×

Az ügyfélkapcsolatok korszerűsítése

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 90. számában (2005. augusztus 15.)
Korszerű ügyfélkapcsolatok nélkül manapság egyetlen cég sem lehet sikeres, a verseny ugyanis korántsem korlátozódik csak a termékekre és a szolgáltatásokra. A tapasztalatok tanúsága szerint a célközönség, a vevők körében a kiszolgálás milyensége is meghatározó választási szempont. A nagyobb szolgáltatók modern technikai infrastruktúrával – call centerrel, internetes ügyintézéssel – állnak a fogyasztók rendelkezésére, de immár a kisvállalkozások is napirendre tűzték ügyfélkapcsolataik fejlesztését. Tény, utóbbiak körében még ma is a személyes kapcsolat az elsődleges.

Felértékelődnek az infokommunikációs eszközök

A munkáltatók egy része egyelőre nem tulajdonít túlzott jelentőséget az ügyfelekkel történő kapcsolattartás technikai megújításának, holott meglepően sok múlhat ezek típusán és minőségén. A potenciális vevőkre – akik gyártót vagy szolgáltatót választanak – komoly befolyásoló erővel hat, hogy mely cég milyen módon teszi lehetővé a kommunikációt, mennyire rugalmas és miként veszi figyelembe az ügyfél szempontjait akkor, amikor a kapcsolattartás lehetséges formáit dolgozza ki. Komoly és magára valamit is adó szolgáltatócég szinte "üzemképtelen" call center – telefonos ügyfélszolgálat – nélkül, s alig-alig tekinthető piacképesnek az a vállalkozás, amely több tízezer – vagy pláne több százezer – ügyfelet szeretne úgy kiszolgálni, hogy nem teszi lehetővé az internetes ügyintézést.

Technikai háttér

Az ügyfélkapcsolatok terén is érvényesül az a régi szabály, hogy aki kimarad, lemarad. Azaz: aki nem használja ki a modern kommunikációs lehetőségeket, azt az ügyfelek előbb-utóbb hűtlenségükkel büntetik. Ezért aztán e téren is legalább annyira éles verseny alakulhat ki a piac egyes szereplői között, mint ahogy a szolgáltatások, a termékek és a marketing tekintetében. A vállalkozások "eladhatatlanok", ha nem képesek kidolgozni a megfelelő (info)kommunikációs technikákat; ezen akár állhat vagy bukhat is a cég sikere.

Természetesen sokféle tényező befolyásolja, hogy mire és mennyire széles körben használják a modern kommunikációs rendszereket az ügyfelek. Szakértők szerint három lényeges körülmény van: a vállalat tevékenysége, az ügyfelek számára elérhető kommunikációs rendszerek fejlettsége és színvonala, illetve az ügyfelek habitusa. Bizonyos tevékenységek esetén természetes, hogy az adott cégnek a lehető legszélesebb körben elérhetőnek kell lennie: egy bank, egy telefontársaság vagy egy kábelszolgáltató biztosan nem engedheti meg magának, hogy ne legyen "ezerféleképpen" elérhető. Ám – például – egy olajtársaságnak ez sokkal kevésbé fontos, hiszen esetében meghatározott helyszínen történik a szolgáltatás, s nem kerülhető meg, hogy a vevő ezek valamelyikére ellátogasson.

Az is magától értetődő, hogy ha egy cégnél nincsenek korszerű és megbízható rendszerek, akkor nehezen tudja a telefonos vagy elektronikus csatornák felé terelni az ügyfelet. Az egyik osztrák tulajdonú hazai banknál történetesen nem kevés kívánnivalót hagy maga után a call center. Aki például számlaegyenleget kérdez le, csupán három lehetőség közül választhat. Az illető ismét meghallgathatja az egyenleget, utalhat vagy átvezethet a számlák között. A rendszerben nincs lehetőség arra, hogy más irányba – vagy akár visszafelé – lépjen tovább a telefonáló. Ilyen és a hasonló rendszerbeli hiányosságok miatt egy-egy ügy elintézéséhez több hívásra is szükség lehet, ami nem igazán ügyfélbarát megoldás.

"Percrekész" rendszerek

A korszerű technológia nélkülözhetetlenségét felismerve tavaly helyezte üzembe modern call centerét a UPC Magyarország Kft. Ez azonnal tükröződött az ügyfélmegkeresések arányában: az emberek nagy része ugyanis a korábbinál sűrűbben folyamodik e kommunikációs lehetőséghez. Vitathatatlanul ez a legnépszerűbb közlési forma a vállalat és ügyfelei között. A levél egyre inkább kikopik, szinte teljesen eltűnt – már ami az ügyfelek által kezdeményezett megkereséseket illeti -, tudtuk meg Szakály Zsolttól, a kábeltársaság ügyfélszolgálati igazgatójától.

Nyilvánvalóan az emberek mentalitásán is sok múlik, hiszen míg a fővárosban és a nagyobb városokban rugalmasabban kezelik a call centert és az elektronikus kommunikációt – mert gyorsabban megtanulják a modern technikai eszközök kezelését -, addig a kistelepüléseken még mostanában is kedveltebb a személyes kapcsolat. Ráadásul bizonyos esetekben ez nem is kerülhető meg, hiszen például a telefonszámok megtartását csupán aláírással lehet kérni, ahogyan a beltéri egység átvételéhez is találkozni kell az ügyfelekkel. Mindezt a vidéki településeken úgy igyekszik megkönnyíteni a társaság, hogy hetente vagy kéthetente mozgó ügyfélszolgálatot küld az adott községbe vagy városba.

Szakály Zsolt szerint sok múlik a vállalatok magatartásán is a modern technika terjedésében, egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy maguk milyen kapcsolattartásra ösztönzik ügyfeleiket. Ha például egy reklámkampányban az szerepel, hogy hívja fel ezt és ezt a számot, vagy az, hogy keressen fel minket, ezzel más módszert igyekeznek tudatosítani az emberekben. Hasonlóan a "lépésváltást" célozzák meg azok a marketingfogások is, amelyek internetes jelentkezés esetén kedvezményt biztosítanak az ügyfélnek.

A UPC egyébként sajátos helyzetben van, hiszen esetében az is számít, hogy milyen szolgáltatást vesznek igénybe a már meglévő megrendelői. Könnyen belátható, hogy aki internet-előfizetője a cégnek, előbb ír e-mailt problémáival kapcsolatban, mint aki a kábeltévé-szolgáltatás ügyfele.

A korszerű kommunikációs rendszerek fejlett informatikai hátteret is feltételeznek – hívta fel a figyelmet az ügyfélszolgálati igazgató. A mai szolgáltatási színvonal lehetővé teszi, hogy egy nyíregyházi előfizetés számláját Szombathelyen fizesse be az arra járó, s majd ha néhány perc múlva telefonál, a veszprémi call centerbe befutó hívásakor már az ottani ügyintéző is tisztában legyen azzal, hogy miként áll az illető egyenlege. Elengedhetetlen tehát, hogy a telefonos ügyfélszolgálati rendszer kapcsolatban álljon a teljes informatikai hálózattal, s ne csupán naprakész legyen, hanem az egy perccel azelőtti eseményeket is nyomon kövesse.

Megtérülő befektetés

Egyéb pontokon is nélkülözhetetlen a kapcsolat a kommunikációs rendszer és a vállalat más tevékenységei között. Akábeltársaságnál részletes statisztika készül a hívásokról, s ez segíti a többi részleg munkáját is.

Amikor például egy körzetben meghibásodást észlelnek, akkor azt leggyakrabban telefonon jelzik a panaszosok. Amodern technika lehetővé teszi, hogy ilyenkor módosítsanak az automata megszokott szövegén. Ekkor az ügyfélnek nem kell végigmennie a megszokott menüpontokon, hanem kiemelten, a hívás kezdetekor meghallgathat egy olyan szöveget, amely tájékoztatja a gond okairól és a megoldásról – részletezte Szűcs László médiaigazgató. A call center visszajelzéseit egyébként – hiszen egyéb területekről is nyújt információkat – a marketing- és értékesítési csoport is beépíti a munkájába, sőt, a pénzügyi jelentések készítéskor sem hagyják figyelmen kívül. Költségeit nem az előfizetők arányában, hanem a beérkező hívások témái alapján osztják meg az egyes üzletágak között.

Az ilyen és hasonló korszerű technológiák rendkívül rövid idő alatt megtérülnek. A UPC call centere magyarországi fejlesztés. Az X-Flow rendszert használják, amely széles körű funkcionalitásáról ismert. Egy ilyen modern rendszer kiadásai néhány hónap alatt megtérülnek, de még a nagy nemzetközi cégek igen költséges fejlesztései is egy-két év alatt kitermelik a ráfordítást. A legdrágább ugyanis az élő munkaerő – az élő ügyfélszolgálat -, s ezt tudják a cégek is. A hazai fejlesztések – tapasztalatok szerint – a nemzetközi rendszerek 10 százalékáért elérhetők, s korszerűségben ezek sem hagynak kívánnivalót maguk után.

Ágazati sajátosságok

Vannak sajátosnak tekinthető szektorok is; a biztosítási ágazat például ilyen. Annál is inkább, mert nem csupán magánszemélyekkel állnak kapcsolatban, hanem céges ügyfelekkel is. A biztosítóknak főként a nagy- és középvállalatok között, illetve az államigazgatásban vannak szép számmal ügyfeleik. A kliensek elsősorban biztosítási alkuszok segítségét veszik igénybe.

Az UNION esetében is ez a gyakorlat terjedt el, így céges kapcsolatainak döntő része brókereken keresztül bonyolódik – részletezte Maják Viktor, a társaság marketingigazgatója. Akadnak olyan biztosítók is, amelyeknél külön szervezeti egység működik a vállalati kapcsolatokra szakosodva. A UNION-nál ezzel szemben a kiemelt céges és intézményi ügyfelek nem tartoznak VIP- vagy kiemelt kapcsolati részlegre; velük vezetői szinten tartják a kapcsolatot. A vállalati ügyfélkör nemrég került előtérbe a társaságnál, s az állomány nagysága még nem indokolja az összetett ügyfélkapcsolati rendszerek alkalmazását. Ennek kiépítésére szükség esetén később kerítenek sort.

Az egész biztosítási szakmában – a korszerű technika, a modern programok és az eljárások ellenére – kiemelkedően fontos a személyes kapcsolat – szögezte le a szóvivő. A telefonos kapcsolattartás az after sales tevékenységekben válik jelentőssé, amikor a magánember vagy a vállalkozás már a biztosító ügyfeleként intézi az ügyeit. Ugyanez igaz az egyéb elektronikus csatornákra is: a biztosítottak ennek révén tudakozódhatnak bizonyos kérdésekről vagy jelezhetik panaszaikat is.

Az UNION call centerét kifejezetten az egyéni ügyfelek kiszolgálására tervezték. A rendszeren keresztül a kliensek széles körben intézhetik ügyes-bajos dolgaikat. Éppen most fejlesztik az Alkusz Igazgatóság munkáját támogató telefonos központot, amely a biztosítási brókerek számára nyújt majd specifikus elérhetőséget.

Személyes kapcsolat

Más a helyzet a kisebb cégek körében. Amikro- és kisvállalkozásoknál napjainkban is mindennél előrébb való a személyes kapcsolat – szögezte le kérdésünkre az Ipartestületek Országos Szövetségének (IPOSZ) elnöke. Szűcs György szerint e téren a jövőben sem várható változás: ahogy eddig is minden a személyes kapcsolatokon múlt, ez a jövőben is így lesz. Különösen igaz ez a kis létszámú vállalkozások esetében, amelyeknél a tevékenységből adódóan is középpontban áll a személyesség.

A fodrász esetében például legfeljebb a bejelentkezés módja változhat az évek során. Az embereknek eszükbe sem jut, hogy hazafelé beugorjanak a fodrászhoz időpontot egyeztetni a következő hétre – még ha útba esik is az üzlet -, inkább telefonon beszélnek. A jövőben persze elképzelhető, hogy a hagyományos kapcsolattartás modernizálódik. Van olyan fodrászüzlet, amely tervezi, hogy interneten keresztül teszi majd lehetővé a pontos időpont lefoglalását. Ez azonban ma még semmiképp sem általános, s vélhetően hosszú időnek kell eltelni ahhoz, hogy a korszerűbb technikák széles körben hódítsanak.

Ugyancsak nehezen iktatható ki a személyes kapcsolat például egy szabóság esetében, ahol ez a szolgáltatás megkerülhetetlen velejárója – részletezte az IPOSZ elnöke. Ilyenkor legfeljebb a munka bizonyos fázisa "helyezhető át" más kommunikációs csatornákra. Az ügyintézés azonban bizonyos pontokon mindenképpen a személyes találkozókhoz kötött.

A mikro- és kisvállalkozások esetében tehát az ügyfél-, illetve partnerkapcsolat törvényszerűen tradicionális. E cégeknek a leggyakrabban a lakossággal vagy a hasonszőrű kisvállalkozásokkal kell kapcsolatot tartaniuk – magyarázta Szűcs György. Ennek technikáit azonban éppen úgy el kell sajátítaniuk a fiatal szakmabelieknek, ahogy a mesterség egyéb fortélyait. Éppen ezért az IPOSZ szorgalmazza, hogy a szakmunkástanulók minél több időt töltsenek el a gyakorlat helyén a tanműhelyben. Ennek egyfelől az a célja, hogy a diákok a munka valamennyi fázisát elsajátítsák, másfelől viszont itt nyílik módjuk arra, hogy a kuncsaftokkal való kapcsolattartás módját és menetét megtanulják. Ez pedig nélkülözhetetlen, hiszen jó néhány cégnél bizalmas viszonyba kell kerülnie az ügyfélnek a szolgáltatóval, s ehhez kellő udvariasság és tapintat, vagyis a kommunikáció sajátos módja szükséges.

Toborzás e-mailben

Természetesen a kis cégek körében is egyre jobban terjed az interneten keresztüli e-mailes kapcsolattartás. Mind gyakoribb, hogy az üzleti partnerek ily módon kérnek árajánlatot.

Megfigyelhető, hogy az iparosok szélesebb körben és egyre több funkcióra használják az elektronikus levelezőrendszereket is. Egyre több mikrovállalkozás például így keres alkalmazottat, illetve a beszállítók ily módon kommunikálnak egymással. Sőt, az is gyakori, hogy a vállalkozók az elektronikus csatornák igénybevételével szeretnének felkutatni egy kiállításon vagy vásáron felfedezett potenciális partnert.

Ám nem csupán a szolgáltató vagy a kisárutermelő vállalkozásoknál terjednek mind jobban az elektronikus csatornák. Sajátos helyzetben vannak az építőipari vállalkozók. Ők ugyanis csak akkor képesek kellő megbízásra szert tenni, ha a volt és leendő ügyfeleikkel minden lehetséges módon tartani tudják a kapcsolatot. Megbízások múlhatnak azon, hogy a mesternek és az ügyfélnek sikerül-e egymásra találnia. Alapvető, hogy a kőműves vagy a festő precízen és elfogadható áron dolgozzék, de fontos az is, hogy ezekről tájékozódni tudjanak a potenciális ügyfelek – magyarázta az IPOSZ elnöke, aki szerint a megbízók és a cégek találkozására az egyik leghatékonyabb módszer a vásár, illetve a kiállítás.

A mikro- és kisvállalkozások esetében tehát a kapcsolattartás gyökeresen eltér a nagy cégeknél megszokottól, jóllehet, ebben az ügyfelek száma is szerepet játszik. Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy százezrekben mérhető a partnerek száma, vagy csak néhány száz, esetleg néhány tucat ügyfél van. Szakemberek szerint egy call center üzemeltetése néhány fős cég esetén nem gazdaságos, elképzelhető azonban, hogy 10-12 fő felett már megéri a vállalkozás számára abban az esetben, ha 50-80 millió forint körüli termelési értéket tudhat magáénak.

Kiégés a call centerben

Bár a call centerben a kiégés, azaz a munkakedv és aktivitás elvesztése előbb-utóbb bekövetkezik, időpontját különböző módszerekkel késleltetni lehet. Ez derül ki a Humánmanufaktúra Személyzeti Tanácsadó Iroda tanulmányából, amely hazai cégeknél folytatott vizsgálatokon alapul.

A call centerek esetében azért érdemes külön foglalkozni a kiégéssel, mert itt a nagy terhelés miatt a folyamat jelentősen felgyorsult az utóbbi időkben. Egyrészt a központoknak egyre több hívást kell kezelniük; másrészt – gyorsaságuk és hatékonyságuk miatt – a legkülönfélébb területeken kell helytállniuk. Mindezek "hozadéka", hogy a területek problémáihoz specializált csoportokat rendeltek a cégek, az egyre szaporodó hívásokhoz pedig kifejlesztették az automata hívórendszert, így elkerülhetetlenül felgyorsult a munkatempó. A technikai háttérhez pedig alkalmazkodniuk kellett a telefonok "mögött" dolgozóknak is. Az ilyen feltételekkel dolgozó munkatársak csupán két vagy maximum három évig tudnak sikeresek lenni. Ezt követően azt lehet észrevenni, hogy a korábban rekordokat döntögető munkatársaknak is zuhanásszerűen romlik a teljesítménye.

Természetesen a kiégés ellen sem jelenthet egyedüli megoldást a juttatásbeli motiválás. Fontos a karriertervezés, amely a még hiányzó, de később szükséges kompetenciák fejlesztését is tartalmazza. Mind a szervezet nyújtotta perspektíva, mind a kompetenciák fejlesztése növeli a munkatársak elkötelezettségét és motivációját. A másik, bár legkevésbé használt "eszköz" a meghallgatás. Az események, problémás ügyfelek "kibeszélése" sokat könnyít a munkavégzésben. Természetesen vigyázni kell arra, hogy ez ne torkolljon végtelen panaszáradatba. A heti vagy két-három naponta bekövetkező műszakváltás szintén késlelteti a kiégést. Ugyancsak lényeges a képzés, amely nemcsak a munkavállaló tudását fejlesztheti, hanem erősítheti a cég iránti lojalitását is. Szintén hasznos és teljesítményre sarkall, ha különböző versenyeket hirdetünk meg a munkatársak között.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem