×

Bevált az üdülési csekk

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 87. számában (2005. május 15.)
Végnapjait éli a hagyományos vállalati üdültetés, jelzi ezt, hogy egyre több intézmény, cég, illetve vállalkozó vásárol alkalmazottainak üdülési csekket. A kedvezményes, személyenként 57 ezer forint értékű, adómentesen adható bonok forgalma az idén várhatóan eléri a tízmilliárd forintot. Az államilag támogatott szociális üdültetésben kizárólag a leginkább rászorulók, az idősek, a gyermekes családok és a fogyatékkal élők részesülnek. Erre a célra a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány 2005-ben a tavalyi összeg négyszeresét fordítja, mintegy 1,2 milliárd forintot.

A leginkább rászorulók kimaradnak a rendszerből

Átalakulóban van a hagyományos szociális juttatások rendszere, s ez nem hagyta érintetlenül a hazai üdültetési gyakorlatot sem. A cégek privatizálása után a legtöbb helyen megszűntek a vállalati üdülők, így a vállalkozások arra törekszenek, hogy támogatásokkal segítsék alkalmazottaik pihenését – a dolgozókra bízva, hogy mire költik a béren kívüli juttatásokat. Ezzel egyidejűleg mind népszerűbb nálunk is a francia mintára kidolgozott és 1998-ban bevezetett üdülésicsekk-rendszer, amely lényegesen olcsóbb és egyszerűbb megoldás, mint az üdülők fenntartása. A statisztikák szerint a bevezetése óta eltelt időszakban ugrásszerűen nőtt a vállalatok csekkvásárlási kedve.

Élénkülő érdeklődés

Karácsony Mihály, a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány elnöke szerint a munkáltatók tavaly 7,5 milliárd forintért vásároltak az alapítvány háttérintézményétől, a Nemzeti Üdülési Szolgálattól (NÜSZ) üdülési csekket, de az igények eddigi növekedési trendjéből és a készpénzt kiváltó csekkvásárláshoz nyújtott adókedvezményekből arra lehet következtetni, hogy ebben az évben már a 10-11 milliárdot is elérheti a cégek által vásárolt bonok összértéke. Ez azt jelentheti, hogy az idén már ötszázezer magyar állampolgár – 400 ezer alkalmazott és további százezer szociálisan rászoruló – vakációzhat ingyen, illetve juthat kedvezményes üdülési lehetőséghez.

Az adó- és járulékmentes, 57 ezer forint értékű üdülési csekket a munkavállaló természetbeni juttatásként kapja munkaadójától. Az adómentes támogatás évente csak egyszer vehető igénybe, tehát nem adható a férj és a feleség jogán is a családnak.

A munkaadói oldal ugyan még nem értékelte az üdülési csekk tapasztalatait, a soros elnök, Vadász György jónak tartja a konstrukciót. Mint fogalmazott: "Jó érzés a munkaadónak, ha adómentes juttatásként valami pluszt tud nyújtani dolgozóinak." Azt az elnök is elismerte, hogy a csekkek megvásárlása nehezen kigazdálkodható pluszköltséget jelent, az viszont nagyon kedvező, hogy míg 100 forint bérre 150 forintot fizet a munkáltató – s abból a munkavállaló csak 50 forintot tehet zsebre -, addig a csekkre befizetett pénz teljes egészében hozzájárul a dolgozó pihenéséhez. Mindazonáltal a rendszer továbbfejlesztését is indokoltnak tartja az elnök, mégpedig úgy, hogy a jövőben nem a mindenkori minimálbér összegéhez kellene kötni az adómentesen adható juttatást.

Az elképzelés indoka, hogy a szállodai és az étkezési költségek egyre inkább követik a világpiac árait, s ez sokakat viszszariaszt az – ugyan még így is előnyös – üdülési csekkek igénylésétől. Felvetésünkre, hogy az adatok szerint már ma is leginkább csak a jó fizetést nyújtó, jól gazdálkodó cégek vásárolják meg ezeket alkalmazottaiknak, Vadász György elmondta: nem visszatartó, hanem ösztönző megoldásnak gondolja az elmozdulást a minimálbér összegétől. Az európai uniós felzárkózásunk kulcskérdése ugyanis a vállalkozások versenyképességének javítása, ezzel a bérek és a jövedelmek "feltornáztatása". Félő, hogy e nélkül mind több fiatal keres majd a határon túl boldogulást.

"Kiszoruló" csoportok

A munkavállalók kedvező tapasztalatokat szereztek az immár hét éve bevezetett csekkrendszer előnyeiről. Mátraházi István, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének alelnöke szerint elsősorban és alapvetően a rendezett körülmények között működő, jól gazdálkodó, magasabb bért fizető cégek vásárolnak alkalmazottaiknak üdülési csekket, amelyhez alanyi jogon juthatnak.

Az érdekvédő ugyanakkor úgy látja, a rendszerben igazságtalanság is fellelhető, hiszen éppen azok számára nem vásárol csekket a munkáltató, akik egyébként is alulfizetettek – mint például a kereskedelemben, a textiliparban dolgozók -, s reményük sincs arra, hogy saját erőből finanszírozzák saját vagy családjuk nyaralását. "Éppen azok a munkavállalói csoportok nem vehetik igénybe a kedvezményt, amelyek a leginkább rászorultak" – fogalmazott Mátraházi István. Utalt arra, hogy bár a rendszer bevezetésekor még nem volt jellemző, ma már a közszférában is gyakori, hogy a munkáltató üdülési csekkel támogatja az alkalmazott pihenését.

Újdonság az idén, hogy az egyébként alacsony bért fizető vállalkozások csekkvásárlását pályázaton nyert támogatással segíti az alapítvány oly módon, hogy a cégek befizetésével azonos összeget hozzáteszi. A versenyszférában a nemzetgazdasági átlag alatt fizető cégek pályázhatnak a támogatásra.

Hódít a cafeteria

Miközben egyre több munkahelyen vezetik be az úgynevezett cafeteria-rendszert – vagyis azt, hogy a dolgozók a részükre meghatározott keretet az igényeiknek megfelelően használhatják fel -, a tapasztalatok azt jelzik, hogy a választható támogatások közül továbbra is az üdülési csekk a legnépszerűbb. Az étkezési hozzájárulás mellett a közkedveltségi lista első helyein a pihenés költségeit enyhítő utalvány szerepel.

A szakszervezeti vezető szerint a rendszerváltozás előtt természetes volt, hogy a dolgozók a munkahelyi vagy a szakszervezeti beutalóval üdülőkben töltötték szabadságukat. Most azonban egyre nő azoknak a száma, akik nem igénylik, vagy inkább anyagi okok miatt nem tehetik meg, hogy családjukkal nyaranta legalább két hetet otthonuktól távol, színvonalas kikapcsolódással töltsenek el.

Felvetésünkre, miszerint azzal, hogy ma már közlekedésre is beváltható az üdülési csekk, éppen az üdülésre fordítható összeg csorbul, Mátraházi István azt mondta: e konstrukció bevezetését éppen az indokolta, hogy sokan azért nem tudtak nyaralni, mert hiába az üdülési kedvezmény, arra sem volt pénzük, hogy az utazási költséget kifizessék. Azt viszont az érdekvédő képtelenségnek tartja, hogy a csekk tényleges felhasználását ellenőrizzék, mert ez óriási apparátust igényelne, amire viszont nincs anyagi forrás. Felhívta a figyelmet, hogy gyakorivá vált az üdülési csekk átruházása illetéktelen személyre, annak ellenére, hogy nagy az esélye a "lebukásnak". Az interneten és egyéb hirdetési helyeken rendre felbukkannak az üdülési csekkel feketézők, akik ellen csak a legszigorúbb ellenőrzéssel lehet hatékonyan fellépni.

Támogatás a rászorulóknak

Az üdülési szezon előtt – ezekben a hetekben – lehet jelentkezni a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány öt új pályázatára, amelyek keretében a szociálisan rászorulók pihenéséhez nyerhető támogatás.

Karácsony Mihály kuratóriumi elnök tájékoztatása szerint az alapítvány mintegy másfél milliárd forintot nyújt a hátrányos helyzetűek rekreációjához, pihenéséhez, üdüléséhez. A kedvezményezettek közül 2005-ben is azokat tekintik támogatandónak, akiknek – aktív munkavállalók esetében – a munkajövedelme nem haladja meg a havi átlagos bruttó 75 ezer forintot, illetve az inaktívak esetében a jövedelem nem éri el a minimálbér értékét, azaz az 57 ezer forintot.

Tény viszont, hogy ma nagyon nehéz meghatározni, kik azok, akik ténylegesen rászorulnak a társadalom szolidaritására, környezetük támogatására. Az ország GDP-jének 30 százaléka ugyanis becslések szerint a feketegazdaságban képződik. Tömegessé váltak a munkaviszonyt megkerülő színlelt vállalkozások, illetve a munkavállalók sok esetben minimálbéren vannak bejelentve, jövedelmük egy részét viszont zsebbe kapják.

Mindazonáltal az idén öt kategóriában: a fogyatékkal élők, az alacsony jövedelmű családok, a nyugdíjasok, a rehabilitációs foglalkoztatást végző, úgynevezett célszervezetek munkavállalói és – idén először – a szakmunkástanulók nyújthatnak be pályázatot az üdülési alapítvány támogatásáért. Közös feltétel, hogy az 57 ezer forintos minimálbérnél nem magasabb jövedelműek és a legfeljebb 75 ezer forint nyugdíjban részesülők vehetik igénybe.

A nyugdíjasok – a nyugellátástól függően változó összegű – 5-15 ezer forint kötelező önrész befizetése ellenében kapják meg a 15-25 ezer forint közötti alapítványi támogatást. A fogyatékkal élők közül is csak az alacsony jövedelműek pályázhatnak 30-40 ezer forintra, amelyet 20-30 ezer forintos önrész vállalása vagy megszerzése mellett nyerhetnek el két személyre. A fogyatékkal élők ugyanis egy kísérő személy kiadásait is igényelhetik csekk formájában. Az alapítvány négyfős családok részére 120 ezer forint értékű csekkeket kínál.

Kétezernél több elfogadóhely

Az üdülési csekket változatlanul csak belföldön fogadják el, hiszen a rendszer egyik célja a hazai turizmus fejlesztése, illetve a belföldi gazdaság élénkítése. Ennek jegyében folyamatosan bővül az elfogadóhelyek száma és köre: a paletta rendkívül gazdag, az egészen olcsótól a legdrágább szolgáltatásokat kínálják országszerte a legnépszerűbb és kevésbé felkapott idegenforgalmi központok.

A legálisan működő szálláshelyek és azok éttermei már szinte kivétel nélkül elfogadják fizetőeszközként a bont. Afeltétel csupán annyi, hogy a felhasználó a nevére szóló üdülési csekkeket – mint fizetési eszközt – a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft.-vel szerződéses viszonyban álló szolgáltatónál válthatja be. (Az elfogadóhelyek listájához, az úgynevezett elfogadóhelyi címjegyzékhez – könyv vagy CD formájában – a NÜSZ ügyfélszolgálati irodáiban lehet hozzájutni.)

Míg kezdetben csak tényleges üdültetési szolgáltatásra – szállásra és a hozzá kapcsolódó étkezésre – lehetett beváltani a pénzre nem cserélhető csekket, ma már a MÁV, a GYSEV, a Volán járatain, illetve a MAHART balatoni séta- és kirándulóhajóin is elfogadják fizetőeszközként a mintegy 400 utazási irodában. Emellett számos kulturális rendezvényre, elsősorban az államilag támogatott fesztiválokra szóló belépőjegyekre is felhasználhatók.

Üdülési csekkel ma már mintegy kétezer szolgáltatónál fizethetünk: hotelekben, panziókban, kastélyszállókban, magánszálláshelyeken. A bonnal – már egy éjszaka eltöltése esetén – a szálláshely által nyújtott egyéb szolgáltatások – például éttermi kiszolgálás, sportlétesítmények használata, gyógykezelés – is kiegyenlíthetők.

Fontos tudni, hogy az üdülési csekk más személyre nem ruházható át, készpénzre sem váltható. Ha a szolgáltatások ellenértéke meghaladja a felhasználó rendelkezésére álló bonok értékét, a különbözetet a felhasználónak ki kell egyenlítenie. Ha azonban a szolgáltatások ellenértéke nem éri el az üdülési csekkek értékét, az elfogadóhely nem köteles készpénzben visszaadni tulajdonosának a különbözetet.

 

Külföldiek tanulmányozzák a magyar gyakorlatot

A feltételezésekkel ellentétben az üdülésicsekk-rendszer ma még kevés országban ismert. Az olaszok ez év januárjában vezették be, bár az ehhez szükséges törvényt már öt éve megalkották, azonban a Berlusconi-kormány nem adott hozzá forrást. Avelünk együtt csatlakozott államokban nem ismerik az üdülési csekk rendszerét, jóllehet, többen – például a litvánok, a lengyelek – jelezték, hogy tanulmányozzák a magyar gyakorlatot.

E konstrukció a legelterjedtebb Franciaországban: a csekket a franciák 60 százaléka tudja évente igénybe venni. A legrégebbi hagyománya Svájcban van, ahol 1939-ben vezették be, és a felhasználása is ott a legkiterjedtebb. A csekk ugyanis mozijegyre, sportrendezvény belépőjére, sőt közlekedésre is beváltható. A svájciak 65 százaléka benzinért is a 10 és 50 frank értékű kuponnal fizet. A munkáltató a névérték 98 százalékáért vásárolhatja meg a bont, ugyanakkor az adójából további 18 százalékot leírhat. Az alkalmazott ily módon évente 400 ezer forintnyi béren kívüli, adómentes juttatást kap. Egyébként Magyarországon is körülbelül ennyi béren kívüli juttatás adható adómentesen. A felmérések szerint azonban, bár akad példa arra, hogy egy cég évente 250 ezer forintot költ ilyen módon alkalmazottjára, ez még elég ritka. A legnagyobb állami vállalatnál, a MÁV Rt.-nél például évi 150 ezer forintos keretet szabtak meg választható béren kívüli juttatásra.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem