×

Bérek és bérfelzárkóztatás

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. szeptember 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 44. számában (2001. szeptember 15.)

 

A hazai bérek uniós felzárkóztatásának fontosságát illetően egyetértés mutatkozik a kormány és a szociális partnerek között, azonban a lehetőségekről és az eszközökről eltérő álláspontot képviselnek a felek. Hasonlóképpen a jövő évi minimálbér megemelésének módjáról és mértékéről is különböznek a vélemények, mert míg a kormányzat szerint a gazdaság dinamikája lehetőséget biztosít e lépésre, addig a munkaadók szerint e döntést nem alapozzák meg a kellő teljesítmények. A munkavállalók ugyancsak azt nyomatékosítják, hogy a bérfelzárkóztatás nem veszélyeztetheti a makrogazdaság egyensúlyi folyamatainak biztonságát.

 

A gazdaság fejlődése biztos alap

A minimálbér-emeléssel kapcsolatos egyeztetést a szociális partnerekkel korábban megszokott, konszenzusos módon is le lehetett volna folytatni, ám akkor a legkisebb bér összege nem lett volna az idén 40 ezer, illetve a jövő évben 50 ezer forint, mivel azt a munkaadók nem fogadták volna el – hangsúlyozta Herczog László, a Gazdasági Minisztérium miniszteri megbízottja.

Hozzátette: ha a klasszikus piacgazdaságban bért emel a munkáltató, azt saját zsebéből, kigazdálkodott nyereségéből kell kifizetnie. Ezt a terhet a jelenlegi fejlettségű magyar gazdaságnak el kell tudni viselnie. Magyarországon a szakszervezetek a reálbért mindig prioritásként kezelték, olyannyira, hogy néha a foglalkoztatási kérdések elé helyezték, bár az elmúlt egy-két évben hangsúlyeltolódás figyelhető meg az utóbbi irányába.

A kormány jövedelempolitikája szerint a reálbér növekedésnek a GDP-emelkedés 50 százalékát kell elérnie. A gazdaság fejlődésével a reálbérek továbbra is dinamikusan nőnek, sőt – az elmúlt három év tükrében – a hatékonyság javulásával arányosan emelkednek. Az természetes, hogy a szakszervezetek szerint a reálbér növekedése elmarad a kívánatostól, míg a munkaadók szerint jobban emelkedik a termelékenységnél.

Tény, hogy az infláció csökkenésének üteme megtorpant, de ezt a gazdaságelemzők nem a nagyobb bérkiáramlással, mint inkább az energiaár emelésével indokolják. Az uniós bérfelzárkóztatásra több eszköze van a kormánynak: így a minimálbér-emelés, az éves bérajánlások, illetve a költségvetésben és az adótörvényben rögzített jövedelempolitikai intézkedések.

A miniszteri biztos felhívta a figyelmet néhány tényezőre, ami befolyásolja az uniós bérfelzárkóztatást. A magyar GDP növekedése már 3-4 éve meghaladja az EU átlagát, a forint vásárlóereje folyamatosan növekedni fog, és a csatlakozás további lendületet adhat ennek a folyamatnak. Azt is megemlítette, hogy míg az uniós bérfelzárkóztatás politikai megközelítés, addig a munkáltató a foglalkoztatást és a bérpolitikát érintő kérdésekben piaci alapon dönt, s befektetésének megtérülését tekinti elsődlegesnek. A magyar bérek azonban – a csatlakozást követően – a munkaerő szabad áramlása miatt is emelkedni fognak majd néhány szakmában, mint például az informatikai ágazatban. Ennek magyarázata abban keresendő, hogy ha az elvándorlás miatt hiány keletkezik, akkor a magyarországi munkáltatók is rákényszerülnek az EU-val versenyképes bérek kialakítására.

A minimálbér kompenzációjára elkülönített keret alacsony felhasználásával kapcsolatos elemzés még nem készült el a gazdasági tárcánál, így csak feltételezésekre lehet hagyatkozni. Herczog László szerint két eset lehetséges: vagy valóban helyes volt a kormány elképzelése az egymilliárd forintos keret megállapításakor, és a magyar gazdaság a minimálbér-emelést megrázkódtatás nélkül befogadta. A másik lehetőség pedig – a munkaadók állítása szerint – az, hogy a kompenzációs források elérésének pályázati feltételei túl szigorúak voltak, illetve az igények beadására rövid idő állt rendelkezésre. Elképzelhető, hogy emiatt ősztől enyhülnek a pályázati feltételek, ám erről még nem született döntés.

Hiányzik a valós teljesítmény

"Véleményem szerint az idei őszi, háromoldalú minimálbér-tárgyalások formálisak lesznek, mivel a költségvetésben jövőre rögzített legalább 50 000 forint csak magasabb lehet, ám kíváncsian várjuk, milyen javaslatokkal áll elő a kormány" – jelentette ki Dávid Ferenc, az Általános Fogyasztási Szövetkezetek Országos Szövetsége (ÁFEOSZ) szövetségi titkára, a munkaadói oldal szakértője. Hozzátette: a jelen időszakban – a gazdasági elemzők szerint – lassul a magyar gazdaság növekedése, így a bérek alakulását is csak folyamatában, az egyéb makrogazdasági mutatók és az európai uniós csatlakozást is figyelembe véve lehet megítélni.

A munkaadók úgy vélik, hogy az egyes ágazatokban dolgozók 40 százalékát érintő 56 százalékos idei minimálbér-emelést nem alapozta meg a gazdaság teljesítménye. Az Unió azt ajánlja, hogy a nominál- és a reálbérek csak a gazdasági teljesítmények növekedésének arányában emelkedjenek, a mértékben pedig állapodjanak meg a szociális partnerek.

Azt már most ki lehet jelenteni, hogy a 2002 januárjában esedékes, az ideihez képest 25 százalékkal megemelt, 50 000 forintos minimálbér bevezetése nem tükrözi a gazdaság teljesítményét, és mivel nem alapul a szociális partnerek egyetértésén, így deklarálása sem EU-konform.

Az európai bérektől nagy a lemaradás, ezért a munkaadók – ha a kormány segített volna az érdemleges kompenzációban – önmagában nem ellenezték volna a minimálbér-emelést. Már csak azért sem, mert – például – ha az osztrák átlagbért száz egységnek tekintjük, ehhez képest a portugáliai negyvenet, míg a magyar huszonnégyet tesz ki.

Figyelembe kell venni ugyanakkor azt az uniós elvárást is, hogy a minimálbérnek a csatlakozásig el kell érnie az átlagkeresetek 55-60 százalékát, ami most 50 százalék körül mozog. A munkaadóknak azonban az az érdekük, hogy a személyijövedelemadó-sávok és -határok megváltoztatásával a nettó kereset emelkedjék a bruttó helyett, mert így kevesebb szja-t és társadalombiztosítási járulékot kell a munkáltatóknak is befizetniük a munkavállalók után. A munkaadók azt is gyümölcsözőnek tartanánk, ha a kormány a 2002-re rögzített két százaléknál intenzívebb járulékcsökkentést hajtana végre.

Mérséklésre váró bérterhek

A munkavállalók nem értik, hogy béreik miért nem emelkedhetnek a teljesítményekkel arányosan. Az utóbbi években a gazdaság dinamikusan fejlődik, a GDP növekedése 5 százalék körüli, azonban a reálbérek jóval e szint alatt növekedtek úgy 1999-ben, mint 2000-ben – közölte Hanti Erzsébet, a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének, illetve az Országos Munkaügyi Tanács munkavállalói oldalának szakértője. Kifejtette: a munkavállalói teljesítmények növekedése révén a költségvetési bevételek mellett a vállalkozói profit is a béreket messze meghaladóan nőtt az utóbbi években.

Az uniós bérfelzárkóztatás azt kell hogy jelentse a munkavállalóknak, hogy béreik a teljesítményekkel arányosan vagy azt meghaladóan nőnek, és ennek következtében belátható időn belül utolérik a jelenlegi uniós országok bérszínvonalát. E folyamat Magyarország uniós csatlakozásával spontán módon is lejátszódhat, azonban a szociális partnernek mindegyikének az lenne az érdeke, hogy e menetrendet egy megállapodáson alapuló program vezérelje.

Ennek során a mindenkori kormánynak az adó- és inflációs politika kialakításában van feladata, míg a munkáltatóknak és a munkavállalóknak a felzárkóztatás követelményeinek megfelelő bérmegállapodások megkötésében. Az azonban a munkavállalóknak sem érdekük, hogy a bérfelzárkóztatás miatt a makrogazdaság egyensúlyi folyamatai felboruljanak. Egy hosszabb távú programra van szükség tehát, amelyet a csatlakozást követő változások felgyorsíthatnak.

Hanti Erzsébet szerint a munkavállalók azt várják, hogy az állam ne gátolja a szabad bérmegállapodásokat, sőt az adópolitikájával segítse azokat. Mindenképpen csökkenteni kell a bérek adóterhelését, ezen belül érezhetően növelni kell az adójóváírás mértékét, valorizálni az adókedvezményeket, és meg kell oldani, hogy a mindenkori minimálbér adómentes legyen.

Az utóbbi években az átlagkereset "belenőtt" a legmagasabb adókulcsba, ennek tehát jóval az átlagkereset szintje felett kellene kezdődnie. Az abszolút mértékű egészségügyi hozzájárulás ugyancsak jelentősen megnöveli az alacsony keresetűek bérköltségeit, így ez is változtatásra szorul.

A minimálbér megemelése a béreket alulról nyomja felfele, tehát segíti az indokolatlan bérkülönbségek csökkentését, önmagában azonban ez nem mindenható megoldás, csak egy pozitív lépés. A béreknek egy piacgazdaságban a szociális partnerek döntésein kell alapulniuk, így tehát a munkavállalók reményei szerint a jövő évi minimálbér-emelésről is a szociális partnerek megállapodása fog határozni. Ugyanakkor a 2001. évi bérfolyamatokból olyan tendenciák láthatóak, miszerint a minimálbér további jelentősebb emelésének -általánosságban és a gazdaság nagyobb részében – megvannak a finanszírozási feltételei. Nem lehet viszont e lépést az ideihez hasonló, a következményekkel nem számoló módon megtenni. Szükség van arra, hogy azokban az ágazatokban, ahol az idén valóban gondot okozott a minimálbér-emelés forrásainak megteremtése, ott megfelelő kompenzációs módszer és forrás álljon a rendelkezésre. Ennek konkrét módjáról – szakértői számításokkal alátámasztva – a későbbiekben az OMT-ben szükséges megállapodni.

Kiegyenlítettebbé váltak a keresetek

A minimálbér jelentős emelésének köszönhetően évek óta először fordult elő, hogy a szellemi munkakörben dolgozók keresetnövekedési üteme – az év első öt hónapjában – elmaradt a fizikai foglalkozásúakétól, ami különösen a versenyszférában volt jellemző. A két foglalkozási csoport közötti kereseti rés tehát nem szélesedett tovább – mondta Lindnerné Eperjesi Erzsébet, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) osztályvezetője.

Az idei év első öt hónapjában a bérből és fizetésből élők 95630 forintos bruttó havi átlagkeresete összességében 16,8 százalékkal nőtt a költségvetési szférában és a legalább 5 főt foglalkoztató gazdálkodó szervezeteknél. A versenyszférában 2001 január-májusban a szellemi foglalkozásúak bruttó keresete több mint kétszerese, a költségvetési szférában közel másfélszerese volt a fizikaiakénak, de az utóbbi területen – a tarifatáblázaton alapuló keresetmegállapítási gyakorlat eredményeként – a két állománycsoport keresetalakulásának üteme is kiegyenlítettebb volt. A keresetemelkedés egyik legjelentősebb tényezője 2001-ben a minimálbér 57 százalékos emelése volt. Az intézkedés által leginkább érintett gazdasági ágakban, ágazatokban – mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, textil-, bőr- és cipőgyártás, építőipar, szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás, valamint szociális ellátás – az átlagosnál erőteljesebben nőtt a bruttó átlagkereset.

A nemzetgazdaság különböző területein dolgozók bruttó keresete között – részben a munkaerő eltérő összetételéből, iskolai végzettségéből és munkaköri követelményeiből adódóan – számottevőek a különbségek. Az alap-állománycsoportok közül 2001 első öt hónapjában a vegyiparban dolgozó mintegy 25 ezer szellemi foglalkozású 221240 forintos keresete jelentette a kereseti skála csúcsát, míg a másik pólust 48160 forintos átlaggal a szociális ellátás közel 26 ezer fizikai dolgozója képviselte.

A versenyszféra és a költségvetés kereseti dinamikája között nem volt eltérés 2001 első öt hónapjában. Az előző évben a költségvetési szféra hátránya volt a jellemző, tavaly ugyanis e körben nem került sor átfogó tarifális rendezésre, a kormány az oktatási, illetve a humán egészségügyi és a szociális dolgozók egyszeri keresetkiegészítésével, majd a 2001-ben végrehajtott – így a 2000. évi kereseti dinamikát nem befolyásoló – differenciált juttatással kívánta javítani a közszféra dolgozóinak kereseti pozícióit.

A múlt évi, egyszeri kiegészítés keresetnövelő hatását kiszűrve a közszféra keresetdinamikája három százalékponttal maradt volna el a versenyszféráétól az év eddig eltelt időszakában. Az év hátralévő részében még a köztisztviselői törvény módosításával kapcsolatos tarifális keresetemelkedésre kell számítani.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2001. szeptember 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem