×

Vállalkozásfejlesztés, 1999

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. augusztus 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 20. számában (1999. augusztus 15.)

 

Az Orbán-kormány – elődeihez hasonlóan – már a választások idején zászlajára tűzte a kis- és középvállalkozások versenyképességének javítását, ám az ígéretek gyakorlati valóra váltása sokak szerint igencsak lassacskán halad.

 

A kabinet tavaly decemberben elfogadta a Gazdasági Minisztériumban készült „A kormány mikro-, kis- és középvállalkozásokat segítő stratégiája" címet viselő dokumentumot, majd a végrehajtást szabályozó kormányhatározatot. A stratégia alapvető célja a kkv-szektor növekedési esélyeinek, foglalkoztatási képességének erősítése, valamint a felkészülés segítése az uniós követelmények teljesítésére.

A munkaprogram

A Gazdasági Minisztériumban ezt követően elkészült a szektor fejlesztésének 1999-2002. évi munkaprogramja, amely – részben a forrásigény megjelölésével – meghatározza a tennivalókat. 1999-re a program konkrét intézkedéseket tartalmaz, amelyek végrehajtásához szükséges pénzt a gazdaságfejlesztési célelőirányzatból (5,5 milliárd forint), valamint a központi műszaki fejlesztési alapból (mintegy 2 milliárd forint) teremtik elő. Az anyag szerint a 2000-2002. évekre – a kkv-k helyzetét és az előző évi intézkedések eredményeinek értékelését figyelembe véve – évente részletes munkaprogramokat kell kidolgozni, s a megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat az önálló kis- és középvállalkozói célelőirányzatban kell elkülöníteni. Az előzetes felmérések szerint 2000-ben a programok megvalósításához 15 milliárd forint költségvetési támogatás kell.

A működési feltételek javítása

A vállalkozások önfinanszírozó és foglalkoztatási képességének erősítéséhez mindenekelőtt kedvező szabályozási feltételekre van szükség. Az idén a gazdasági szabályozórendszer módosítása során olyan intézkedésekre kell javaslatot tenni, amelyek révén:

  • az Európai Unió Bizottságának ajánlásával összhangban csökkennek a nem bérjellegű munkaerőköltségek, valamint az egyéni vállalkozók adóterhei;
  • a kkv-k közterheit a társaságokéhoz hasonló módon és mértékben szabályozzák;
  • bővítik az egyszerűsített eljárások körét, továbbfejlesztik és az éppen megalakult kisvállalkozásokra is kiterjesztik az átalányadózást;
  • mérséklik és egyszerűsítik a társadalombiztosítási járulék fizetésével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat;
  • a különböző megtakarításból származó jövedelmek (kamat, osztalék és árfolyamnyereség) adóztatásának közelítésével ösztönzik a vállalkozói tőkebefektetéseket, valamint az adókedvezmények felülvizsgálatával közelítik a nagybefektetők és a kisvállalkozások jövedelemadó-terhelését;
  • az üzleti tevékenység megkezdésének egyszerűsítése érdekében bővítik az egyablakos rendszer szolgáltatásait.

A finanszírozás

A programnak talán ez az a pontja, amelyet a legnagyobb várakozás övez, hiszen a kkv-szektor tőkéhez juttatása évek óta súlyos gondot okoz. A GM által készített munkaterv az alábbi feladatokat jelöli meg:

  • A mikrohitel-konstrukció módosítása: a hitelösszeg felső határának 3 millió forintra emelése. A PHARE kis- és középvállalkozói (SME) programból 1999-ben rendelkezésre álló, csaknem 800 millió forint új forrással 300-400 mikrovállalkozás hitelezése (legalább részben) megoldható.
  • A kamattámogatási program folytatása: az idén rendelkezésre álló 2,6 milliárd forint az előző évekről áthúzódó kötelezettség mellett – a korábbi tapasztalatok alapján – mintegy 400 kkv 20-30 milliárd forint összegű fejlesztését segítheti elő.
  • Az exportterhek mérséklése érdekében a GM forrást teremt az Eximbank Rt. számára az export-előfinanszírozást szolgáló forgóeszközhitelek kamat- és garanciadíj-támogatásához. A kedvezményes hitelkonstrukcióban mintegy 200 millió forintnyi támogatással körülbelül 100 vállalkozás 10 milliárd forint összegű exportot bonyolíthat le.
  • Regionális kockázatitőke-társaságok létrejöttének elősegítése, amelyre a részletes programot a Magyar Fejlesztési Bank dolgozza ki. A GM 1,1-1,2 milliárd forintos alap létrehozásával számol. Az alap létrehozásához a COP '97 keretében 2,5 millió euró PHARE-forrás is bevonható. A program költségvetési támogatási igénye mintegy 400 millió forint.

A garanciarendszer bővítése érdekében segíteni kell a vállalkozások közös felelősségvállalásán alapuló garanciaszervezetek megalakulását.

Hitelfeltételek

A mikro- és kisvállalkozások hitelhez jutásának elősegítése érdekében indokolt a kisvállalkozói körben minden 10 millió forint alatti hitelhez 50 százalékos garanciadíj-kedvezményt adni. Ehhez 80-100 millió forint támogatást kell adni a garanciaszervezeteknek.

A hitelintézetek kis összegű (10 millió forint alatti) hitelezésben való érdekeltségének javítása érdekében a viszontgarancia intézményének szabályozását módosítani kell.

Innovációs képesség

Az alkalmazott K+F pályázatok pénzügyi feltételeiben a korábbiakhoz képest preferenciákat (például visszafizetési kedvezmény) kell érvényesíteni a kis- és középvállalkozói kör számára. Forrása a KMÜFA, alkalmazott K+F pályázat: 2,2 milliárd forint (a teljes vállalkozói körre).

  • A technológiaintenzív mikrovállalkozások kezdeti innovációs feladatainak támogatása pályázati formában. Forrás: KMÜFA, 200 millió forint.
  • A regionális műszaki fejlesztés támogatásában meg kell erősíteni a kis- és középvállalkozói innováció preferenciáit (kamarai pályázat). Forrás: KMÜFA, 450 millió forint.
  • Értékelni kell a különböző pályázati rendszerekben a kkv-k innovációs képességének növekedését szolgáló technológiapolitikai célok megvalósulását. Forrás: KMÜFA, 3,2 millió forint.

Üzleti információs rendszer

A kkv-k nemzetközi piacra jutása érdekében a tárca – kereskedelemfejlesztési pályázat keretében – összesen 180 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújt. A stratégia és a véglegesített munkaprogram alapján a GM kommunikációs program megvalósítását tervezi, amelyre idén 60 millió forintot szánnak.

A kommunikációs program részeként folyamatosan aktualizálják a forrástérképet. A forrástérkép információs bázisán, az interneten önálló kisvállalkozói honlapot hoznak létre.

Tovább kell fejleszteni a beszállítói információs hálózatot és a beszállítók kiállításokon, szakmai fórumokon történő bemutatását. A mintegy 3000 vállalkozást érintő beszállítói információs program költsége 200-300 millió forintra tehető.

A kkv-k versenyképességének javulását megalapozó üzleti információkra, valamint a korszerű elektronikus információkezelés széles körű elterjesztésére összesen 30 millió forintos támogatás adható. E programban kiemelten szerepet kap az elektronikus kereskedelem, a közbeszerzési adatbank kialakítása, valamint a kkv-k felkészítése a 2000. év számítástechnikai problémájának megoldására.

A vállalkozói kultúra

A Gazdasági Minisztérium támogatást nyújt az Európai Közösség szabályaival harmonizált ISO 9000, 14000 és QS 9000 szabványok szerinti minőségbiztosítási és környezetirányítási rendszerek kiépítéséhez és tanúsításához. A pályázható tervezett keret 1 milliárd forint.

A kezdő vállalkozások piacra lépését és a mikroméretű, családi önfoglalkoztató vállalkozások működését a helyi vállalkozói központok a PHARE kis- és középvállalkozói (SME) program keretében oktatási, tanácsadási programokkal támogatják. A GM irányításával már megkezdődött a mikrovállalkozások számára speciális, alapszintű tanácsadási program kidolgozása. A feladatok végrehajtásához szükséges forrás 1999-ben a PHARE SME-program keretében rendelkezésre áll.

A beszállítói célprogram keretében a beszállító kkv-k dolgozóinak, vezetőinek képzéséhez fenntartják az előző évben alkalmazott pályázati rendszert. E program céljára a beszállítói célprogram keretében 100-200 millió forint új forrás áll rendelkezésre.

Az oktatásban folyamatossá kell tenni a vállalkozási ismeretek oktatását és a készségek fejlesztését, illetve a vállalkozási szakemberek képzését. Tovább kell fejleszteni a szakképzés minőségbiztosítására irányuló jogi szabályozást, és ki kell dolgozni az oktatásba bevezethető – az európai szabályozással kompatibilis – teljes körű minőségbiztosítás feltételeit.

A kezdő vállalkozások számára fontos inkubátorházak létesítésének támogatására pályázatot kell kiírni a helyi önkormányzatok és vállalkozói szervezetek részére. E program 1999. évi forrásigénye 80 millió forint.

Felkészülés a csatlakozásra

Az EU-joganyag Kis- és középvállalkozások című fejezetének átvilágítása 1998 májusában megtörtént. A tárgyalásokon kiderült, hogy e területen nincs olyan kötelező érvényű jogszabály, amelynek átvétele akadályokba ütközhet. A joganyaggal kapcsolatban Magyarországnak nincs derogációs igénye, a harmonizáció pedig minden téren lehetséges a csatlakozás időpontjáig, ehhez azonban a következőket kell még elvégezni:

  • meg kell alkotni a kis- és középvállalkozói törvényt (kiemelt feladat).
  • a „kicsik előnyben" elv hazai érvényesítése érdekében a gazdasági szabályozórendszer egyes elemeinek módosítására vonatkozó kormányzati javaslatok kidolgozása során minden esetben meg kell vizsgálni a tervezett változások mikro-, kis- és középvállalkozások gazdasági és társadalmi helyzetére gyakorolt hatását.

Az EU 1998-tól megnyitotta kis- és középvállalkozói programjait a társult országok számára. A kis- és középvállalkozói programban (SME) való részvételhez szükséges nemzeti hozzájárulás magyar költségvetést terhelő része csaknem 480 ezer ecu, és az ehhez kapcsolódó PHARE-támogatás mintegy 420 ezer ecu. A szükséges pénzügyi fedezetet az 1999. évi költségvetési törvényben elkülönítették.

Finisben a törvény

A fent ismertetett munkaprogram egyes részei már a megvalósítás stádiumában vannak, ezek közé tartozik a kiemelt feladatként aposztrofált kis- és középvállalkozói törvény, amely keretjogszabály lesz ugyan, mégis magában hordoz számos, a programban megfogalmazott célt. A kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról a törvény tervezete pontosan, a foglalkoztatottak és az éves nettó árbevétel szerint definiálja a mikro-, kis- és középvállalkozásokat, vagyis a kkv-szektor szereplőit.

További megkötöttség, hogy a törvény hatálya alá eső cégekben az állam, az önkormányzat, illetve a kkv-n kívül eső vállalkozások tulajdoni részesedése külön-külön és együttesen nem haladhatja meg a 25 százalékot.

A tervezet nevesíti a kis- és középvállalkozói célelőirányzatot, s felsorolja azon programokat, amelyek abból támogathatók. E programok szinkronban vannak a korábban ismertetett célokkal, szerepel többek között a vállalkozói kultúra, vállalkozói ismeretek terjesztése, az információs hálózat fejlesztése, beszállítói kapcsolatok előmozdítása, a hitelhez jutás lehetőségeinek bővítése, vagyis csaknem minden, a kkv-szektor fejlesztésének munkaprogramjában rögzített feladat.

A törvény rendelkezne arról is, hogy az érintettek (a kkv-célelőirányzat kezelője, az ÁPTF elnöke, valamint a Közbeszerzések Tanácsa) minden év június 30-áig számoljanak be arról, milyen mértékig részesedtek a kkv-k a támogatásokból, vállalkozói hitelekből és a közbeszerzésekből.

A tervezet 11. szakasza szerint a gazdasági szabályozórendszer egyes elemeinek módosítása során az előterjesztőnek be kell mutatnia a változások kkv-szektorra gyakorolt hatását. (Ezt a kötelezettséget korábban egy kormányrendelet írta elő, de információink szerint eddig ilyen hatásvizsgálat nem készült.)

Mit várhatnak a vállalkozók?

Az ismertetett munkaprogram számos pontja – például az interneten a GM honlapján keresztül elérhető információs bázis bővítése – jól halad, ám kérdés, mi lesz a forrásigényesebb feladatok végrehajtásával. Ezek közé tartozik egyebek mellett a kis- és középvállalkozói célelőirányzat. Lapzártánk idején már folynak a minisztériumok jövő évi költségvetési igényeit érintő egyeztetések, ám a hírek szerint a honvédelmi, a földművelésügyi és a szociális tárcán kívül egyetlen minisztérium sem számíthat arra, hogy nő a költségvetési támogatás nominálértéke. A befagyasztás tovább hátráltathatja az amúgy is folyamatos késésben lévő vállalkozásfejlesztést. Sok múlhat azon is, hogy a több tárcával, mindenekelőtt a PM-mel való egyeztetést igénylő, például tb- és adókérdésekben mennyire lesz erős a GM érdekérvényesítő képessége. Szinte lehetetlen tehát válaszolni arra a kérdésre, mire számíthatnak a kkv-szektor szereplői jövőre, jóllehet a munkaprogram ígéretes törekvéseket tükröz.

T. É.
Vállalkozáskategóriák
  Alkalmazottak száma Éves nettó árbevétel maximuma
Mikrovállalkozás 9 fő 700 millió Ft
Kisvállalkozás 10-49 fő 700 millió Ft
Középvállalkozás 50-249 fő 4000 millió Ft

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. augusztus 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem