×

Megcsappant források

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. december 3.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 58. számában (2002. december 3.)
A munkáltatók alapvetően egyetértenek a jövő évi költségvetés által sugallt takarékossági szemlélettel, azonban aggályosnak tartják, hogy a gazdaságfejlesztésre szánt célelőirányzatok forrásai – az idei évhez képest – jelentősen megcsappantak. Az önkormányzatoknál tapasztalható hiány ugyancsak nyugtalanságot kelt, felveti ugyanis annak veszélyét, hogy a települések a helyi adóbevételek növelésére kényszerülnek. Végezetül a munkáltatók kifogásolják, hogy az adó- és a járulékrendszer változásai alig mérséklik a vállalkozásokat sújtó élőmunkaköltségeket.

A szociális partnerek számára kedvező változás, hogy az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) megalakításával immár az adótörvényekről és az állami költségvetésről is konzultálhatnak. A tripartit tárgyalásnak mindhárom fél számára kiemelt jelentősége van: alkalmat teremt a véleménycserére a gazdaság helyzetéről, a kormány gazdaságpolitikai célkitűzéseiről, a vállalkozások működési feltételeinek várható alakulásáról, a bér- és jövedelempolitikáról – vagyis mindazon kérdésekről, amelyek a következő évre alapvetően meghatározzák a gazdaság szereplőinek helyzetét.

Egyensúlyi feszültségek

A 2003-as költségvetés leggyakoribb jelzője, hogy "takarékos". A munkáltatók alapvetően egyetértettek azzal, hogy erre a makrogazdasági stabilitás fenntartása érdekében szükség van. Az elmúlt két évben ugyanis évi 5-ről 3 százalékra mérséklődött a gazdasági növekedés, és ezzel párhuzamosan kedvezőtlen irányban változtak a növekedés tényezői is. A korábban exportvezérelt növekedéssel szemben 2002-ben az import bővülése meghaladja az exportét. De kedvezőtlenül változott a belső kereslet szerkezete is: a fogyasztás növekedése lényegesen gyorsabb a beruházásokénál. Mindez az egyensúlyi feszültségek kiéleződéséhez vezetett, aminek egyik megnyilvánulása az államháztartás 2002-ben már aggasztó mértékűre – közel 1400 milliárd forintra – növekedett hiánya.

Mindezen körülmények folytán a 2003-as költségvetésnek kettős követelménynek kellene megfelelnie: egyrészt csökkenteni kell a hiányt, másrészt elő kell segítenie a növekedési tényezők egészségesebb arányának a kialakulását.

A hiány csökkentése nemcsak a nemzetközi követelmények szempontjából fontos, hanem a vállalkozások alapvető érdeke is, lévén a deficit finanszírozása a gazdaságtól vonja el a megtakarításokat, ezzel a beruházási forrásokat.

Korlátozott mozgástér

A kormányzat mozgástere – a hiány csökkentésére – a bevételi oldalon nagyon szűk. A kormányprogramban vállaltak nem teszik lehetővé az adóterhelés növelését, az infláció felgyorsítása és ezzel többletbevételek elérése pedig aligha járható – és semmiképpen sem kívánatos – út. A nemzetközi konjunktúra-előrejelzéseket figyelembe véve a költségvetés számítási alapjául szolgáló 4,4 százalékos növekedési előirányzat meglehetősen feszítettnek ígérkezik: túlteljesítésére és ezzel többletforrások keletkezésére ugyancsak nem lehet számítani.

A hiány mérséklése érdekében marad tehát a költségvetési kiadások relatív vagy abszolút mértékű csökkentése. Természetesen nagyon nehéz feladat – és ezt a munkáltatók a tárgyalásokon is elismerték – radikálisan csökkenteni a költségvetési kiadásokat úgy, hogy közben a kormány teljesíteni kívánja az első és a második 100 napos programjában vállalt bérfejlesztési és szociális ígéreteit is.

A költségvetési, illetve az államháztartási hiány jelenlegi szintjének kialakulásához hozzájárult az állami szférában foglalkoztatottak gyors jövedelemnövekedése, aminek áthúzódó hatásával 2003-ban is számolni kell. Ugyancsak egyensúlyi feszültségekhez vezet a versenyszférában foglalkoztatottak példátlanul gyors – a munkatermelékenység javulását meghaladó mértékű -, 13-14 százalékos reálbér-növekedése 2002-ben, aminek következtében a fajlagos bérköltségek emelkedtek, s romlott a vállalkozások versenyképessége. Az ugrásszerű jövedelemnövekedés a lakossági fogyasztás (ezen belül a fogyasztásicikk-import) 8-9 százalékos, a GDP növekedési ütemét többszörösen meghaladó emelkedésével jár.

Mindezek alapján érthető, hogy a gazdaság egészének és az egyes vállalkozásoknak is elemi érdeke, hogy 2003-ban a reálbérek növekedési üteme a termelékenység növekedésének szintje alatt, a bruttó bérek növekedése pedig a GDP bővülése alatt maradjon.

Késlekedő racionalizálás

A munkáltatók éppen a költségvetés kiadásaiban meghirdetett "takarékosság" nevében kifogásolták, hogy a költségvetési szektor 2003. évi előirányzatai ezúttal is a bázisszemlélet alapján készültek, ami azt jelenti, hogy az intézmények évről évre ugyanazokra a feladatokra igénylik a – lehetőleg növekvő összegű – finanszírozást. Ehhez jönnek az új – főként az EU-csatlakozással kapcsolatos – feladatok, amelyek többletlétszámra és többletforrásra is igényt tartanak. A már több mint egy évtizede aktuális, "0" bázisú, az állam által ellátandó feladatok felülvizsgálatával, újraértékelésével járó költségvetési tervezés továbbra is várat magára. Pedig az állami intézményi szerkezet átalakítása, racionalizálása valódi megtakarításokkal járhatna.

Nincs nyoma a költségvetésben annak sem, hogy elkezdődne az átalakítási folyamat az államháztartás talán legneuralgikusabb területén, az egészségügyben. Az ágazat folyamatosan növekvő, 2003-ban 277 milliárd forintra tervezett hiánya már-már kezelhetetlennek ígérkezik. Régen tudott, hogy elkerülhetetlen a rendszer egészének átalakítása, amit eddig még egyetlen kormány sem vállalt fel. Ha 2003-ban sem lesz elfogadott, 2004-től végrehajtható átalakítási koncepció – ismerve a magyarországi választási ciklusok sajátosságait -, az egészségügyi rendszer gyökeres átalakítására ebben a kormányzati időszakban sem kerül majd sor.

A vállalkozásokat – a legközvetlenebbül – azok az előirányzatok érintik a költségvetésben, amelyek befolyásolják versenyképességüket, hatással vannak beruházási tevékenységükre.

Célok és források

A kormányzat alapvető gazdaságpolitikai prioritásként az ország versenyképességének a javítását jelölte meg, amivel a munkáltatók messzemenően egyetértettek. Ugyancsak támogatták azokat a célokat, amelyek a versenyképesség javítása érdekében fogalmazódtak meg a 2003-as évre. Így az oktatási, szakképzési rendszer fejlesztését, a beruházás- és befektetőbarát politikát, illetve a versenyképesség javítását az adórendszer eszközeivel.

Elismerve azonban a – verbálisan megfogalmazott – célok helyességét, a munkáltatók úgy ítélték meg, hogy a költségvetés konkrét előirányzatai számos ponton nem felelnek meg ezeknek a céloknak. Az adó- és járulékrendszer például gyakorlatilag semmivel sem segíti a vállalkozásokat az utóbbi két évben ugrásszerűen megnőtt élőmunkaköltségek csökkentésében. A bérek közterheinek mérséklése érdekében 2003-ban mindössze a fix összegű egészségügyi hozzájárulás csökken 1050 forinttal, ami egy átlagos munkabérű foglalkoztatott összes bérköltségének körülbelül 6 ezreléke. Ezt egy átlagos magyarországi vállalkozás meg sem érzi.

Összevont alapok

Az alacsony átlagbérű, magas élőmunka-igényű cégeknél az egészségügyi hozzájárulás csökkentése érezhetően kedvező hatással járt volna. Ezt azonban semmissé tette a költségvetés, lévén az e cégek számára 2002-ben rendelkezésre álló 15 milliárd forint összegű, úgynevezett kompenzációs keretet nem biztosítja 2003-ban. A munkáltatók a költségvetési tárgyalásokon határozottan igényelték a kormányzattól e keret – legkevesebb 10 milliárd forinttal történő – beiktatását a költségvetésbe. Tízmilliárd forint megtakarítása ugyanis ésszerűtlennek látszik, különös tekintettel arra, hogy e forrás hiányában veszélybe sodródhatnak ágazatok és vállalkozások. amelyek több százmilliárdos árbevételt, illetve exportot hoznak, s mintegy 150 ezer embert foglalkoztatnak.

Nem értettek egyet a munkáltatók a gazdaságfejlesztésre szánt költségvetési célelőirányzatok alaposan megkurtított összegével sem. 2003-ban a jelenlegi gazdaságfejlesztési és a regionális gazdaságépítési célelőirányzatokat összevonják beruházásösztönzési célelőirányzattá, ami önmagában még kedvező lépés is lehetne. A baj az, hogy míg az idén a két alapra a költségvetés 26 milliárdot szánt (a tényleges ráfordítást még nem lehet tudni), az összevont előirányzatban csak 15,6 milliárd forint szerepel.

Takarékon a beruházások

Ugyancsak csökkent az útfenntartási és fejlesztési célelőirányzat kerete is. A 2003-as költségvetés visszafogja az állami beruházások növekedését, ami a hiány mérséklése céljából érthető lépés, annak ellenére, hogy ezek a beruházások is fontos szerepet játszanak a gazdaság versenyképességének javításában. Ezek után viszont a hazai és a külföldi befektetőkre várna az a feladat, hogy kompenzálják a beruházáscsökkenést, illetve oly mértékben dinamizálják, hogy a növekedés tényezői között erősödjön a beruházások szerepe. A munkáltatói szervezetek úgy ítélték meg, hogy ehhez sem a költségvetésben, sem az adórendszeren keresztül nem adottak a feltételek.

A vállalkozások számára nyugtalanító az önkormányzatoknál tapasztalható hiány is, s az, hogy ennek fedezeteként a kormány a települések saját bevételére számít. Félő, hogy ez a helyi adóbevételek emelésére kényszeríti az önkormányzatokat, ami elsősorban a vállalkozásoktól beszedett adókat fogja érinteni. Ehhez egyébként az elfogadott adótörvények jó alapot adnak azzal az előírással, hogy meg kell szüntetni a határozatlan idejű adókedvezményeket, illetve azokat határozott időre szóló megállapodásokká kell átalakítani. Biztosra vehető, hogy az új megállapodásokra – ha egyáltalán lesznek – rá fogja nyomni bélyegét az önkormányzatok bevételnövelési kényszere.

A munkaadók általános (és visszatérő) problémaként vetették fel, hogy a költségvetési törvényjavaslathoz kapcsolt szöveges kiegészítésekben ezúttal sincs utalás arra, hogy mi történik, ha a költségvetés számítási alapjául szolgáló legfontosabb makrofolyamatok nem a tervezettnek megfelelően alakulnak. Mire lehet számítani akkor például, ha a GDP növekedése a tervezettnél nagyobb vagy szerényebb lenne, s ekkor milyen prioritásokat érvényesítene a kormányzat? Különösen az esetleg szükségessé váló megszorítások esetére kellene valamiféle fontossági sorrendet előre meghatározni.

A vállalkozások számára a lehető legnagyobb rossz, ha üzleti év közben zavarja meg gazdálkodásukat egy váratlan intézkedés. Ennek általában súlyos bizalomvesztés a következménye a hazai és a külföldi befektetők körében egyaránt.

Fékeződő export

Komoly problémaként vetették fel a munkáltatók a forint évek óta tartó, az utóbbi hetekben rekordokat elérő felértékelődését, ami jelentősen hozzájárult a hazai vállalkozások versenyképességének romlásához, az exportdinamika lefékeződéséhez. A munkáltatók – mivel a Magyar Nemzeti Bank képviselője e tárgyalásokon nem vesz részt – csak üzenhettek. Nevezetesen azt, hogy az árfolyam-politika kialakításánál nem elég a monetáris és a fiskális szempontok ellentmondó követelményei között keresni az ésszerű kompromisszumot. Van egy harmadik, e kettővel legalább egyenrangú szempont is: a gazdaság érdeke.

Vállalati várakozások

A gazdasági növekedés mértéke jövőre akár a négy százalékot is elérheti – derült ki a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségéhez (MGYOSZ) tartozó, több mint hatszáz vállalkozás megkérdezésével készült felmérésből. A cégek a magyar gazdaság helyzetét és saját lehetőségeiket jóval optimistábban ítélték meg, mint tavasszal. A foglalkoztatási várakozások azonban – összességében – változatlanok: a válaszok szerint elsősorban a közép-magyarországi és az észak-alföldi régiókban bővülhetnek a foglalkoztatási lehetőségek, míg a Dél-Dunántúlon elbocsátásokra készülnek a cégek. A nemzetgazdasági ágak szerint a mezőgazdaságban leépítésekre készülnek, míg az iparban stagnálás valószínűsíthető. Az építőipar, a szolgáltatói szféra, valamint a kereskedelem területén a válaszadók az alkalmazotti kör bővítését valószínűsítik. Jellemző tendencia továbbá, hogy általában a közép- és felsőfokú, szakképzett dolgozóik számát szeretnék gyarapítani a cégek, míg a szakképzetlenektől igyekeznek megválni.

A budapesti vállalkozások ugyancsak optimistán ítélik meg jövőjüket – összegezte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) októberben, közel háromszáz válaszadó véleményét feldolgozó vizsgálata. A derűlátó cégek aránya az előző félévi 25 százalékról 33 százalékra emelkedett. A kilátások optimista megítélése ellenére azonban a megkérdezettek a korábbiaknál kedvezőtlenebbül értékelték jelenlegi, az idei év második felében tapasztalt helyzetüket: a vállalkozások 21 százaléka jónak, 58 százaléka kielégítőnek, míg 21 százaléka rossznak minősítette saját pozícióját.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara felmérése szerint a vállalkozások ugyancsak borúlátóan ítélték meg saját helyzetüket, noha a jövőre vonatkozó várakozásaik kedvezőbbek, mint egy évvel ezelőtt. A növekedés lassulásával és az üzleti helyzet romlásával megegyezően a tavalyihoz képest kedvezőtlenebbek és rendkívül visszafogottak a cégek létszámbővítési szándékai. Több cég fontolgat létszámcsökkentést, mint -növelést. Különösen a közepes és a nagy cégekre jellemző ez, amelyeknél a foglalkoztatottak közel fele dolgozik. A foglalkoztatottak számának csökkentését az iparban, növelését pedig a szállításban tervezik a cégek legmagasabb arányban

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. december 3.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem