×

Dráguló természetbeni juttatások

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 92. számában (2005. október 15.)
A munkaadói és a munkavállalói érdekképviseletek, valamint a társadalmi szervezetek és az ellenzék tiltakozása ellenére szeptember 1-jén hatályba lépett az a törvénymódosítás, amelynek nyomán számos béren kívüli juttatás többe kerül a munkáltatóknak. Ezentúl az adóköteles juttatások után az szja-val növelt összeg alapján kell tb-járulékot fizetni, ami csaknem 17 százalékkal növeli bizonyos juttatások terheit. Ráadásul a változtatást év közben vezette be a kormányzat, amit mind a munkaadók, mind a munkavállalók és az adótanácsadók „övön aluli ütésként” értékeltek.

A július elején kihirdetett „egyes pénzügyi tárgyú törvények” utolsó paragrafusa alapján szeptember elsejétől módosult a Tbj-tv., annak is az adóköteles természetbeni juttatásokat érintő szakasza. A járulékalapot képező jövedelem ezen időponttól az Szja-tv. 69. paragrafusa szerinti természetbeni juttatás adóalapként megállapított értékének szja-val növelt összege (a 29 százalékos tb-járulékot tehát az szja-val növelt összeg után kell fizetni).

Bezáruló kiskapuk

Amíg tehát augusztus végéig a cégeknek ezer forint adóköteles természetbeni juttatás után 760 forint közterhet kellett fizetni, szeptember elsejétől már 887,6 forintot kell adók és járulék formájában leróni a cégeknek (a korábbi 290 forintról ugyanis – a járulékalap emelkedése miatt – 417,6 forintra nőtt a tb-járulék).

Ezzel mintegy 17 százalékkal drágultak a munkáltatók számára az adóköteles természetbeni juttatások. Történt mindez év közben, előzetes bejelentés, illetve érdekegyeztetés nélkül.

A kormányzati kommunikáció szerint a módosítás célja az volt, hogy bezárjanak egy kiskaput, megnehezítsék, hogy a cégek az egyébként is jól fizetett menedzsereiknek tengerentúli utazásokat vagy nagy értékű műkincseket juttassanak adómentesen.

Katona Tamás, a pénzügyi tárca politikai államtitkára úgy nyilatkozott, hogy a módosítás az idén 1-2 milliárd, jövőre 8 milliárd forint többletbevételt jelenthet a központi költségvetésnek.

A munkaadók ennél nagyobb költségnövekedéssel számolnak. Úgy vélik, öszszességében jövőre akár 10-20 milliárd forintos többletkiadást is jelenthet, hogy a cafeteria egyes elemei megdrágulnak.

Érintetlen kedvezmények

A módosítás nem érinti az eddig is adómentes természetbeni juttatásokat, így továbbra is adó- és járulékmentesen adható a dolgozóknak közel száz jogcímen természetbeni juttatás. Ezek közül a legfontosabbak:

- étkezési hozzájárulás havi 4, illetve „meleg” étkeztetés esetén 8 ezer forintos értékhatárig;

- helyi utazási bérlet havi 2000 forintig, illetve „hideg” étkeztetéssel kombinálva 6000 forintig, „meleg” étkeztetéssel kombinálva 10 000 forintig;

- iskolakezdési támogatás gyermekenként 17 000 forintig;

- a munkáltató által a dolgozónak, illetve közeli hozzátartozójának adott kedvezményes üdülés személyenként 57000 forintig, üdülési csekk juttatása személyenként ugyancsak 57 000 forintig;

- a magánszemélynek adott kis értékű ajándék (legfeljebb évi három alkalommal, alkalmanként 5700 forintig);

- a vidékről bejáró dolgozóknak juttatott bérlet, munkaruha, formaruha, egyenruha, védőruha, védőszemüveg és védőeszközök;

- olyan szolgáltatások, amelyekkel a munkáltató a munkavállaló újbóli elhelyezkedését támogatja;

- a reprezentáció, az üzleti ajándékozás, meghatározott értékhatárig a kulturális szolgáltatás (például színházjegy és bérlet juttatása).

Lefaragott „extrák”

Változik – drágul – például a kormányzati kommunikációban hangsúllyal szereplő drága tengerentúli utazások, valamint az értékes tárgyak, műkincsek, bútorok vagy golfpályabérletek juttatási lehetősége.

E két-három tételen kívül azonban jó néhányat még érint a szeptembertől bevezetett módosítás. Az alábbi felsorolás azt mutatja, hogy nem csak a topmenedzsereknek szánt extrajuttatások kerülnek többe az év végén a cégeknek. Adóköteles természetbeni juttatás ugyanis:

- reprezentáció, üzleti ajándék címén adott juttatás;

- törvény vagy annak felhatalmazása alapján a magánszemélynek ingyenesen vagy kedvezményesen adott termék és szolgáltatás révén juttatott adóköteles bevétel;

- a kifizető által egyidejűleg több magánszemélynek juttatott adóköteles bevétel, ha a kifizető nem képes megállapítani az egyes magánszemélyek által megszerzett bevételt (munkahelyi partin nyújtott vendéglátás, sportnap stb.);

- a munkáltató által valamennyi munkavállaló részére azonos feltételekkel nyújtott adóköteles bevétel, ilyen lehet például a cafeteria-rendszerben adott adóköteles bevétel;

- a munkáltató által kollektív szerződésben vagy belső szabályzatban rögzítetten, azonos feltételekkel ingyenesen vagy kedvezményesen adott termék, nyújtott szolgáltatás, ha a jogosultak körét a kollektív szerződésben, illetve a belső szabályzatban kizárólag a munkakör, a beosztás vagy más közös ismérvek alapján határozzák meg;

- a kifizető által személyszállítási szolgáltatás (utazási bérlet, jegy) ingyenes vagy kedvezményes nyújtása révén a magánszemélynek juttatott adóköteles bevétel;

- a hivatali, üzleti utazáshoz kapcsolódó ingyenes vagy kedvezményes étkezés vagy más szolgáltatás adóköteles része;

- az üdülési csekk értékéből az adómentes értékhatárt meghaladóan engedmény formájában, valamint az üdülési szolgáltatás révén juttatott adóköteles bevétel;

- sporttevékenységhez nyújtott ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatás révén a magánszemélynek juttatott, nem adómentes bevétel;

- üzletpolitikai célból (reklám) a magánszemélyeknek juttatott adóköteles bevétel.

Drágább részvényopciók

A nemzetközi vállalatok magyarországi cégeinek munkavállalóit érinti hátrányosan, hogy a magyar dolgozóknak a külföldi cégek által nyújtott részvényopció lehívása esetén jelentősen megnőttek az adóterhek szeptember 1-jétől.

Korábban, ha egy munkavállaló eladta a részvényopciós programban szerzett értékpapírját, akkor a külföldről befolyt összeg 38 százalékát személyi jövedelemadóként, 11 százalékát pedig egészségügyi hozzájáruláskánt (eho) kellett befizetnie. Szeptembertől azonban az eho helyett 8,5 százalék nyugdíjjárulék, 4 százalék egészségbiztosítási járulék, valamint további 29 százalék társadalombiztosítási járulék terheli az összeget, amely az szja-val együtt összesen 79,5 százalék. Ebből adódóan, míg korábban a kapott összeg 51 százaléka maradt a dolgozónál, szeptember után már csak alig több, mint 20 százaléka.

A törvény ugyan engedi, hogy a munkaadó átvállalja például a társadalombiztosítási járulék kifizetését, de ez a gyakorlatban nemigen valósul meg, mivel előre nem tervezhető, hogy a dolgozó mikor adja el a részvényét.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) tiltakozott e lépés ellen, mert megállapítása szerint az intézkedés rontja Magyarország versenyképességét, s különösen azon „start up” cégek helyzetét, amelyek kis tőkeerővel indulnak, ám ígéretes pálya előtt állnak. Ezek ugyanis szinte csak úgy tudnak magukhoz csábítani jó szakembereket, ha részvényopciós programot ajánlanak nekik.

Egyes vélemények szerint csak ez a változás több tízezer munkavállalót érint, akik végül vagy nem élnek a részvényopció lehetőségével, vagy egyszerűen nem vallják be azt. S bizonyára sokan vannak azok is, akik inkább már szeptember előtt eladták a papírjaikat.

A módosítás év közbeni, hirtelen bevezetése természetesen nem tette lehetővé, hogy a cégek felkészüljenek a változásra, netán átalakítsák a juttatások körét. Maximum arra volt mód – s ezt a vállalatok meg is tették -, hogy felkérjék dolgozóikat: ha lehet, még szeptember 1-je előtt használják ki például a ruhavásárlási lehetőségüket.

Cafeteria-rendszerek

A legtöbb cég jelenleg kivár, hiszen formálódnak a jövő évi keretek, s amíg a szabályozók nem ismertek, addig nem tudják összeállítani a csomagokat. Azzal azonban mindenki egyetért: a cafeteria-rendszerek mára oly módon részeivé váltak a hazai vállalati kultúrának, hogy a juttatáscsomagokat szűkíteni nem volna tanácsos. Éppen ezért értékelték a cégek – mérettől függetlenül – barátságtalannak a kormányzati lépést.

A cafeteria az elmúlt években nagy karriert futott be Magyarországon. AMercer Emberi Erőforrás Tanácsadó Kft. egy korábbi felmérése szerint a hazai cégek általában legalább tíz elemből álló juttatási listát kínálnak dolgozóiknak. Felmérésük szerint az adómentes juttatások teszik ki a cafeteria 85-90 százalékát. A tavalyi három leggyakrabban előforduló elem – önkéntes egészségpénztári hozzájárulás, üdülési csekk, hidegétkezési jegy – is az adómentes juttatások közül került ki. A csomagok kedvelt elemei a magáncélú tanfolyamok, a helyi bérlet, a menetjegy megtérítése, illetve az önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás. Ugyancsak népszerű az iskolakezdés, valamint a dolgozók otthoni internethasználatának támogatása.

A Mercer felmérése és vállalati vélemények egyaránt azt jelzik, hogy a cafeteriacsomagok 90 és 400 ezer forint között, tehát elég széles skálán szóródnak. Az átlagot 150 ezer forintra teszik.

Általános tapasztalat, hogy a dolgozók e rendszerben nemcsak annak öszszegét, de a kereten belüli variálhatóságát is nagyra értékelik. Éppen ezért nem valószínű, hogy a cégek szűkítenék a cafeteria kínálta lehetőségeket. Még akkor sem, ha ez esetleg többe kerül majd.

 

Az Országgyűlés előtt a jövő évi javaslat

A Pénzügyminisztérium lapzártánk idején nyújtotta be az Országgyűlésnek a jövő évi adótörvény-javaslatokat. A beterjesztett szöveg tartalmazza az adómentes béren kívüli juttatások korábban már beharangozott korlátozását. A javaslat szerint a korlátozás alá vont jogcímeken a munkáltató legfeljebb a munkavállaló bérének 15 százalékáig terjedő mértékben adhat adó- és járulékmentes juttatásokat. A keret a házastárs és a kiskorú gyermekek jogán a bér további 10-10 százalékával, legfeljebb azonban fejenként évi 72 ezer forinttal nőhet, de nem haladhatja meg az évi 500 ezer forintot. A mérték átlépése (függetlenül attól, hogy önmagában adómentes vagy bevételnek nem számító juttatásról van szó) esetén a juttatás – a juttatót terhelő módon, a természetbeni juttatásra vonatkozó adómértékkel (44 százalék) – adókötelessé válik.

Az adómentes keretbe tartozó juttatások a következők:

– az önkéntes kölcsönös biztosítópénztárba adómentesen fizetett munkáltatói hozzájárulás;

– a munkáltató által adómentesen fizethető az iskolai rendszerű, a szakképzést nyújtó, az idegen nyelvű képzés költsége;

– az adómentesen juttatott üdülési csekk értéke vagy az adómentes üdültetés;

– az adómentes iskolakezdési támogatás;

– a csekély értékű ajándék értéke;

– a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény alapján a köztisztviselőt, valamint a törvény előírása alapján a bírót, az igazságügyi alkalmazottat, továbbá az ügyészségi alkalmazottat megillető adómentes ruházati költségtérítés;

– az adómentesen juttatott számítógép- és internethasználat, valamint az adómentes számítógép-juttatás;

– a helyi utazási bérlet juttatása révén kapott adómentes bevétel;

– a művelődési intézményi szolgáltatás szokásos piaci értéke szerinti bevétel.

Az Országgyűlés elé beterjesztett törvényjavaslat szerint az étkezési juttatás (utalvány), a lakáscélú munkáltatói támogatás, valamint a vidékről történő munkába járáshoz adott térítés továbbra is a kereten kívül adható.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem