×

Ismét a telepengedélyről

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 64. számában (2003. június 15.)
Immáron sokadszor módosult a telepengedély alapján gyakorolható ipari és szolgáltatótevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről szóló 80/1999. (VI. 11.) Korm. rendelet (R.). A jogszabály egyes előírásait az 58/2003. (IV. 24.) Korm. rendelet változtatta meg, amelynek rendelkezései 2003. május 2-ától hatályosak azzal, hogy az előírások egy szűk köre csak 2003. október 1-jétől alkalmazható. Írásunkban a lényegesebb – elsősorban a kérelmező jogait és kötelezettségeit érintő – változásokat foglaljuk össze.

A rendelet hatálya

A korábbi rendelkezés az R. hatálya alól csak a külön jogszabály szerint környezetihatásvizsgálat-köteles, a környezethasználatiengedély-köteles tevékenységeket emelte ki, a jövőben azonban a működésiengedély-köteles kereskedelmi tevékenységekre sem vonatkozik jogszabály.

Határozathozatali határidő

A kérelmet a változást követően is a telep fekvése szerint illetékes települési önkormányzat (a fővárosban a fővárosi kerületi önkormányzat) jegyzőjéhez kell benyújtani, azonban új elem, hogy a jegyzőnek a kérelem tárgyában – annak előterjesztésétől számítottan – 60 napon belül érdemi határozatot kell hoznia.

Adatszolgáltatási kötelezettség

Lényeges, hogy a jövőben részletesebb adatszolgáltatási – mellékletcsatolási – kötelezettség terheli a kérelmezőt a beadvány előterjesztésekor. Ennek megfelelően

– a telep címének megjelölésén túl be kell jelenteni annak helyrajzi számát, csatolni kell a helyszínrajzát, továbbá a közvetlenül szomszédos ingatlanok rendeltetéséről is nyilatkozni kell;

– a kérelemben a telepen folytatni szándékolt ipari, szolgáltató- vagy raktározási tevékenység megnevezése mellett a módosítást követően az adott tevékenység TEÁOR- és SZJ-besorolási számát is meg kell adni;

– a telepengedély megadására irányuló beadványban korábban is fel kellett tüntetni a létesítendő munkahelyeket (irodák, raktárak, műhelyek stb.), mégpedig a munkavédelmi törvény (Mvt.) értelmezése szerint. A módosítás alapján ezt követően közölni kell a telep üzemeltetésének (nyitva tartásának) időtartamát is, műszakonként a napi munkavégzés idejének megjelölésével.

A jegyzőre vonatkozó eljárási szabályok

Az R. 5. §-a helyébe lényegében teljesen új rendelkezéseket iktatott be a törvényalkotó – ide nem értve a helyszíni szemléről értesítendők körének felsorolását, amely csak részben változott.

Eljárás új telep létesítésekor

Az új szabályok értelmében a jegyző az építésügyi hatóság szakhatósági állásfoglalása alapján a telepengedély kiadására vonatkozó döntése előtt köteles meggyőződni arról, hogy a helyi építési szabályzat, szabályozási terv, meghatározott övezeti besorolás, illetőleg azok hiányában az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 18. §-ának (2) bekezdése szerint a kérelemben feltüntetett telepen az adott tevékenység végezhető-e.

Működő telep engedélyezése

Amennyiben a rendelet hatálybalépésekor

– a telep már működött, és

– a létesítésekor érvényes jogszabályok alapján kiadott engedéllyel rendelkezik, és

– a vállalkozás az engedélyben foglaltak szerinti tevékenységi körét változtatás nélkül folytatja,

úgy a jegyzőnek az engedélyezési eljárásban azt kell vizsgálnia, hogy a telep megfelel-e az R. 6. §-ában foglalt előírásoknak (a telepen végzett azonos tevékenységre adtak telepengedélyt, az engedélyezés során mérlegelendő körülmények időközben nem változtak stb.). Ennek során a jegyzőnek – szükség esetén – meg kell határoznia azokat a feltételeket is, amelyek – kérelmező, engedélyes általi – mellett a tevékenység továbbra is folytatható.

Amennyiben a korábbiakban említett övezeti besorolás alapján a tevékenység folytatható, úgy a jegyző köteles helyszíni szemlét tartani az engedélyezés tárgyát képező telepen.

Az engedély megadásának új szabályai

Amint azt a már ismertetett módosítások tartalmából láthattuk, általában szigorodtak a telepengedély megadásának feltételei, illetőleg a kérelmezőnek pontosabb és több adatot kell szolgáltatnia ahhoz, hogy telepét működtethesse. Így értelemszerűen a jegyzőnek is több szempontot kell mérlegelnie az engedélyezési eljárásban, mint korábban.

Engedélyezési szempontok

A fentiekkel összhangban tehát a jegyző a telepengedélyt akkor adja meg, ha a szakhatósági hozzájárulások alapján megállapítja, hogy

– a telep, különösen műszaki szempontból megfelel a munkavégzésre (munkahelyre), valamint a környezetvédelmi, a vízügyi és az építésügyi követelményekre vonatkozó jogszabályi előírásoknak;

– a tevékenység a telep környezetében élők szomszédjogi, birtokvédelmi értelemben vett nyugalmát nem zavarja, valamint

– nem veszélyezteti a dolgozók, a környezetben élők egészségét és a környezetet.

Ideiglenes, illetve határozott időre szóló engedély

Az építésügyi és a környezetvédelmi szakhatóságok szakvéleménye alapján – az abban foglalt feltételekkel – ideiglenes vagy meghatározott időtartamra érvényes telepengedély is adható.

A határozat közlése

A jegyző a telepengedély megadásáról vagy megtagadásáról rendelkező határozatot kézbesítés útján közli

– a kérelmezővel,

– a telep és a közvetlenül szomszédos – a teleppel közös határvonalú, telekhatárú – ingatlanokkal rendelkezni jogosultakkal (az ingatlanok tulajdonosaival, használóival, kezelőivel, társasház esetén a közös képviselővel, illetve az intézőbizottság elnökével, lakásszövetkezet esetén annak elnökével),

– az eljárásban közreműködött szakhatóságokkal és szervezetekkel, valamint

– az illetékes megyei (fővárosi) fogyasztóvédelmi felügyelőséggel.

 

A jegyző értesítési kötelezettsége

A jegyző a helyszíni szemléről értesíti

– a kérelmezőt (aki az engedélyezési eljárásban ügyfél);

– a telep és a közvetlenül szomszédos – a teleppel közös határvonalú, telekhatárú – ingatlanokkal rendelkezni jogosultakat, azaz az ingatlanok tulajdonosait, használóit, kezelőit, társasház esetén a közös képviselőt, illetve az intézőbizottság elnökét, lakásszövetkezet esetén az elnököt (akik az engedélyezési eljárásban szintén ügyfélnek minősülnek);

– az ÁNTSZ illetékes városi, fővárosi, kerületi intézetét;

– az illetékes környezetvédelmi szakhatóságot;

– az első fokú építésügyi szakhatóságot, különös tekintettel arra, hogy a telep műszaki szempontból megfelel-e az építésügyre vonatkozó jogszabályi előírásoknak;

– az első fokú vízügyi szakhatóságot;

– az illetékes rendőrkapitányságot;

– a telepengedély-köteles tevékenységek felsorolásában *-gal megjelölt esetekben a tűzvédelmi szakhatóságként eljáró hivatásos önkormányzati tűzoltó-parancsnokságot;

– védett természeti terület esetén a természetvédelmi hatóságot;

– a telepen folytatni kívánt tevékenységtől függően az illetékes megyei (fővárosi) növény- és talajvédelmi szolgálatot, illetve a megyei állat-egészségügyi és élelmiszer-ellenőrző állomást;

– a területileg illetékes megyei katasztrófavédelmi igazgatóságot, Budapesten a Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóságot;

– az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség illetékes megyei (fővárosi) felügyelőségét;

– a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal illetékes regionális irodáját, valamint

– termőföld esetében a területileg illetékes körzeti (fővárosi kerületi) földhivatalt.

A jegyző az értesítést – a kérelemben megjelöltek egyidejű megküldésével – a helyszíni szemle megtartása előtt legalább 8 nappal korábban küldi meg az érdekelteknek.

Változások bejelentése

Az engedélyes köteles 30 napon belül – írásban – értesíteni a jegyzőt, ha a következő adatokban változás történt:

– a telep címe, helyrajzi száma, helyszínrajza, a közvetlenül szomszédos ingatlanok rendeltetése;

– a telep tulajdonosa, használója (három hónapnál nem régebbi tulajdoni lap egyidejű csatolásával);

– a használat jogcíme (a változást igazoló dokumentumokat is csatolni kell);

– a tevékenység végzéséhez szükséges veszélyes munkaeszközök;

– a telepen lévő vagy felhasználandó, valamint az alkalmazott technológia során keletkező hulladékok, egészségre, avagy környezetre veszélyes anyagok, azok gyűjtésének, kezelésének módja (ezzel kapcsolatban – ha létezik – a változásoknak megfelelő új ÁNTSZ-engedélyt kell csatolni);

– a létesített munkahelyek (irodák, raktárak, műhelyek stb.), valamint a telep üzemeltetésének (nyitva tartásának) időtartama;

– munkakörönként a munkavállalók száma, a szociális helyiségek biztosításának módja és kialakítottsága;

– ivóvíz-, iparivíz-ellátás, a szennyvízgyűjtés és -elhelyezés, a szennyvíztisztítási megoldások;

– az üzemeltetéshez és/vagy a létesítendő munkahely, tevékenység megjelölésével az egészséget nem veszélyeztető munkavégzéshez szükséges mesterséges szellőztetés módja;

– a szennyezett levegő elvezetésének és tisztításának helye és módja, az elszívott levegő utánpótlásának módja;

– a telep üzemeltetéséhez szükséges hőtermelő berendezés egyedenkénti típusfűtőteljesítmény-adatai;

– a környezetre gyakorolt hatás (talaj, felszíni és felszín alatti vizek, zaj, bűz, füst, tűz- és robbanásveszély, üzemszerű szennyezés kibocsátása stb.) és az esetleges üzemzavar miatt várható környezeti hatások elkerülésének módja;

– a környezetre veszélyes technológiák alkalmazása esetén a külön jogszabályban meghatározott környezetikár-elhárítási terv;

– a munkavállalók egészségét veszélyeztető tevékenység esetén a külön jogszabályokban előírt munkavédelmi üzembe helyezés várható időpontja;

– amennyiben van, a környezetvédelmi minősítés (ISO 14000) ténye, illetőleg

– a tevékenység végzését engedélyező már meglévő szakhatósági (ÁNTSZ, építési, tűzvédelmi, környezetvédelmi, vízügyi, természetvédelmi stb.) hozzájárulások, engedélyek.

A telep működésének felfüggesztése, korlátozása, bezárás

Az új rendelkezések alapján, abban az esetben, ha a telepengedély-köteles tevékenység folytatója

– engedély nélkül változtatta meg a tevékenységi körét, illetve azt engedély nélkül további tevékenységgel bővítette,

– nem tesz eleget a tevékenységére vonatkozó jogszabályi előírásoknak,

– által üzemeltetett telep nem felel meg a hatályos jogszabályi, valamint az engedély alapját képező feltételeknek,

– nem tett eleget a jegyző által az engedély megadásakor, valamint a későbbi ellenőrzésekkor meghatározott előírásoknak, továbbá

– felszólítás ellenére sem teszi meg a szükséges intézkedéseket,

a jegyzőnek lehetősége van arra, hogy határozattal, az észlelt hiányosságok megszüntetéséig, legfeljebb azonban 90 napra, felfüggeszthesse, korlátozhassa a telephelyen a tevékenység gyakorlását (különös tekintettel a napi üzemeltetési, nyitvatartási időtartamra), vagy a telepet ideiglenesen bezárathassa.

A fenti rendelkezéseket 2003. október 1-jétől lehet alkalmazni azzal, hogy a jegyző a tevékenység engedély nélküli gyakorlását azonnal végrehajtható határozattal megtiltja.

A telepengedély visszavonása

Új jogosítvány, hogy amennyiben a tevékenység folytatója a tevékenység gyakorlását felfüggesztő, korlátozó, illetve a telep ideiglenes bezárását elrendelő határozatban meghatározott időtartam alatt sem tesz eleget a határozatban foglaltaknak, úgy a jegyző a telepengedély visszavonásáról határoz.

Engedély nélkül végzett tevékenység

Szintén a módosítása iktatta be az R.-be azt a szigorító szabályt, miszerint a jegyző az engedély nélküli tevékenységet azonnal végrehajtható határozattal megtiltja.

Bővülő hatósági jogosítványok

Ellenőrzési jogkör

Az új szabályok szerint a jövőben a jegyzőn kívül a telepengedélyezési eljárásban részt vevő hatóságok és a fogyasztóvédelmi felügyelőség is jogosult annak ellenőrzésére, hogy a telep működése, a telepen végzett tevékenység, illetve a telep műszakilag megfelel-e az e rendeletben, illetve a külön jogszabályokban foglalt előírásoknak.

Hatósági jogkör gyakorlása, a kezdeményezés joga

Az említett szervezetek jogosultak emellett hatósági jogkörük gyakorolására, valamint arra is, hogy a jegyzőnél kezdeményezzék a telep működésének felfüggesztését.

Környezeti károk megelőzése

A módosítás feljogosítja a jegyzőt arra, hogy

– a munkavállalók, a telep környezetében élők életének, egészségének, testi épségének veszélyeztetése,

– a környezet aránytalan igénybevételének, terhelésének és szennyezésének csökkentése,

– a környezet károsodásának megelőzése, épségének megőrzése miatt, továbbá

– nagy kárral fenyegető veszély elhárítása érdekében

a telepengedélyezési eljárásban hozott határozatainak azonnali végrehajtását rendelhesse el.

Telepengedélyhez kötött tevékenységek a módosítás után

TEÁOR

17.11 Pamutfonás*

17.40 Konfekcionált textiláru gyártása (kivéve: ruházat)*

18.24 Egyéb ruházat, kiegészítők gyártása*

19.10 Bőrkikészítés*

19.30 Lábbeligyártás

20.51 Fatömegcikk gyártása*

24.15 Műtrágya, nitrogénvegyület gyártása*

26.24 Műszaki kerámia gyártása*

26.65 Szálerősítő cement gyártása

26.70 Építőkő, díszítőkő megmunkálása

26.82 Máshova nem sorolt egyéb nemfém ásványi termék gyártása

27.10 Vas, acél, vasötvözet-alapanyag gyártása*

27.42 Alumíniumgyártás (kivéve a timföld [alumínium-oxid gyártása])*

27.45 Egyéb nemvasfém gyártása*

28.12 Fém épületelem gyártása*

28.51 Fém felületkezelése*

28.73 Huzaltermék gyártása

29.4 Szerszámgépgyártás alágazatba tartozó tevékenységek*

30.02 Számítógép, készülék gyártása

34.30 Közúti gépjármű, gépjárműmotor alkatrészeinek gyártása*

35.42 Kerékpár gyártása

36.14 Egyéb bútor gyártása*

63.21 Egyéb szárazföldi szállítást segítő tevékenységekből a parkolóhely, garázs üzemeltetése, kivéve a közút kezelője által üzemeltetett, közút területén vagy a közút területén kívüli közterületen létesített, illetőleg kijelölt várakozóhely, valamint a vállalkozási tevékenység jellegétől függetlenül a tevékenységhez igénybe vett gépjárművek, nehézgépjárművek, munkagépek, vontatott gördülőállomány mennyiségtől független tárolása, karbantartása, illetve javítása

90.01 Szennyvíz gyűjtése, kezelése

90.02 Hulladékgyűjtés, -kezelés*

93.01 Textil, szőrme mosás, tisztítás

Az R. mellékletének a "TEÁOR 27.35 Vas, acél, egyéb, máshová nem sorolt feldolgozása, nem ECSC vasötvözet gyártása*" szövegrésze hatályát veszti

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2003. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem