×

Adóeljárás a helyi adóknál

     

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. május 15.) vegye figyelembe!

Megjelent A Munkaadó Lapja 17. számában (1999. május 15.)

 

A helyi adóknál is fontos, milyen eljárási szabályok szerint kell teljesíteni a különböző adózási kötelezettségeket. Nem érdektelen az sem, milyen kötelezettségei vannak a helyi adóhatóságnak.

 

Az adóelőleg megállapításának és az adó megfizetésének különleges eljárási szabályait a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (Tv.) tartalmazza, ám általánosságban a helyi adókra vonatkozó szabályokat is az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény (Art.) foglalja magában. Ezek az eljárási szabályok mind a hatóságokra, mind pedig az adóalanyokra nézve előírnak kötelezettségeket.

Adóelőleg

Adóelőleg-fizetési kötelezettség csak a vállalkozók kommunális adójára, illetve az iparűzési adóra áll fenn. Az adófizetési kötelezettség keletkezését megelőzően azonban a vállalkozónak az adóköteles tevékenysége megkezdésétől számított, illetve az önkormányzat adót bevezető rendeletét követő tizenöt napon belül bejelentést kell tennie az adóhatósághoz az adóévre várható adójáról.

Az önkormányzati adóhatóság a várható adó bejelentése alapján fizetési meghagyásban közli a fizetendő adóelőleg mértékét. A már korábban bejelentkezett adóalanyoknál a fizetési meghagyás az éves adóbevalláson alapul.

Az adó megfizetése

Az önkormányzat által a magánszemély terhére megállapított adó, továbbá a vállalkozót terhelő építményadó és telekadó évi két részletben fizethető meg. Az adóelőleg és az adó megfizetésének esedékességét már az Art. állapítja meg azzal, hogy amennyiben az esedékesség időpontjáig az adókivetés nem történt meg, akkor az adófizetést az önkormányzat által meghatározott módon és időben kell teljesíteni [Tv. 41. § (1), (4)-(5) bekezdés, 42. § (1)-(3) bekezdés].

A Tv. nem teszi lehetővé, hogy az adózók készpénzben fizessék meg az adójukat, azonban az önkormányzat feljogosíthatja az adóhatóságot arra, hogy meghatározott pénzkezelési szabályok betartása mellett 5000 forintot meg nem haladó összegű helyi adóra készpénzbefizetést is elfogadjon [Tv. 42. § (4) és (7) bekezdés].

A bejelentkezés és a változásbejelentés szabályai

Az Art. eljárásjogi rendelkezései az önkormányzati adók vonatkozásában a bejelentkezés szabályaira, az adók esedékességére az állami adóhatóság részére fizetendő adóktól eltérő, speciális szabályokat állapítanak meg.

Az adózó az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adó esetében adókötelezettségét bevallás benyújtásával jelenti be a hatósághoz. Kivétel ez alól a szabály alól az önadózás, valamint az adóbeszedés – például az iparűzési adó, valamint az idegenforgalmi adó -, amikor is az ilyen úton megállapított adónál az adókötelezettség keletkezését tizenöt napon belül, az erre a célra rendszeresített nyomtatványon köteles az adózó a hatóságnak bejelenteni.

Az ideiglenes, alkalmi jellegű iparűzési tevékenységet folytató adózó ezt a tényt – szintén az erre rendszeresített nyomtatványon – a tevékenység megkezdésétől számított tizenöt napon belül köteles bejelenteni az adóhatóságnak.

Az adóbeszedésre kötelezettnek a kötelezettség keletkezésétől számított tizenöt napon belül akkor is be kell jelentenie e minőségét az önkormányzati adóhatósághoz, ha egyéb adókötelezettség nem terheli.

A gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. törvény 1998. június 16-ai hatálybalépését követően – az erre előírt nyomtatványon – az adókötelezettséget érintő, kizárólag olyan változást kell bejelenteni az adóhatósághoz, amelyről a cégbíróság, illetve a gazdasági kamara az adóhatóságot nem köteles értesíteni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az adózónak a székhely, a telephely, a tevékenységi kör, továbbá a cég bejegyzése és törlése vonatkozásában bekövetkezett változásokon túlmenő minden egyéb változást be kell jelentenie az önkormányzati adóhatóságnak [Art. 11. § (3) bekezdés, 11/A § (2) bekezdés, 11/C §, 15. § (1) bekezdés].

Amennyiben az adóalanyok a fenti bejelentési (változásbejelentési) kötelezettségüket egyáltalán nem, avagy késedelmesen teljesítik, az önkormányzati adóhatóság az adóalanyt az Art. 74. §-a szerinti mulasztási bírsággal sújtja.

Az önkormányzati adók bevallása és esedékessége

A bevallási kötelezettség a helyi adóknál az alábbiak szerint differenciált:

A vállalkozók kommunális adójának és az iparűzési adónak a bevallási határideje az adóévet követő év május 31. napja.

Abban az esetben, ha a helyi adót nem az adózó állapítja meg, az adókötelezettség keletkezését, illetve változását követő tizenöt napon belül kell adóbevallást tenni. (Ilyenkor mindaddig nem kell újabb bevallást teljesíteni, ameddig a helyi adót, adókötelezettséget érintő változás nem következik be.)

Az adóbeszedésre kötelezettnek (az idegenforgalmi adó körében) az általa beszedett helyi adóról a tárgyhónapot követő hónap 15-éig kell bevallást tennie [Art. 22. § (1)-(4) bekezdés].

Befizetés

Az önkormányzathoz teljesítendő adó-, adóelőleg-befizetések határideje (esedékessége) és ütemezése az egyes adófajták vonatkozásában a következők szerint alakul:

Az építményadót és a telekadót az adózónak félévenként, két egyenlő részletben, az adóév március 15-éig, illetve szeptember 15-éig kell megfizetnie.

A kommunális adót és az iparűzési adót a magánszemélynek két egyenlő részletben kell megfizetnie az adóév március 15-éig, illetve szeptember 15-éig, míg a vállalkozó adóelőleget (és nem adót!) fizet félévi részletekben, ugyancsak az adóév március 15-éig, illetőleg szeptember 15-éig.

Az ideiglenes, alkalmi jelleggel végzett tevékenység utáni iparűzési adót legkésőbb a tevékenység befejezése napján kell megfizetni.

A vállalkozó a megfizetett adóelőleg és az adóévre megállapított adó különbözetét az adóévet követő év május 31-éig köteles megfizetni, és ettől az időponttól jogosult az adó viszszaigénylésére is.

Az idegenforgalmi adó tekintetében az adófizetési kötelezettség kettéválik akként, hogy az adóköteles épület után a magánszemélyek félévenként, két egyenlő részletben az adóév március 15-éig, illetve szeptember 15-éig kötelesek megfizetni az adót, míg az adóbeszedéssel megfizetett idegenforgalmi adót az adózónak, illetve a beszedésre kötelezettnek a beszedést követő hó 15-éig kell befizetnie az adóhatósághoz.

Feltöltés

A vállalkozónak úgynevezett feltöltési kötelezettsége is fennáll a helyi kommunális és az iparűzési adó vonatkozásában. Ez a kötelezettség azonban az egyszeres könyvvitelt vezető vállalkozót nem terheli. A feltöltési kötelezettség azt jelenti, hogy a vállalkozónak a fentiekben említett adófajták vonatkozásában az adóév december 20-áig ki kell egészítenie az adóelőleget a várható és éves fizetendő adó összegére.

Határidők

A fenti határidőkkel kapcsolatos lényeges szabály, hogy amennyiben a határidő ünnepnapra vagy munkaszüneti napra esik, úgy az a következő munkanapon jár le, és a teljesítés határidőben történik, ha ezen a napon az adózó az adót (adóelőleget) megfizeti, avagy ennek összegével a számlavezető pénzintézet a bankszámláját megterheli.

Fontos az is, hogy az önkormányzatok rendeletükben a törvényben meghatározottaktól eltérően is megállapíthatják az adó- és adóelőleg-fizetési időpontokat. Amennyiben az önkormányzati rendelet a törvénytől eltérő befizetési határidőket állapít meg, illetve ír elő, úgy az adót (adóelőleget) az önkormányzat által előírt határidőben kell teljesíteni [Art. 2. számú melléklet II. fejezetének A) pontja].

A tényállás megállapítása

Az Art. szabályai és az önkormányzati adóeljárás kapcsolatáról megállapítható, hogy ott, ahol a Tv. eltérő rendelkezést nem tartalmaz, az általános eljárásjogi szabályok, valamint az Art. mellett az államigazgatási eljárásról szóló 1981. évi I. törvény szabályai is alkalmazandók. Ennek alapján az önkormányzati adómegállapítás során is az adóhatóság feladata a tényállás teljes körű tisztázása és bizonyítása [Art. 51. § (7) bekezdés].

A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy ez a valóságban gyakran nem vagy nem teljes körben történik meg, ezért is tanulságos az alábbiakban ismertetendő legfelsőbb bírósági eseti döntés, amely szerint a bíróságnak nem feladata, hogy a tényállást az adóhatóság helyett maga derítse fel. A Legfelsőbb Bíróság ezt annak ellenére mondta ki, hogy a konkrét, közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatára irányuló eljárásban mind az első-, mind pedig a másodfokú bíróság terjedelmes bizonyítást folytatott le a tényállás felderítése érdekében, s igazságügyi könyvszakértőt is bevont a bizonyítási eljárásba. Az adott ügyben lefolytatott felülvizsgálati eljárásban a Legfelsőbb Bíróság az első- és másodfokú ítéleteket hatályon kívül helyezte, és az elsőfokú adóhatóságot új eljárásra kötelezte. Döntésének indokolásában kifejtette, hogy az elsőfokú bíróság akkor járt volna el helyesen, ha – a tényállás felderítetlen voltára tekintettel – az adóhatóság első- és másodfokú határozatát hatályon kívül helyezte volna. Kifejtette azt is, hogy a bíróságnak nem lehet feladata, hogy az adóhatóság helyett a tényállást maga derítse fel még akkor sem, ha meghatározott ügyekben a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény lehetővé teszi a jogerős közigazgatási határozat megváltoztatását (Közigazgatási-Gazdasági Döntvénytár, 1998/1. szám, 25. számú döntvény).

A helyi adók nyilvántartása és kezelése

A Tv. 46. §-a hatalmazta fel a pénzügyminisztert, hogy rendeletben állapítsa meg az önkormányzat hatáskörébe tartozó adók és adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartásának, kezelésének, elszámolásának szabályait. E törvényi felhatalmazás alapján a pénzügyminiszter – az érdekelt miniszterekkel egyetértésben – hozta meg a 13/1991. (V. 21.) PM rendeletét (a továbbiakban: R).

A rendelet előírja a nyilvántartások kötelező létrehozását, meghatározza a nyilvántartások tartalmi elemeit, vezetésük, kezelésük rendjét, az adóelőleg (illetve az adó) előírásának és elszámolásának szabályait, a befizetések teljesítésének és ellenőrzésének rendszerét, a befizetések elszámolásnak, együttes kezelésének, nyilvántartásának és utalásának rendjét. Rendelkezést tartalmaz a befizetések visszatérítése, a pótlékok és bírságok, az idegen bevételek elszámolása, az adatfeldolgozás, az információs szolgáltatás rendje vonatkozásában is. A teljesség igénye nélkül az önkormányzat helyi adókkal kapcsolatos legfontosabb – a magánszemélyek, vállalkozók széles körét érintő – tevékenységi területeinek, kötelezettségeinek szabályai a következőkben foglalhatók össze:

Mindenekelőtt fel kell hívni a figyelmet arra, hogy a rendelet nem kizárólag a helyi adókkal kapcsolatban tartalmaz előírásokat, hanem az önkormányzatok e rendelet szerint járnak el a helyi adók körén kívül eső egyéb adók, a gépjárműadó, a magánszemély termőföld-bérbeadásból származó jövedelmének adója, továbbá az adók módjára behajtandó köztartozások nyilvántartása, kezelése és elszámolása során is [R. 1. § (2) bekezdés].

Nyilvántartások

Az adóalanyok, illetőleg kötelezettségeik nyilvántartása szempontjából lényeges, hogy az adóhatóságnak a fizetési kötelezettség jogcíme, összege, az abban bekövetkezett változás, a befizetés, az ebből számolt késedelmi pótlék, bírság, végrehajtási költség, valamint a fennálló hátralék vagy túlfizetés megállapítása érdekében jogszabályi kötelezettsége

  • az adózó törzsadat- – értve ezen az adózó állandó adatait – nyilvántartásának;
  • az adózó nem állandó jellegű adatait tartalmazó nyilvántartásnak;
  • az adózó egyedi adatait tartalmazó, folyamatosan vezetett adatnyilvántartó lapnak, valamint
  • az 1000 forintot meg nem haladó, törölt adótartozások nyilvántartásának a vezetése [R. 2. § (1)-(2) bekezdés].

A könnyebb adatkezelés céljából a rendelet egyebek mellett előírja, hogy számítógépes feldolgozás esetén a gépi programnak biztosítania kell, hogy az adózó az összes adatával együtt mind azonosítószám, mind pedig név szerint azonnal megkereshető legyen [R. 4. § (3) bekezdésének b) pontja].

Előírás, elszámolás

Az önkormányzati adóhatóság kötelezettsége, hogy a fizetési meghagyással (határozattal) megállapított adóelőleget előírja. Az előírást követően az önkormányzat az adózó által teljesített befizetéseket az adóelőleggel szemben számolja el. Fontos szabály, hogy az adóhatóság az adózó részéről teljesített befizetések elszámolásánál az Art. szabályai szerint jár el [R. 4/A § (1) bekezdés, 7. §].

Túlfizetés

Az adózó rendelkezhet arról, hogy túlfizetés esetén kéri-e a többletösszeg visszatérítését. Erre az adózónak az adóhatóság értesítésétől számított harminc napon belül van lehetősége. Amennyiben az adózó a jogszabály által meghatározott harmincnapos határidőben nem tesz ilyen rendelkezést, az önkormányzati adóhatóság a túlfizetést a később esedékes adó kiegyenlítésére számolja el [R. 10. § (1) bekezdés].

Késedelem

Az önkormányzati adó késedelmes befizetése utáni pótlék, az önellenőrzéssel kapcsolatos pótlékszámítás rendje, az adóhiány után fizetendő adóbírság és a mulasztási bírság szabályai vonatkozásában az önkormányzati adóhatóság az Art. előírásai szerint köteles eljárni [R. 11. §].

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (1999. május 15.) vegye figyelembe!

dr. Horváth István
tanszékvezető, habilitált egyetemi docens, ügyvéd
ELTE ÁJK
dr. Bérces Kamilla
munkajogász
 
Dr. Petrovics Zoltán
egyetemi adjunktus
ELTE ÁJK és NKE
dr. Kártyás Gábor
habilitált egyetemi docens
PPKE JAK
dr. Takács Gábor
ügyvezető
Opus Simplex
dr. Monzák-Magyar Éva
munkajogász
 

Olvasócentrikus tartalom

„Az olvasó kérdez, a szerkesztő válaszol” évszázados műfaját mi kizárólagossá tettük. A honlapon fellelhető tartalmat a Google-hoz hasonló egyszerűen használható keresőrendszerrel láttunk el.

8360 oldalnyi terjedelem

A honlap mögött több mint 8360 A4-es oldalnyi munkaügyi „okosság” van. 2008 óta 4964 olvasói kérdésre 4964 választ adtak szakértőink.

Sokoldalú keresőrendszer

8360 oldalnyi terjedelmet csak „okos” keresővel lehet feltárni. Szerkesztőink a jellemző tartalom alapján címkézik a cikkeket – e láthatatlan címkék is segítik olvasóinkat a megfelelő tartalom megtalálásában.

7 napos válaszadási garancia

Még a 8360 oldalnyi terjedelem sem garancia arra, hogy egy egyedi munkaügyi problémára választ találjanak előfizetőink – viszont a honlap főoldalán feltett kérdéseikre 7 napon belül választ adnak szerkesztőink e-mailben.

Nem csak munkaügy – adózás és társadalombiztosítás is

Szerzőink a válaszadásnál a munkaügyi vonatkozásokon túl kitérnek a kérdések adózási vonatkozásaira is (ha vannak), azért, mert meggyőződésünk, hogy ezzel is az előfizetőink pénzügyi eredményességét szolgáljuk.

Szerkesztőink vezető munkaügyi szakemberek

17 éve főszerkesztője a lapnak dr. Horváth István, aki kiemelkedő képességű szerkesztői-szerzői csapattal küzdött meg eddig a 4964 olvasói kérdéssel.

Szakképzési munkaszerződés saját munkavállalóval

Társaságunk duális képzőhely, 2023 őszén saját munkavállalóinkat beiskoláztuk munkakörükhöz tartozó technikusi képzésre (1,5 éves felnőttképzés keretében), a féléves...

Tovább a teljes cikkhez

Önkormányzati költségvetési szerv - a foglalkoztatás jogviszonya

Gazdasági, működtetési és közétkeztetési tevékenységgel foglalkozó önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetén kötelező-e közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatni...

Tovább a teljes cikkhez

Munkaviszony után megbízási jogviszony

Köthet megbízási szerződést egy magyarországi cég egy olyan magánszeméllyel, aki korábban a cég munkavállalója volt? A kolléga munkaviszony keretében HR manager munkakörben...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Végzettségi előírás a vendéglátásban

Nonstop vendéglátóipari egységben az üzemeltetőnek van szakirányú végzettsége, mellette két munkavállaló dolgozik, és egy alkalmi munkás, akiknek nincs végzettségük, "9235"...

Tovább a teljes cikkhez

Szakszervezeti reprezentativitás változása kollektív szerződés módosításánál

Hét évvel ezelőtt kötöttünk kollektív szerződést a nálunk működő egyetlen szakszervezettel, amelyet azóta is rendszeresen felülvizsgálunk és módosítunk. Tavaly létrejött egy...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom összege

2024-ben jogosult lesz 40 éves köznevelési foglalkoztatotti jutalomra az óvónőnk. E jutalom meghatározásakor (illetmény) az esélyteremtési illetményrészt is figyelembe kell-e venni?...

Tovább a teljes cikkhez

Köznevelési jubileumi jutalom jogszerző ideje

Állásfoglalásukat szeretnénk kérni a Púétv. 105. §-ának (7) bekezdésében megjelölt szakmai gyakorlat munkavégzési kötelezettséggel nem járó szüneteltetésének időszakáról....

Tovább a teljes cikkhez

Mentő-gépkocsivezető munkaideje

Mentő-gépkocsivezetőként teljesítek szolgálatot. Van-e szabályozás arra, hogy mennyit tölthetek szolgálatban, ha nem írtam alá a 24 órás szolgálatot? Úgy tűnik, hogy Budapestre is...

Tovább a teljes cikkhez

Szabadság elévülése

A munkáltató nem adta ki, a sok munka miatt a munkavállaló nem vette ki az adott évi szabadságait. Az előző évről így a munkavállalónak 18 munkanap szabadsága maradt (ebből 4...

Tovább a teljes cikkhez

Hétvégi feladatok megszervezése hétköznapra beosztott munkavállalókkal

Intézményünk munkatársai háromhavi munkaidőkeretben dolgoznak, hétköznapokon. Előfordul, hogy hétvégén és ünnepnapokon rendezvényeket tartunk, melyek lebonyolításához...

Tovább a teljes cikkhez

Vasárnapi pótlékra való jogosultság strandfürdőkben

Önkormányzati fenntartású termálstrandfürdőben jogosultak-e vasárnapi pótlékra a munkavállalók? Ha igen, minden munkavállalót megillet a vasárnapi pótlék, vagy csak bizonyos...

Tovább a teljes cikkhez

Munkába járás költségtérítésének belső szabályozása

A munkáltató a napi munkába járás költségtérítéseként 30 Ft/km összeget fizet. Sajnos több munkavállaló nem ott lakik, ahonnan kéri a napi utazás elszámolását. Belső...

Tovább a teljes cikkhez

Online változat

Nyomtatott változat

Egyedi adathordozó

7 napon belüli válaszadás

Plusz kreditpontok díjmentesen

Tematikus videók

Céginformáció (feketelista.hu)

Online változat

A Munkaügyi Levelek jelen online változata (előfizetés) két alapfunkciót lát el: a főoldalon található kereső segítségével kereshetővé teszi a honlap 2008 óta megjelent teljes tartalmát; az ugyanott található kérdezőmező segítségével pedig kérdés intézhető a szerkesztőséghez. Az online változat tartalma 2-3 hetente bővül a nyomtatott lapként megjelenő – azzal teljesen egyező – tartalommal. Az online változatban is kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol szerkezetben találhatók a cikkek, jelenleg összesen 4964 cikk (kérdés-válasz). A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Nyomtatott változat

A Munkaügyi Leveleket a hatályos munkaügyi szabályozásnak megfelelő igény hívta életre. A 2-3 hetente ma is megjelenő nyomtatott változat tartalma kizárólagosan az olvasó kérdez – a szerkesztőség válaszol logikára épül fel. Tartalomjegyzékét az olvasói kérdések képezik, melyek rövid címmel vannak ellátva – így a lap tartalma akár egy perc alatt áttekinthető. A nyomtatott változat (előfizetés) tartalmával folyamatosan bővül az azzal tartalmilag egyező jelen online változat. A lap első száma 2008. május 19-én jelent meg, legfrissebb lapszáma az 259-ik lapszám, amely az 4964-ik cikkel zárul. A szerkesztőség tagjait lásd itt. A nyomtatott változat
címlapja itt 
Munkaügyi Levelek legfrissebb szám
látható.
A Munkaügyi Levelek előfizetői (igénylés esetén) egyedi adathordozón is megkapják a lap teljes tartalmát a tárgyévet követő első negyedévben.

Egyedi adathordozó

A Munkaügyi Levelek teljes tartalma megjelenik minden naptári évet követő első negyedévben, melyet a lap előfizetői az előfizetés jogán (igénylés esetén) kapnak meg egyedi adathordozón lévő alkalmazás formájában.
Az alkalmazás mindig a 2008. május 19-én megjelent első lapszámtól a legutolsó naptári év decemberéig bezárólag tartalmazza valamennyi cikket, amely ebben az időintervallumban megjelent. Az alkalmazás tartalma így mindig az utolsó hozzáfűzött naptári év tartalmával bővül. Az alkalmazás egyszerű keresővel van ellátva, amelynek segítségével ugyanúgy kereshető a Munkaügyi Levelek tartalma, mint annak online változatáé. .
Az alkalmazás futtatásához szükséges rendszerkövetelmények:
minimális hardverigény: optikai meghajtóval rendelkező számítógép, minimum 500 MB szabad tárhely, az operációs rendszer Windows 7 vagy annál magasabb verzió. Az alkalmazás indítása után csak a képernyőn megjelenő utasításokat kell követni.

7 napon belüli válaszadás

Előfizetőink számára nyújtott személyi szolgáltatás, amely során egyedi munkaügyi kérdéseikre, problémáikra 7 naptári napon belül e-mailben írásos választ kapnak szerkesztőinktől. A szolgáltatás igénybevételéhez lásd: Tudnivalók kérdezőknek.

Plusz kreditpontok díjmentesen

A könyvvizsgáló, adótanácsadó, adószakértő és mérlegképes könyvelő előfizetőink társhonlapunkon, a kotelezotovabbkepzes.hu-n díjmentesen szerezhetnek újabb kreditpontokat a honlap tananyagainak megtekintésével. A kotelezotovabbkepzes.hu használata előzetes regisztrációhoz kötött, amely a személyes e-mail-cím megadásával elvégezhető a https://kotelezotovabbkepzes.hu/ regisztracio/ oldalon a tananyagok megtekintése előtt.

Tematikus videók

Így működik az eÁFA-rendszer 2024-től Megnézem

Számviteli változások 2024 Megnézem

Az adótörvények 2024. évi változásai Megnézem

Összes korábbi konferenciánk videón Megnézem

Céginformáció (feketelista.hu)

A feketelista.hu 10 közhiteles állami nyilvántartás összevonásával létrejött cégnyilvántartás, amely az adószám segítségével összekapcsolja és céghez köti az utolsó öt évben nyilvánosságra hozott különféle hatósági eljárásokat és törvénysértéseket.
Megnézem