×

Foglalkoztatás: új szabályok

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. november 1.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 57. számában (2002. november 1.)
A szociális partnerek – fenntartásokkal ugyan, de – elfogadják a kormány előterjesztését a foglalkoztatási törvény módosításáról. A munkaadók úgy vélik: a munkanélküliek ellátórendszerének tervezett változtatásától nem várható, hogy a korábbiaknál jobb esélyt teremt az állástalanok elhelyezkedésére. Ugyanakkor a Munkaerő-piaci Alap (MPA) foglalkoztatási alaprészének bevételcsökkenése és a tervezett kiadásnövelés felboríthatja a pénzügyi egyensúlyt. A szakszervezetek szerint a jogszabály-módosítás filozófiája nem elég korszerű, így itt lenne az ideje, hogy a kormány új foglalkozatási törvényt alkosson.

A kormányzat szerint az új szabályozás nagyban hozzájárul ahhoz, hogy azok, akik jelenleg nem érdekeltek munkanélküliként való regisztráltatásukban, a tervezett változást követően éljenek majd e lehetőséggel. A parlament várhatóan október végén, november elején tűzi napirendjére a törvénymódosítás vitáját.

Uniós követelmények

Az 1991-ben elfogadott foglalkoztatási törvény legújabb módosítására részben az uniós csatlakozás, részben pedig a kormány céljainak megvalósítása miatt van szükség – összegzi az előzményeket Pulay Gyula, a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium (FMM) közigazgatási államtitkára. A munkanélküli-ellátás most hatályos rendje ugyanis számos kérdést vet fel, eddigi tapasztalataik nem megnyugtatóak. A szándék az volt, hogy – tekintettel a megrövidített munkanélküli-ellátási időre – az állástalanok a korábbiaknál érdekeltebbé váljanak az elhelyezkedésben. Ez a törekvés azonban az elmúlt időszakban nem vált valóra, mint ahogy az önkormányzatok jelentős részét sem sikerült ösztönözni arra, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak a közhasznú munkák szervezésére.

Egyébként az önkormányzatok ez irányú tevékenységét az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is ellenőrizte, s jelentésében nem tudta egyértelműen megítélni azt. Számos esetben akadt pozitív példa, de sok helyütt elhanyagolták e területet. Ahol megteremtették a munka kereteit, gyakorta ott is szervezetlenséget lehetett tapasztalni, illetve – az ÁSZ megállapítása szerint – e munka hatékonysága is igen gyenge volt.

Az uniós csatlakozással egy időben lép majd hatályba az a passzus, amely a személyek – munkavállalók – szabad mozgását szabályozza az európai gazdasági térségben. Magyarország számára az első hét évben átmeneti reguláció lesz érvényben, amely szerint hazánk döntheti el, hogy alkalmaz-e korlátozásokat a külföldi munkavállalókkal szemben vagy sem.

Nemzetközi munkaközvetítés

A törvénymódosítás tervezete szerint a fő szabály az, hogy nem alkalmazzuk az engedélyeztetést, ám ha ezt velünk szemben más ország megteszi, akkor erre a kormánynak is lehetőséget nyújt majd a foglalkoztatási törvény.

Mindezen túl az EU-tagsággal egy időben Magyarország is bekapcsolódik az Európai Foglalkoztatási Szolgálat (EUS) rendszerébe, aminek a törvényi hátterét ugyancsak a módosítás adja. E kapcsolódással a hazai munkavállalók is naprakész információkat kaphatnak a többi EU-országban feltárt elhelyezkedési lehetőségekről, azok feltételeiről. Ezzel – praktikusan – be lehet kapcsolódni a nemzetközi munkaközvetítés rendszerébe. Egyelőre a gyakorlati megvalósításról nincs döntés, csupán annyi tudható – mondta Pulay Gyula -, hogy a kijelölt munkaügyi kirendeltségeken lehet majd e szolgáltatást igénybe venni.

A kormányzat álláspontja szerint egyébként e szolgáltatás elindításával sem kell arra számítani, hogy megkezdődik egy, a korábbinál nagyobb mértékű elvándorlás. Elsősorban a két szélsőség, vagyis az alulképzett, szakképesítés nélküli, segédmunkát vállalók, valamint a nagyon magasan képzettek körében várható, hogy néhány ezren másutt is szerencsét próbálnak.

Változik az ellátórendszer

Összességében azonban – főként a fiatalabb korosztály képviselői közül – néhány tízezres lehet majd az elvándorlók száma. Persze már ma is van néhány olyan szakma, amely nálunk nagyon rosszul fizetett, ugyanakkor ezekre a szakemberekre nagy szükség van az EU országaiban is. Ilyenek például az ápolónők. Nekik – és még néhány szakma képviselőinek – jó esélyük van arra, hogy a csatlakozást követően akár nagyobb számban is munkát vállaljanak külföldön. Ez azonban nem jelent a mostaninál nagyobb gondot nálunk, hiszen utánpótlás hozzánk is érkezik.

Az EU-csatlakozás feltételeinek biztosítása mellett nagyon fontos része a törvénymódosításnak a munkanélküli-ellátó rendszer átalakítása, amely – a mostani kétlépcsős helyett – gyakorlatilag ismét háromlépcsős lesz. A kilenc hónapos munkanélküli-ellátás mellé ugyanis – 2003. július elsejétől – belép egy új forma, az álláskeresést ösztönző juttatás. Ennek ideje – a kormány javaslata szerint – 45 éves korig 180 nap, míg e korhatár felett 270 nap lesz. Erre az időszakra a munkát keresők a minimálnyugdíj összegének 85 százalékát, mintegy 20 ezer forintot kapnak majd az MPA decentralizált keretéből. Becslések szerint ez az intézkedés 30-40 ezer embert érint majd.

A rendszer harmadik elemeként pedig – eddigi formájában – továbbra is megmarad a szociális segély, amit az érintettek az önkormányzatoktól kapnak. Másik lényeges változás – amellyel a kormány az egész életen átívelő tanulás elvét kívánja a gyakorlatba átültetni – várhatóan az lesz, hogy azok, akik képzésen vesznek részt, a keresetpótló támogatás összegének – amely ma 19 000 forint – a dupláját kapják a tanulás idejére. Ez alanyi jogon annak adható, aki legalább 25 órás képzésben vesz részt, és a családjában három eltartott van.

"Új kassza" jön létre

E módosítás várhatóan az idősebb családosok számára teszi lehetővé, hogy – az időleges feketemunka helyett – valamilyen képzettséget szerezzenek, s ekképpen esélyük nyíljon az elhelyezkedésre. Ez az intézkedés – amely 2003. január elsejétől lép hatályba – egyben a feketemunka elleni fellépést is célozza, hiszen egy adott társadalmi rétegben jótékony hatása lehet.

Kormányzati becslések szerint ez a módosítás potenciálisan mintegy tízezer embert érinthet, s költsége éves szinten félmilliárd forintra tehető. Ez utóbbit szintén az MPA finanszírozza.

A mostani törvénymódosítás ugyanakkor némiképp változtat a Munkaerő-piaci Alap szerkezetén is, ezt a megváltozott kormányzati célok, illetve a törvénymódosítás más passzusai igénylik. Eszerint ugyanis kettéválik a szakképzési alaprész, s egy része az ifjúság képzésének finanszírozására az Oktatási Minisztériumhoz kerül, míg a kevésbé fiatalok számára létrejön a felnőttképzési keret. Ennek forrását a szakképzési hozzájárulás jelenti majd, amely 2003-ban mintegy 6 milliárd forint lesz.

Az új "kassza" létrehozásával egyébként újabb lehetőség nyílik a befektetések ösztönzésére, hiszen ebből a felnőttképzésre – az újonnan felvett és a régi dolgozók átképzésére – egyaránt lehet majd normatív alapon támogatást kapni.

A törvénymódosítás csak a kereteket adja, ám a végrehajtási rendelet írja elő majd a felosztás szabályait. Ebben az esetben ugyanis – fejlettségtől függően – az egyes régiók különböző mértékben részesedhetnek a forrásokból. A törvénymódosítás hatásaként azzal lehet számolni – vélik a szakminisztériumban -, hogy több tízezer ember számára hoz pozitív változást. Ez elsősorban abban jelentkezik majd, hogy jelenleg évente több tízezer ember kerül ki az ellátórendszerből, akiket azonban e szabályozással ettől meg lehet menteni. Így megmarad a kapcsolatuk a munka világával, s lehetőségük nyílik arra, hogy valamilyen módon állást találjanak. Persze az is igaz: e módosítás hatására nem várható, hogy csökken a munkanélküliek száma, sőt formálisan még nőhet is.

Nem ilyen optimisták a törvénymódosítással kapcsolatban a munkaadók és a munkavállalók, akik a javaslataikkal már némiképp változtattak az eredeti elképzeléseken. Mint Rolek Ferenc, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) alelnöke elmondta, a munkanélküli-ellátás átalakításával, illetve az álláskeresés ösztönzésével kapcsolatban több kifogásuk is van. Egyrészt ez a munkanélküli-járadék idejének kitolását jelenti, ami nem jelent igazán megoldást az egyén problémájára. Másrész aggályos, hogy a munkanélkülit elszakítják az önkormányzattól – mint intézménytől -, ahol a leginkább ismerik a gondjait (ez főként a kisebb településeken igaz). Így nem biztos, hogy az új gyakorlat jobb lesz, mint a jelenlegi.

Növekvő kiadások

Ezenkívül pénzügyi fenntartások is megfogalmazódnak a rendszer működtetésével kapcsolatban. Ugyanis míg a kormány egyik intézkedésével csökkenti a foglalkoztatási alaprész bevételeit, addig másik intézkedésével növeli a kiadásokat. A munkaadók még nem láttak az új rendszer működését elemző pénzügyi hatástanulmányt. Ugyanakkor viszont kedvezően ítélik meg a módosításnak azt a részét, amely szerint a foglalkoztatási alaprész támogatja a munkaadói és munkavállalói szervezetek tevékenységét. Ez fontos lépés a társadalmi párbeszéd fejlesztésének irányába. Ugyanakkor a törvénymódosítás túlságosan általánosan fogalmaz e kérdésben, hiszen eszerint az érintett szervezetek és az illetékes miniszter évenként állapodnak meg a finanszírozás kérdéseiben. Ez túl sok veszélyt rejt magában, így szerencsésebb lenne – véli Rolek Ferenc -, ha az elosztás elveit a foglalkoztatási törvény vagy egy külön jogszabály szabályozná.

Bár a szakszervezetek elfogadják a módosítást, hiszen fő céljaival egyetértenek, ám a törvény szellemiségét, filozófiáját már elavultnak tartják. Véleményük szerint eljött az idő, hogy egy új foglalkoztatási törvényt alkosson a kormány, illetve a parlament – fogalmaz Fehér József, a Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezetének főtitkára, a Munkaerő-piaci Alap Irányító Testülete munkavállalói oldalának soros elnöke. Az elmúlt 11 évben ugyanis 37-38 alkalommal módosították már ezt a jogszabályt.

Képzés és álláskeresés

A szakszervezetek egyebek közt azt szorgalmazzák, hogy egy-két hónapon belül álljon fel a törvény-előkészítő bizottság, s kezdődjék meg egy korszerű szellemiségű jogszabály kidolgozása, amely megfelel az EU munkaerőpiacának, sőt az európai gazdasági térség kívánalmainak is. Ami a jelenlegi módosítást illeti, a szakszervezetek úgy látják, hogy amit az Orbán-kormány elvett a munkavállalóktól, azt most visszakapják. Bár az eredeti tervek szerint az álláskeresés ösztönzését a kormányzat a rászorultság elve alapján kívánta biztosítani, azonban szakszervezeti követelésre ez alanyi jogon került be a tervezetbe. Ugyancsak igényli a szakszervezet, hogy az álláskeresés időszakát képzéssel lehessen megszakítani, majd a tanulmányok befejezése után mód nyíljék a további álláskeresésre. A gyakorlatban ez nagyon hasznos lehet a nehéz élethelyzetben lévő emberek számára. E javaslat elfogadtatására még van remény az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) október végi plenáris ülésén – vélték szakszervezeti oldalon.

Bár nem csak e törvényt érinti, azonban a munkavállalói szervezetek aggályosnak tartják – s ezt jelezték a szaktárcának is -, hogy míg az MPA támogatja az atipikus foglalkoztatási formákat, addig ennek munkajogi szabályozása nem történt meg a Munka Törvénykönyvében. A munkanélküli-ellátás összegével kapcsolatban – amire a mostani módosítás sem tér ki – ugyancsak fenntartásaikat hangoztatták a szakszervezetek. Míg ugyanis az utóbbi években mind a minimálbér, mind az átlagkereset jelentősen emelkedett, addig az ellátás összege évek óta változatlan. A kormány az emelésre tett javaslatot finanszírozási gondok miatt utasította el.

Ezzel szemben a szakszervezetek úgy vélik – mondta Fehér József -, hogy a Munkaerő-piaci Alap 1997-98 óta olyasmit is finanszíroz – mint például a rehabilitációs kiadások, a közcélú munka -, aminek támogatása nem az MPA feladata. Ezért a mostani kiadási szerkezetet felül kellene vizsgálni, s a kormányzatnak át kellene gondolnia azt is, hogy az MPA ne csak a munkaadók és a munkavállalók befizetései révén működjék, hanem a költségvetés is támogassa az alapot. Mindezek átgondolása után lenne lehetőség az ellátás összegének arányos emelésére.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2002. november 1.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem