×

Előkészület az NFT uniós forrásainak fogadására

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 68. számában (2003. október 15.)
A Nemzeti Fejlesztési Terv Hivatala (NFH) irányításával jelenleg is formálódik az uniós pályázati források elnyerését segítő intézményi háttér. A projektekben való sikeres részvételt szolgálja a Strukturális és Kohéziós Alapok Képző Központjának (SAKK) létrehozása is, amelynek célja, hogy a beindított oktatási programok kellő szakismeretekkel gazdagítsák az EU-s támogatások elnyeréséért "ringbe" lépő pályázókat. A munkáltatók érdekvédői úgy vélik, az ismeretszerzés csak az egyik feltétele az eredményes pályázásnak, emellett fontos a szakmai szervezetek közös fellépése is.

A tervek szerint az országos tájékoztatási háttér megszervezésében jelentős szerepe lesz a regionális fejlesztési ügynökségeknek, a falugazdászoknak, a kistérségi megbízottaknak, illetve már most számos hasznos információ érhető el az NFH kékszámán és a hivatal internetes honlapján.

Brüsszeli egyeztetés

A Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) egyeztetése jelenleg is zajlik Brüsszelben, s e munka várhatóan az év végére fejeződik be. Az előkészítés során a hivatal kikérte és többnyire meg is kapta a szociális partnerek véleményét és javaslatait az őket érintő kérdésekben.

Érdemes azonban tudni, hogy a brüsszeli tárgyaló partnerek ezt felülbírálhatják és kivehetik a végső anyagból – tájékoztatott Arató Krisztina, az NFH főtanácsosa. Az egyeztetési folyamat befejeződésével kezdődhet majd meg a pályázatok elkészítése, a források lehívása. Az NFT véglegesítése után már meg lehet ismerni a konkrét pályázati célokat.

Az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és az Európai Szociális Alap (ESZA) – amelynek forrásait 2004-2006 között lehet elnyerni – fogadására való felkészülés már az idei év első felében megkezdődött, mégpedig az NFH-ban az Európa Pályázat Előkészítő Alap (PEA) életre hívásával.

A PEA – amely keretében összesen 27 millió euró áll rendelkezésre, s amelyből a PHARE-program 15 millió, míg hazai kormányzati források 12 millió eurót tesznek ki – nem közvetlen anyagi támogatást nyújt a projektek megvalósításához, hanem szakmai hátteret, adminisztratív, valamint szervezési segítséget nyújt. Lehetővé teszi, hogy egy-egy nyertes ötletből a csatlakozás után akár már azonnal megfelelően előkészített, benyújtásra érett anyagok szülessenek.

Ingyenes segítség

A projektötletek május végéig érkezhettek be, amelyek mintegy 70 százalékát önkormányzatok nyújtották be – mondta Arató Krisztina. Az igazán jó ötleteket – azok elismeréseként, nyereményeként – egy pályázati tanácsadó benyújtásra alkalmas formában kidolgozza: a pályázó számára természetesen ingyen.

A gyakorlati segítség többféle módon valósulhat meg. Ez jelentheti hasonló és már sikeres uniós tagállami projekt bemutatását, az ötlet pályázati előkészítő feladatainak megszervezését, a lehetséges konzorciumtagok közötti együttműködés kialakítását, a pénzügyi, technikai, műszaki tanulmányok, környezeti hatástanulmány, építési tervek és közbeszerzési dokumentumok elkészítését.

A nyertesek esetében a tényleges munka a közelmúltban vette kezdetét. Mivel ez az akció sikeresnek bizonyult, nem kizárt, hogy újabb fordulót hirdet meg az NFH, ám erről még nem született meg a végső döntés.

Felkészítő képzések

A pályázatok fogadására való felkészülés fontos eleme a Tempus Közalapítvány keretében működő Strukturális és Kohéziós Alapok Képző Központjának (SAKK) felállítása – amelyről egyébként kormányhatározat rendelkezett -, s amely az idén megkapta – a felnőttoktatási törvény alapján – az akkreditációs tanúsítványt.

Ezzel jogot nyert a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásával kapcsolatos felkészítő képzések koordinációjára, célul tűzte a képzési igények és a kapacitás felmérését, illetve a tematikák, az oktatási anyagok, a kézikönyvek és az útmutatók elkészítését. Emellett részt vesz nemzetközi képzési projektek, konferenciák megszervezésében, információk, tapasztalatok közvetítésében, s a regionális képzőhálózat kiépítésében.

A következő évben megkezdődik a SAKK továbbfejlesztése, amikortól Nemzetközi Képzéskoordinációs Központként működik tovább, s tevékenységét kibővíti a környező országok szakembereinek oktatásával, továbbképzésével. A SAKK az idén többféle képzési programot is indít. Ilyen "Az Európai Unió regionális politikája" című e-learning-kurzus.

Szintén a világháló felhasználásával, az ősz első felében kezdődik tanfolyam a strukturális alapokkal és a Kohéziós Alappal kapcsolatos tudnivalókról. Ezek a humánerőforrás-fejlesztés, a foglalkoztatás, a terület- és az infrastruktúra-fejlesztés, valamint a mezőgazdaság- és a vidékfejlesztés témaköreiben indulnak, s az Európai Szociális Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Kohéziós Alap, valamint az Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap támogatásainak igénybevételéhez nyújtanak segítséget.

Régiós fejlesztések

Közel hasonló témakörökben indít minősített továbbképzést a Tempus Közalapítvány olyan köztisztviselők és szakértők részére, akik a strukturális alapok és a Kohéziós Alap felhasználásával kapcsolatos feladatokat látják majd el.

Az idei évben már megkezdődött és az év hátralévő részében, illetve jövőre is folytatódnak az úgynevezett ágazati képzések. Ezek részeként humánerőforrás-fejlesztési és pályázatkészítési témákban indultak kurzusok. Míg az előbbiek esetében a megyei munkaügyi központok és a Foglalkoztatási Hivatal szakemberei, addig az utóbbi témákban az Európai Információs Pontok munkatársai számára szerveztek továbbképzést.

Szintén a pályázatokra koncentrál a MATRA holland-magyar bilaterális képzési projekt, amely a regionális fejlesztéseket helyezi előtérbe, így a kurzusok a hét régióban zajlanak. A SAKK az akkreditáció megszerzésével a képzésekhez kapcsolódó egyéb feladatokat is felvállalt, hiszen így megkezdheti egy regionális képző hálózat kiépítését, valamint – a más képzőintézetek számára is irányadó – oktatási programok, tananyagok, stratégiai dokumentumok kidolgozását a PHARE Európai Tanulmányi Központok közreműködésével.

Minősített tanácsadók

A pályázatok fogadására, a sikeres pályázatra való felkészülés azonban nemcsak a Miniszterelnöki Hivatal Nemzeti Fejlesztési Hivatalához kapcsolódóan, hanem más kormányzati szerv, illetve civil szervezet keretein belül is zajlik. Ezek egyike a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban beindított "Multiplikátor képzési program", amely kifejezetten a kis- és középvállalatok számára nyújt segítséget úgy, hogy megfelelő módon kiképzett szakértői gárdát biztosít országszerte.

A GKM irányításával és koordinálásával működő program – amely összhangban van a Gazdasági Versenyképességi Operatív Programmal – feladata a minősített oktató-tanácsadó szakemberek képzése, akik a kormány által ellenőrzötten szerepelnek a "Pályázatkészítő Regiszter"-ben. A minősített oktatók-tanácsadók – a későbbiekben – a pályázatokban való közreműködésükkel adják majd tovább megszerzett tudásukat a cégeknek.

A képzésben a GKM egyrészt a kamarák, az érdekképviseletek, illetve a regionális szervezetek már most is EU-s ügyekkel foglalkozó szakembereire számít, másrészt pedig a szakértő cégek, helyi vállalkozói központok munkatársait, a falugazdászokat, a regionális fejlesztési ügynökség szakembereit, a kistérségi megbízottakat kívánja bevonni e munkába. A GKM az egyes régiókban ősszel indítja a programokat, s a kurzus záróvizsgával fejeződik be.

 

Fiatal diplomások képzése

Az európai uniós pályázatok megírására és menedzselésére száz diplomás fiatalt alkalmaznak szeptembertől Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. Az ifjú szakemberek – akiket hatszáz jelentkező közül választottak ki – szeptembertől decemberig intenzív felkészítő képzésen vesznek részt, s a sikeres vizsgát követően általános menedzseri képesítést kapnak. A képzés és a fiatalok kétéves munkabére mintegy 500 millió forint, amit a Munkaerő-piaci Alap központi keretéből, a térségi területfejlesztési tanács, illetve a megyei munkaügyi szervezet decentralizált keretéből finanszíroznak. A fiatalokat önkormányzatok, cégek alkalmazzák majd.

Újabb kurzusok

Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) a közelmúltban ugyancsak az uniós felkészüléshez kapcsolódó tanácsadói hálózat létrehozására írt ki pályázatot. Mint Kertai Katalin programmenedzser elmondta, 10 pályázat érkezett be. Elsősorban olyan szervezetek érdeklődésére számítottak, amelyeknek már van valamilyen szintű kiépített országos hálózata, s ezt lehetne továbbfejleszteni az OFA-támogatással.

A szociális partnerek számára kiváltképp fontos volt az Országos Foglalkoztatási Alapítvány Kht. által szervezett "A szociális partnerek felkészítése az európai uniós csatlakozásra" című kurzus, amelynek témái gyakorlatilag átfogták a munka világának egészét. Szó volt az Unió munkaügyi szabályozásáról, a szociális párbeszéd rendszeréről, a foglalkoztatási politikáról, a strukturális alapok működéséről. Ez utóbbin belül is kiemelt helyen szerepeltek az Európai Szociális Alap pályázati lehetőségei.

Mint az OFA Kht. illetékese elmondta, a pályázati felkészítésben újabb kurzusokat is terveznek, ám hogy milyen témában, s hogy mikor indul el egy-egy tanfolyam, arról még nincs döntés.

Továbbadott ismeretek

Az uniós felkészülésben a szociális partnerek anyagi és egyéb lehetőségeiktől függően vesznek részt. Részben úgy, hogy más szerveztek, illetve a szakminisztériumok által szervezett kurzusokat látogatják, részben pedig úgy, hogy a megszerzett ismereteket továbbadják tagságuknak.

Amellett, hogy a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) részt vett e kurzuson, pályázatot nyújtott be a GKM Széchenyi-terv vállalkozáserősítő programja forrására. Ennek eredményeképpen nyolcféle információs brosúrát készítettek el tagjaik számára különböző általános EU-s, illetve az EU munkaügyi kérdéseihez kapcsolódó témákban. A felkészülés részeként az MGYOSZ több munkatársa sikeres vizsgát tett a Nemzetközi Bankárképző uniós tanfolyamain, s az ott szerzett tudást adják tovább a szervezet tagjainak.

A vendéglátó-vállalkozásokat és a kiskereskedőket képviselő KISOSZ vezetői ugyancsak részt vettek az OFA Kht. kurzusán, s immár erre építve szervezik meg országosan saját belső képzésüket – mondta Antalffy Gábor. A KISOSZ ügyvezető igazgatója szerint az EU-s pályázatokkal kapcsolatban nem is a felkészülés a fő gond, hanem sokkal inkább a közös gondolkodás hiánya az érintettek között.

A közös érdekek felismerése ma még sok helyütt nem létezik, vagy csak nagyon alapjaiban tapasztalható. Erre inkább csak akkor lehet építeni, amikor konkrét anyagi érdekről van szó – véli Antalffy. Pedig közös fellépés nélkül nehéz lesz sikeres pályázatot készíteni, ezt megvalósítani, s az ellenőrzés során is megfelelni az EU-előírásoknak.

Elégtelen felkészülés

A cégek körében egyébként az a tapasztalat, hogy minden erőfeszítés ellenére sem elégséges a felkészülésük. E téren inkább azoknak a vállalkozásoknak van esélyük, amelyek részt vettek például a PHARE-tükör programban, s az ott szerzett tapasztalatokat hasznosítani tudják. A siker csak a két oldal – vállalkozások, kormány – közös összefogásával biztosítható. A jelenlegi tapasztalatok szerint nagy az érdeklődés, ám a konkrét kurzusokon a cégek képviselői csak kis számban vesznek részt.

Úgy tűnik föl, hogy a megfelelő fogadókészség megteremtése csak hosszabb távon lehetséges. Éppen ezért lesz fontos szerepük az érdekképviseleteknek – véli Antalffy.

Külső szakértőkkel

Az Ipartestületek Országos Szövetségénél (IPOSZ) úgy látják, hogy a pályázatok megfelelő elkészítéséhez külső szakemberek segítsége szükséges. Ez ugyanis egy külön szakma, amit nem lehet néhány hónap alatt elsajátítani a megfelelő szinten – véli Kassai Róbert, a szervezet alelnöke. Szerinte egyébként a magyar kis tőkeerejű cégeknek sok esélyük nincs az utólagos finanszírozás miatt.

Örvendetes viszont, hogy manapság igen sok helyről lehet információkat szerezni az uniós csatlakozással, a pályázati lehetőségekkel, illetve a felkészüléssel kapcsolatban. Ebben a legnagyobb szerepe természetesen a világhálónak van, hiszen szinte minden érintett kormányhivatal, civil és szakmai szervezet az interneten teszi közzé anyagait, itt lehet megtalálni a pályázati felhívásokat.

Örvendetes, hogy az általános felkészítés mellett egyre több speciális témára, szakterületre koncentráló tréning is létezik. Mindezekről a www.nfh.hu honlapon lehet teljes képet kapni, de számos hasznos információval szolgál a GKM oldala, illetve a Tempus Közalapítvány SAKK – www.sakk.tpf.hu – oldala is.

Az EU-csatlakozás idejére elvárt intézményi háttér tehát formálódik. Ennek egyik legfontosabb egysége lesz a már alakuló Közösségi Támogatási Keret Irányító Hatóság, amely majd szorosan együtt dolgozik az egyes szaktárcákon belül – az öt operatív programnak megfelelően – felállított egységekkel. A hierarchiában ezeket követik az egyes, ellenőrzéssel és menedzseléssel foglalkozó úgynevezett közreműködő szervezetek. Ezek az államhoz kapcsolódó háttérintézmények, kht.-k, közalapítványok lehetnek. Feladatkörükbe tartozik a pályázatok gyakorlati lebonyolítása is. Mint Arató Krisztina mondta, ez az intézményi felállás meglehetősen bonyolult rendszer lesz, ezért a sikeres munkához összehangolt működésre van szükség.

Egyéni kérdések, személyre szabott válaszok

A pályázatokkal kapcsolatban minden fontos és hasznos információ megtudható az NFH EU Pályázati Információs Központjában, ahol elsősorban az internet adta lehetőséget használják ki. A tájékozódás mellett gyakorlati kérdéseket is fel lehet tenni, amelyeket a központ munkatársai személyre és konkrét helyzetre szólóan megválaszolnak. A kérdéseket és a válaszokat nemcsak az érintetteknek, hanem minden érdeklődőnek is érdemes átolvasnia, hiszen hasznos információk tudhatók meg egyrészt az Európa Pályázat Előkészítő Alappal (PEA), másrészt általában az EU-forrásokkal kapcsolatban. (Ezt az internetes oldalt a www.nfh.hu internetes portálon, azon belül a "Pályázás előtt" című oldalon lehet elérni.) Pontos válasz olvasható például arról, hogy mi a célja, a feladata a PEA-nak, kik nyújthatnak be és milyen ötlettel pályázatot, illetve milyen elfogadott módjai léteznek az összefogásnak és a konzorciumok létrehozásának, hogyan kell kitölteni a pályázati adatlapot, továbbá milyen szempontok szerint zajlik az értékelés. Megtudható az is, hogy a PEA elsősorban önkormányzatoknak és nonprofit szervezeteknek teremt lehetőséget, ám alkalmanként a pályázó konzorciumnak kis- és középvállalkozás is tagja lehet.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem