalt összeg ötven év feletti személy esetében nem lehet kevesebb a keresetet terhelő egészség- és nyugdíj-biztosítási, valamint munkaadói járulék, továbbá a munkáltatót terhelő egészségügyi hozzájárulás átvállalható legmagasabb mértéke összegének 50 százalékánál.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem