×

Versenyben a szoftverfejlesztő cégek

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. július 8.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 77. számában (2004. július 8.)
Az elmúlt években a cégek körében általánossá vált, hogy kiépítették integrált vállalatirányítási rendszerüket. Ma már elmondható, hogy az informatika vívmányait nemcsak a nagyobb munkáltatók, hanem a kis- és középvállalkozások is igyekeznek hasznosítani. Teszik ezt annak érdekében, hogy minél jobban megállják helyüket a piaci versenyben. A hazai cégek – pályázatok útján – központi forrásokat is igényelhetnek, hogy bevezethessék a korszerű vállalatirányítási rendszereket.

A szoftverfejlesztő cégek számára manapság elsősorban a kis és közepes méretű vállalati kör megbízásai jelenthetnek új üzleteket, hiszen a nagyvállalati piac telített. Több más ágazathoz hasonlóan ezen a területen is éles a piaci verseny, jelzi ezt az is, hogy egy-egy ügyfél megszerzése érdekében a szoftverfejlesztők nemcsak értékesítik, hanem lízingbe is adják termékeiket. Közöttük is találhatók olyan szolgáltatók, amelyek egy-egy ágazat cégeire szakosodtak.

Munkaügyi nyilvántartás

A humán ügyvitel területén – bérszámfejtés, munkaügyi és munkaidő-nyilvántartás, beléptetés, humánerőforrás-gazdálkodás – a kis- és középvállalkozói körre fokuszáló Nexon Vállalkozási és Kereskedelmi Kft. kínál szoftverprogramokat.

Angyal Gábor kereskedelmi igazgató elmondta: tapasztalataik szerint a bér-, a munkaügyi és a társadalombiztosítási nyilvántartás számítógépes feldolgozása iránt mutatkozik a legnagyobb igény. Növekszik az érdeklődés a munkaidő-regisztráló szoftverek iránt is, ugyanis a cégek egyre inkább felismerik, hogy a munkaidő hatékony megszervezése költségmegtakarítást eredményez.

Ugyanakkor a humánerő-gazdálkodási programok iránt egyelőre szerényebb az érdeklődés. A kereskedelmi igazgató úgy véli, ennek oka, hogy a vezetőknek sokszor nem sikerül pontosan meghatározniuk a célokat, s a humán erőforrás területén jelentkező megtakarítás nehezebben mérhető. Holott egy cégnek többletköltséget jelent, ha az adott feladat elvégzésére alkalmatlan munkatársat választ, miként az is igaz, hogy a dolgozók jó közérzete kedvezően hat a teljesítményekre, s mérsékli a képzett kollégák elvándorlását.

Szakmai háttér

Angyal Gábor kifejtette: a szoftverfejlesztő cégek között is éles a verseny, s immár jó néhány külföldi cég is megpróbál Magyarországon piacot szerezni. Velük szemben – a kereskedelmi igazgató szerint – a magyar cégek előnyösebb helyzetben vannak a bér-, tb- és munkaügyi programokat illetően, mert jobban ismerik az ezekkel kapcsolatos szabályozókat. Ugyanakkor a HR-szoftverek elsősorban a külföldi tulajdonú, multinacionális vállalatok körében terjedtek el, bár e cégek – jellemzően – az anyavállalat programját telepítik a magyarországi társaságaiknál is. Örvendetes azonban, hogy az éles verseny ellenére a konkurenciaharc nem tisztességtelen, s nem jellemző az úgynevezett "kamikaze" vállalkozások színre lépése.

A piac szereplői megfelelő tudással, szakmai háttérrel rendelkeznek. A Nexonnál bíznak abban, hogy a kisvállalkozói ügyviteli szoftverek piaca bővülni fog. Bár az uniós csatlakozás önmagában nem jelent azonnali változást, azonban a vezetők fokozatosan felismerik majd, hogy a vállalatirányítási szoftverprogramok milyen többletértéket jelenthetnek a cégnek. Nyilvánvalóan a hazai kisvállalkozások körében is általánossá válik majd, hogy adott programot nem csupán a létszámmegtakarítás szándékától vezérelve használnak a döntéshozók.

A Project Informatika Kft. ügyfélkörét az öt-ötven főt foglalkoztató kereskedelmi cégek alkotják. A társaság 1997 óta foglalkozik ügyviteli és vállalatirányítási szoftverek fejlesztésével, bevezetésével. Schumann Viktor ügyvezető igazgató elmondta: munkatársaik öt-tíz éves tapasztalattal rendelkeznek a különféle üzleti informatikai megoldások terén.

Komplex csomagok

Általános célú ügyviteli rendszerüket 1997-ben kezdték el fejleszteni, amely két év alatt a cég fő termékévé nőtte ki magát. A kft. 1999 végén kapott megbízást az SSI Schafer Systems International Kft.-től – a cég raktár- és állványrendszereket forgalmaz, s több nagyvállalat beszállítója – komplett vállalatirányítási és e-business rendszerük kifejlesztésére. Azóta számos ügyfelüknél ez a rendszer alkotja az "alapvázat", amit az ügyfelek igényeinek megfelelően "testreszabnak". Tapasztalataik szerint a kiskereskedők főleg a tevékenységük ellátásához szükséges munkafolyamatok – például rendelésfelvétel, árubeszerzés, készletezés, raktározás – beindításához igényelnek szoftvereket.

Schumann Viktor úgy látja, a kisvállalkozások vállalatszervezési tanácsadásra is rászorulnak, e nélkül ugyanis nem lehet elég hatékony a cégen belüli munka, még akkor sem, ha az informatika segítségét is igénybe veszik. Mivel a kisebb munkáltatók körében a vállalati kultúra még gyerekcipőben jár, ezért igyekeznek komplex szoftvercsomagokat kínálni a megrendelőknek, noha a cég teljes átszervezése nem tartozik feladatkörükbe.

Megtérülő beruházás

A Project Kft. tapasztalatai szerint a kisvállalkozók ma már egyre kevésbé idegenkednek attól, hogy a vállalati és ügyviteli rendszer megszervezésekor informatikai segítséget is igénybe vegyenek. A különböző szoftvercsomagok felhasználásával azonban csak akkor növelhetik munkájuk hatékonyságát, ha a cég egész működésére jellemző lesz a szervezettség.

Természetesen nem elhanyagolható szempont a finanszírozás kérdése sem, jelesül, hogy az ilyen irányú fejlesztésekhez honnan lehet forrást szerezni, illetve mennyi idő alatt térül meg a beruházás. Ez utóbbi – átlagban – másfél-két év, azonban sokan választják inkább a lízingelést. A szoftvercégek ettől a megoldástól sem zárkóznak el, ugyanis közöttük is nagy a versengés. Ugyanakkor állami támogatást is igénybe lehet venni, 20 millió forintos projekt esetén 10 millió forintot lehet megpályázni. Schuman Viktor szerint azonban a kisvállalkozói kör számára előnytelen, hogy az idén a tavalyi tízről húszmillió forintra emelte a minisztérium a projekt értékhatárát. Ilyen értékű fejlesztést ugyanis csak az a cég tud megvalósítani, amely évente legalább 700-800 millió forintos forgalmat bonyolít le. A 200-300 milliós forgalmat elérő kisvállalkozások tehát már kiesnek e körből.

Az informatikai tárca internetes honlapjáról ingyenesen letölthető ügyviteli szoftverek szintén segítséget jelenthetnek a kisvállalkozóknak, de általános tapasztalat, hogy azok eredményes használatához a cégeknek szakmai útmutatásra is szükségük van. Tény, hogy a kisvállalkozók körében növekszik az igény az ügyviteli szoftverek iránt, de befolyásoló tényező, hogy egy-egy ágazat piaci helyzete milyen. A kiskereskedők körében például igen nagy a bizonytalanság, sokan nem tudják, hogy az uniós csatlakozást követően miként alakul a sorsuk, s egy-egy kisbolt hogyan állja majd a versenyt az áruházláncokkal. A tulajdonosok különbözőképpen reagálnak e problémára: némelyek a megszűnéstől tartanak, míg mások a profilváltásban látják a kiutat. A szoftvertelepítés, tanácsadás során ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy az ország keleti és nyugati felében eltérő a megrendelő cégek alkalmazottainak informatikai felkészültsége. A keleti országrészben e téren is tapasztalható némi elmaradás.

Internetes áruház

Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) kis- és középvállalkozásokat támogató honlapján olyan alkalmazásokat és adatbázisokat gyűjtöttek össze, amelyeket a cégek térítésmentesen használhatnak. A huszonöt letölthető szoftver több területen segíti a cégek munkáját. Közöttük – a legfeljebb ötven főt foglalkoztató munkáltatók számára – bérszámfejtő program, készletnyilvántartó rendszer, on-line vezetési ismerettár, valamint komplex programcsomag is található. Ez utóbbi magában foglal egy kettős könyvviteli, valamint egy készlet- és eszköznyilvántartó rendszert.

A szaktárca honlapján a vállalkozások informálódhatnak a pc-k világáról, illetve arról, hogy miként lehet internetes áruházat nyitni, sőt: összehasonlító táblázatok révén vásárlási tanácsok is segítik az eligazodást. Az egyéni vállalkozóknak szintén hasznos lehet a társadalombiztosítási, nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékok nyilvántartására, valamint a személyi jövedelemadó és osztalékadó optimalizálására hivatott rendszer. Akad olyan programcsomag is, amelynek segítségével mindig friss információ nyerhető a cégnél lebonyolított telefonhívásokról. A pályázatfigyelő adatbázis pedig a magyarországi vállalkozások számára elérhető kormányzati, uniós és nemzetközi pályázatok leírását tartalmazza.

Pályázati források

Az IHM sajtóosztályán lapunk érdeklődésére elmondták: a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programján (gvop) belül – amely már európai uniós forrásokat is közvetít az aspiránsoknak – a "Vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek" pályázattal 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatás nyerhető el az idén az integrált vállalatirányítási rendszerek, valamint a döntéstámogató és üzletiintelligencia-rendszerek bevezetéséhez.

E pályázatok révén lehetőség nyílik arra, hogy a cégek javítsák belső ügyviteli folyamataik hatékonyságát, illetve pontosabbá, átláthatóbbá tegyék tervezésüket. A vállalkozások működését ily módon támogató informatikai rendszereket azonban csak bizonyos cégméret felett tudják jól kihasználni a munkáltatók.

A pályázati felhívások alapjául az úgynevezett programkiegészítő dokumentum szolgál, amely mások mellett a támogatható tevékenységeket és a támogatás összegét is tartalmazza. A dokumentum összeállítása során a minisztériumok szakértői nemcsak az informatikai szakmai érveket, hanem az irányító hatóságok, a független külső értékelők, valamint a társadalmi partnerek észrevételeit is figyelembe vették. A programkiegészítő dokumentumot az intézményrendszer felelős vezetőiből és a társadalmi partnerekből álló gvop-monitoringbizottság fogadta el. Tavaly a pályázatban kiírt keretösszeg 400 millió forint volt, a felhasznált összeg pedig megközelítette a 420 millió forintot.

Az informatikai és hírközlési minisztérium kis- és középvállalkozásokat támogató portáljáról leölthető szoftverek

– ÁMEN: beérkező számlák nyilvántartója, átutalási megbízást és/vagy csekket nyomtató rendszer;

– Atlas: kis- és középvállalkozásoknak készített, teljes körű készletnyilvántartó rendszer;

– B.Könyv+: a programcsomag kis- és középvállalkozások, egyesületek és társadalmi szervezetek ügyvitelének hatékony kezelésére alkalmas. Magában foglal egy kettős könyvviteli rendszert, valamint egy készlet- és eszköznyilvántartó rendszert;

– BERMUN-50: bérszámfejtő program legfeljebb 50 főt foglalkoztató vállalkozások számára;

– KÉSZLETp: kis- és középvállalkozások számára készült raktárkezelő, készletnyilvántartó és számlázóprogram;

– On-line térinformatikai rendszer: on-line szolgáltatás, amely segítséget nyújt a vállalkozások számára a döntés-előkészítésben, térképi és szöveges adatokat közvetít a vállalkozások paramétereiről, közlekedési információkat szolgáltat, és emellett reklámlehetőséget is biztosít;

– OPENSZLA-1000: számlakészítő rendszer évi 1000 darab kimenő számláig;

– OPTI2003: társadalombiztosítási-, nyugdíj- és egészségbiztosításijárulék-nyilvántartó és -optimalizáló, valamint személyijövedelemadó- és osztalékadó-optimalizáló rendszer egyéni vállalkozóknak;

– ProHolmes: a programcsomag segítségével folyamatosan friss információ nyerhető a cégnél lebonyolított telefonhívásokról;

– PS-MARK v 5.1: ártervező, -elemző rendszer feldolgozóipari és kereskedelmi vállalkozások ártevékenységének informatikai támogatására;

– PS-PLAN v 6.11: vállalkozásszintű tervező-elemző rendszer a feldolgozóipari vállalkozások kontrollingfeladatainak informatikai támogatására;

– PS-PLAn v 6.12: vállalkozásszintű tervező-elemző rendszer kereskedelmi vállalkozások kontrollingfeladatainak informatikai támogatására;

– Telekalkulátor: távközlési költségszámítási tanácsadó;

– Vállalkozói Információs Adattár: mikro-, kis- és középvállalkozások információs bázisa. A szelektált információszolgáltatás mellett lehetőséget teremt a vállalkozások elektronikus megjelenésére;

– Váminfo: a vámügyeket, a szállítmányozást, a logisztikát érintő témakörökben megjelent nyomtatott és on-line híranyagok.

 

Pályázat internetes üzleti megoldásokra

A Gazdasági Versenyképesség Operatív Program (GVOP) keretén belül júliustól pályázhatnak a kis- és középvállalkozások internetes üzleti megoldásokra megvalósítását segítő forrásokra. A cégek egyénileg, de konzorciumot alkotva is benyújthatják pályázataikat.

Az Üzleti partnerek közötti e-kapcsolat fejlesztése című pályázat az elektronikus, illetve internetes üzleti megoldásokat támogatja a kis- és középvállalkozások és üzleti partnereik közötti kereskedelmi kapcsolatok bővítése érdekében. A 2004-ben rendelkezésre álló 1,6 milliárd forintos támogatást négy különböző célra lehet igényelni.

Az első az úgynevezett elektronikus piacterek létesítése, amelyek révén a kis- és középvállalkozások a tevékenységükhöz szükséges eszközöket, anyagokat, szolgáltatásokat elektronikus úton szerezhetik be, illetve az értékesítéshez is ezeket a csatornákat használhatják.

A második kör részben kiegészíti az elsőt: on-line ügyfélszolgálati rendszerek, valamint az elektronikus értékesítési lehetőség megteremtése a cél. Ezek segítségével a kkv-k elektronikusan értékesíthetik termékeiket, szolgáltatásaikat, valamint korszerű, on-line ügyfélszolgálati szolgáltatást nyújthatnak.

A harmadik terület a vállalatközi elektronikus üzletviteli rendszerek kialakítása. Az elnyerhető források révén – a szükséges rendszerek beszerzésével és bevezetésével – a hazai kis és közepes cégek egymással, illetve a nagyvállalatokkal folytatott elektronikus alapú kereskedelmi tevékenységüket fejleszthetik.

A negyedik, a csatlakozás elektronikus piacterekhez nevet viselő pályázati cél ahhoz nyújt segítséget, hogy a kkv-k termékeiket, szolgáltatásaikat a harmadik fél által fenntartott e-piactéren keresztül értékesíthessék, továbbá lehetőségük legyen a tevékenységükhöz szükséges eszközök, anyagok, szolgáltatások e-piactéren keresztüli beszerzésére.

A pályázaton a magyarországi székhelyű kkv-kon kívül kereskedelmi szervezetek és szövetségek, valamint a kereskedelmi és iparkamarák is beadhatnak pályamunkát. Újdonság, hogy a pályázók konzorciumot alkotva is elnyerhetnek uniós forrásokat. A pályázaton egységesen a projekt elszámolható költségének 50 százaléka, de minimálisan 13 millió, legfeljebb pedig 130 millió forintnyi támogatás igényelhető.

A pályázatokat 2004. december 31-ig folyamatosan lehet benyújtani az IT Információs Társadalom Kht. (IT Kht.) címére (1410 Budapest, Postafiók 114). A pályázati felhívás a www.ihm.hu, a www.gkm.hu és a www.itkht.hu honlapokról tölthető le.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2004. július 8.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem