×

Jogszabályfigyelő

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 91. számában (2005. szeptember 15.)
Összeállításunkban azokat a lapzártát megelőzően megjelent jogszabályokat, illetve tervezeteket ismertetjük, amelyek számot tarthatnak a munkaadók érdeklődésére.

Közigazgatási eljárások

A Magyar Közlöny 96. száma tartalmazza a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) hatálybalépésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2005. évi LXXXIII. törvényt. A Ket., illetve ez utóbbi jogszabály egyaránt 2005. november 1. napján lép hatályba. A törvény célja az egyes ágazatok hatósági jogalkalmazó tevékenységét szabályozó különös eljárási szabályok közötti összhang megteremtése.

A foglalkoztatást érintő jogszabályok közül a törvény tartalmazza pl. a felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény (Fktv.) módosítását. A felnőttképzési tevékenység folytatásának feltételéül előírt nyilvántartásba vétellel, illetőleg a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjáról a Felnőttképzési Akkreditáló Testület által hozott döntéssel kapcsolatos eljárás tekintetében tartalmaz a Ket.-tel összehangolt szabályokat.

A munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény (Mvt.). módosítása a munkabaleset munkáltató általi bejelentésének, kivizsgálásának sérelmezése esetén indítható közigazgatási eljárás szabályain változtat. A törvény a sérült mellett a sérült hozzátartozója számára – a sérült halála bekövetkezésének hiányában is – biztosítja az eljárás kérelmezésére való jogot, feltéve, ha a sérült egészségi állapota miatt nem képes jogait gyakorolni.

Kizárt az újrafelvételi eljárás

A Ket. kérelemre induló jogorvoslati eljárásai közül a törvény kizárja az újrafelvételi eljárás alkalmazásának lehetőségét. A munkabiztonsági hatósági eljárások eredményeként feltárt jogsértések többsége ugyanis csak a vizsgálat időpontjában állapítható meg, mivel a munkabiztonsági előírások megszegését bizonyító körülmények, a munkavégzési szituációk gyorsan változnak, ebből adódóan életszerűtlen az a lehetőség, hogy utólag merüljön fel az újrafelvételi eljárás kezdeményezésének szükségessége. A hatósági eljárásban hozott döntések megalapozottságát garantálja a törvény azzal is, hogy előírja a vizsgálatot folytató szerv számára, hogy hivatalból köteles teljes körű bizonyítást lefolytatni.

Bírósági felülvizsgálat

A törvény az önálló fellebbezéssel megtámadható végzések bírósági felülvizsgálatát nemperes eljárásra szorítja, tekintettel arra, hogy a munkavédelmi hatósági ellenőrzések során hozott végzések tárgya indokolttá teszi azok gyors elbírálását. Ezenkívül e végzéseket az egyszerű ténybeli és jogbeli megítélés jellemzi, ami szintén nem igényli a – hosszadalmasabb – peres eljárás lefolytatásának szükségességét.

Hatósági ellenőrzés

Fontos garanciális szabályt tartalmaz továbbá a törvény, amikor előírja, hogy a hatósági ellenőrzés során eljáró felügyelőnek ellenőrzési jogosultságát – meghatározott adatokat tartalmazó – igazolványával igazolnia kell. Ezen túlmenően a munkabiztonsági hatósági eljárásában az illetékességi területen kívüli eljárást, ellenőrzési jogosultságot a törvény az OMMF elnöke által kiállított megbízólevélhez köti. Külön jogszabályi rendelkezés hiányában is egyértelmű, hogy a megbízólevélnek tartalmaznia kell a keltezésen túl az elnöki kiadmányozás tényét, a jogosított személy megnevezését és azt az időpontot, eseményt, amelyre a megbízást kiadták.

A törvény módosítja a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvény (Met.) szabályait is. A törvény egyértelműen nevesíti az első fokon munkaügyi ellenőrzés végzésére illetékes szerveket, kimondva, hogy a munkaügyi ellenőrzést első fokon az OMMF területi felügyelőségeinek munkabiztonsági és munkaügyi felügyelői, illetve munkaügyi felügyelői látják el (a felügyelők elnevezése a munkabiztonsági, valamint munkaügyi ellenőrzési ág kettéválasztásának megfelelően különül el egymástól). A felügyelői igazolvány, valamint az illetékességi területen kívüli ellenőrzés szabályai megegyeznek a munkabiztonsági ellenőrzésnél ismertetett szabályokkal.

Jogorvoslati hatóságok

A munkabiztonsági hatósági ügyekben első fokon hozott határozatok, végzések ellen benyújtott fellebbezések elbírálására jogosult szervek köre – az Mvt. hatályos szabályaihoz képest – kibővül, mivel a törvény a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi minisztert hatalmazza fel arra, hogy az OMMF – mint a miniszter irányítása alá tartozó országos hatáskörű hatóság -, valamint annak elnöke által meghozott határozatokat felülbírálja.

Elektronikus ügyintézés

Új elem, hogy a munkaügyi ellenőrzés során is megteremti a törvény az elektronikus ügyintézés lehetőségét, mégpedig az ellenőrzés megindítására vonatkozó kérelmek előterjesztése vonatkozásában.

Végrehajtás

A Ket. lehetővé teszi, hogy a közigazgatási döntés végrehajtását ne a végrehajtó szolgálat, hanem az első fokon eljáró hatóság foganatosítsa, ha ehhez olyan szakmai ismeretek vagy egyéb feltételek szükségesek, amelyekkel a végrehajtó szolgálat nem rendelkezik. E rendelkezés felhatalmazásával élve a törvény a munkaügyi ellenőrzés során hozott határozat végrehajtására jogosultként az első fokon eljárt munkaügyi hatóságot határozza meg.

Hatósági szerződés

A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (Flt.) módosítása kapcsán a hatósági szerződés szabályai minősülnek újdonságnak. A Ket. lehetővé teszi, hogy – amennyiben erre jogszabály lehetőséget ad – az első fokon eljáró hatóság a hatáskörébe tartozó ügyben határozathozatal helyett az ügyféllel hatósági szerződést köthet. A törvény az Flt.-ben meghatározott foglalkoztatási támogatások tekintetében a közigazgatási határozat helyett hatósági szerződés megkötését írja elő, mivel az Állami Foglalkoztatási Szolgálat tevékenységében a támogatások nyújtása során nem a hatósági jelleg, hanem a szolgáltató jelleg kap nagyobb szerepet. A munkaügyi központ központi szervezeti egysége és kirendeltsége nem jogi személy, ezért hatósági szerződést a saját nevében nem köthet. Ezért írja elő a törvény, hogy a hatáskörébe tartozó foglalkoztatást elősegítő támogatások tekintetében a központi szervezeti egység és a kirendeltség a hatósági szerződést a munkaügyi központ nevében köti meg.

A Ket.-tel szemben a támogatások tekintetében nem a hatósági szerződés minősül végrehajtható határozatnak, hanem a visszakövetelés tárgyában külön határozat meghozatalára van szükség. Ezt a megoldást a visszakövetelendő összeg pontos meghatározása indokolja.

A törvény továbbá összehangolja a Ket. rendelkezéseivel az Flt. támogatások viszszakövetelésére vonatkozó szabályait. Ennek indoka, hogy amíg az Flt. hatályos rendelkezései szerint a támogatást késedelmi kamattal növelt összegben kell visszakövetelni, a Ket. viszont a késedelmi kamat fogalmát nem ismeri, hanem bevezeti a késedelmi pótlék intézményét.

Kék könyv, zöld könyv

Az alkalmi munkavállalói könyv formájáról, kitöltéséről, elkészítéséről és elosztásáról szóló 10/2005. (VII. 25.) FMM rendelet (Magyar Közlöny 103. szám) szabályozza a kék és zöld könyv külalakját és tartalmát. A rendelet ezen túlmenően néhány eljárási szabályt is tartalmaz az AM könyv lezárásával és az adattovábbítással kapcsolatosan. Az AM könyv bejegyzéseit minden évben a kiállító munkaügyi központ lezárja, majd a könyvet a munkavállaló részére visszaadja, így az több éven át használható (mindaddig, amíg be nem telik). A rendelet augusztus 1-jén lépett hatályba.

A jegybanki alapkamat mértéke

A Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsának döntése értelmében a jegybanki alapkamat mértéke 2005. július 19-étől 6,75%, augusztus 23-ától pedig 6,25%.

Szigorítások a Btk.-ban

A Büntető Törvénykönyv legutóbbi módosítása, a 2005. évi XCI. törvény szeptember 1-jétől több gazdasági jellegű bűncselekményt újraszabályoz. Ezek közül az egyik a munkáltatással összefüggésben elkövetett adócsalás. Az a munkáltató, aki munkaszerződés nélkül vagy színlelt szerződéssel alkalmazott munkavállalója részére járó személyi jellegű juttatáshoz kapcsolódó, a kifizetőt terhelő, az államháztartás valamely alrendszerébe kötelezően előírt közteher-fizetési kötelezettség teljesítését elmulasztja, ha az elvont adók összege együttesen kisebb adóbevétel-csökkenést eredményez, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

A bűncselekmény elkövetője nem büntethető, ha a vádirat benyújtásáig az adótartozását kiegyenlíti.

Fejlesztési adókedvezmény engedélyezése iránti eljárás díja

A fejlesztési adókedvezmény engedélyezése iránti eljárás kezdeményezéséért fizetendő igazgatási szolgáltatási díj mértéke július 29. óta 1 millió forint. A 25/2005. (VII. 26.) PM rendelet szerint az elektronikus úton kezdeményezett eljárás esetén az igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére kötelezett az eljárás megindításával összefüggésben keletkező fizetési kötelezettségét a Pénzügyminisztérium Gazdálkodó Szervezete 10032000-01454055 számú számla javára átutalással teljesíti.

A cégeljárás – elektronikus úton történő fizetéssel

A cégbejegyzési (változásbejegyzési) eljárás illetékének és a közzétételi költségtérítésnek elektronikus úton történő megfizetéséről rendelkezik a 15/2005. (VIII. 5.) IM rendelet.

A 108. Magyar Közlönyben megjelent jogszabály szerint amennyiben a papír alapú formában benyújtott cégbejegyzési kérelem esetében az illetéket és a közzétételi költségtérítést elektronikus úton kívánja valaki megfizetni, ezt a cégbejegyzési kérelmet tartalmazó nyomtatványon fel kell tüntetnie, és az illetéket, valamint a közzétételi költségtérítést a kérelem cégbírósághoz történt benyújtását követő két munkanapon belül, banki úton kell megfizetnie.

Ha a cégbejegyzési kérelem cégbírósághoz történő benyújtását követő nyolc napon belül az illeték, illetve a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történt megfizetéséről szóló igazolás nem érkezik meg, a cégbíróság a kérelmet a beérkezést követő nyolcadik napon hiánypótlási eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.

Amennyiben a cégnyilvántartásban szereplő elektronikus okiratról kérnek papír alapú másolatot elektronikus úton, vagy az elektronikus okirat elektronikus úton történő megküldését igénylik a cégbíróságtól vagy a céginformációs szolgálattól, az illetéket vagy a költségtérítést az elektronikus kérelem benyújtását megelőzően kell megfizetni.

Szakmai vizsgát szervező intézmények

A foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítések megszerzésére irányuló szakmai vizsga szervezésére feljogosított intézmények új jegyzékét a július 18. óta hatályos 9/2005. (VII. 15.) FMM rendelet tartalmazza.

A regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter feladatkörébe tartozó, az Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeit a 26/2005. (VIII. 5.) TNM rendelet mellékletei tartalmazzák, csakúgy, mint az e szakképesítések megszerzésére irányuló szakmai vizsga szervezésére feljogosított intézményeket.

Munkaügyi központok illetékességi területe

Módosult néhány munkaügyi központ kirendeltségének illetékességi területe, a változásokat a 11/2005. (VII. 27.) FMM rendelet tartalmazza, amely a Magyar Közlöny 105. számában jelent meg.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem