×

Gazdaságfejlesztés

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 28. számában (2000. május 15.)

 

A magyar gazdaság- és vállalkozásfejlesztés gyakorlatában meghatározó szerepet játszanak az állami forrásokat csoportosító célelőirányzatok, illetve az ezek felosztását szolgáló pályázati rendszerek. A munkaadói szervezetek – attól függően, hogy a cégek mely körét képviselik – eltérő véleményeket fogalmaznak meg a pályáztatás gyakorlatáról, két dologban azonban egyetértenek: a pénz az idén is kevés, de a felhasználást illetően kedvező folyamatok indultak el.

 

Középpontban a kisvállalkozások

Nagy Róza, a Gazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára jelentős fejleménynek tartja, hogy a kis- és középvállalkozásokról, fejlesztésük támogatásáról szóló törvény ez év január elsejei hatálybalépésével lehetővé vált az e réteg speciális igényeit figyelembe vevő program kidolgozása.

A jogszabály a Gazdasági Minisztérium költségvetési fejezetében új elemként hozta létre a Kis- és Középvállalkozói Célelőirányzatot (KKC), amelynek felhasználását, kezelését, ellenőrzését minisztériumi rendelet szabályozza.

A KKC-ből első ízben 2000-ben valósul meg támogatás. A minisztérium a kis- és középvállalkozások (kkv-k) speciális igényeinek, problémáinak figyelembevételével, az eddigi támogatási tapasztalatok felhasználásával egységes szemléletű támogatási programokat dolgozott ki. A költségvetési törvény erre az évre 5,23 milliárd forintot biztosít a KKC-nek, amihez 1,81 milliárd forint PHARE-forrás társul.

Nagy Róza kiemelte, hogy a tárca – összhangban a kkv-törvény rendelkezéseivel – a kis- és középvállalkozói kör eddiginél hatékonyabb támogatását tűzte ki célul, az idén induló programok kialakítása során ez a szemléletváltás érvényesült. A programok prioritásokat meghatározva koncentrálják az erőforrások felhasználását. Ilyen például az új típusú beszállítói pályázati támogatás, a hitellehetőségek bővítése, az exportösztönzés, a magas tudástartalmú termékek előállításának preferenciája.

Annak is meghatározó szerepe van a minisztérium illetékese szerint, hogy a célelőirányzat felosztása során meghatározó szerepet kapnak a vállalkozásfejlesztést segítő szervezeteken keresztül nyújtott, célzottan kis- és középvállalkozásokhoz jutó támogatások. A vállalkozások működési feltételeinek javítását célzó támogatásoknál, illetve a széles körű kereskedelmi banki szolgáltatást feltételező pénzügyi konstrukcióknál elsődlegességet kell biztosítani a pályázatoknak.

A források elosztásánál kiemelt szempont lesz a multiplikatív hatás vizsgálata is. A rendelkezésre álló források szűkössége miatt az idén megkülönböztetett figyelmet fordítanak a piaci intézményeken keresztül bevonható források mozgósítására – ígérte az államtitkár.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy az integrált beszállítói program új típusú vertikális struktúra kialakítását, az integrátori programhoz kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat tesz szükségessé.

A programok között szerepel a kisvállalati hitelprogram, amelynek része az átalakuló mikrohitel, az azt kiegészítő – maximum 10 millió forintos – kamattámogatásos kishitel, az ahhoz illeszthető garanciarendszer, a készfizető kezességvállalások garanciadíjaihoz biztosítandó 50 százalékos támogatás, valamint a garanciaszövetkezetek regionális hálózatának kiépítése is.

További segítséget jelent a kis- és középvállalkozásoknak a piaci pozíciót, versenyképességet javító program, amelybe beletartozik az exportfejlesztést segítő, a tudás- és technológiafejlesztő program, az új kamattámogatási pályázat, valamint az exkluzív turisztikai beruházásokat támogató program.

Nagy Róza elmondta azt is, hogy a gazdaságfejlesztés jövőbeni súlypontjai a Széchenyi-tervben ismertetett programcélok, amelyek fontos és támogatandó területek. Változást elsősorban a prioritások egyértelmű meghatározása, a célokhoz kapcsolódó cselekvési terv és forrásigény meghatározása jelent, amely a megvalósítás, végső soron a sikeres európai felzárkózás záloga. A kormányzat mindenki számára érzékelhető fellendülést kíván elérni úgy, hogy az a hazai gazdasági élet szereplőinek mind szélesebb bázisán alapuljon.

A pályázatkészítés nehéz feladat

A zömében nagyvállalatokat tömörítő Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) szakértője, Cseresné Kovács Zsuzsanna szerint a kis- és középvállalkozások a nagyoknál sokkal nehezebben érhetik el a megpályázható pénzeket, számukra sokkal bonyolultabb feladat az anyagok elkészítése, a szükséges dokumentumok beszerzése, a határidők nyomon követése.

A nagyvállalatoknál a pályázatok elkészítését többnyire felkészült szakemberekből álló külön apparátus végzi, így nem jelent problémát egy-egy tender elkészítése, benyújtása. A gyakorlat szerint a nagyobb cégek több információval rendelkeznek arra vonatkozóan is, hogy a pályázathoz kapcsolódóan honnan, milyen engedélyeket, dokumentumokat kell beszerezni.

Fontos az is, hogy a vállalkozások tisztában legyenek azzal, milyen határidőket, hol kell betartani, és hol lehet "elcsúszni" – mondta el az MGYOSZ szakértője. Ezek mind olyan kifinomult technikák, amelyek ismerete a sikeres pályázathoz elengedhetetlen, ám ezen tudás megszerzésére a nagyvállalatok sokkal inkább képesek, mint a kisebb méretű cégek.

A pályázatokat elbíráló testület munkájáról szólva Cseresné Kovács Zsuzsa – aki maga is tagja a zsűrinek – azt emelte ki, hogy a grémium törekszik a szubjektív befolyásolás kizárására és az előre lefektetett objektív szabályok szerinti döntéshozatalra. A kis- és közepes vállalkozások számára nem könnyű feladat a pályázat beadásához szükséges többoldalas, bonyolult, részletekbe menő, számos mérlegadatot, engedélyeket tartalmazó beadvány elkészítése, ám a szakértő szerint éppen ezek a dokumentumok elengedhetetlenek ahhoz, hogy a pályázatokról objektív döntés születhessen.

Az ez évi gazdaságfejlesztési forrásokról szólva az MGYOSZ szakértője kifogásolta, hogy évről évre a költségvetési irányelvek tárgyalásának kezdetekor szép ígéretek hangzanak el a vállalkozások támogatására szánt összegekről, de mire az irányelvekből elfogadott költségvetési törvény lesz, a beígért keret jelentősen megcsappan. – Tavaly is ez történt – szögezte le.

Értékelése szerint a Gazdaságfejlesztési Célelőirányzatból támogatandó célokban lényegesebb változás nem történt az idén az előző évekhez képest. A támogatásra szánt összeg továbbra is kevés, a harmadik negyedévre kimerülhet a keret, s akkor már csak a következő év terhére, az arra az évre vonatkozó szabályok szerint lehet elfogadni pályázatot.

Úgy véli, hogy a gazdaságfejlesztési források akkor gyakorolhatnának igazán komoly hatást a foglalkoztatásra, ha a támogatások nagyobb része segítené a kis- és középvállalkozásokat. – A piacgazdasággal működő országokban ott bővül a foglalkoztatottság, ahol a kis- és középvállalkozások is fejlődnek – mutatott rá.

A szakértő szerint a vállalkozások számára kedvezőtlen, hogy a rendelkezésre álló állami források túlságosan szétszabdaltak.

Beszállítói kapcsolatok erősítése

Berényi János, a stratégiai nagyvállalatokat tömörítő országos munkaadói érdekképviselet, a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetsége (Stratosz) elnöke azt emelte ki a támogatási rendszerről szólva, hogy a közszolgálatot ellátó vállalatok jellegükből adódóan kedvezően értékelik az infrastruktúra fejlesztésének változatlanul kiemelt helyen történő szerepeltetését a gazdaságpolitika elképzelései között.

A jelentős, országos infrastruktúra-fejlesztési programok – amelyek végül is a gazdaság vérkeringését hivatottak biztosítani – a Stratosz számára elfogadhatóak, akár közvetve, akár közvetlenül érintik őket a fejlesztések, beruházások.

A Stratoszba tömörült nagyvállalatokra valójában nem jellemző, hogy közvetlenül is részt vennének a különböző gazdaságfejlesztési pályázatokon, mivel ezek a támogatások alapvetően a kis- és középvállalkozásokat érintik – fogalmazott az elnök.

A munkaadói érdekképviselet elnöke szerint a pályázati kiírásokból kiolvasható, illetve a gyakorlatban is érezhető, hogy a kormány alapvetően a kis- és középvállalkozásokat igyekszik támogatni. Példaként említette erre a a beszállítói programot, amelyek révén szintén e réteg lehetőségei bővülnek. E kormányzati szándékhoz az elnök ígérete szerint a Stratosz tagjai partnerek lesznek.

Berényi János külön hangsúlyozta, hogy a Stratosz nagyvállalatai – köztük a Magyar Államvasutak, a Magyar Posta, az Antenna Hungária, illetve a GYSEV – különböző megbízásokkal, megrendelésekkel próbálják elősegíteni a kis- és középvállalkozások fejlődését. Konkrét példaként említette a Stratosz elnöke, hogy a GYSEV pályafelújítási munkálataiban jelentős szerephez jutottak a helyi kisvállalkozók.

A közszolgálatot ellátó nagyvállalatok állami támogatást többnyire az alapellátási tevékenységhez szükséges infrastrukturális beruházásokhoz kapnak. Ilyen esetekben, az állami pénzek felhasználásánál a nagyvállalatok igyekeznek – a jogszabályok betartása mellett – a kis- és középvállalkozásokat preferálni.

A kormány jövőbeni gazdaságfejlesztési elképzeléseit összegző Széchenyi-terv a Stratosz számára elfogadható. Berényi János elmondta, hogy a terv továbbfejlesztésére vonatkozó érdek-képviseleti javaslataikat májusra készítik el a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével (VOSZ) közösen. A munkába komoly szakértői gárdát vonnak be, és igyekeznek követendő példát mutatni a nagy közszolgáltatók és a kisvállalkozók együtt gondolkodására – mondta el a Stratosz elnöke.

Kevés jut a vidéknek

Antalffy Gábor, a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdek-képviseleti Szövetsége (KISOSZ) főtitkára elmondta: alapvetően kedvezőnek tartják, hogy mostanra már megjelentek a konkrét gazdaságfejlesztési pályázati kiírások. Korábban ugyanis gyakran anélkül múlt el az első félév, hogy a felhívások napvilágot láttak volna. Éppen ezért jelentős előrelépés, hogy a gazdasági tárca nagyjából időben közzétette a különböző fejlesztési források pályázatait.

A KISOSZ ugyanakkor számos olyan elemet hiányol a rendszerből, amelyek a kis- és középvállalkozások további forráshoz jutását segítenék. A főtitkár példaként utalt arra, hogy még mindig nem megfelelő az idegenforgalmi, turisztikai pénzalapok elosztási gyakorlata. Kimutatások szerint a Turisztikai Célelőirányzatba történő befizetésekben 40 százalékos arányt tesznek ki a vidéki vállalkozások, ennek ellenére vannak olyan megyék, ahol mindössze 1-2 százaléknyi a pályázatokon visszajuttatott idegenforgalmi fejlesztési forrás. Vagyis a vidéki vendéglátósok turisztikai befizetéseik ellenére gyakorlatilag nem jutnak az alapból beruházási támogatáshoz.

A KISOSZ álláspontja szerint, a nemdohányzók védelméről szóló törvény végrehajtása érdekében az idén kiemelt fontosságú lenne, hogy a kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások ki tudják alakítani a jogszabályban előírt feltételeket. A törvény ugyanis megköveteli a vendéglátóhelyekre különböző ventilátorok, levegőelszívó berendezések felszerelését, ami igen költséges beruházás.

További gondot jelent a KISOSZ tagvállalkozásainak, hogy az eddig csak a kereskedők számláinál kötelező áfarészletezés a jövőben a vendéglátósokra is kiterjed. A forgalmi adó tételes feltüntetése a vendéglősök esetében azt jelenti, hogy az eddigi kézi számlázást gépinek kell felváltania. A bizonylat kiállításához szükséges számítógépek, szoftverek beszerzése további jelentős invesztíciót kíván. A KISOSZ szerint ezekhez a fejlesztésekhez a pályázati rendszer keretében kamattámogatást kellene biztosítani.

A KISOSZ emellett továbbra is kevesli azt a támogatást, amit a kis- és középvállalkozások kaphatnak a munkahelyteremtéshez. Bár a munkanélküliek vállalkozóvá válását a Szociális és Családügyi Minisztérium pályázatok útján szándékozik elősegíteni, a tárcánál ma még senki sem tud felvilágosítást adni a pályázati kiírás formájáról, várható időpontjáról, vagyis a konkrét lehetőségekről. A munkanélküliek vállalkozóvá válásának támogatásával a KISOSZ egyetért, mert megítélésük szerint a munkanélküliség akkor csökkenhet jelentősen, ha az önfoglalkoztatóvá válást meg lehet valósítani.

A főtitkár szerint a forráshoz jutás korlátai a részletekben rejlenek, és sajnos változatlanul nem dominál a belföldön működő, termelő, értékesítő kis- és középvállalkozások támogatása állami pénzforrásból.

Összességében úgy látja, hogy a kormány gazdaságfejlesztési gyakorlatában kedvező folyamatok indultak el, ám szükség van az eddigi eredményeknek a vállalkozók bevonásával történő értékelésére, a további teendők meghatározására.

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2000. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem