×

A szakképzési hozzájárulás

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. június 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 18. számában (1999. június 15.)

 

A negyedszázada bevezetett szakképzési hozzájárulás célja, hogy az állami szerepvállalás mellett a gazdálkodó szervezetek is részt vegyenek a szakképzésben. A közelmúltban született meg az 1996-ban megalkotott és jelenleg is hatályos szakképzési törvénynek az új végrehajtási szabályairól szóló oktatási miniszteri rendelet. Célszerű ezért a témával kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat ennek tükrében ismételten áttekinteni.

 

A szakképzési hozzájárulás célja

A szakképzési hozzájárulás és a Szakképzési Alap pozitív szerepet játszott a kilencvenes évek első felében zajló átalakulási folyamatok során. A gazdálkodók igen széles döntési szabadsággal rendelkeztek a fejlesztési források bővítése, a szakképzési hozzájárulás teljesítése kapcsán. A szakemberképzés támogatásának jogi szabályozásában az elmúlt évtizedben több részleges módosítás is történt. A gazdasági környezet változásainak megfelelő átfogó korszerűsítési munka során született meg a szakképzési hozzájárulásról és a szakképzés fejlesztésének támogatásáról szóló 1996. évi LXXVII. törvény (Szht.).

Piacgazdasági körülmények között hatalmas igény jelentkezik a korszerűen képzett szakemberek iránt. Stratégiai jelentősége van ezért az állam által elismert szakképesítés megszerzését lehetővé tevő oktatásnak, képzésnek. A szakképzés fejlesztésének támogatásából azonban a kvalifikált munkaerőt igénylő és alkalmazó munkáltatóknak is ki kell venni a részüket. Az államilag elismert szakképzések körét a szakképzési törvény (Szt.) az alábbiak szerint határozza meg:

  • a szakképesítést megalapozó szakmai alapképzés;
  • egy adott munkakör betöltéséhez, foglalkozás, tevékenység gyakorlásához szükséges szakképesítés megszerzése;
  • a szakmai tevékenység magasabb szintjéhez szükséges ismeretek elsajátítása;
  • a hátrányos helyzetűeket, a megváltozott munkaképességűeket rehabilitáló képzés;
  • az elhelyezkedést, a vállalkozást segítő képzés.

Nem tartozik az Szt. hatálya alá a felsőoktatásnak minősülő szakképzés, az iskolarendszeren kívüli közlekedési, hírközlési és vízügyi ágazati, hatósági jellegű szakképzés, valamint az okleveles könyvvizsgálói képesítés. Az állami szakképesítéseket az Országos Képzési Jegyzék tartalmazza.

A szakképzési hozzájárulásra kötelezettek

A szakképzési célok megvalósításának megfelelően a hozzájárulásra kötelezettek csoportját az Szht. a munkáltatók bizonyos körében határozza meg. Hozzájárulásra kötelezettek így többek között a belföldi székhelyű:

  • gazdasági társaságok;
  • szövetkezetek;
  • állami vállalatok, trösztök, tröszti vállalatok, vízgazdálkodási társulatok;
  • ügyvédi irodák, a magánszemélyek jogi személyiséggel rendelkező munkaközösségei, az erdőbirtokossági társulatok;
  • az egyéni vállalkozók, ha magánszemélyt munkaviszony keretében foglalkoztatnak;
  • a belföldön vállalkozási tevékenységet folytató, külföldi székhelyű jogi személyek, ha belföldön telephellyel rendelkeznek.

Nem köteles szakképzési hozzájárulást teljesíteni:

  • az Igazságügyi Minisztérium felügyelete alá tartozó büntetés-végrehajtási vállalat;
  • a Magyar Nemzeti Bank;
  • az az egyébként hozzájárulásra kötelezett, aki szakközépiskolát, szakmunkásképző iskolát vagy szakiskolát létesít, tart fenn.

A szakképzési hozzájárulás teljesítésének módjai

A kötelezettek főszabályként a bérköltségük 1,5 százalékának megfelelő támogatás teljesítésére kötelesek (bruttó kötelezettség). A szakképzési fejlesztésre vonatkozó kötelezettséget iskolai tanulók gyakorlati képzésének saját helyen vagy – több hozzájárulásra kötelezett által közösen működtetett – tanműhelyben való megszervezésével is lehet teljesíteni. Gyakorlati képzés szervezésének tekinthető az az eset is, ha az érintett egy másik hozzájárulásra kötelezett által (költség-hozzájárulásban részesített) teljesített gyakorlati képzés költségeit (kiadásait) téríti meg. A teljesítés módját a törvényben szabályozott keretek között az adott gazdálkodó maga választhatja meg.

A pénzben teljesített szakképzési hozzájárulás tekintetében az állami adóhatósággal szemben keletkezik bevallási, befizetési és elszámolási kötelezettség. A befizetendő támogatás összegét a munkáltató maga állapítja meg, és maga vallja be az APEH-nak címzett éves adóbevallás keretében. Ennek során alapvetően az adózás rendjéről szóló törvény előírásait kell alkalmazni. A befizetéseket az APEH szakképzési hozzájárulási számlájára kell teljesíteni. A befolyt összeg végső soron a Munkaerőpiaci Alaphoz kerül.

A gyakorlati képzés szervezésének szabályai

A bejelentkezési kötelezettség

A hozzájárulásra kötelezett a szakképzési hozzájárulást – együttműködési megállapodás vagy tanulószerződés alapján – gyakorlati képzés megszervezésével is teljesítheti. A gyakorlati képzés teljesítésének eljárási rendjét az oktatási miniszternek a szakképzési hozzájárulásról és a szakképzés fejlesztésének támogatásáról szóló törvény végrehajtásáról szóló 17/1999. (IV. 2.) OM rendelete szabályozza.

Ha a gyakorlati képzést szakképző iskola szervezi, de a képzési feltételekkel csak részben rendelkezik, a hiányzó feltételek biztosítására együttműködési megállapodást kell kötnie egy gazdálkodó szervezettel. A gyakorlati képzés a tanuló és a gazdálkodó közötti írásbeli tanulószerződés alapján is megvalósítható.

A szakképzési törvény végrehajtási rendelete szerint a hozzájárulásra kötelezett a képzés szervezésére irányuló első együttműködési megállapodás vagy tanulószerződés megkötését követő 30 napon belül köteles az Oktatási Minisztérium szakképzési támogatások főosztályán (1055 Budapest, Szalay u. 10-14. Levélcím: 1884 Budapest, Pf. 1) bejelentkezni. A bejelentkezés a Magyar Közlönyben és az Oktatási Közlönyben közzétett bejelentkezési nyomtatványon történik.

A bejelentkezési nyomtatvány a következő adatokat tartalmazza:

  • név (cégnév), rövidített cégnév;
  • cím, székhely, telephely;
  • adószám;
  • statisztikai számjel;
  • az APEH-nál bejelentett bankszámla, elszámolási számla száma, az azt vezető bank neve;
  • a gyakorlati képzésben részesülő szakképző iskolai tanulók száma;
  • a hozzájárulásra kötelezettnél munkaviszonyban, gyakorlati oktatóként, szakoktatóként foglalkoztatottak száma.

A bejelentkezésről szóló okirathoz mellékletben – eredeti vagy hiteles másolati példányban – csatolni kell:

  • az APEH bejelentkezési lapot;
  • a cégbejegyzést elrendelő végzést vagy cégkivonatot, ezek hiányában az alapító okiratot, társasági szerződést, alapszabályt vagy vállalkozói igazolványt;
  • a megkötött együttműködési megállapodást, illetve tanulószerződést.

Ha a hozzájárulásra kötelezett a fenti bejelentkezési kötelezettségét elmulasztja, a bruttó fizetési kötelezettségét a törvényben megengedett módon mindaddig nem csökkentheti a felsorolt kiadásokkal, amíg a bejelentést pótlólag nem teljesíti.

A munkáltató adataiban, az együttműködési megállapodásban vagy tanulószerződésben foglaltak változásait a hozzájárulásra kötelezett az OM Szakképzési Támogatások Főosztályának ugyancsak köteles bejelenteni.

A szakképzési hozzájárulás elszámolása

A gyakorlati képzés megszervezésével a munkáltatónak különböző kiadásai merülhetnek fel, így:

  • tárgyi eszközök, szerszámok, kisgépek, műszerek, egyéb eszközök beszerzése, karbantartása, felújítása;
  • tanműhely, laboratórium, egyéb gyakorlóterület bérleti és közüzemi díjai;
  • az együttműködési megállapodás alapján a szakképző iskola számára nyújtott támogatás;
  • a saját munkavállalói számára szervezett szakképzés költségei.

A munkáltató szakképzési hozzájárulási kötelezettsége a fenti kiadások törvényben meghatározott részével, legfeljebb azonban a hozzájárulás bruttó összegével (tárgyévben elszámolt bérköltség 1,5 százaléka) csökkenthető. Ha a hozzájárulásra kötelezett kiadásai éves szinten nem érik el a bruttó kötelezettséget, a különbözetet – nettó kötelezettséget – a tárgyévet követő év február 15-ig a Munkaerőpiaci Alap Magyar Államkincstárnál vezetett számlájára be kell fizetni.

A szakképzési hozzájárulás éves teljesítését a Magyar Közlönyben és az Oktatási Közlönyben közzétett oktatási miniszteri tájékoztató mellékletét képező „ÉVES BEVALLÁS" nyomtatványon kell elszámolni. Ha a munkáltató az önrevízió során utólag megállapítja, hogy az éves elszámolását helytelenül állapította meg, akkor a különbözetet szintén a Munkaerőpiaci Alap Magyar Államkincstárnál vezetett számlájára kell befizetnie, illetve onnan visszaigényelnie.

A munkáltató a szakképzési hozzájárulás elszámolásával kapcsolatban felmerült iratokat 5 évig köteles megőrizni.

A visszatérítés igénylésének feltételei

Ha a hozzájárulásra kötelezett tárgyévben kifizetett költségei a bruttó kötelezettség mértékét meghaladják, a különbség a Munkaerőpiaci Alap szakképzési alaprészéből visszaigényelhető. A visszatérítési igényt ugyancsak a korábban említett „ÉVES BEVALLÁS" nyomtatványon kell benyújtani az Oktatási Minisztérium szakképzési támogatások főosztályának, a tárgyévet követő év február 15-ig. A visszatérítést a Munkaerőpiaci Alap kizárólag a rendelkezésére álló összeg erejéig teljesíti.

Az igény negyedévenként is benyújtható, ilyenkor az első három negyedéves visszatérítést a Magyar Közlönyben az „ÉVES BEVALLÁS" nyomtatvánnyal egyidejűleg közzétett „Adatlap a Munkaerőpiaci Alap szakképzési alaprészéből tényleges költség alapján történő visszaigénylés évközi folyósításához" című nyomtatványon nyújthatja be a negyedév lezárását követő 20-ától.

A szakképzés fejlesztésének támogatása

A beruházási célú támogatás

Az állam támogatni kívánja a hozzájárulásra kötelezetteknél, a szakképző iskolákban, a munkaerő-fejlesztő és -képző központokban, valamint a felsőoktatási intézményekben szervezett szakképzés tárgyi feltételeit. Lehetőséget teremtett ezért arra, hogy a Munkaerőpiaci Alap szakképzési alaprészéből az érintettek a szakképzés korszerűsítésére irányuló beruházásokhoz támogatást nyerjenek. A beruházási célú támogatás pályázat alapján elnyerhető, vissza nem térítendő támogatás.

A kérelmeket a pályázati kiírás alapján az Országos Szakképzési Tanács titkárságára, illetve a megyei, fővárosi munkaügyi központokhoz kell benyújtani. Minden esetben meg kell jelölni:

  • a pályázó nevét, címét, adószámát, statisztikai számjelét,
  • bankszámlaszámát és számlavezető pénzintézetének megnevezését, ahová a támogatás összege utalható,
  • a megvalósítandó beruházás leírását,
  • az igényelt támogatás összegét,
  • a beruházás tervezett kezdő és befejező időpontját,
  • a pályázat által érintett tanulók, hallgatók számát.

Az igénylőnek csatolnia kell:

  • az elvégezendő feladatok felsorolását, részletes, forrásonkénti bevételi és költségkalkulációját,
  • az elkülönített számlán erre a célra rendelkezésre álló saját és egyéb forrás összegét és a fedezet igazolását,
  • a pályázó nyilatkozatát arról, hogy általános forgalmi adó alanya-e, illetve hogy nem áll csőd-, felszámolási, végelszámolási eljárás alatt.

A pályázatokról a beküldési határidőt követő 60 napon belül az oktatási miniszter, illetve a megyei (fővárosi) munkaügyi központ igazgatója dönt. A pályázat nyertesével a támogatás nyújtásának részletes feltételeiről szerződésben kell megállapodni. A szerződést a döntést követő 60 napon belül kell megkötni a támogatottal. Ha ez a támogatott hibájából nem történik meg, a döntés hatályát veszti.

A beruházási támogatásról kötött szerződés tartalmazza:

  • a támogatásban részesülő nevét, címét, adószámát, statisztikai számjelét;
  • a támogatásban részesülő bankszámlaszámát és számlavezető pénzintézetének megnevezését, ahová a támogatás összege utalható;
  • a felhasználás célját;
  • a támogatás összegét és módját, ütemezését;
  • a beruházáshoz rendelkezésre álló elkülönített saját és egyéb forrás összegét és a fedezet igazolását;
  • a beruházás kezdésének és befejezésének tervezett időpontját, valamint a támogatás felhasználásáról az elszámolás időpontját;
  • a fejlesztéssel érintett tanulói, hallgatói létszámot;
  • a szerződésszegés, illetve a támogatás nem rendeltetésszerű felhasználásának jogkövetkezményeit.

Nem részesülhet támogatásban az a pályázó, aki a pályázat kiírását megelőző két éven belül már pályázatot nyújtott be, és abban megtévesztő adatot szolgáltatott; avagy pályázatot nyert, és az arra kötött szerződést nem teljesítette maradéktalanul; illetve ha a Munkaerőpiaci Alappal szemben teljesítetlen kötelezettsége van.

A gyakorlati képzést végző gazdasági társaság támogatása

Ha a gazdasági társaság főtevékenységként gyakorlati képzést végez, a tanműhelyében folytatott alapképzés költségeinek egy részéhez költségvetési támogatást igényelhet. (A gazdasági társaság tevékenysége akkor minősül gyakorlati képzésnek, ha a cégjegyzékben a 80.42 TEÁOR szerinti „Felnőtt és egyéb oktatás" szerepel főtevékenységként.)

A vissza nem térítendő támogatás a Munkaerőpiaci Alap szakképzési alaprészéből folyósítható. A mértékét az Országos Szakképzési Tanács évente határozza meg. Az igénylésének előfeltétele, hogy az érintett cég a gyakorlati képzéssel kapcsolatos, az Oktatási Minisztérium szakképzési támogatások főosztályához történő bejelentkezési kötelezettségét teljesítse. A támogatás iránti kérelem benyújtásakor a gazdasági társaságnak rendelkeznie kell a gazdasági kamara által kiállított tanúsítvánnyal is, amely szerint az adott szakképesítés gyakorlati képzéséhez előírt jogszabályi feltételek rá nézve fennállnak.

A támogatási kérelmet minden év szeptember 30-ig, illetve február 28-ig kell benyújtani az Oktatási Minisztérium szakképzési támogatások főosztályához. A támogatás nyújtásáról az oktatási miniszter vagy az általa megbízott személy a benyújtás határidejétől számított 15 napon belül dönt.

A támogatás, amelyet az elsőéves tanulók szerszámköltségeire, valamint a szakképzés céljait szolgáló tanműhely, laboratórium bérleti és közüzemi szolgáltatásainak költségeire lehet felhasználni, az erre irányuló szerződés megkötését követően folyósítható. A gazdasági társaság a támogatás felhasználásáról beszámolót köteles készíteni a szakképzési támogatások főosztálya részére. Az előző tanévre szóló elszámolás hiányában további támogatás akadályát képezi.

A bérköltség fogalma
A szakképzési hozzájárulás alapja az 1996. évi LXXVII. törvény 3. § (1) bekezdés a)-b) pontjában foglaltak szerint:
  • a kettős könyvvitelt vezető hozzájárulásra kötelezetteknél az éves (egyszerűsített éves) beszámolóban kimutatott bérköltség,
  • az egyszeres könyvvitelt vezető és egyszerűsített mérleget készítő hozzájárulásra kötelezetteknél – a tag személyes közreműködésének ellenértéke kivételével – a pénzforgalmi könyvvitelben elszámolt bérköltség.

A bérköltség fogalmának a számviteli elszámolásokban a KSH által kiadott Munkaügyi statisztikai fogalmak módszertani segédletében a munkáltatónál keresetként meghatározott kifizetések felelnek meg.

(1998/173. APEH-iránymutatás)

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. június 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8330 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8330 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4946 olvasói kérdésre 4946 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8330 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8330 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4946 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés - a lehetséges időtartam

Az Szkt. 83. §-ának (2) bekezdése szerint "szakképzési munkaszerződés a szakirányú oktatásban részt vevő tanulóval, illetve a képzésben részt vevő személlyel köthető
a) a...

Tovább a teljes cikkhez

Hallgatói munkaszerződés-kötés - nem a duális képzéstől függ

Az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a hallgató hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát a duális képzés képzési ideje alatt külső vagy belső gyakorlóhelyen,...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elszámolása hosszabb teljes munkaidőben

Portásokat alkalmazunk heti 45 órás bejelentéssel. A beosztás szerinti napokon 12 órát dolgoznak. A szabadságot a beosztás szerinti napokon a beosztás szerinti órában számoljuk el. Egy...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Törvényi mértéken felül adott szabadság megváltása

Ha a munkavállalónak jutalmul adunk plusz 1 nap fizetett szabadságot a törvényi mértéken felül (mert jól dolgozott), és nem használja fel, felmondás esetén kötelesek vagyunk pénzben...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaidő-beosztás nonstop vendéglátásban

32 éve működő nonstop vendéglátóegység vagyunk. Jó pár éve 24 órás váltásokban dolgoznak munkavállalóink, kéthavi munkaidőkerettel, a napi munkaidő minimum 4 óra, maximum 24...

Tovább a teljes cikkhez

Elszámolás a munkaviszony megszűnésekor

Ha a munkavállalót felmentettük a munkavégzés alól, mikor kell kiadni a kilépő dokumentumait és elutalni a fizetését? Az utolsó munkanapját vagy a felmondási idő leteltét követő...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaruha-ellenérték - bérből való levonása munkaviszony megszűnésekor

Társaságunk cafeteria keretében munkaruhát juttat dolgozóinak bizonyos összegben. A munkaruha kihordási idejét egy évben határozta meg. A cafeteriaszabályzat szerint időarányosan...

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusilletmény-megállapítás és a munkáltatói mérlegelés

Pedagógusok illetményének megállapításánál kötelező beépíteni a 3 évenkénti szakmai gyakorlati idő okán adható 2,5%-os emelést azoknál, akik 2023 decemberében a garantált...

Tovább a teljes cikkhez

Többlettanítási díj az átfedési időre

A Púétv. 130. §-a szerinti átfedési időre járó többlettanítási díj helyes értelmezéséhez szeretnénk segítséget kérni. Jár-e az átfedési időre díjazás azoknak az...

Tovább a teljes cikkhez

Polgármesteri és képviselő-testületi mandátum lejárta

2024 júniusában egy időben kerül sor az önkormányzati és az európai parlamenti választásokra, azonban a polgármester és a képviselő-testület mandátuma 2024 októberéig tart....

Tovább a teljes cikkhez

Pedagógusbér - sávok és csökkenthetőség

A 2024. évi tanárbéremelés érdekében az 1615/2023. Korm. határozat 6. pontja így rendelkezik: "a kormány felkéri a nem állami fenntartású köznevelési intézmények, valamint a Gyvt....

Tovább a teljes cikkhez

Rendszeres változás a délutáni műszakpótlékra jogosultságnál

A Gyvt. 15. §-ának (10) bekezdése szerinti, ún. "délutáni műszakpótlék" szabályának alkalmazása során a "rendszeres változás" meghatározásakor alkalmazható-e az Mt....

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4946 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 258-ik lapszám, amely az 4946-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem