×

Az APEH ügyfélszolgálatai

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. július 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 65. számában (2003. július 15.)
Magyarországon törvény írja elő, hogy az adózók megkapják a törvények betartásához szükséges tájékoztatást az adóhivataltól. Az adóhatósági tájékoztatás tehát kötelezettség, de ugyanakkor – az önadózásra épülő adórendszer miatt – nemcsak az ügyfeleknek, hanem az APEH-nak is az érdeke. A tájékoztatásra és az adóztatással összefüggő szolgáltatásokra az állami adóhatóság ügyfélszolgálati és kirendeltségi hálózatot működtet.

Ügyfélszolgálatok, kirendeltségek, ügyfélfogadó helyek

A megyei igazgatóságok mindegyike – a kiemelt adózókkal foglalkozó igazgatóságon kívül – a székhelyén központi ügyfélszolgálatot üzemeltet, ahol az összes, az APEH által biztosított szolgáltatást igénybe vehetik az ügyfelek. Azért, hogy a személyes ügyintézés során ne kelljen mindenkinek a megyei székhelyre utaznia, kirendeltségi hálózat is működik, amely ma már több mint 70 települést érint. A kirendeltségekre jellemző, hogy mindennap működnek, az ott végzett tevékenységek szinte megegyeznek a központi ügyfélszolgálaton igénybe vehető szolgáltatásokkal, hiszen a kirendeltségek a központokkal közvetlen számítógépes kapcsolatban állnak. A rendszeresen nyitva tartó kirendeltségi hálózatot az elsősorban tájékoztatást nyújtó, beadványok átvételét biztosító ügyfélszolgálati helyek egészítik ki. Az ügyfélszolgálatok, kirendeltségek, ügyfélfogadó helyek nyitvatartási ideje az országban nem egységes, ezek felkeresése előtt érdemes telefonon érdeklődni, vagy az APEH internetes honlapján (www.apeh.hu) tájékozódni.

Az APEH szolgáltatásai

Az APEH által nyújtott szolgáltatások alapvetően két csoportra oszthatók. Vannak olyanok, amelyeket bárki, bárhol az országban igénybe vehet, függetlenül attól, hogy hol lakik, vagy hol van a székhelye, telephelye, és vannak olyanok, amelyeket csak az illetékes megyei igazgatóságnál lehet intézni.

Tájékoztatás

Adórendszerünk bonyolultsága miatt a legtöbbek által igénybe vett szolgáltatás a tájékoztatás. Az adózási szabályok állandó változása miatt az adózóknak folyamatosan információra van szükségük, legyen szó bejelentkezési, bevallási és egyéb adókötelezettségek teljesítéséről, a kiküldött folyószámla-kivonatokkal, egyéb értesítőlevelekkel kapcsolatos problémákról, a beadandó nyomtatványok kitöltéséről, vagy akár eljárási kérdésekről. Ezek a kérdések bárhol, bármelyik ügyfélszolgálaton, kirendeltségen, információs telefonvonalon feltehetők, függetlenül attól, hogy a kérdező melyik APEH-igazgatósághoz tartozik.

Adótanácsadás nem kérhető

Az adózás rendjéről szóló törvény az adótörvények megtartásához szükséges tájékoztatási kötelezettséget írja elő az adóhatóság számára. Tehát azt, hogy milyen mélységű tájékoztatást kell adni, nagyban befolyásolja, hogy milyen tájékozottság várható el a kérdező ügyféltől. Nyilvánvaló, hogy részletesebb magyarázatra van szüksége az "egyszerű" magánszemélynek, vagy egy kezdő vállalkozónak, mint egy adótanácsadónak vagy könyvelőnek. Amit az APEH a felvilágosítás során biztosan nem vállalhat, az az adótanácsadás, az adóelkerülésre vonatkozó tájékoztatás.

Szóbeli tájékoztatás

Az ügyfélszolgálatokon szóbeli tájékoztatás folyik, akár telefonon, akár személyesen érdeklődik az ügyfél. A szóbeli tájékoztatás során jellemzően nincs arra lehetőség, hogy a bonyolult, esetleg jogértelmezést is igénylő kérdésekre azonnal megszülessen a válasz. Ebben az esetben célszerű írásban megkérni a tájékoztatást. Érdemes ezt megtenni azért is, mert a nem egyértelmű adójogi helyzetek későbbi vizsgálatánál csak az írásban feltett kérdés és válasz igazolhatja, hogy az adózó úgy járt el, ahogy azt tőle elvárta a hatóság.

Nyomtatványok, csekkek kiadása

Az adó befizetésére szolgáló, adónemenként különböző csekkek beszerzésére is az ügyfélszolgálatokon, kirendeltségeken, ügyfélszolgálati helyeken van lehetőség. A csekk-kiadás azonban nem korlátlan, ugyanis jogszabály határozza meg, hogy mely adózóknak kell átutalással teljesíteniük adókötelezettségüket (ők nem használhatnak csekket), és kik azok – jellemzően a magánszemélyek, ideértve az egyéni vállalkozókat is, ha nem áfaelszámolók -, akik csekken is fizethetnek.

Megszemélyesítés

A csekkeket a kiadás előtt meg kell személyesíteni, azaz az adózó adóazonosítóját, adószámát az ügyfélszolgálati munkatársnak fel kell tüntetnie. Erre azért van szükség, hogy a befizetett adó biztosan a befizető adózó adófolyószámlájára kerüljön, esetleges azonosítatlanság miatt ne legyen szükség hosszas tisztázásra. Ahhoz, hogy az azonosító a csekkre rákerüljön, az igénylőnek közölnie kell az adószámot, adóazonosítót. Ennek ismerete nélkül csekk nem adható ki. Mivel a csekk megszemélyesítése országos számítógépes rendszerrel működik, ezért az bármely APEH-igazgatóságon igényelhető.

Ingyenes nyomtatványok

Csekély számban ugyan, de vannak olyan nyomtatványok, amelyeket az APEH ingyen ad az ügyfelek számára. Ilyen az adóazonosító igénylésére szolgáló nyomtatvány, vagy az ingatlan értékesítésekor az eladó adóazonosítójáról, természetes azonosítóiról kitöltendő adatlap, néhány kérelemnyomtatvány, illetve az éves személyijövedelemadó-bevallási garnitúra. Az ingyenes nyomtatványok, ideértve az szja-bevallási nyomtatványt is, országosan egységesen használhatók, bárhol beszerezhetők, azonban a jövedelemadó-bevallási egységcsomagban lévő megcímzett borítékot csak az illetékes igazgatóság tudja odaadni.

Bevallások, beadványok, folyószámla-kivonat

Az APEH mára már több mint 110 különféle nyomtatványt rendszeresített az adókötelezettségek, bevallások, adatszolgáltatások teljesítéséhez. Az adatszolgáltató lapok, a bevallások és a nyilvántartási nyomtatványok is beadhatók az ügyfélszolgálatokon, kirendeltségeken, ügyfélszolgálati helyeken. A személyes benyújtásnak nemcsak az az előnye, hogy megspórolható a postaköltség, hanem az is, hogy az átvételkor az ügyfélszolgálati munkatársak kötelező formai vizsgálatnak is alávetik a nyomtatványokat. Ez pedig kettős haszonnal jár: egyrészt segítséget jelent az adóhatóságnak a feldolgozás során, másrészt csökken az utólagos javítások, a pótlások mennyisége, és ritkábban kell az ügyfeleket személyesen beidézni. Hangsúlyozni kell, hogy csak formai vizsgálatról lehet szó az átvétel során, a nyomtatványok tartalmi adataiért, a helyes számolásért az adózó felelős. A megyei ügyfélszolgálatok elsősorban a hozzájuk tartozó adózók bevallásait, adatszolgáltatásait, különböző kérelmeit veszik át. Egyébként ez az adózók érdeke is, ugyanis mire a "nem jó helyen" leadott nyomtatvány, kérelem az illetékes igazgatósághoz kerül, sok idő eltelhet, amely késlelteti az ügyintézést.

Az úgynevezett "egyablakos" rendszer bevezetésével ugyan csökkent az adózók bejelentkezésével kapcsolatos kötelezettség, de nem szűnt meg. A kitöltött nyilvántartási nyomtatványok személyes leadása azzal az előnnyel jár, hogy a bejelentett adatokat a munkatársak azonnal rögzítik, az ügyfél azonnal megkapja az adóhatóság által nyilvántartott adatok visszaigazolását.

A bejelentés, változásbejelentés jelenleg csak az adózó illetékessége szerinti igazgatóság ügyfélszolgálatán intézhető. Igaz ez a folyószámla-kivonatok kiadására is. Ha az ügyfélnek soron kívül van szüksége folyószámla-kivonatára, akkor ezt az illetékes igazgatóság ügyfélszolgálatán, kirendeltségén illeték lerovása mellett beszerezheti.

Adóazonosító jel igénylése

Az adózással kapcsolatos nyilvántartás azonosító kódja az adóazonosító jel, amelyet a magánszemély kérelmére az APEH képez az erre vonatkozó szabályok szerint. Az adóazonosító jel képzéséhez közölni kell az igénylő természetes azonosító adatait, azaz a nevét, születési helyét, lakóhelyét és anyja leánykori nevét. Nem magyar állampolgároknak az útlevél számát és az állampolgárságot is fel kell tüntetniük. Mindezeket az ingyenesen, bárhol beszerezhető 34. számú adatlapon kell közölni. (Az adatlap az APEH internetes honlapjáról is letölthető.)

Adóigazolvány

Az adóigazolvány első, valamint módosított (téves vagy megváltozott) adatokkal történő kiadása díjmentes. Amennyiben az új igazolvány kiadására eltulajdonítás, elvesztés, megsemmisülés vagy megrongálódás miatt van szükség, akkor a kiadásért általános tételű (jelenleg 2000 forint) eljárási illetéket kell illetékbélyegben leróni.

A kitöltött adatlapot benyújthatja személyesen maga a kérelmező, de meghatalmazottja is eljárhat. Fontos, hogy az eljárás során be kell mutatni a természetes azonosító adatokat tartalmazó okmányokat is, így a személyi igazolványt, a lakcímigazolványt, valamint a 14 év alatti gyermekek esetében a születési anyakönyvi kivonatot.

Ideiglenes igazolás

Az adóazonosító jel az adatlap rögzítését követő 2-3 napon belül elkészül, amelyről – az adóigazolvány elkészültéig – ideiglenes igazolást lehet kérni. Az ideiglenes igazolás 30 napig érvényes, ez alatt az idő alatt az adóigazolvány is elkészül, és az APEH megküldi a magánszemély lakcímére vagy postázási címére.

Illetékesség

Az adóazonosító jel képzése csak az illetékes megyei igazgatóság ügyfélszolgálatán, illetve kirendeltségein indítható. Az eljárásra magánszemély – ideértve az áfás magánszemélyt is – esetében az állandó, ennek hiányában ideiglenes lakóhelye, szokásos tartózkodási helye szerinti igazgatóság, egyéni vállalkozónál a vállalkozó székhelye, telephelye, több telephely esetén az elsőként bejelentett telephely szerinti igazgatóság, külföldi állampolgár esetén a magyarországi állandó, ennek hiányában ideiglenes lakóhelye, szokásos tartózkodási helye szerinti igazgatóság jogosult.

Ha a magánszemély tartózkodási helye ismeretlen, akkor az illetékességet az utolsó ismert hazai lakóhely határozza meg. Ennek hiányában az APEH Észak-budapesti Igazgatóságának ügyfélszolgálatait kell felkeresni. Kizárólag az APEH Észak-budapesti Igazgatóságának Általános Főosztálya járhat el a fegyveres erők és fegyveres testületek hivatásos és továbbszolgáló állományú tagjai, polgári alkalmazottai, illetve az APEH dolgozói esetében, valamint azon külföldi személyek tekintetében, akik Magyarországon sem székhellyel, sem telephellyel, sem állandó vagy ideiglenes lakóhellyel, illetve szokásos tartózkodási hellyel nem rendelkeznek.

Igazolások kiállítása

A tájékoztatás mellett a legnépszerűbb szolgáltatás az adó- és jövedelemigazolások kiadása. Az igazolások kiadására az erre vonatkozó kérelem beadásától számított 8 nap áll ugyan rendelkezésre, de az ügyfélszolgálatok megpróbálnak minél nagyobb számú igazolást azonnal elkészíteni. Mivel az eljárás során az adózó teljes adóügyi helyzetét vizsgálni kell, ezért ez a legidőigényesebb tevékenység, az igazolásokért kell a legtöbbet sorba állni.

Az APEH az igazolások kéréséhez nyomtatványokat rendszeresített, ezek bárhol beszerezhetők, vagy az internetről is letölthetők. Használatuk ugyan nem kötelező, de az ügyintézés gyorsítása érdekében a nyomtatványban szereplő adattartalom közlése célszerű. Mivel az igazolás kiadását előíró jogszabályok a különböző hatóságoknál, szervezeteknél eltérő adatok igazolását írják elő, ezért fontos az igazolás céljának pontos megadása a kérelmen.

Az adóigazolás kiadása illetékköteles, amelynek mértéke jelenleg 2000 forint, az első példánnyal azonos tartalmú másolatok darabonként 500-500 forintba kerülnek. Ha az illetéktörvény szerint a kérelmezőt személyes illetékmentesség illeti meg, akkor erről az ügyfélnek írásban kell nyilatkoznia. (Az adóigazolás intézésekor érdemes az illetékbélyegről előre gondoskodni, mert nem mindegyik ügyfélszolgálat közelében található illetékbélyeg-árusító hely.) A jövedelem-, illetve illetőségigazolás kérése díjmentes.

Az igazolás iránti kérelem meghatalmazott útján is beadható. Meghatalmazott csak közokiratba, vagy bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazással kérheti az igazolások kiadását. A képviselet, a meghatalmazás jogszerűségét nagyon komolyan vizsgálják az ügyintézők, amely az adózó elemi érdeke is, hiszen csak így akadályozható meg, hogy az adótitoknak minősülő adatok illetéktelenek birtokába kerüljenek.

Az igazolások kiadására csak a kérelmező illetékessége szerinti igazgatóságok jogosultak. Az illetékesség szabályai megegyeznek az adóazonosító jelnél leírtakkal azzal, hogy nem magánszemély adózó esetében a székhely dönti el, hol intézhető az igazolás.

Adóigazolás

Az adóigazolás kiadásának sok feltétele van, rendezni kell az adóalanynak az esetleges adateltéréseket, hiánytalannak kell lenniük a bevallásainak, és természetesen minden egyéb kötelezettséget is rendezni kell. Fontos, hogy az adóigazoláson a bevallások hiányát, a fizetési könnyítéseket, a végrehajtás alól felfüggesztett tartozásokat és a behajthatatlanság miatt törölt tartozásokat is szerepeltetni kell. Érdemes figyelni arra, hogy a fizetési kötelezettségek teljesítését adónemenként vizsgálja az APEH, ezért az esetleges tényleges túlfizetések ellenére az igazolásban a hiányt mutató adónemek felsorolása szerepel az igazoláson. A folyószámla rendezése az adózó feladata, az adónemek közötti átvezetésekre az adózó kérelme nélkül az adóhivatalnak nincs lehetősége.

Jövedelem- és illetőségigazolás

A jövedelemigazolás kizárólag a magánszemélyek adóköteles jövedelmét, illetve a jövedelmet terhelő adófizetési kötelezettséget igazolja, ezért az csak lezárt adóévre adható ki. Az adatokat a személyijövedelemadó-bevallásból, pótló bevallásból, a bevallást helyettesítő munkáltatói elszámolás adataiból, valamint az önrevíziós nyomtatvány adataiból nyerik. Ha a bevallás munkáltatói elszámolással készült, akkor az erről szóló M29-es nyomtatványt célszerű a kérelmezőnek magával hoznia. Természetesen a jövedelmi adatokat befolyásolhatják az esetleges adóhatósági ellenőrzés megállapításai is.

Az illetőségigazolás jellemzően a magyarországi adóalanyiságot és tevékenységet, illetve az áfaalanyiságot igazolja magyar nyelven, vagy német, angol és magyar nyelvű igazolási mintákon. Hiteles fordítást mellékelve az adózó által a külföldi adóhatóságtól hozott nyomtatványon is kiadható a kért igazolás.

Az igazolás azonnali elkészítéséhez gyakran van szükség különböző hiányok pótlására, átvezetések elkészítésére. Ha az adózó nem személyesen jár el ügyében, akkor célszerű az adózás rendjéről szóló törvénynek megfelelően kiállított meghatalmazást, megbízást e tevékenységek elvégzésére is kiterjeszteni.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. július 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem