×

Internet a cégeknél

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. október 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 45. számában (2001. október 15.)

Évekkel ezelőtt, amikor az internet használata egyre szélesebb körben kezdett elterjedni, sokan úgy gondolták: a világ különböző pontjait összekötő hálózat alapjaiban változtatja majd meg az üzletvitelt. E szemléletet jól tükrözte, hogy az internethez kapcsolódóan komoly szolgáltatói háttér épült ki az elmúlt időszakban. Nem is olyan régen azonban ebben a szektorban is egyfajta receszszió következett be.

Szkurka János, a Sun Microsystems Magyarország Kft. marketingigazgatója szerint ez a körülmény is hozzájárult ahhoz, hogy napjainkban már nem az üzletviteli gyakorlatot alapvetően megváltoztató újdonságnak tekintik a netet, hanem olyan információtechnológiai megoldásnak, amely merőben új kihívások és lehetőségek elé állítja a vállalatokat. A cégek internetes megjelenése, s hogy a munkájuk során az alkalmazottak használják az internetet, napjainkban már szinte elvárás a különböző méretű és működési területű társaságokkal szemben.

A netről szólva – vállalati szinten – tehát két fontos elemet érdemes megkülönböztetni. Egyrészt beszélhetünk a cégek önálló megjelenési formájáról, a honlapról, másrészt pedig a hálózati tartalomhoz való hozzáférésről, amely egyre bővülő információhalmazt kínál a felhasználóknak. Napjainkban egyre több szolgáltató kínálja honlaptervezési, illetve internet-hozzáférési megoldásait.

Otthont adó hálózat

A honlapkészítés és -karbantartás, valamint -frissítés kapcsán – jellemzően a nagyvállalatok esetében – előfordul, hogy cégen belüli alkalmazottak végzik el e feladatokat. Ebben az esetben viszonylag nagy indulási költséggel kell számolni. Ilyenkor általánosnak tekinthető ugyanis az, hogy a webszerver (a webhelyet képező weblapok gyűjteményét tároló speciális számítógép) vásárlása, tárolása, üzemeltetése és karbantartása is a cég feladata – és költsége.

E megoldás alternatívája a különböző bérletkonstrukciók kialakítása. Azokban az esetekben, amikor a cég nem kíván saját webszervert alkalmazni, alapvetően kétféle bérletmegoldás közül választhat. Az egyik esetben egy olyan szolgáltató "termékét" veszi igénybe, amely tárterületet biztosít számára a saját webszerverén. Az erre szakosodott cégek mellett jó tudni, hogy ma már az internetszolgáltatók (ISP – Internet Service Provider) egy része is biztosít webhostingot (honlapszolgáltatás), nem csupán hozzáférést. Így megoldottá válik az üzemeltetés, valamint a karbantartás kérdése, a tartalmat továbbra is a megrendelő cég határozza meg, és mindennek fejében csupán néhány ezer forintos havidíjat fizet. Kedvező költségei miatt ezt a megoldást elsősorban a kisebb cégek választják. A szolgáltatás díja jellemzően az igényelt tárterület nagyságával arányos, de egyre gyakrabban kínálnak néhány megabájtnyi ingyenes "otthont" is a honlapoknak – általában reklámok elhelyezéséért cserébe.

A másik megoldás középútnak tekinthető, ekkor ugyanis a megrendelő saját webszerverrel rendelkezik, de azt házon kívül helyezi el. Az eszköz egy olyan szolgáltatóhoz kerül, amely amellett hogy megfelelő sávszélességet biztosít, felelősséget vállal az üzemeltetésért és a karbantartásért is. Ilyenkor célszerű magától a kiválasztott szolgáltatótól igényelni a webszervert, így garantáltan megfelelő, ráadásul az ottani gépparkkal egységes eszközt felügyel majd a szolgáltató. Ebben az esetben az is előfordulhat, hogy a szerver árát fokozatosan, a havidíjakban kell törleszteni, ami az indulási költségek szempontjából kifejezetten előnyös lehet. A szerver kapcsán érdemes megjegyezni: a megbízhatóság érdekében bízzuk szakemberre a kiválasztást, a méretezéskor vegyük figyelembe a vállalat közeljövőben várható fejlődését is.

A későbbi működés során szinte megfizethetetlen az a kár, amit egy akadozva, folytonos hibákkal küszködő eszköz okozhat – foglalta össze Varga Gábor, a Microsoft Magyarország hálózati szolgáltatók üzletágának igazgatója.

Sokatmondó tartalom

A honlaptartalom szintén többféleképpen alakítható ki. A legegyszerűbb megoldás, ha ezt a munkát egy erre specializálódott cég munkatársai végzik el, ám ez – az egyedi igényektől függően – bizonyos esetekben meglehetősen költséges lehet. Elképzelhető az is, hogy az adott vállalat munkatársai végzik el ezt a feladatot. Ehhez persze speciális technológiai ismeretek szükségesek, ezeket szintén meg kell fizetni. Azok számára, akik nem szándékoznak több százezer forintot költeni honlapjuk kialakítására, rendelkezésre áll az egyszerűbb szoftveres megoldás. Egy speciális program segítségével nem csupán különböző, meglévő sablonok közül választva lehet elkészíteni a cégre szabott honlapot, de a megfelelő alkalmazások használatával a folyamatos frissítés is megoldható. E változat nagy előnye: amellett, hogy megspórolható a webpublikációs cég javadalmazása, a szoftver alkalmazásához nem szükségesek speciális technológiai ismeretek.

Választható csatornák

Az internet-hozzáférés kapcsán rendkívül fontos kérdés a megfelelő kommunikációs csatorna kiválasztása. A szektorban tevékenykedő szolgáltatók erre természetesen több alternatívát kínálnak. A szolgáltató megválasztásánál a várható költségek mellett érdemes figyelembe venni a megbízhatóságot, a rendelkezésre állást, a termékhez kapcsolódó járulékos szolgáltatásokat, valamint a garantált adatátviteli sebességet – még akkor is, ha ez bizonyos esetekben, a hálózat terheltségének függvényében módosulhat.

A legismertebb, széles körben alkalmazott technológiák közül az elsők között kell megemlíteni a még mostanság is használt analóg modemes hozzáférést. Ez legfeljebb 56 kilobit/másodperces adatátviteli sebességet garantál a felhasználóknak. Modernebbnek tekinthető az ennél akár kétszer gyorsabb, legfeljebb 128 Kbit/s-os sebességű, digitális technológiára épülő ISDN-hozzáférés (Integrated Services Digital Network). E két csatorna nyújtotta szolgáltatások leginkább a kisvállalati környezetben felelhetnek meg az elvárásoknak. A számlázás mindkét esetben időalapon történik.

Egyre népszerűbbek a különböző DSL-alapú technológiák, amelyek az elmúlt évben jelentek meg a piacon. Ezek legismertebb változata az ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line), amely a hagyományos telefonszolgáltatás által is használt rézvezetékeken történő adattovábbítást gyorsítja föl akár 6 Mbit/s-os sebességűre. Az ADSL, a bérelt vonali megoldásokhoz hasonlóan, a forgalomtól független díjazású, állandó hozzáférésű megoldás. Viszonylag alacsony költségvonzata miatt vonzó lehet a kisebb vállalkozások számára.

A bérelt vonali megoldások több variációja a 64 Kbit/s-os sebességtől egészen a 155 Mbit/s-os változatig kínál hozzáférést. A sávszélességtől függő díjazás fix havi költségeket jelent, ehhez kell még hozzáadni az egyszeri bekerülési díjat, amely a két végpont között kiépített bérelt vonal telepítését fedezi. Ezeket a megoldásokat elsősorban nagyobb vállalatok használják.

Hasznos lehet a mobilitás

Az előbbiekben felsorolt technológiák mindegyike a vezetékes hálózat nyújtotta lehetőségekre épül. Érdemes azonban megemlíteni, hogy adatforgalom a mobilhálózatokon keresztül is folyhat. Ez abban az esetben lehet különösen hasznos, ha a felhasználó munkaidejének jelentős részét munkahelyétől távol tölti. Azt, hogy ezek a mobilitást biztosító megoldások miért nem terjedtek el ez idáig a jelenleginél nagyobb mértékben, némiképp magyarázza az elérhető adatátviteli sebesség viszonylagos lassúsága. A GSM-rendszer által alapvetően biztosított gyorsaság 9,6 Kbit/s volt. Ehhez képest ugrást jelentett, amikor megjelent a 14,4 Kbit/s-os sebesség elérésének lehetősége. Egy új technológia, a HSCSD (High-Speed Circuit Switched Data – nagy sebességű vonalkapcsolt adatátvitel) hazai bevezetése az elmúlt év közepétől már – optimális körülmények között és a megfelelő készülék használatával – akár a 43,2 Kbit/s-os gyorsaságot is lehetővé teszi. E technológiák közös jellemzője, hogy számlázásuk az adatátvitel megkezdésétől számított idő alapján történik, nem számít tehát, hogy az eltelt idő alatt milyen mennyiségű adatforgalom zajlott.

Mindezekből következően, az eddigi lehetőségekhez képest jelentős előrelépésnek számít a közelmúltban hazánkban is bevezetett GPRS-szolgáltatás (General Packet Radio Service). A jelenlegi körülmények között a – leginkább a HSCSD-megoldás maximálisan elérhető gyorsaságával összevethető adattovábbítási sebességet nyújtó – eljárás egyik lényeges előnye, hogy alkalmazásával lehetővé válik a folyamatos kapcsolattartás (always on). Ennek köszönhetően nem kell naponta esetleg többször feljelentkezni a hálózatra, hiszen ha ez egyszer megtörtént anélkül, hogy ez külön költséget jelentene, megvan a folyamatos kapcsolat. A díjazás – a technológia megoldásainak köszönhetően – a tényleges adatforgalom alapján történik, azaz a továbbított bájtok mennyiségének arányában kell fizetni.

Előtérben a biztonság

Az internet-hozzáférés kapcsán nem szabad elfeledkezni a biztonság kérdéséről. A bárki által hozzáférhető világháló használata abban az esetben lehet problémamentes, ha megfelelően védettek a hozzá csatlakozó rendszerek, hiszen a nemkívánatos gondokat, zavarokat csak ily módon kerülhetik el az érintettek. A biztonság érdekében szoftveres és hardveres segítséget egyaránt igénybe lehet venni, és a vírusirtótól kezdődően a vállalati tűzfalakig (az internetre kapcsolt szerver biztonsági rendszere) számos megoldást lehet, sőt érdemes alkalmazni az adatok, illetve a kommunikációs folyamatok védelmében.

Bizonyos cégek működése kapcsán felmerül az internet-hozzáférési korlátozás kérdése. Olyan vállalatoknál, ahol a mindennapos munkához szükséges az internetezés, nyilvánvalóan nem érdemes korlátozást bevezetni. A hozzáférési szintek meghatározásakor a biztonság mellett az egyes dolgozók munkaköre is szempont lehet. Ez utóbbihoz kapcsolódóan meg lehet határozni: ki, mikor, milyen felületekhez férhet hozzá, és ezeket a paramétereket a megfelelő szerverbe táplálva, kontroll alatt lehet tartani az internethasználatot.

Ahhoz, hogy a világháló ténylegesen a vállalat működésének érdekeit szolgálja, jól átgondolt döntéseket kell hozni a hozzáférés-korlátozás kapcsán is. Nem érdemes például az elektronikus levelezést (e-mail) tiltani, hiszen ez a kommunikációs megoldás a gyorsasága, könnyű kezelhetősége és nem utolsósorban olcsósága révén közvetlen üzleti értékeket hordoz, s hatékonyabbá teszi a munkát.

Az új üzleti tér számos tekintetben nyújthat segítséget alkalmazói számára, hiszen használatával nem csupán a régi üzleti partnerek kiszolgálása javulhat, de új piacokra lehet szert tenni, emellett költségmegtakarítás és hatékony működés garantálható. Mindezt összegezve egy olyan eszközről van szó, amely megfelelő alkalmazása esetén növeli az adott cég piaci versenyképességét. Ahhoz persze, hogy a bárki által hozzáférhető erőforrást egy-egy cég szolgálatába lehessen állítani, meg kell találni a számukra legkedvezőbb megoldást.

Információvédelem

Az informatika térhódításával a vállalatoknál a bizalmasan kezelt adatok védelme nehezebbé vált, mint amikor azokat még manuálisan kezelték. S bár százszázalékosan biztos rendszer nincs, e területen is versenyfutás zajlik az illegális módszerekkel adatot szerzők, illetve az ezt megakadályozni igyekvő biztonságtechnikai szakemberek között. Az információ védelme üzleti érték.

Minden cégnél ügyelni kell arra, hogy az ott dolgozó munkatársak adatai (e tekintetben irányadóak az adatvédelmi törvény passzusai), illetve a cégek bizalmas üzleti információi ne kerüljenek idegen kezekbe. Ha mégis kikerülnek, azzal sérülhetnek a cégek, sőt esetenként az ügyfelek gazdasági érdekei is. Amikor a vállalatoknál az adatnyilvántartást még hagyományos úton végezték, könnyebben tetten érhető volt, hogy egy-egy információ honnan szivároghatott ki. A számítógépek elterjedésével azonban alapvetően megváltozott a helyzet, s jóval nehezebben lehet kideríteni, hogy ki tört be a rendszerbe, vagy egy vírussal ki akar szándékosan kárt okozni.

A PricewaterhouseCoopers (PwC) európai felmérése szerint a cégeknek leginkább az internetes bűnözéstől kell tartaniuk. Európában az elmúlt két évben majdnem minden második nagyvállalat legalább egyszer gazdasági bűncselekmény áldozatává vált. Az információvédelemmel foglalkozó Noreg Kft. kereskedelmi igazgatója, Kondákor Tibor elmondta, hogy tavaly – az előző évekhez képest – az elektronikus bűncselekmények számának növekedése ugyan minimális volt, de a kárérték nem csökkent. Az igazgató szerint az információvédelem Magyarországon is bővülő piac. Egyelőre elsősorban a banki, pénzintézeti, távközlési szektorban működő cégek, illetve a multinacionális társaságok itteni leányvállalatai költenek erre. A tapasztalatok szerint ma már az államigazgatásban is felismerték az információvédelem jelentőségét, azonban problémát jelent, hogy e célra nincs elegendő pénz e szektorban. A szakemberek szerint egy vállalatnak célszerű az éves informatikai költsége tíz százalékát információvédelemre fordítania, s immár tapasztalati tény, hogy a befektetett forintok megtérülnek. Nem árt viszont tudni, hogy többe kerül a védelem, ha már egy meglévő informatikai hálózathoz kell kiépíteni a védelmi rendszert, mintha azt eleve a biztonsági szempontok figyelembevételével létesítenék. H. É

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. október 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem