×

A foglalkoztatást elősegítő támogatási rendszer

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 31. számában (2000. augusztus 15.)

 

A foglalkoztatást elősegítő támogatásokban 2000. május 1-jétől lényeges változások következtek be. A változások kiterjednek a munkáltatókat érintő eljárási kérdésekre, de érintik a támogatást igénybe vevő munkanélkülieket is. Újdonság a munkaerő-piaci programok támogatása.

 

A foglalkozást elősegítő támogatásokat, valamint a Munkaerőpiaci Alapból a foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásokat a 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet (R.) szabályozza. A módosításokat a 4/2000. (IV. 12.) SZCSM rendelet vezette be.

Gépjármű-vezetői engedély megszerzése

A foglalkoztatást elősegítő képzések rendszerében változást jelent, hogy 2000. május 1-jétől a közúti járművek vezetésére jogosító vezetői engedély megszerzéséhez nyújtandó támogatás kiterjed az eddigi C és D kategória mellett az E vezetői kategóriára (a nehéz pótkocsiból és gépkocsiból álló járműszerelvényre), továbbá a C, D és E vezetői kategóriák alkategóriáira és kombinált kategóriáira is, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az összes gépjármű-vezetői engedély megszerzéséhez kérhető a Munkaerő-piaci Alapból támogatás.

Képzés

A képzés iránya

Fontos változás, hogy a munkaügyi központ a módosítás után a munkanélküliekkel, illetve az arra jogosultakkal együttesen választja ki a támogatott képzés irányát. Ilyen jogosult például az a személy, akinek a munkaviszonya várhatóan egy éven belül megszűnik, továbbá aki közhasznú munkavégzésben vesz részt, vagy akinek foglalkoztatása az adott képzés nélkül nem oldható meg stb.

A képzési programot lebonyolító intézményt a munkaügyi központ jelöli ki. Ebben a körben változást jelent, hogy 2000. május 1-jétől nem a munkaügyi központ által kiválasztott személy kérelmére lehet az eredeti képzési irányoktól eltérő képzéshez támogatást igénybe venni, hanem az ilyen eltérő programot tartalmazó képzéshez a támogatási eljárás hivatalból indul.

Jogalap nélkül felvett képzési támogatás

A jogalap nélkül felvett képzési támogatás visszakövetelése terén is lényeges változást jelent, hogy a május 1-jétől hatályos módosítás pontosította a jogalap nélkül felvett képzési támogatás meghatározását. A korábbi szabályozás a visszakövetelés alapját nem határozta meg, csak kimondta, hogy a képzési támogatást mikor, milyen felróható hallgatói magatartás esetén kell visszakövetelni. A jogalkalmazónak kellett tehát eldöntenie, hogy milyen mértékű lehet a visszakövetelés. Az új rendelkezés pontosan meghatározza, hogy például az óralátogatási vagy a vizsgakötelezettség elmulasztása miatt a képzési támogatásnak azt a részét kell visszakövetelni, melyet a munkaügyi központ a képzés abbahagyásáig átutalt a képzőintézménynek. Ilyen lehet például a vizsgadíj és vizsgáztatási díj, a tankönyvek, taneszközök díja stb.

Keresetpótló juttatás visszakövetelése

Az új szabályozás lehetővé teszi a keresetpótló juttatás visszakövetelését is, ha az az R.-ben meghatározott feltételek hiánya miatt nem lett volna megállapítható, tehát például ha a képzés ideje alatt megszűnik a munka nélküli állapot, de valamilyen ok miatt tovább történik a folyósítás stb.

A képzés támogatása

A módosítás a klasszikus államigazgatási eljárás alapjaira helyezi a képzési támogatás engedélyezésére irányuló eljárás megindítását. Amíg korábban a munkáltató ajánlata alapján került sor a támogatás elbírálására, addig most a képzés támogatása a munkáltató által a telephely szerint illetékes munkaügyi központhoz benyújtott kérelemre történik.

  • Az előírás szerint a munkaügyi központ nem határozattal döntött, hanem egy megállapodásban rögzítette a munkaadóval a képzés lebonyolításával összefüggő kérdéseket. Az új szabályozás előírja, hogy a kérelem elbírálásáról államigazgatási határozattal kell dönteni, de emellett a munkaügyi központ és a munkáltató a támogatás folyósításának egyéb feltételeit továbbra is megállapodásban rögzíti. A R. 9. §-ának (3) bekezdése szerint a munkaadó kérelmének tartalmaznia kell:
  • a képzés szükségességét, célját, gazdálkodási és foglalkoztatási szempontból várható eredményét,
  • a képzési program rövid ismertetését, a képzéssel megszerezhető képesítést,
  • a képzésben részt vevők létszámát, kor és iskolai végzettség szerinti összetételét,
  • a képzés lebonyolításához szükséges feltételeket,
  • a képzési program összes, illetve fajlagos költségeit (Ft/fő/óra), a munkaadói hozzájárulás mértékét, ideértve a munkaadó által a képzésben részt vevő részére kifizetendő keresetkiegészítést,
  • a képzésben részt vevők további foglalkoztatására vonatkozó munkaadói nyilatkozatot.

A munkaadónak nyújtandó támogatás szempontjából keresetkiegészítésként a képzésben részt vevő által a képzést megelőzően elért átlagkereset és a képzés alatt elért kereset különbözete vehető figyelembe.

Munkanélküliek vállalkozóvá válása

A munkanélküliek vállalkozóvá válását elősegítő támogatásokra vonatkozó eljárásban csak annyi változás történt, hogy a támogatás folyósításának kezdő napja nem a vállalkozói igazolvány záradékolásának, hanem a vállalkozói igazolvány átvételének a napja.

Foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatások

A foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatáshoz szükséges jogszerző idő kibővült. 2000. május 1-jétől a támogatás elnyeréséhez szükséges, legalább 6 hónapi munka nélküli állapot időtartamának számításánál a munka nélküli állapotot közvetlenül megelőző foglalkoztatásba beszámít a rendszeres szociális segélyt kérő foglalkoztatott számára a települési önkormányzat által, a települést érintő közfeladat ellátása érdekében szervezett egyéb munka is. Ez azt jelenti, hogy ha valamely munkáltató például június elsején kéri a foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatást olyan alkalmazott részére, aki a foglalkoztatást közvetlenül megelőzően csak három hónapja volt munka nélkül, mert azt megelőzően fél évig közfeladatot látott el a települési önkormányzat megbízásából, illetve rendszeres szociális segélyt igényelt, ez esetben a féléves közfeladatot megelőző munka nélküli időt is hozzá kell számítani a foglalkoztatást megelőzően fennálló három hónapi munka nélküli időtartamhoz.

Ez azért fontos és lényeges változás, mert ez év május 1-jétől módosult a rendszeres szociális segély igénybevételére vonatkozó szabályrendszer is. E szerint a települési önkormányzat a rendszeres szociális segélyt kérelmező, aktív korú, nem foglalkoztatott személy számára legalább 30 munkanap időtartamú közmunka, közhasznú munka vagy a települést érintő közfeladat megszervezésére köteles. Ez a munka tehát megszakítja a munka nélküli állapot időtartamát, és a 6 hónap időtartamba be kell számítani az ilyen közfeladat vagy közhasznú munka előtti munka nélküli állapotot is.

A foglalkoztatás bővítését szolgáló támogatás mértéke és egyéb szabályai nem változtak.

Közhasznú munkavégzés támogatása

A közhasznú munkavégzés támogatása is módosult a 2000. évi költségvetésről szóló törvényben meghatározott előírások miatt. A költségvetési törvény egyik melléklete speciális támogatási formát ír elő a települési önkormányzatok számára. E szerint az önkormányzat a rendszeres szociális segélyt igénylő közcélú munka keretében foglalkoztatottak után foglalkoztatottanként 1500 forint – amely éves szinten legfeljebb az adott önkormányzatot megillető normatív állami hozzájárulás 11 százaléka lehet, de legalább 180 000 forint – támogatást igényelhet a központi költségvetésből, amelynek összege mindazokra a napokra szól, amelyekre a munkaadót kifizetési kötelezettség terheli. 2000. május 1-jétől nem folyósítható a Munkaerő-piaci Alapból a közhasznú munkavégzés támogatása azokra a napokra, amelyekre a települési önkormányzat ugyanazon személy után a költségvetési törvény alapján is megkapja a támogatást. Ez nyilvánvalóan olyan kétszeres támogatást jelentene, ami nem lenne indokolt.

Közhasznú szervezet támogatása

2000. május 1-jétől a közhasznú munkavégzést szervező közhasznú szervezet is részesülhet támogatásban. A munkaügyi központ levonja a támogatásból a munkavégzés megszervezése költségének a munkaadó és a szervező megállapodása által meghatározott részét, és közvetlenül átutalja a szervezőnek.

Az R. 21/C §-ának (3) bekezdése alapján a munkaerő-piaci programok támogathatók akkor is, ha a program a közhasznú szervezetek kezelését foglalja magában.

Munkanélküliek önfoglalkoztatóvá válása

A munkanélküliek önfoglalkoztatóvá válásának támogatása körében az ez év április 15. után elbírált pályázatoknál az eddigi 500 000 forintig terjedő támogatás 1 000 000 forintra emelkedett. Az eddigi szabály szerint a támogatást legkésőbb a folyósítást követő 19. hónap kezdetétől számított, legfeljebb 60 hónap alatt kellett visszafizetni. Az új előírás szerint a támogatást legkésőbb a folyósítás befejezését követő 13. hónap kezdetétől számított, legfeljebb 60 hónap alatt kell visszafizetni a különmegállapodásban rögzített részletszabályok szerint.

Itt az az alapvető differencia, hogy a folyósítás befejezését követő 13. hónaptól kell megkezdeni a törlesztést, ami azt feltételezi, hogy a folyósítás is több szakaszban történhet, és csak a legutolsó folyósítási részösszeg kiutalását követő 13. hónaptól kell megkezdeni a visszafizetést. A 2000. április 15. után elbírált pályázatoknál a kérelmezőnek a támogatással indítandó vállalkozás beruházási költségének legalább 20 százalékát elérő saját forrással vagy egyéb anyagi biztosítékkal kell rendelkeznie. Ezt a mértéket a korábbi szabályozás nem tartalmazta.

Munkahelymegőrzés támogatása

A módosítás 2000. április 15-i időponttal hatályon kívül helyezte a munkahelymegőrzés támogatási rendszerét.

Megváltozott munkaképességű munkavállalók

Rendszerét pontosította és konkrét szabályokkal látta el a módosítás. 2000. április 15-től csak az a munkáltató részesülhet a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának támogatásában, amely a pályázat benyújtását megelőzően legalább egy naptári éven át működött, és a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatását elősegítő beruházás költségeinek legalább 20 százalékát elérő saját erővel is hozzájárul a megvalósításhoz. Emellett vállalnia kell, hogy a megváltozott munkaképességű személyek munkaviszonyban történő foglalkoztatása a támogatott munkahelyen, illetve telephelyen valósul meg. Ezen túlmenően most már külön foglalkoztatási kötelezettséget is kell vállalnia a munkáltatónak.

A pályázat benyújtását megelőző egy naptári éven belüli jogutódlás is egyévi működésnek számít, ha az megfelel a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvényben (Mt.) előírt jogutódlásnak, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a munkavállalókat folyamatosan és ténylegesen kell változatlan feltételek mellett tovább foglalkoztatnia a jogutód cégnek.

Új szabály ebben a körben, hogy alakszerű közigazgatási határozattal kell rendelkezni a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának időtartamáról, annak tartalmáról stb. Az így meghatározott foglalkoztatási kötelezettség időtartama azonban legfeljebb csak 3 évig terjedhet.

Munkaerő-piaci programok támogatása

A foglalkoztatási törvény 2000. január 1-jei módosítása iktatta be a munkaerő-piaci programok támogatását. Ez a szabály azonban – mint általában minden törvény – csak a kereteket állapította meg, a részleteket a végrehajtási rendelet tartalmazza május 1-jei hatálybalépéssel. A programok területi hatályukat tekintve lehetnek központi munkaerő-piaci programok, több megyére kiterjedő munkaerő-piaci programok és megyei (fővárosi) programok is. A támogatásra irányuló pályázatokat jogi személyek (közös vállalat, kft., rt.), jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságok (kkt., bt.), továbbá egyéni vállalkozók a munkaerő-piaci program kidolgozásához, illetve annak részben vagy egészben történő megvalósításához is benyújthatják.

A pályázatot elnyert jogi vagy természetes személlyel polgárjogi szerződést köt a munkaügyi központ, amely tartalmazza a program szervezésének, bonyolításának, továbbá elemzésének és a végrehajtás ellenőrzésének részletes szabályait, valamint a támogatások folyósításának feltételeit és az ahhoz szükséges iratokat.

A jogszabály-módosítás lehetőséget biztosít arra is, hogy egységes támogatás nyújtható egy jogcímen a programban részt vevő számára, a munkanélküli vállalkozóvá válásához, az intenzív álláskeresésben, továbbá a munkaerő-piaci képzésben való részvételhez, valamint a munkaerő-piaci szolgáltatások igénybevétele során nyújtandó támogatásokhoz. Ez akkor alkalmazható, ha a program által elérni kívánt cél megvalósítása érdekében az összevonás indokoltnak látszik.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem